Har bakkanalen blitt ødelagt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har bakkanalen blitt ødelagt?

Har lagt merke til at høyre bakkanal bare gir fra seg suselyder, dette kommer i alle lyd formater ( som er multikanals ) og på alle filmer... Hvorfor?? det kan ikke være kortslutting da hadde reciveren gått i protect?? jeg har ikke sjekket om det er kortslutning men det kan det vel ikke være?+

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med kortslutning? Over høyttalerkablene/høyttalere?

Høres ut som recieveren din trenger service.... Har du sjekket at ikke noen innstillinger på receiveren din har forandret seg?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortslutting over kabelen som går bak ja! den er 10 m. og det kan jo være at noe har skjedd med den, men som sagt så skal den vel gå i protect da? har gjort det før

Det er ikke noen innstillinger som har justert seg, tror jeg da. Men det kan da ikke finnes en innstilling som gjør at den ene kanalen går i suselyd

Jeg vil ikke sende den på service. Men hvis jeg må hva da? jeg kjøpte jo min på Hificenteret i oslo, men nå bor jeg jo på møre. Jeg kan vel kontakte nærmeste og la de ta saeg av det?? Eller er ikke dette reklamasjon=

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En distingt suselyd er vel vanskelig å få til, men det kunne ha skjedd noe med EQ/delefrekvens etc som ble oppfattet som en merkelig lyd.

Om du setter en annen høyttaler med en kort kabelstump på utg. til bakhøyttaleren så finner du fort ut om det er forsterkeren eller ikke. En ren kortslutning skal uansett ikke kunne gi noe lyd i det hele tatt, og bør som du sier sette forsterkeren i protect.

Om du har en eff.forsterker tilgjengelig kan du for morro skyld teste pre out utgangen på recieveren, så har du i allefall lokalisert feilen selv om det kanskje ikke hjelper deg så mye.

Så fremt det er innenfor garantitid og de ikke kan påvise feil bruk, skal du i allefall slippe å betale for en evn. service. Men du har vel neppe krav på noe nytt produkt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Så fremt det er innenfor garantitid og de ikke kan påvise feil bruk, skal du i allefall slippe å betale for en evn. service. Men du har vel neppe krav på noe nytt produkt.
    De klarer alt for ofte og fremvise dette uansett, det er min erfaring..

Men jeg skal teste med den andre bakkanal høyttaleren som virker. Men jeg tror nok at kanalen er ødelagt, hvorfor vites ikke da dette har stått rolig uten noen form for flytting noen gang..

Liten ting. Kan det være høyttaleren som er sprengt? delefilter eller noe?? Hmm.. nå ble jeg nysgjerrig. Jeg har en stygg tendens til å spille for høyt på nachspill når jeg skal "imponere"

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Men jeg tror nok at kanalen er ødelagt, hvorfor vites ikke da dette har stått rolig uten noen form for flytting noen gang..
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Jeg har en stygg tendens til å spille for høyt på nachspill når jeg skal "imponere"
    Ville vel kanskje vært forsiktig med å koble sammen de 2 setningene på feilbeskrivelsen om den blir sendt på service....

Jeg har aldri hørt en høyttaler begynt å suse når den blir sprengt, men så har jeg ikke sprengt så mange høyttalere heller.. :neutral: Det finner du jo fort ut ved test av en annen høyttaler. Om jeg ikke husker helt feil, så mener jeg å huske at jeg hadde tilsvarende problem med en kanal på en H/K surround forsterker en gang i tiden.. Visa endte vel med at den ble sendt på service.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du har kanskje et poeng

Jeg har testet en vanlig cd, kjørte pro logic? og da funket den. Skal teste den med dd og DTS mulig det er kun på digitalt det er problemer?? jeg kan ikke teste dd og DTS nå da jeg ikke har noe bilde...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget noe nytt og urovekkende, reciver stod på logic 7 og cd spiller var AVSLÅTT!! da skal det jo ikke komme lyd fra noe?!?!?!?

Men fra den nevnte bakkanal så kom den JÆ%!"#& suselyden den var konstant like høyt og rikket seg ikke før jeg satt volumet på -80 ( mute ) Hva skjer a? det er ikke mer en 20 min siden jeg fant ut at det kom lyd ut??

Er det noe å spekulere på eller er det bare å prøve andre HT med engang?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •