Hitachi HMA - 8500 MKII

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi HMA - 8500 MKII

Hei! Fikk en slik av en kjenning forige dagen, men finner ikke noen specs på den har prøvd google til liten nytte. Ser ut som den er solid bygget med doble strømforskyninger osv. Håper noen her inne vet noe om den som feks effekt, nypris og generellt kvalitet. Er den kurrant eller? Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en HMA-9500MKII, den yter 2x120 watt i 4ohm og trekker 950watt fra strømnettet. Var blant det gromme av kommers-hifi på tidlig 80-tallet. Ble kjøpt i 1981, tror det ble betalt rundt 10.000,- for den , så det var dyre saker. Min fungerer som en drøm fortsatt og den har blitt mye brukt! Er ikke sikker på forskjellen på 8500 og 9500, men sikkert ikke så langt unna....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat! Mener å ha sett at 8500 yter 2x100W, bakpå står det at den trekker 750W fra nettet så disse må jo ha en elendig virkningsgrad, eller er det andre skjulte krefter? Min utgave spiller bra til å være så gammel synes jeg. Har en del krefter. Lyspærene i VU meterene er gåene da, men det kan jo lett fikses. Veier mye også, så det må jo sitte noe under panseret på disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mosfet transistorer på 8500 også? Jeg har prøvd mange høyttalere på min og den driver det mest, har hatt noen store Patos Lyric og der hadde den full kontroll. Tror den veier rundt 35 kg, så er solide saker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •