Bryston 4B SST - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 95
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Er det noen som kan "låne bort" en slik Bryston helgen 20. til 22. juli?
    Ref. til din ganske klare kommentar "Det finnes bedre alternativer", må man vel tolke det slik at du allerede kjenner produktet ganske godt? Eller bare "synset" du som du pleier så flott å si til andre.......

Lyric i Oslo har 4B SST du sikkert får lånt en helg om alt annet feiler. Jeg har i allefall avtalt å låne en slik senere. Marantz kjører jo nesten forbi der på vei til Arendal.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som Cybervision brukt Bryston integrert, nå har jeg hatt den i et år.
    Den er uhyggelig transparent.
    Som alt annet i denne verden er det vel muligt at der er alternativer til 4BSST, en har f.eks. gått fra denne til Rogue 90, men det avhenger som alltid av signaturen i systemet, og forandring fryder noen ganger jo.
    Men, som sagt, Bryston er uhyggelig transparent, ingen egenlyd der i gården nei, og det er skremmende så bra det spiller på veldig lav volum, tyder på total kontroll.

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall tatt sjansen på å bestille en 4B SST uhørt. Så får jeg håpe at den passer inn i oppsettet mitt etterhvert. Blir laaange 5 uker å vente.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ref. til din ganske klare kommentar "Det finnes bedre alternativer", må man vel tolke det slik at du allerede kjenner produktet ganske godt? Eller bare "synset" du som du pleier så flott å si til andre.......

Lyric i Oslo har 4B SST du sikkert får lånt en helg om alt annet feiler. Jeg har i allefall avtalt å låne en slik senere. Marantz kjører jo nesten forbi der på vei til Arendal.
    Jeg "synser" aldri.

Når vi skal ha en samling er det spennende å slepe inn flere alternativer - så lyttepanelet kan vurdere flere produkter i samme oppsett.

Marantz: Kan du spørre pent om å låne med deg en Bryston fra Lyric - hvis du får anledning?

En innspilt enhet?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg "synser" aldri.
    Flott. Da står utfordringen fremdeles.....fra flere her inne. Hvilken alternativ effektforsterker er bedre, og på hvilken måte?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg "synser" aldri.
    Du skrev at den nye 600 serien til B&W er uten tvil bedre enn Dali H400 og det var selvølgelig heller ikke synsing. Men du tok ikke oppfordringen til å gi en fyldig begrunnelse der heller. Når jeg ser oppsettet ditt (om du ikke har et annet i tillegg) så lurer jeg på hvilke referanser du har. Kan du si noe om det?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott. Da står utfordringen fremdeles.....fra flere her inne. Hvilken alternativ effektforsterker er bedre, og på hvilken måte?
    Neste helg skal vi ha det moro med LYD - flere forskjellige effektrinn og kilder skal til pers..........info kommer

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En innspilt enhet?
    Skulle ikke være nødvendig fordi:

Sitat Opprinnelig postet av Bryston's hjemmeside
    At the point of final assembly, many manufactures immediately pack their amplifiers into boxes for shipment. However, at Bryston, there is still much more to do. Each of our fully assembled products is connected to what we call a "burn-in table." For example, during 100 hours of continuous testing, our amplifiers are monitored through a range of input cycles and thermal stress levels to duplicate a broad spectrum of operational loads. If any failures occur, we want to catch them here, before you begin using our product.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx

1. Du skrev at den nye 600 serien til B&W er uten tvil bedre enn Dali H400

2. og det var selvølgelig heller ikke synsing.

3. Men du tok ikke oppfordringen til å gi en fyldig begrunnelse der heller.

4. Når jeg ser oppsettet ditt (om du ikke har et annet i tillegg) så lurer jeg på hvilke referanser du har.

5. Kan du si noe om det?
    1. Helt klart!

2. Nei.

3. Det er litt problematisk - fordi våre definisjoner - kan ikke sammenlignes eller defineres - uten å oppleve det samtidig - i samme oppsett.

4. Hvilket oppsett er det du refererer til?

5. Mine referanser er basert på så utrolig mange forskjellige oppsett......

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsk
    Skulle ikke være nødvendig fordi:
    Bryston gjør en kjempejobb - "spiller inn" utstyret for kunden.

Det er rimelig kjipt å kjøpe noe nytt HiFi - og bli bedt om å vente(spille) 1000 timer før det "løsner".......

Det er fint å lese at noen produkter leverer sitt beste - "rett-ut-av-esken"

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste helg skal vi ha det moro med LYD - flere forskjellige effektrinn og kilder skal til pers..........info kommer
    Men kjære deg Flageborg.... Det er hele 2 uker siden du postet dette korte og bastante innlegget om denne forsterkeren. Og siden du aldri synser, kan du vel gi eksempel på en eneste effektforsterker som er bedre og hvorfor?

Om vi skal vente til du faktisk har hørt på denne forsterkeren faller liksom hele troverdigheten din bak det første innlegget ditt litt.........bort. :-D

Nei, her må du gjøre bedre Flageborg, om du ikke skal havne i "synseklubben" sammen med oss andre...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Helt klart!

2. Nei.

3. Det er litt problematisk - fordi våre definisjoner - kan ikke sammenlignes eller defineres - uten å oppleve det samtidig - i samme oppsett.

4. Hvilket oppsett er det du refererer til?

5. Mine referanser er basert på så utrolig mange forskjellige oppsett......
    3. Hva for et svar er dette da. Hva om HiFi pressen hadde svart slik . Hvis du er så klar i konklusjon er det vel ikke så vanskelig å fortelle om lydsignaturer, svakheter og styrker?

4. Hjemmekinoen din. Lurte på om du også hørte musikk i samme rom.

5. Jeg tenkte på dine preferanser, hvordan du vil det skal låte, hva som er viktigst for deg og litt om musikksjangre.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kjære deg Flageborg.... Det er hele 2 uker siden du postet dette korte og bastante innlegget om denne forsterkeren. Og siden du aldri synser, kan du vel gi eksempel på en eneste effektforsterker som er bedre og hvorfor?

Om vi skal vente til du faktisk har hørt på denne forsterkeren faller liksom hele troverdigheten din bak det første innlegget ditt litt.........bort. :-D

Nei, her må du gjøre bedre Flageborg, om du ikke skal havne i "synseklubben" sammen med oss andre...
    Ojjjjj.........hvor skal jeg begynne?

Først skal jeg prøve å få bekreftet om Bryston leverer bedre enn Marantz SR6200 - for det har jeg ikke opplevd - ennå.

"synseklubben" har mange medlemmer - og sikkert plass til flere - men jeg velger å stå utenfor.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx

4. Hjemmekinoen din. Lurte på om du også hørte musikk i samme rom.
    4. Hvorfor "lurer" du på det?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynn med en du.... bør være enkelt. Utfordringen står fortsatt....

Først skal jeg prøve å få bekreftet om Bryston leverer bedre enn Marantz SR6200 - for det har jeg ikke opplevd - ennå.
    Marantz SR6200? En gammel entry-level surround reciever?

"synseklubben" har mange medlemmer - og sikkert plass til flere - men jeg velger å stå utenfor.
    Det er godt å høre..... Jeg har nok platina-medlemskap i den klubben så lenge jeg lever i den troen at preferanser ofte henger tett sammen med synsing, og egne preferanser er noe jeg besitter ganske mye av....

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synsing ja....

Mange bedriver dette - kanskje noe ubevisst? - uten å ha hørt/vurdert det det utstyret man snakker varmt/kaldt om. Og det holder jo liksom ikke å ha slengt ørene forbi et par sekunder, slik grunnlaget for ganske mange sikkert er. I alle fall dersom man skal tolke diverse messe-/demotråder... :-|

Skal man stå for det man uttrykker så MÅ man jo teste det først. Og da MÅ man jo først få lov til å teste det - FØR man uttaler seg... ikke sant?

Litt hemmelighetskremmeri skader vel heller ingen av oss, vil jeg tro. Vi holder sikkert ut til testen er gjennomført - det er jo tross alt ikke snakk om mange dagene da... ;-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Synsing ja....

Mange bedriver dette - kanskje noe ubevisst? - uten å ha hørt/vurdert det det utstyret man snakker varmt/kaldt om. Og det holder jo liksom ikke å ha slengt ørene forbi et par sekunder, slik grunnlaget for ganske mange sikkert er. I alle fall dersom man skal tolke diverse messe-/demotråder... :-|
    Det temaet du er inne på der, har vel også mange paralleler til fordommer også. Uansett bør man være forsiktig med hvem man kaller synsere på et forum når man ikke har kunnskap om hvilken praktisk erfaring den andre har..... Eller var det ikke akkurat det som var å "synse"?

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Litt hemmelighetskremmeri skader vel heller ingen av oss, vil jeg tro. Vi holder sikkert ut til testen er gjennomført - det er jo tross alt ikke snakk om mange dagene da... ;-)
    Politiske svar her. Hva slags hemmelighet kan man bære på når den mystiske "testen" ikke er utført enda.....?

"Jeg VET at det finnes bedre alternativer, men dere får ikke vite hvem før jeg har testet produktet. Og nei, jeg synser aldri!"

Nuvel, jeg skal ikke dvele mer med dette. Tro kan man gjøre i kirka...

Noen som har hørt noen større Bryston modeller? 7B eller 14B? Er det i bunn og grunn 4B med mer kontroll/power, eller skiller lydsignaturen seg?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt enig med menigheten at det er litt rart å slenge slike påstander, Flageborg, for så bare å padle med åra etterpå. Jeg vil si at Bryston er et veldig bra valg utifra det jeg har opplevd av merket, veldig nøytrale og fine uten å farge lyden. Da kan man tweake i begge ender ettersom man vil.

Men jeg har nok synset min andel jeg også

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Det temaet du er inne på der, har vel også mange paralleler til fordommer også. Uansett bør man være forsiktig med hvem man kaller synsere på et forum når man ikke har kunnskap om hvilken praktisk erfaring den andre har..... Eller var det ikke akkurat det som var å "synse"? ...
    Helt enig. Og selvfølgelig også derfor jeg velger å ta stilling til dette situasjon for situasjon. Vi har vel alle måttet bite i oss at våre egne meninger - kanskje også fordommer - enkelte ganger står for fall...

Dessverre er det mange som metodisk benytter sitt utstyr på feil måte (feil sammensatt/innstilt) men likevel fremstår som læremestere. Da er det kanskje på sin plass å legge seg dette på minnet, men selvsagt ikke for all fremtid sette personen i bås på dette grunnlaget. Mye kan jo skje.... ;-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har nettopp levert inn en sterk søknad Flageborg!!! Med å avstå fra å svare på de spørsmålene som blir stilt deg. Du burde da vite at å slenge ut en kommentar som: "Det finnes bedre alternativer" uten å komme med noen som helst begrunnelse for påstanden, blir oppfattet som synsing.

Så her må du komme med litt mere facts on the table, ellers så utnevner vi deg til konsernsjef i Synsing A/S

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •