Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 48 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 947
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få både HD-bilde og AC3-lyd fra Canal Digital PVR?

Som kjent leverer CD sin HD-PVR kun stereo lyd via HDMI. Men jeg kan få AC3-lyd via coax/SP-DIF.
    Er det mulig å configere Pioneer VSX-LX70 til å levere HD-bilde via HDMI, men samtidig kjøre AC3-lyden lyden via coax/SP-DIF? Jeg ønsker selvfølgelig å samtidig kunne ha et HD-bilde, men med AC-3 surround lyd.

Å mikse innganger skal være mulig i Pioneeren, men så vidt jeg forstår er dette ikke mulig/tillatt hvis man benytter HDMI-inngangen.

Får jeg da ikke til dette?

Canal Digital har jo brukt over et år på IKKE å fikse denne feilen i sin HD-PVR. Det loves og loves...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker greit - bare å tilegne en optisk lydingang til kildevalget.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fint, men hvordan konkret gjør jeg det?
    CDs HD-PVR har kun coax, ikke optisk, men det spiller jo ingen rolle.
    På side 66 i LX-70 sin svenske manual står det under tabellen følgende:
    "Når HDMI-funksjonen er aktivert (ON) går det ikke an å gjøre tildelinger/innstillinger"

Betyr ikke det at det ikke er mulig å tildele en coax-lyd-inngang til HDMI i forsterkeren?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg benytter Xbox 360 med hdmi til bilde og optisk til lyd. Fungerer perfekt.

Det er veldig enkelt å tilegne lydvalg til kilder i menyen.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at tilegningen er foretatt så kan man trykke noen ganger på "signal sel" knappen på fjernkontrollen hvis det ikke kommer noen lyd.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Det er fint, men hvordan konkret gjør jeg det?
    CDs HD-PVR har kun coax, ikke optisk, men det spiller jo ingen rolle.
    På side 66 i LX-70 sin svenske manual står det under tabellen følgende:
    "Når HDMI-funksjonen er aktivert (ON) går det ikke an å gjøre tildelinger/innstillinger"

Betyr ikke det at det ikke er mulig å tildele en coax-lyd-inngang til HDMI i forsterkeren?
    Det med HDMI funksjonen aktivert er nok noe annet. Lyd sammen med HDMI bildet kan du få fra alle type lydinnganger som Pioneeren har, utenom en annen HDMI da.

husker ikke hva den funksjonen gjorde, men det kan være like greit å ha den av.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, mulig jeg har litt tungt for det, men jeg har forsøkt og finner ikke ut av det.
    Jeg gjør som følger:

Velger "Input kontroll", velger HDMI1 (siden det er den inngangen som skal tilegnes coax-signal)
    Men når jeg velger HDMI1 så blir alle valg blanket ut og det er ikke mulig å velge den coax-inngangen jeg ønsker å tildele HDMI1.

Tenker jeg helt feil?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, mulig jeg har litt tungt for det, men jeg har forsøkt og finner ikke ut av det.
    Jeg gjør som følger:

Velger "Input kontroll", velger HDMI1 (siden det er den inngangen som skal tilegnes coax-signal)
    Men når jeg velger HDMI1 så blir alle valg blanket ut og det er ikke mulig å velge den coax-inngangen jeg ønsker å tildele HDMI1.

Tenker jeg helt feil?
    Slå av "HDMI-controll" som nevnt lenger opp (det er denne de mener i manualen).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Slå av "HDMI-controll" som nevnt lenger opp (det er denne de mener i manualen).
    Jeg takker for innkomne svar som forteller at dette er mulig, men jeg får det fortsatt ikke til.
    Kan noen sjekke hvordan de tildeler en coax lydinngang til HDMI1?

Jeg har sjekket i meny 8, Other Seup at HDMI Control = OFF
    I meny 7, Input Setup gjør jeg følgende:

Velger Input = HDMI1
    Når jeg deretter blar nedover med nedpila for å gjøre tildeling så blir følgende felt blanke og det er ikke mulig å gjøre noen valg:
    Digital IN
    HDMI Input
    Component In
    S-video In

Den hopper direkte til meny 2/2 som er "Rename" osv

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det hende den er tildelt til en annen inngang.

Mener jeg fikk dette til med min AX4 som var generasjonen før.

På digital inn så står det coax1 og opt1 osv når man kan velge.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Da kan det hende den er tildelt til en annen inngang.

Mener jeg fikk dette til med min AX4 som var generasjonen før.

På digital inn så står det coax1 og opt1 osv når man kan velge.
    Det står i manualen at hvis jeg endrer innstillingen til en inngang som tidligere har blitt tildelt et annet apparat så vil innstillingen for dette apparatet automatisk bli stengt av. Det burde bety at "siste innstilling vinner" så da burde det være mulig uansett.
    Dette er jammen ikke lett...

Noen LX-70 eier der ute som kan sjekke dette?
    Det burde være flere enn meg som vil ha surround fra Canal Digital sin HD-PVR?

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg en annen inngang (som ikke er i bruk) enn HDMI.
    Der kan du tilegne både HDMI og coax.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg takker for innkomne svar som forteller at dette er mulig, men jeg får det fortsatt ikke til.
    Kan noen sjekke hvordan de tildeler en coax lydinngang til HDMI1?

Jeg har sjekket i meny 8, Other Seup at HDMI Control = OFF
    I meny 7, Input Setup gjør jeg følgende:

Velger Input = HDMI1
    Når jeg deretter blar nedover med nedpila for å gjøre tildeling så blir følgende felt blanke og det er ikke mulig å gjøre noen valg:
    Digital IN
    HDMI Input
    Component In
    S-video In

Den hopper direkte til meny 2/2 som er "Rename" osv
    Hvordan velger du Input som hdmi1?

Jeg velger en aktuell kilde som Input - for eksempel dvd?

Jeg ser at visse kildevalg ikke godtar hdmi - for eksempel cd.

Jeg kjører Xboxen på DVR-1 (har renamet den til Xbox 360) med opt-1 (digital inn) og Input-1 (hdmi input).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hvordan velger du Input som hdmi1?

Jeg velger en aktuell kilde som Input - for eksempel dvd?

Jeg ser at visse kildevalg ikke godtar hdmi - for eksempel cd.

Jeg kjører Xboxen på DVR-1 (har renamet den til Xbox 360) med opt-1 (digital inn) og Input-1 (hdmi input).
    Når cursor står i Input-feltet så kommer blant annet HDMI-inngangene opp når jeg blar med høyrepila. Problemet er at når HDMI1,2,3 eller 4 dukker opp så er det ikke lov å gjøre tildelinger. Feltene for tildeling er blanke og sperret.

Jeg får det nå til ved å følge et tips fra i stad: Velge f.eks input=TV og tildele coax og HDMI til denne. Men det burde vel være mulig å tildele noe til HDMI-inputene også.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når cursor står i Input-feltet så kommer blant annet HDMI-inngangene opp når jeg blar med høyrepila. Problemet er at når HDMI1,2,3 eller 4 dukker opp så er det ikke lov å gjøre tildelinger. Feltene for tildeling er blanke og sperret.

Jeg får det nå til ved å følge et tips fra i stad: Velge f.eks input=TV og tildele coax og HDMI til denne. Men det burde vel være mulig å tildele noe til HDMI-inputene også.
    Spørs om ikke dette er en instilling du har gjort et annet sted - som gjør at du får opp hdmi valg i input. For det skjer ikke hos meg.

Men flott at du fikk det til

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bananplugger

I en Pioneer-FAQ fant jeg dette svaret på spm. om bruk av bananplugger :
    På enkelte modeller er dette mulig, men anbefales ikke. De svarte pluggene i midten av tilkoblingsskruene til høyttaleren må tas ut først, for å koble standard 4 mm bananplugger til receiveren. Dette kan være vanskelig, men de må ut. Nå kan bananpluggene bli satt direkte inn i høyttalerens tilkoblingsskrue.
    Pioneer anbefaler imidlertid å bruke frilagt høyttalerwire

Da lurer jeg på hvorfor bare frilagt høyttalerwire kan anbefales. Særlig fordi jeg nettopp var i ferd med å kjøpe plugger til min LX 70. Og det er jo den enkleste tilkoblingen. So how come??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    I en Pioneer-FAQ fant jeg dette svaret på spm. om bruk av bananplugger :
    På enkelte modeller er dette mulig, men anbefales ikke. De svarte pluggene i midten av tilkoblingsskruene til høyttaleren må tas ut først, for å koble standard 4 mm bananplugger til receiveren. Dette kan være vanskelig, men de må ut. Nå kan bananpluggene bli satt direkte inn i høyttalerens tilkoblingsskrue.
    Pioneer anbefaler imidlertid å bruke frilagt høyttalerwire

Da lurer jeg på hvorfor bare frilagt høyttalerwire kan anbefales. Særlig fordi jeg nettopp var i ferd med å kjøpe plugger til min LX 70. Og det er jo den enkleste tilkoblingen. So how come??
    Det eneste må være at man får en ekstra overgang når man bruker bananplugger, noe som kan lage litt ekstra motstand for strømmen.

Men kjør banan, livet er enklere når det kun er å stikke inn. Men bruk noen som sitter godt, trange å få inn, eller er til å skru til.

Jeg har ett par stykker fra Hifi Klubben, og begge de to har litt for store hull for vanlige kabler, må ha meget stort kvadrat. Men jeg tok å avmantlet mange ekstra centimeter, og bøyde de over hverandre mange ganger slik at det ble fylt opp med kabel. Det funker bra.

Grunnen til at det er plugger i høytaller terminalene er at det er noe EU krever, ett EU direktiv eller noe i den duren. Det skjer mye nyttig der i gården.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når det med input greiene kom opp nå så husket jeg hvordan det var

Der man velger inngang så kommer alle inngangene opp, de samme som man kan ble igjennom med fjernkontrollen. Her ligger også de 4 HDMI inngangene. Disse er som sagt sperret for å tillegne andre ting til, det fordi ved valg av den kun tar signalene fra HDMI.

Pioneer har nok gjort dette for enkelhets skyld, da HDMI både har lyd og bilde, og dermed kan man like greit kun velge den alene, utenom å måtte bruke opp en av de andre valgene. Jeg brukte vel opp alle mine valg når jeg hadde AX4.

Man må velge en navn inngang som TV, DVD, VCR osv, og tilegne dem HDMI og andre lyd slik som det nevnes her. Men de kan jo enkelt merkes om slik at man vet hva hver enkelt er for.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et år siden jeg stilte inn receiveren, men mener og huske en må slå av HDMi link eller hva de nå kaller det, for å kunne velge HDMi inngang for ulike enheter.

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rumperister på Zone 2 utgangen?

Hei, Er det noen som har noe erfaring med på koble en rumperister til zone 2 utgangen på LX60/70? Eventuellt vet dere om det kan være en god løsning? Det er jo i såfall kjekt om det er mulig å justere volumet individuellt på zone 2 samt enkelt velge den til/fra. Har ingen erfaring med bruk av zone 2 selv..

Side 45 av 48 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •