Pioneer VSX-1016 eller Denon AVR-1907 til Dali Concept 6 5.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-1016 eller Denon AVR-1907 til Dali Concept 6 5.1

Jeg er nybegynner på hjemmekino, og trenger hjelp fra dere som har litt peil der ute. Jeg har et budsjett på rundt 16 000,- og har bestemt meg for HIFI Klubben sitt pakketilbud på Dali Concept, som ligger på 10k (se bildet under)

Utstyr jeg har nå:

Pioneer DV-490V-S DVDspiller
    Samsung 40n71b LCD

Det er primært to forsterkere jeg har sett på som frister veldig:

Pioneer VSX-1016
    Denon AVR-1907

Jeg har lest litt om "lip-sync" som forsterkeren fra Denon har!? Så har jeg vel skjønt at Pioneer sin ikke har det. Hvor ofte er det en realitet at man får et problem med dette? Noen som har en formening om hvilken av disse to hjemmekinoforsterkerne som egner seg best til det Dali-oppsettet jeg skal ha?

Poenget er at jeg vil ha en forsterker som klarer å levere nok til at jeg kan spille høyt lenge

på forhånd takk

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser f.eks. at Pioneerforsterkeren kjører på 150W i 6Ω, og høyttalerne har en impedans på 8Ω. Vil dette være en stor ulempe?

samt følsomheten til dalihøyttalerne ligger på 87-91dB, og pioneerforsterkeren ligger på 92dB, vil ikke dette være optimalt?

Til slutt, et skikkelig idiotspørsmål: Er det ikke bare bra jo kraftigere forsterker jeg har til høyttalerne med tanke på å spille høyt i lengre intervaller?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.