Bi-ampe med forsterker uten main-in?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-ampe med forsterker uten main-in?

Hei,

har en NAD T744 - surroundreceiver og Dali Suite 2.8 høyttalere i front. Ønsker å bi-ampe disse ved hjelp av forsterkerdelen for frontene på receiveren sammen med en ekstern integrert Kenwood-forsterker. Stereoforsterkeren har ingen main-in - inngang, men kan en like gjerne benytte f.eks. en analog kabel mellom pre-out (for frontene) på receiveren og cd-spiller-inngangen på stereo-forsterkeren, og så sette volumknappen på stereoforsterkeren til midten? Vil det være noen som helst fare med å gjøre dette tro? Hvis det ikke anbefales, hvorfor ikke? Noen som har gjort noe liknende?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil trolig få ulikt volum fra de to forsterkeren, men hvis du har noe slags måleinstrument for å måle deg frem til riktig volum på kenwooden, så kanskje det går. det kan også hende at signalet fra pre-out er for kraftig for cd-inn og du vil brenne inngangene på kenwooden. prøv hvertfall ved lavt volum først, og øk gradvis hvis du ikke hører noe feil.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å være noen ekspert vil jeg tro at rent teknisk er det ikke noe problem å gjøre det slik. Signalet ut fra en CD-spiller er vanligvis høyere enn det du vil få fra pre out fra NAD'en. Har selv i en kort periode brukt en AVI S21 som effektforsterker for frontene i et surroundoppsett. (S21 har heller ikke pre in).

Om du vil få noe bedre lyd stiller jeg meg litt tvilende til, men det går jo alltids an å prøve

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •