Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 48 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 947
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Romperister opplegg er det nok best å kjøre på subwoofer utgangen, med tanke på lfe sporet og de laveste frekvensene.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått tilbud på en pioneer lx60 forsterker. Jeg har Rotel RB-1090 effektforsterker og Klipsch RF-7 samt resten er klipsch i kinoen. Jeg spiller veldig ofte musikk og ser litt film.

Er det noen som vet åssen dette kan funke? passer Pioneer til Klipsch?

Noen som vet hva denne er verdt og hva er nyprisen?

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har klipsch og pioneer, og det fungerer utmerket! Bruktprisen på en lx60 bør vel ligge på en plass mellom 5000-6500kr

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte Klipsch RF-63 og Pioneer AX4 en stund sammen, og det låt eget bra det.

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI problem

Hei.
    Jeg har problem med og få setup menyen opp med HDMI , men jeg får den opp over s-video.
    Er det noen som vet vordan dette kan ordnes ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Nøtterøy
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Senter-høytaler

Hola,
    er svært god fornøyd med lyden jeg får ut av mine Klipch høytalere
    koblet til VSX-LX70 - med et viktig unntak; Lyden er alt for lav i senter-høytaler.

Jeg har benyttet "automatisk romkorreksjon", og den eneste endringen
    jeg ser at man kan gjøre i etterkant er å sette høytalerne til Large eller small.

Er sikker på at det må finnes flere muiigheter enn dette. Kan noen gi meg en enkel innføring?

Takk!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steelfidel
    Hola,
    koblet til VSX-LX70 - med et viktig unntak; Lyden er alt for lav i senter-høytaler.

jeg ser at man kan gjøre i etterkant er å sette høytalerne til Large eller small.

Er sikker på at det må finnes flere muiigheter enn dette. Kan noen gi meg en enkel innføring?

Takk!
    Kan du ikke bare heve nivået i senterkanalen litt da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hola,

Takk!
    Du kan gå inn og endre nivået på selve senterhøytalleren. Gjør også dette med surround høytallerene, så blir det ekstra moro.

Husker ikke hvor, men det er vel en EQ meny, hvor du kan velge manuell. Da ligger de automatiske endringene der, og du bare fortsetter fra dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem Med Kombinasjonen Hdmi Og Optsik Kabel (**LØST**)

Dette er andre gangen jeg har prøvd på å koble opp min MacBookPro til min VSX LX-70 uten å lykkes, så nå tyr jeg til hjelp her

Det som er målet er å kombinere HDMI (miniDVI til HDMI) og en optisk TOSLINK kabel (miniTOSLINK til TOSLINK), altså bilde fra HDMI og lyd fra optisk. Dette klarer jeg da tydligvis ikke å få til, selv om jeg mener alt er gjort rett.

Når begge kablene er koblet rett og instilingene etter min mening er gjort rett får jeg bare opp bildet fra HDMI kabelen, men ingen lyd. Intillingene er satt slik:

Slår jeg dermed av HDMI (som på bildet under) får jeg lyd gjennom optisk...

Hva er det jeg gjør galt? Og ja, HDMI control er slått av...
    Håper virkelig noen kan hjelpe meg her, har prøvd å prøvd og begynner å bli en smule desperat

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hola,

Takk!
    Hold ett godt tak i fjernkontrollen din og trykk på tallet NULL etter at du har valgt "recevier" . Da kommer du rett inn og kan stille nivået på alle kanaler men husk du får ikke dette opp on-screen så du må se på displayet .

Ellers kan man under hovedmenyen stille nivåer under Manual Speaker Setup menyen .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg bruker akkurat den samme inngangen til min Xbox 360 med optisk lyd.

INPUT DVR-1
    Digital In Opt-1
    HDMI Input Input-2

osv

Jeg har også hdmi control off

Jeg har V. Conv on.

Kan det være oppløsningen den ikke liker? Står det noe i displayet på receiveren når den prøver å gi bilde?

Prøv ellers oppløsninger fra pcen - 720p eller 1080p?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hmm, jeg bruker akkurat den samme inngangen til min Xbox 360 med optisk lyd.

INPUT DVR-1
    Digital In Opt-1
    HDMI Input Input-2

osv

Jeg har også hdmi control off

Jeg har V. Conv on.

Kan det være oppløsningen den ikke liker? Står det noe i displayet på receiveren når den prøver å gi bilde?

Prøv ellers oppløsninger fra pcen - 720p eller 1080p?
    Nei, det skal ikke være noe galt med akkurat det.. BILDET kommer jo, problemet er at lyden ikke vil komme når HDMI er aktivert, slår jeg dermed av HDMI virker lyden igjen...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GøranB
    Nei, det skal ikke være noe galt med akkurat det.. BILDET kommer jo, problemet er at lyden ikke vil komme når HDMI er aktivert, slår jeg dermed av HDMI virker lyden igjen...
    Jeg vet!!!!!!!!

Hehe, dette er jo det klassiske problemet ops:

På fjernkontrollen så finnes det en knapp som heter Signal Sel - trykk på denne til du får lyd!

Perkele, dette har jeg faktisk svart på flere ganger i denne tråden :? vel begynner å bli gammel ....

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvet trykke på SIGNAL SEL knappen på fjernkontrollen din når du har bilde på skjermen for det er mulig at noe henger og trykker du deg gjennom alle valgene der så gir det samme funksjon som om man type har koblet til lyd både analogt og digitalt i tillegg til hdmi på gitt inngang . Man veksler altså mellom de forskjellige valgene direkte .

Edit ! 2min for sent ute men du fant det ut ser jeg
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Har du prøvet trykke på SIGNAL SEL knappen på fjernkontrollen din når du har bilde på skjermen for det er mulig at noe henger og trykker du deg gjennom alle valgene der så gir det samme funksjon som om man type har koblet til lyd både analogt og digitalt i tillegg til hdmi på gitt inngang . Man veksler altså mellom de forskjellige valgene direkte .

Edit ! 2min for sent ute men du fant det ut ser jeg
    Hehe, vi fant det ut!

Håper det løste problemet da :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Tusen hjertlig takk, Mr_Spock og Konge! Det løste problemet! Da ble receiveren plutselig mye mer verdt.. men jeg må få si at jeg synes det var et forferdelig håpløst oppsett av Pioneer... men hva har nå det å si når en har slike flotte hjelpere som dere!

TAKK!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GøranB
    Tusen hjertlig takk, Mr_Spock og Konge! Det løste problemet! Da ble receiveren plutselig mye mer verdt.. men jeg må få si at jeg synes det var et forferdelig håpløst oppsett av Pioneer... men hva har nå det å si når en har slike flotte hjelpere som dere!

TAKK!!!
    Godt det fungerte! :-D

Som nevnt er det mange, meg selv inkludert, som har vært borti dette problemet..... ikke det mest selvforklarende opplegget fra Pioneer dette.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle med litt mer enn en DVD spiller koplet til har nok vært borti dette problemet med Pioneer. Husker jeg slet flere ganger med dette på AX4.

Synd de ikke gjør som Marantz, lar det være automatisk, fra beste til dårligst. Samt mulighet til å velge manuelt.

Min Marantz, AV8003, har kun 7 input jeg kan velge, men jeg har 9 jeg egentlig trenger. Men siden den gjør dette automatisk så funker det strålende.

Jeg har DVD (HDMI) og Nintendo Wii (Composit+analog lyd) på samme input, så når jeg skrur av DVD så kommer Wii automatisk frem. Eneste å huske på er å ikke ha en digital dekoder med HDMI sammen med en analog kilde, da vil den bryte inn hvis den skal ta opp noe. Siden HDMI er første pri, så Optisk/Digital og til slutt analog, det samme med bilde. Kan faktisk kople til 3 stk ting på samme input.

Det burte være standard for alle receivere. Men som det er med alle, det er bare å bli godt kjent med dem først (gjerne med mye hodekløing og banning i starten ).

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes min LX70 er helt suveren når det gjelder lydkvalitet!

Men som det blir nevnt her, brukervennligheten er laber. Fjernkontrollen og OSD er fullstendig på trynet.

Jepp, masse banning og kløing i skallen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lx-60 + Ps3

eeh.. mulig det står ett eller annet sted, men støtter lx-60 1080p inn fra ps3. Får bare opp "not support" når jeg setter ps3 til 1080 (ikke no' problem på 720). Er det noen innstilling? (Er ikke så veldig tålmodig når det gjelder å lese seg frem til ting).

Side 46 av 48 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •