Bryston 4B SST - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 95
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg har forsøkt å få tak i en brukt Bryston 4B SST i sort et halvt år, uten å få et eneste svar. Det betyr antakelig at 1) Det er svært få 4B SST i sort i Norge eller 2) Den er så god at ingen vil selge. Så nå har jeg likegodt kjøpt meg en..... Tilbakemelding kommer (dette er forhåpentligvis min aller siste effektforsterker og avslutning på Hifi-galskapen).
    Det er nok det første; Sort, selges det svært lite av ifølge Tor på Lyrich. 1% kanskje? Så når du har slike krav, så sier vel det seg selv at du er nødt til å kjøpe nytt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så når du har slike krav, så sier vel det seg selv at du er nødt til å kjøpe nytt!
    Hehe. Nei, det gjør egentlig ikke det. Nå har jeg holdt på med dette hifi-sirkuset siden ca. 1990, og eid over 100 produkter. I de aller fleste tilfellene har jeg fått kjøpt produktene via bruktannonser i blader og internett (særlig etter år 2000). Likevel hender det jo at enkelte produkterer utrolig vanskelig å få tak i. Jeg husker blant annet at jeg brukte over 2 år(!) for å få tak i en Arcam FMJ-CD23T cd-spiller i sort (som dog ikke er i bruk lenger).

Så kombinasjonen av krav til en spesifikk finish, høy pris og i tillegg jakten på et produkt som faller i smak hos mange, gjør at det ikke alltid er like lett å få tak i dem på bruktbørsen. Så får en jo tro at det er KVALITETEN på Bryston 4B SST som gjør at den er såpass vanskelig å få tak i (det har akkurat vært en 4B SST i sølv til salgs på hifisentralen, men prisen var nesten like høy som en ny).

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også nysgjerrig på Bryston, så det hadde vært fint om resultater av sammenligningen Flageborg og co. skulle utføre kunne postes her (evt. en link)

Selv om det høres fantastisk ut at en hønngammal marantz låter bedre så venter jeg med konklusjonen til resultatene kommer.

Og da håper jeg selvfølgelig på resultater i form av konkrete vurderinger og ikke "bedre" eller "dårligere" lyd som en generell konklusjon. Selv om jeg skjønner at jeg egentlig ikke er berettighet til å forvente dette siden dette er en privat test, så er det i hvertfall lov å håpe

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når de reklamerer med 20 års garanti, så er det jo vanskelig å forsvare en betydelig rabatt på bruktmarkedet. Det faktum at de går ut med 20 års garanti skulle jo tilsi at de ikke klikker, da jeg regner med at noen som først har betalt 20-50 lapper for en forsterker ikke kaster den om den slutter å virke.

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er forhåpentligvis min aller siste effektforsterker og avslutning på Hifi-galskapen.
    Ja, det var dèt da... *skeptisk* hehe :-D

Jeg har som sagt også bestilt meg en ny 4B SST (sort). Regner med at du også måtte vente 4-5 uker på den? Gleder meg veldig til å sammenlikne denne med Oberon 6.1.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Selv om det høres fantastisk ut at en hønngammal marantz låter bedre så venter jeg med konklusjonen til resultatene kommer.
    Men det kommer jo også an på hva man mener er bedre da...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Men jeg tviler meget sterkt på at den er "bedre" i henhold til normale hifi-parametre som oppløsning, detaljering og holografi.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt viktigste parameter i mange sanger som skal gruuuuve er godfoten, tar jeg meg selv i å trampe og jamme med så er det et godt tegn

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er der en liten test fra hjemlige trakter : audiophile.no
    Forresten, har de publisert testen av Bryston 1000 watt monoblokker i Fidelity ?

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at dette er noe å diskutere engang. Det er jo bare vås og tull at en simpel flerkanalsreceiver skal ha bedre effekttrinn enn 4B SST som er en legendarisk forsterker som har blitt brukt av studioer i en årrekke pga sine kvaliteter. Hvis testen til disse gutta konkluderer med noe annet så mister de all kredibilitet hos meg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre så er det jo somregel en sammenheng mellom groove-faktor og pris også, selv om det også i høyere prisklasser finnes svært mange skjær i sjøen her også :-?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Her er der en liten test fra hjemlige trakter : audiophile.no
    Forresten, har de publisert testen av Bryston 1000 watt monoblokker i Fidelity ?
    Jepp. Står om den i siste Fidelity. Fikk knallkritikk. Fikk spesielt ros for svært naturlig lyd, fullstendig fri for hardhet og stressfaktorer, og med meget god holografi og nøytral presentasjon.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah okay, for Tor var veldig nervøs, han er litt "skeptisk" til Fidelity for tiden. ( ikke si jeg har sagt det da...)
    Nesten samme ordlyd som da Stereophile skrev om MacIntosh 1000 watterne med andre ord...

Dette med forsterkere er noen ganger litt vanskeligt.
    Jeg hadde jo en 1979 Nikko NR 1415, en monster receiver på 2 x 190 watt. En (annen) danske, Duelund, skrev om denne at effektdelen var meget god, men bare opp til kl. 11.00 på volumen kontrollen.
    Han hadde rett, den spilte en Thule IA350B helt ut på vidderne med hensyn til punch, dynamikk og glad lyd. Desverre bare inntil kl. 11.00 på volumet, og det var jo der det begynte å bli skikkelig gøy !
    Dette var to helt forskjellige forsterkere, Thulen mørk og med hifi lyd, og det virket som om den aldrig helt åbnet opp. Nikko med lysere lyd, utrolig "drive", punch og liv, mye mer naturlig lyd egentlig.
    En sånn Nikko kan man vel finde, hvis man er heldig, for ca. 1000 kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå, Flageborg. Jeg har fått høre at Bryston var på besøk i helgen, sammen med blant annet Doxa. Hvordan gikk det?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, host opp litt info!

PLIIIIIS

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå, Flageborg. Jeg har fått høre at Bryston var på besøk i helgen, sammen med blant annet Doxa. Hvordan gikk det?
    Ting Tar Tid - men nå er OffshoreVM og CanalStreet tilbakelagt, og det er tid for lyd igjen.

Jeg hadde store forhåpninger om å klare å "plassere" Marantz SR6200 :grin: i forhold til de andre effektforsterkerne, men "testen" skal få fortsette i tiden framover - for vi må prøve ut flere mulige kombinasjoner av komponenter.

Vi har så langt vekslet mellom 4 forskjellige DACer og 2 Driv-verk.

Nå er flere av lyttepanelet reist hjem, men jeg kan ikke vente til de skal på "ferie" til Sørlandet neste gang. Nå håper jeg at noen flere lokale krefter vil bli med på neste "runde" og i tillegg til den eksisterende lokal-del av lyttepanelet - oppfordrer jeg J.Haugen og bsk til å bli med som lyttepanel for neste runde. Dere kan sende meg PM - og vi setter av en laaaang dag som passer - snarest mulig.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt å få tak i en brukt Bryston 4B SST i sort et halvt år, uten å få et eneste svar. Det betyr antakelig at 1) Det er svært få 4B SST i sort i Norge eller 2) Den er så god at ingen vil selge. Så nå har jeg likegodt kjøpt meg en..... Tilbakemelding kommer (dette er forhåpentligvis min aller siste effektforsterker og avslutning på Hifi-galskapen).
    Er en i svart til salgs på Hifisentralen nå.

BRYSTON 4B SST
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bryston

hvis du ønsker en kanon forsterker vil jeg anbefale på det sterkeste adyton cordis 3b sign. denne koster ca på brukt markede 40000 til 45000.-
    ikke mye som kan måle seg med den. har testet den mot utalige forsterkere...
    den mååå bare høres..
    men bare et tips...:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du ønsker en kanon forsterker vil jeg anbefale på det sterkeste adyton cordis 3b sign. denne koster ca på brukt markede 40000 til 45000.-
    ikke mye som kan måle seg med den. har testet den mot utalige forsterkere...
    den mååå bare høres..
    Jo, selvsagt. Men så er det også dobbel pris, og for de fleste begynner det å bli vel mye kapital i en effektforsterker når en runder 50 000......

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •