Reciver valg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Reciver valg.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciver valg.

Jeg har lenge sett på forskjellige recivere og surround forsterkere og har egentlig et knippe forsterkere som jeg har funnet frem til sålangt:

-Denon AVR-3806
    -Denon AVR-2807
    -Kommende Denon AVR-3808
    -Yamaha RX-V2700
    -Yamaha RX-V1700
    -Pioneer VSX-AX2AS-S

NAD og HK har også vert inne i blidet men de fokuserer mye på kraft noe som ikke er like viktig for meg da jeg akter å ha egne effekttrinn til fronter og kanskje senter.

Jeg ble annbefalt på Hifiklubben å gå for 2807 om jeg skulla ha effekt trinn til da den var svert lik 3806, men på en annen side kommer jo 3808 rett over sommeren.... da anngiverlig til omrking 13000,- og da blir den i dyreste laget..
    Ønsker å holde reciveren mellom 8 og 11 en plass.

Hos meg blir det 50/50 Stereo og Kino bruk av utstyret, mye rock og pop og action filmer blir det.

Hadde satt pris på om noen som har erfaringer med noen av de nevnte reciverene kunne si meg hva det var som var avgjørende for dem og kanskje nevne noen fordeler og ulemper om man har kommet over noe likt.

(HDMI switching er greit å ha men ikke et must)

Alle bidrag mottas med takk.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder også på å finne ut hva som skal bli min neste receiver, og jeg har mer eller mindre bestemt meg for Denon 2807. Har ingen direkte erfaring med den, men har lest omtrent alt jeg har kommet over om Denon og Yamaha receivere, og har/har hatt både Denon, Sony og Yamaha receivere.

Jeg skal bruke den som forforsterker, så effekten har null betydning for meg, det som har hatt betydning er:

-'Future proof' - den tar imot 7.1 PCM over HDMI, og tillater full prosessering og bass management (det er det ikke alle receivere som gjør). Det gjør at jeg klarer meg fint uten HDMI 1.3.

-Switcher video over HDMI opp til 1080p/24 uten problemer

-Har kanskje det beste/mest avanserte romkorrigeringssystemet blant 'billige' receivere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ser du har listet opp Yamaha RX-V1700/2700. Hva med å vente til den nye serien til Yamaha kommer? Heter vel noe sånt som 2800, mener jeg og huske. Vanskelig og finne informasjon om den da har jeg hørt. Men, kanskje vært og vente på?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kanskje det

Sitat Opprinnelig postet av ErikC-Ta
    Hei, ser du har listet opp Yamaha RX-V1700/2700. Hva med å vente til den nye serien til Yamaha kommer? Heter vel noe sånt som 2800, mener jeg og huske. Vanskelig og finne informasjon om den da har jeg hørt. Men, kanskje vært og vente på?

Ja du er inne på noe, har ikke hørt så mye Yamaha selv, hvertfall ikke de modellene til rundt 10k.
    Noen steder det står noe om 2800 kanskje ? kommer 1800 også ?

Jeg har vert litt svak for Denon 2807 da jeg har hørt noen bra oppsett med den i sentrum, og likte lyden av det. Men så var det disse nye modellene da 3808 kunne vert intressang men hvor store forskjelder er det på det rent tekniske fra 2807 ?
    Mer effekt er en ting men det er som nevnt ikke så viktig for meg.

Har hatt et mulig feilaktig inntrykk av at Pioneer er litt mer intens i diskanten?
    HK har jo en stor reciver på tilbud men Denon er jo regnet for å være langt fremme på teknologifronten og litt hjelp i form av romkorreksjon er jo ikke å forrakte.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony

Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Jeg holder også på å finne ut hva som skal bli min neste receiver, og jeg har mer eller mindre bestemt meg for Denon 2807. Har ingen direkte erfaring med den, men har lest omtrent alt jeg har kommet over om Denon og Yamaha receivere, og har/har hatt både Denon, Sony og Yamaha receivere.

Jeg skal bruke den som forforsterker, så effekten har null betydning for meg, det som har hatt betydning er:

-'Future proof' - den tar imot 7.1 PCM over HDMI, og tillater full prosessering og bass management (det er det ikke alle receivere som gjør). Det gjør at jeg klarer meg fint uten HDMI 1.3.

-Switcher video over HDMI opp til 1080p/24 uten problemer

-Har kanskje det beste/mest avanserte romkorrigeringssystemet blant 'billige' receivere
    Hvordan gjør Sony det på reciver fornten? har hørt utrolig lite derfra egentlig.

Det som er viktig er jo forrvrig at det er greil nivå på preout utgangene!
    Det å kunne enkelt koble til flere kilder er jo bra men det har jo alle sammen muligheter til.

du sier "Switcher video over HDMI opp til 1080p/24 uten problemer" gjør Denonen dette ?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hvordan gjør Sony det på reciver fornten? har hørt utrolig lite derfra egentlig.
    Har ikke hatt Sony-receiver på mange år, men de nyeste derfra fra stort sett bra kritikk, og går for å være 'value for money'.

du sier "Switcher video over HDMI opp til 1080p/24 uten problemer" gjør Denonen dette ?
    Jepp, sett forumposter fra folk som har den som bekrefter dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Marantz å Onkyo?
    Onkyo kommer jo med nye modeller nå (er en tråd om det en plass her i forumet) samtidig som Denon. Tror de blir ganske så like mtp specs. Marantz er heller ikke feil Synes du skal ta en titt på de også;-)
    Modeller som er innen din prisklasse pr i dag fra de nevnte er Onkyo 804 samt Marantz 6001. Har selv 804 å er stor fornyød:-D

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om ikke det lønner seg å vente noen få måneder - nå som "alle" produsenter kommer med neste generasjon receivere?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Spørs om ikke det lønner seg å vente noen få måneder - nå som "alle" produsenter kommer med neste generasjon receivere?
    Ja, hvis man har behov for det neste generasjon tilbyr. Såvidt jeg kan se så er det ikke så mye nytt i vente utenom HDMI 1.3 og dekoding av Dolby TrueHD og DTS MA, og det er det ikke sikkert at man trenger.

Se f.eks. denne artikkelen hos Dolby for hvorfor det kan være en fordel å la BD/HD DVD spilleren stå for dekoding:
    Dolby Technology - Dolby TrueHD High Definition and AVR Audio Video System

Så litt avhengig av behov kan det hende at det som lønner seg mest er å vente på neste generasjon og så kjøpe forrige generasjon på ryddesalg 8)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tilbud

Ja det kan vel tenkes at det blir noen tilbud på tidligere modeller
    Så delvom du ikke trenger de nye sakene så kan det alikevel lønne deg å vente, synn det nesten ikke er tilbud hos Hifiklubben, kunne tenkt meg en 2807 til 6995,- eller noe :-D

Skal gi Marantz å Onkyo en sjanse, hvem fører dem i oslo?
    (burde vist det men husker ikke i farten)

Irriterer meg litt at jeg likte denonen så godt da det ikke er noe å hente når det gjelder tilbud hos klubben.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

men

Nå har jeg sett de har 2807 til 6995,- på komplett.
    Men så kommer jo også 2808 snart, samme gjør jo yamaha sin 1800.

Men hva er egentlig de store forskjeldene dersom man ikke er så opptatt av Hdmi eller bildeprosseseringen ?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så delvom du ikke trenger de nye sakene så kan det alikevel lønne deg å vente, synn det nesten ikke er tilbud hos Hifiklubben, kunne tenkt meg en 2807 til 6995,- eller noe :-D
    Den tok du bra - bra spådd om tilbudet på komplett om dagen.

Spørs om ikke du skulle ha slengt inn en lottokupong samtidig også hehe
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jepp

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Den tok du bra - bra spådd om tilbudet på komplett om dagen.

Spørs om ikke du skulle ha slengt inn en lottokupong samtidig også hehe

Hadde jeg ennå vist hvor god jeg var med tallene den dagen

Blir desverre ikke helt klok på hva jeg skal velge av reciver vannskelig valg det der.

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supert!

Nå har jeg sett de har 2807 til 6995,- på komplett.
    Konkuranse kommer oss forbrukere til gode, HFK bør vel justere prisen de oxo..

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde tatt deg en kikk på Onkyo sin nye serie! Den ser bra ut, har gode specs, oppscalering fra alle kilder osv osv...

Jeg har hatt min Onkyo 805 i 2 uker, og er kanonfornøyd!!!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Litt off topic.... SoRrY

Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Du verden HFK... Sitat : Vi har kjøpt et restparti av AVR-2807 fra Denon til redusert pris, og reduserer derfor også utsalgsprisen fra kr 8.998 til kr 6.998. Prisen gjelder så lenge lageret rekker!

Hmmm...

Ja ja, kanskje jeg skulle prøve meg på B&W

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink On topic

Om jeg var deg, og jeg ikke skulle kjøre på effekttrinn. Så ville jeg sett meg etter en Surroundforsterker- ikke receiver!..

Denon har jo noen av disse. Dyre nye da. Men du verden, det er mange flotte muligheter på bruktmarkedet.

CTV.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •