Normalt med støy fra forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Normalt med støy fra forsterker?

Hører man vanligvis at anlegget er på (uten å spille noe).. som susing i høyttalerene. Jeg kjenner til at det suser/hvit støy i kraftige anlegg, men det er vel kvalitetsavhengig.

Jeg synes det er rimelig plagsomt på min forsterker... ved musikk med mye lyd er det ikke problem, men med klassisk er det kjedelig å høre "radiosusen" selv om man spiller av en cd.

Hva kan man gjøre for å rette på problemet.
    Høyttalere er Dynavoice M65 og forsterker er Proson RV 7100 DTS.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg merker noe til dette her i huset. Har du sjekket kabler og koblinger?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på et Mark Levinson/Usher anlegg i går til 400 000,- , det suste der også.

Fy filler'n for en lyd! Det ble dessverre en gedigen nedtur når jeg fyrte opp anlegget hjemme etterpå.
    Fikk nesten litt lyst på å fyre det opp..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Kan ikke si jeg merker noe til dette her i huset. Har du sjekket kabler og koblinger?
    Optisk mellom DVD og forsterker, Coax mellom tuner og forsterker, Monster XP høyttalerkabler.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er antakelig normalt at det suser litt. De anleggene jeg har hatt opp igjennom årene har vært slik at jeg har hørt susing om jeg går helt inntil høytalerne for å høre etter (når det ikke spilles musikk eller noe).

Det du beskriver høres imidlertid ut som det er i en helt annen divisjon dessverre. Har aldri opplevd at det suser så mye at det merkes når jeg spiller musikk uansett hvor rolig den er (med mindre det er støy på innspillinga da; det skjer vel av og til).

Har ikke peiling på hva som kan være galt hos deg, men det høres i alle fall ut som det er noe som absolutt ikke stemmer....
    Har du prøvd med en annen forsterker (evt. lån deg en hos en kamerat) for å se om det er likedan da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •