Pioneer VSX-1016 eller Denon AVR-1907 til Dali Concept 6 5.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-1016 eller Denon AVR-1907 til Dali Concept 6 5.1

Jeg er nybegynner på hjemmekino, og trenger hjelp fra dere som har litt peil der ute. Jeg har et budsjett på rundt 16 000,- og har bestemt meg for HIFI Klubben sitt pakketilbud på Dali Concept, som ligger på 10k (se bildet under)

Utstyr jeg har nå:

Pioneer DV-490V-S DVDspiller
    Samsung 40n71b LCD

Det er primært to forsterkere jeg har sett på som frister veldig:

Pioneer VSX-1016
    Denon AVR-1907

Jeg har lest litt om "lip-sync" som forsterkeren fra Denon har!? Så har jeg vel skjønt at Pioneer sin ikke har det. Hvor ofte er det en realitet at man får et problem med dette? Noen som har en formening om hvilken av disse to hjemmekinoforsterkerne som egner seg best til det Dali-oppsettet jeg skal ha?

Poenget er at jeg vil ha en forsterker som klarer å levere nok til at jeg kan spille høyt lenge

på forhånd takk

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser f.eks. at Pioneerforsterkeren kjører på 150W i 6Ω, og høyttalerne har en impedans på 8Ω. Vil dette være en stor ulempe?

samt følsomheten til dalihøyttalerne ligger på 87-91dB, og pioneerforsterkeren ligger på 92dB, vil ikke dette være optimalt?

Til slutt, et skikkelig idiotspørsmål: Er det ikke bare bra jo kraftigere forsterker jeg har til høyttalerne med tanke på å spille høyt i lengre intervaller?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.

vurderer også denon avr-1907, mest pga dens evne til å spille bra i stereo, var å testet den mot noen integrerte i samme klasse og det var ikke mye forskjell! testet den da blandt annet mot nad 325bee, 320bee og cambridge 640.

slik jeg vil beskrive denon er den ganske musikalsk

mvh
    stian

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Xcaliber]Ser f.eks. at Pioneerforsterkeren kjører på 150W i 6Ω, og høyttalerne har en impedans på 8Ω. Vil dette være en stor ulempe?

samt følsomheten til dalihøyttalerne ligger på 87-91dB, og pioneerforsterkeren ligger på 92dB, vil ikke dette være optimalt?

Til slutt, et skikkelig idiotspørsmål: Er det ikke bare bra jo kraftigere forsterker jeg har til høyttalerne med tanke på å spille høyt i lengre intervaller?

[/QUOTE

Effekten er oppgitt i 6 ohm på Pioneer, for å få det til å høres ut mye ut;-)
    Følsomhet: jo høyere følsomhet på høytt, jo høyere spiller de på en gitt effekt.
    Jo kraftigere forsterker jo bedre. Ville gått for Denon.
    om ønskelig med mer effekt kan du koble til en effekt forsterker til denne senere.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av altec
    Sitat Opprinnelig postet av Xcaliber
    Ser f.eks. at Pioneerforsterkeren kjører på 150W i 6Ω, og høyttalerne har en impedans på 8Ω. Vil dette være en stor ulempe?

Effekten er oppgitt i 6 ohm på Pioneer, for å få det til å høres ut mye ut;-)
    Følsomhet: jo høyere følsomhet på høytt, jo høyere spiller de på en gitt effekt.
    Jo kraftigere forsterker jo bedre. Ville gått for Denon.
    om ønskelig med mer effekt kan du koble til en effekt forsterker til denne senere.

Er det ikke mulig å koble til en effektforsterker til pioneeren? Kalles ikke det bi-amping (noe som pioneeren støtter)

Når det er sagt så ser det mest ut til nå at jeg går for VSX-AX2AS-S, da jeg får denne billig. Vil ikke det være et bedre valg enn Denon avr-1907, til Dali Concept 6?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er mulig å koble en effektforsterker til Pioneer VSX 1016, det er det også til 916...

Jeg kan anbefale VSX 1016 på DET VARMESTE! Dette er en av de bedre forsterkerne jeg har hørt, og pris tatt i betraktining er det absolutt en god kandidat...

1016 leverer 150 watt ved 6 ohm, Concept 6 tror jeg maks tar 130 Watt kontinuerlig, og delefilteret vill ikke gi høyttaleren så mye uansett, så dette tror jeg vill være en god forsterker til ditt bruk, men jeg har ikke hørt den Denon forsterkeren, så det eneste du kan ta fra meg er ANBEFALINGEN

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Ja, det er mulig å koble en effektforsterker til Pioneer VSX 1016, det er det også til 916...

Jeg kan anbefale VSX 1016 på DET VARMESTE! Dette er en av de bedre forsterkerne jeg har hørt, og pris tatt i betraktining er det absolutt en god kandidat...

1016 leverer 150 watt ved 6 ohm, Concept 6 tror jeg maks tar 130 Watt kontinuerlig, og delefilteret vill ikke gi høyttaleren så mye uansett, så dette tror jeg vill være en god forsterker til ditt bruk, men jeg har ikke hørt den Denon forsterkeren, så det eneste du kan ta fra meg er ANBEFALINGEN
    Det står nok nå mellom VSX-1016 og VSX-AX2AS fra Pioneer (siden jeg får dem begge veldig veldig billig). Men spørsmålet er om AX2AS vil kunne skade høyttalerne? Kan man bruke FOR bra forsterker på en høyttaler ? Eller vil dette justerers automatisk av forsterkeren ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xcaliber
    Det står nok nå mellom VSX-1016 og VSX-AX2AS fra Pioneer (siden jeg får dem begge veldig veldig billig). Men spørsmålet er om AX2AS vil kunne skade høyttalerne? Kan man bruke FOR bra forsterker på en høyttaler ? Eller vil dette justerers automatisk av forsterkeren ?
    Eller kanskje vente til de nye surround receiverne kommer på markedet som støtter de nyeste lydformatene HD etc... samt hdmi 1.3... skulle være rett rundt hjørnet. juli/aug/sept

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Eller kanskje vente til de nye surround receiverne kommer på markedet som støtter de nyeste lydformatene HD etc... samt hdmi 1.3... skulle være rett rundt hjørnet. juli/aug/sept
    Riktig, du tenker på den modellen fra Pioneer som ligger på den europeiske nettsiden? VSX-LX50 (VSX-LX50 Pioneer Amplifier, AV Receiver - Audio - Video), den du f.eks. tenker på ?

mvh
    Steinar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •