Ny forsterker, Creek eller XTZ? DAC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Eposman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker, Creek eller XTZ? DAC?

Heisann.
    Skal kjøpe meg forsterkere i 4-10 tusen kr klassen med DAC, til mine Epos m15.

Har funnet XTZ Class A100 DII XTZ | Sound in Balance XTZ på surround.no
    Vært å lyttet på Creek A50iR i dag. Bra lyd men trenger ekstern DAC i tillegg. audiophile.no

1. Hva tror dere er beste valget? XTC eller Creek?
    2. Vet at Creek og epos har samme fabrikk så de vil jo passe bra sammen. Blir det dårligere lyd av å koble til en billig ekstern DAC?
    3. Er XTZ et bedre valg uansett? Veier jo ti kilo mere, og terminalene ser kraftige og bra ut.
    4. Finnes det noen XTZ forhandlere i Oslo med butikk? Har lyst å høre den forsterkeren.
    5. Noen som har en billig dac å annbefale?
    Min Hifi

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valg av 2 kanalers forsterker

Har så og si bestemt meg for XTC XTZ Class A100 DII til 5400 kr.
    Hadde vært kanonbra med litt tilbakemelding på valget. Noen som har hørt noe av dette eller er i samme båt?

Her er valgene jeg har, har lyttet på disse untatt Shanling og XTC.
    • Shanling SLM-A40MKII blir for dyr 12000 kroner og ingen rabatt.
    • Creek A50iR er bra, men mangler dac og sub utgang, koster bare 4900 (førpris 7900)
    • Cairn 4808 kan jeg få for 8000 kroner, noe som blir for dyrt da den mangler dac. (førpris 14000)
    • Pioneer A9 - Har usb inngang og eget lydkort, frister veldig (koster ca 7900)
      Men kjøper jeg XTC får jeg mer tilovers og kan kjøpe en Squeezebox i tillegg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Eposman! Hva ble det til?

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shanling SLM-A40MKII

Sitat Opprinnelig postet av Eposman
    Har så og si bestemt meg for XTC XTZ Class A100 DII til 5400 kr.
    Hadde vært kanonbra med litt tilbakemelding på valget. Noen som har hørt noe av dette eller er i samme båt?

Her er valgene jeg har, har lyttet på disse untatt Shanling og XTC.
    • Shanling SLM-A40MKII blir for dyr 12000 kroner og ingen rabatt.
    • Creek A50iR er bra, men mangler dac og sub utgang, koster bare 4900 (førpris 7900)
    • Cairn 4808 kan jeg få for 8000 kroner, noe som blir for dyrt da den mangler dac. (førpris 14000)
    • Pioneer A9 - Har usb inngang og eget lydkort, frister veldig (koster ca 7900)
      Men kjøper jeg XTC får jeg mer tilovers og kan kjøpe en Squeezebox i tillegg
    Shanling'en er altfor høyt prisa her til lands. Du kan få den for 4-5000kr inkl. frakt og mva. hvis du bestiller den fra Asia. Jeg kjøpte min fra Coem Audio i Hong Kong for noen år tilbake, og betalte ca. 500USD. Coem har gitt opp virksomheten, men det finnes andre forhandlere som villig sender til Norge. Tipper at du finner den på eBay også.

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avventer litt...

Tenkte meg først godt om.
    Så begynte jeg å eliminere de virkelige svake punktene i leiligheten.

Jeg gikk igang med å forbedre lydkilden. Brukte en uke på å finne og sette opp musikkavspilleren Foobar2000, med asio4all og WMP skin. Lydkvaliteten fikk seg et skikkelig løft av dette. Anbefales!

Kjøpte My Book World edition 500gig trådløs harddisk, og rippet alle cdene i flac kvalitet.

Dro til IKEA, kjøpte hylle til dvder, ny designskinnstol, fotskammel, og teppe med halvlang rugg for å stoppe resonans.

Neste innkjøp blir nok D-Link DIR-655 router. Trenger raskere nett for å streame flac/avi filer trådløst. (gått bort ifra squeezebox, likte ikke interfacen)

Så... når kilden er perfekt blir det forsterker, liker å avvente litt så jeg får saumfart markedet fullstendig før et så viktig innkjøp.
    Passer egentlig bra, for på høsten kommer Surround med demorom. Så da kan man komme å høre på XTZ forsterkeren.

kablang: Hvis dette stemmer er nok Shanling et bedre valg mtp lydkvalitet (selv om xtz har sub og preamp muligheter + flere digitale innganger) Skal sjekke ut dette, Takk for tipset! Forresten, er det noe sted å høre den i Oslo?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo Epos M15. Da ville jeg helt klart ha valgt en britisk forsterker. Creek/Naim/Sudgen eller lignende. Massevis av driv, rytme og musikkglede.

Sjekk bruktmarkedet. Eposene er ikke så tungdrevne, så du trenger ikke et monster av en forsterker for å drive dem.

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Du har jo Epos M15. Da ville jeg helt klart ha valgt en britisk forsterker. Creek/Naim/Sudgen eller lignende. Massevis av driv, rytme og musikkglede.

Sjekk bruktmarkedet. Eposene er ikke så tungdrevne, så du trenger ikke et monster av en forsterker for å drive dem.
    HVa med digital inngang siden jeg har all musikken på ekstern hd og spiller den av fra pc. Det er egentlig det viktigste, og grunnen til at jeg ikke kjøpte "Creek A50iR til 4900 (førpris 7900)" nå som den er på tilbud på lyric hifi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •