Bryston 4B SST

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 95
    Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bryston 4B SST

Har brukt søkefunksjonen, og kan ikke se at denne effektforsterkeren har sin egen tråd. På tide å lage en! :-)

Jeg har i lengre tid vært nysgjerrig på canadiske Bryston. Etter å ha lest tester av 4B SST bl.a. på Audiophile.no, så har denne forsterkeren blitt en sterk kandidat for neste oppgradering.

Adjektiver som blir brukt er; Transparent, balansert, ekstremt oppløst, kontant og dyp bass, masse slam og dynamikk! Dette høres jo svært bra ut. Når Bryston i tillegg gir 20(!) års garanti, så er det jo nesten for godt til å være sant...? :-)

Er det noen her som har egne erfaringer med denne og som har lyst til å dele med oss andre? Har lest et sted at den blir veldig varm ved bruk og derfor trenger godt med luft rundt seg. Noen som kan bekrefte eller avkrefte?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kall det heller Offisiell Bryston tråd eller noe, for det finnes heller ikke.

Skal ha ny forsterker selv i disse dager, og har avtalt å låne med meg en Bryston hjem. Regner med det blir 4B på lån, men utelukker ikke å prøve 14B også. Jeg har hørt at de ofte blir oppfattet som rocka, og det stemmer jo godt med adjektivene dine.

Har ikke hørt på Bryston før selv, men alt jeg har lest og hørt om de tilsier at det er vanvittig gode (og solide) produkter. De blir nok ganske varme ja, og de større modellene er ganske store og tunge. Alle store forsterkere (utenom kanskje enkelte klasse-D), trenger mer eller mindre godt med lufting rundt seg.

Det er ikke mye Bryston på forumet her, men BjørnT på Top 3 MinHifi listen hadde en 4B tidligere, samt en til som bruker den på et par Dali.

EDIT: BjørnT har byttet til rørforsterker, men det står litt om hans valg i tråden hans.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Er det noen her som har egne erfaringer med denne og som har lyst til å dele med oss andre? Har lest et sted at den blir veldig varm ved bruk og derfor trenger godt med luft rundt seg. Noen som kan bekrefte eller avkrefte?
    Varm? alt er relativt. Har hatt den på demo hjemme og den blir ikke så veldig varm. Kunne fint holde på kjøleribbene i lang tid uten at det var ubehagelig. Men som med alle effektforsterkere bør man være litt oppmerksom

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes bedre alternativer.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Flott. :-D Noen konkrete forslag?

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt poenget med en slik post...

For at innspillet ditt skal ha noen verdi for de som leser det, må du ihvertfall nevne hvilke alternativer du tenker på og hvorfor.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har hatt Bryston sin største integrerte og tror den har effekttrinnet et hakk eller to under i seg. Kan jo kommentere så ser du om du synes det høres fornuftig ut.

Sammenlignet med det jeg hadde før ,Atoll IN100 bl.a., var Bryston utrolig nøytral og fin. Dro dem lett og kunne spille høyere enn IN100 uten tendenser til å være belastet. Oppløst og flott lyd i alle registre og dyp bass som var meget tight og fin. Jeg hadde fint lite å sette fingeren på. Meget godt skrudd sammen og kvalitet fra A --> Å.

Varm ble den ikke. Etter flere timers spilling var overflaten kun normal lunken.

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Cybervision. Noen andre som har erfaringer med 4B SST evt. andre Bryston forsterkere?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var da ikke likt deg Flageborg. Du bruker jo alltid å begrunne dine som regel meget gode svar. Så dette blir for dårlig gutt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de alternativene vil også jeg gjerne få høre om. Jeg har hatt/lånt/hørt nesten alt av effektrinn som finnes på det norske markedet opp til 50K, og har til gode å finne en som imponereer mer enn 4B SST. Men vennligst hold dere til den nevnte modellen- den forrigere modellen (4B ST) var ikke like bra, det samme mener enkelte om de dyrere modellene fra Bryston (f.eks. 14B), og den integrerte som er nevnt tidligere i tråden.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Dette var da ikke likt deg Flageborg. Du bruker jo alltid å begrunne dine som regel meget gode svar. Så dette blir for dårlig gutt
    Flageborg liker kun brumlebass så derfor tror jeg ikke Bryston passer for ham.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, min erfaring med Bryston er at de ikke har "imponator"-effekter, men spiller utrolig stødig og er et valg som jeg kunne levd med lenger hadde studentøkonomien vært like stødig den også. En lytt anbefales sterkt.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Nå blir det bråk

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Han venter med å svare til SVS har lansert sin første effektforsterker.... 2 x 1kW med egen 20hz bassboost knapp og automatsikring på fremsiden er stikkordene....

Fra spøk til revolver.... Det er da et par kjente studioer som bruker Bryston, om kanskje ikke akkurat nevnte modell. Har hørt flere som sier lyden ofte oppfattes som litt mer "rocka" enn nøytralt med Bryston (?).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Han venter med å svare til SVS har lansert sin første effektforsterker.... 2 x 1kW med egen 20hz bassboost knapp og automatsikring på fremsiden er stikkordene....

Fra spøk til revolver.... Det er da et par kjente studioer som bruker Bryston, om kanskje ikke akkurat nevnte modell. Har hørt flere som sier lyden ofte oppfattes som litt mer "rocka" enn nøytralt med Bryston (?).
    Jeg trodde de gikk for knivsikringer når de først var i gang?

On-topic: Litt rocket muligens, men ikke utpreget, de har litt mer krutt i mellombassen er dønn nøytralt, men ikke noe man legger voldsomt merke til...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og disse monoblokkene på 1000W til hvert element i en bassvegg lik hans egen ;-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    .......har til gode å finne en som imponereer mer enn 4B SST.
    Er det noen som kan "låne bort" en slik Bryston helgen 20. til 22. juli?

Vi(RoKo, Marantz og MrMyagi) skal ha en liten audiofil samling i Arendal, og teste ut noen nye greier.

Er du eier av en slik Bryston - er du selvfølgelig hjertelig velkommen til å delta på seansen.

På forhånd takk! (til den som bidrar)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan "låne bort" en slik Bryston helgen 20. til 22. juli?

Vi (RoKo, Marantz og MrMyagi) skal ha en liten audiofil samling i Arendal, og teste ut noen nye greier.
    Jeg vet at Finn Helgesen som bor på Nedenes, har en 4B SST som han bruker på noen Dali MS4 som han kjøpte av meg. Du kan vel spørre han?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg vet at Finn Helgesen som bor på Nedenes, har en 4B SST som han bruker på noen Dali MS4 som han kjøpte av meg. Du kan vel spørre han?
    Spørre naboen.............god ide!

Det er en liten stund siden sist han var her - så kanskje han er klar for en liten lyd-runde igjen

Takk for tipset !

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørre naboen.............god ide!

Det er en liten stund siden sist han var her - så kanskje han er klar for en liten lyd-runde igjen

Takk for tipset !
    Hvorfor gå over bekken etter vann?

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •