Bryston 4B SST - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 95 av 95
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    m sant det da. ler. men så koster bryston ca 35000 ny da.
    og cordisen ligger nok på ca 40000.-
    men for all del bryston er kanon bra har selv hørt edel på det hos lyric.. lykke lit med hifi valget.

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    14B SST - Verdens beste forsterker??

14B SST Swedish Magazine Review

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    .......oppfordrer jeg J.Haugen og bsk til å bli med som lyttepanel for neste runde. Dere kan sende meg PM ......
    Eller bare poste det i denne tråden........

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderatoredit: Ingen grunn til personangrep her. Fjernet.]
    Hvilke andre transisitorforsterkere har du hørt som er bedre i samme prisklasse som 4B-SST?
    Personlig så kunne jeg tenke meg å høre Passlabs X350.5 og ML No431 opp mot 4B-SST.
    Faktum er at det her i Norge er litt vanskelig å høre disse forsterkerene uten å deponere en pen slump penger hos forhandleren, ihvertfall hvis du ønsker å høre de på ditt eget system.
    Kos deg med "bilstereoen" din du Flageborg.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Moderatoredit: Svar på slettet personangrep er fjernet]

Saken er at vi under testen opplevde litt uventede resultater/effekter fra enkelte av de forsterkerne som ble testet.

Flageborg ønsket derfor å ikke konkludere noe før han fikk sjansen til å sjekke på nytt - også mot enkelte andre kandidater. I denne sammenheng er jeg helt enig med ham om den beslutningen. Veldig OK å ha foretatt to separate sammenlikninger.

Vi hadde vel håpet at sjansen skulle by seg tidligere, men med sommer og mangel på villige deltakere i "testpanelet" er del to ennå ikke utført.

Hold ut - resultater vil komme... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oppfordrer jeg J.Haugen og bsk til å bli med som lyttepanel for neste runde. Dere kan sende meg PM ......
    Jeg må beklage at jeg ikke har sett denne før nå. Jeg er selvsagt med, men har hatt diverse deadlines på jobben, så jeg har ikke anledning før i september. PM sendes når jeg er klar.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    [Moderatoredit: Svar på slettet personangrep er fjernet]

Saken er at vi under testen opplevde litt uventede resultater/effekter fra enkelte av de forsterkerne som ble testet.

Flageborg ønsket derfor å ikke konkludere noe før han fikk sjansen til å sjekke på nytt - også mot enkelte andre kandidater. I denne sammenheng er jeg helt enig med ham om den beslutningen. Veldig OK å ha foretatt to separate sammenlikninger.

Vi hadde vel håpet at sjansen skulle by seg tidligere, men med sommer og mangel på villige deltakere i "testpanelet" er del to ennå ikke utført.

Hold ut - resultater vil komme... ;-)
    Jeg holder ikke ut mer, nå har jeg ventet i flere år og jeg vil ha resultatene NÅ! :-D

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og er litt nysgjerring på hva lyttepanelet kom frem til da jeg har en sst 14b på hånden som innbytte for mine emotiva xpa-1

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, se her ja.... ingen konklusjon. Beklager!

Vel, Bryston var egentlig ikke helt god til å fordele lydbildet utover, spesielt mellom høyttalerne. Den ville åpenbart gjerne samle lyden på visse steder (samle dem i "bolker").
    Den er dog ikke den eneste som vil det, men lydbildet blir jo liksom "litt" kjedelig og unødvendig trangt da.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.... Jeg har helt andre erfaringer med mine to Bryston-oppsett. Stor bredde i lydbildet her - og ingen tendenser à la dem som er beskrevet av RoKo ovenfor.

Benytter forøvrig anledningen til å drive litt reklame for Brystons PowerPack monoblokker - når jeg først er i gang. Jeg har et par PP300SST - som i praksis er et 4BSST effekttrinn delt i to. "A monoaural version of 4BSST", som Bryston sier det. De sto lenge på høykant bak høyttalerne mine, men jeg tok nylig og skrudde dem fast bakpå ProAc'ene - slik at jeg kan flytte høyttalerne litt rundt i min jakt på den beste plasseringen - uten at jeg risikerer at monoblokkene velter (de MÅ stå på høykant, sier manualen).
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så med andre ord er det egentlig ikke noe å satse på ? Og heller prøve å finne noe som man vet er god match. Ser jo nå at det var snakk om en 4b men den jeg har for hånd er n 14b.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Hm.... Jeg har helt andre erfaringer med mine to Bryston-oppsett. Stor bredde i lydbildet her - og ingen tendenser à la dem som er beskrevet av RoKo ovenfor.
    Totalbredden var slettes ikke verst, men det å skille detaljer fra hverandre var den ikke helt god til. Den ville liksom samle enkelte instrumenter og deler av lydbildet. Dermed ble det vanskelig å få et detaljert og analyserbart lydbilde.

Men for all del; kanskje det var noe spesielt med akkurat den forsterkeren?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg ikke så mye greie på - må bare innrømme det. Jeg har bare lyst til å nevne at da vi testet to forforsterkere - en 13 år gammel EC forforsterker mot en forholdsvis nyere Krell - hos eldstemann (på det samme effekttrinnet) opplevde vi at lydbildet skrumpet sammen til omtrent ingenting da vi byttet fra Krell'en til EC'en.

Det kan jo tenkes at det er matchingen i hele signalkjeden som gjør at effekttrinn låter forskjellig - også Bryston. Ikke sånn å forstå at jeg mener at Bryston passer i ethvert oppsett - det vet jeg at det ikke gjør - men jeg har altså ikke en like entydig negativ erfaring.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Så med andre ord er det egentlig ikke noe å satse på ? Og heller prøve å finne noe som man vet er god match. Ser jo nå at det var snakk om en 4b men den jeg har for hånd er n 14b.
    Det skader vel ikke å prøve? Uten og ha erfaring med Bryston i heimen, men etter og ha prøvd en xpa-3 så tenker jeg i hvert fall at det kan være fornuftig av deg å prøve 14bsst.
    Hvis xpa-1 har samme lydsignatur som xpa-3 så skjønner jeg godt at du vil prøve noe annet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får kanskje sette meg inn i tenkeboksen. Bytte blir nok kun aktuelt dersom han som har bryston ikke klarer å få tak i sort frontdeksel da han skal ha den i sort. Var vistnok en sst14 som hadde 14b innmat. 5 år gammel, så har fortsatt 15 års garanti igjen 8)

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •