Forsterker til gamle B&W DM603

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til gamle B&W DM603

Hei.

Skal kjøpe meg ny forsterker til b&w dm 603.. er vell en gammel variant av de..
    Vet ikke om jeg skal gå for hjemmekinoreceiver med tanke på et mulig system senere, eller om jeg bare skal kjøpe en integrert forsterker.
    Har snust litt rundt på hifikubben og kommet frem til noen alternativer. :roll:

Receivere:

CAMBRIDGE 540R

DENON AVR-1907

NAD T744

Intergrerte forsterkere:

CAMBRIDGE 640A v.2

NAD C325BEE

NAD C352

Driver disse høyttaler'ne greit eller må jeg bla opp flere laken?
    Er det noen som skiller seg ut eller er det et fett hva jeg velger? kom gjerne med andre forslag eller løsninger

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skurk
    Hei.

Vet ikke om jeg skal gå for hjemmekinoreceiver med tanke på et mulig system senere, eller om jeg bare skal kjøpe en integrert forsterker.

Receivere:

CAMBRIDGE 540R

DENON AVR-1907

NAD T744

Intergrerte forsterkere:

CAMBRIDGE 640A v.2

NAD C325BEE

NAD C352

Er det noen som skiller seg ut eller er det et fett hva jeg velger? kom gjerne med andre forslag eller løsninger
    Har hørt den serien spille bra sammen med elektronikk fra Rotel tidligere.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFi-klubben har jo ofte pleid å anbefale Nad til disse høyttalerne. Hørte en Nad på dem en gang og syns det spillte bra. Men det spørs jo også litt hva slags lyd du liker og hva slags musikk.

Selv har jeg kombinasjonen Arcam+B&W, noe jeg kjøpte etter å ha prøvd mange forsterkere! Hvis du prioriterer rytmisk musikk, kan Primare også være verd en lytt (fet bass!, men tilbyr ikke like mye i mellomtonen som Arcam)
    Disse blir litt dyrere, men det fins jo et bruktmarked!

Du bør jo også avklare om du skal ha stereo eller om du skal bygge ut til surround. Du må ut med vesentlig mye mer penger for å få like god lyd fra en surroundforsterker (må legge penger i 6-7 kanaler i stedet for 2!).

Lykke til!

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er jo kjent for å være litt tungdrevne, eller trenger litt strøm for å få driv..

Selv tror jeg at jeg hadde droppet surround-receiveren til den dagen du faktisk har lyst på surround! Bedre da å ha en integrert forsterker eller for- og effektforsterker å bruke som effektforsterker på den eventuelle surroundreceiveren..

Er usikker på hvor mye futt C325BEE har å by på, men har hørt rykter om at den er sterk, samtidig som at jeg vet at C352 er relativt sterk. Du kan jo alltids prøve NAD C352 eller gå for C372 om du synes det blir for lite krefter. Begge disse har mulighet for å koble fra forforsterkerdelen slik at de kan brukes som ren effekt senere (når du eventuelt kjøper inn surroundreceiver).

Newcomer Temple sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha gått for en DENON AVR-1507 til 2298,- og kjøpt en brukt effektforsterker. Kanskje en Rotel RB-03. Eller 2 monoblokker f.eks Vincent SP-996, da til en litt dyrer penge. nye 5000,- for 2 stk på hifiutstyr.no. Det hadde vært krem til dine 603 :-D ....

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også anbefale en forsterker som kan levere godt med strøm. Jeg hadde selv B&W603s2 en gang i tiden. Jeg bruker den første med en rimeligere receiver, men det fungerte ikke optimalt. Den klarte rett og slett ikke å få noe særlig liv ut av høytaleren. Jeg bruke dem senere i periode med en Primare A30.5. Denne fungerte mye bedre. Først da våknet høytaleren til liv...!

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 603 S3 og driver dem med en XTZ Class A100
    Er selv godt fornøyd med lyden og denne leverer nok pulver til å holde kontroll på de relativt tungdrevene 603.

Er redd for at ingen av de du nevner over vil ha stålkontroll på BW'ene.

Fordelen med XTZ amp'n er at denne kan du bruke som ren effektforsterker om du senere ønsker å gå for surround. Da kan du spare noen laken og kjøpe en mindre strømsterk reciver og la XTZ fortsatt drive dine 603.

Merk at xtz Class A100 blir veldig varm og trenger en del luft rundt seg i racket. Ellers er det en glimrende forsterker. Søk litt og les tester/brukererfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skurk
    Hei.

Receivere:

CAMBRIDGE 540R

DENON AVR-1907

NAD T744

Intergrerte forsterkere:

CAMBRIDGE 640A v.2

NAD C325BEE

NAD C352

Jeg klarte å drive mine 603S3 OK med en NAD C320BEE. Hadde denne komboen i tre år, og det var en bra forsterker for de to lappene jeg betalte for den ny. C352 passer nok bedre, da den har litt mer power: savnet litt muskler hos C320'en. Til prisen er den dog en vinner, men helst på mindre høyttalere. Høyttalerene er rimelig tungdrevne etter min erfaring.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •