Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 48 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 947
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lx70 - Lx71 ..

Jeg har lest en del i denne tråden og forstår det slik at man kan koble PS3, Digital dekoder osv mot LX70 via HDMI og deretter kjøre kun 1 HDMI opp til en TV.

Det jeg ikke har helt klart for meg er om man får HD-lyd fra PS3 og om LX70 også klarer 1080p signaler via HDMI. Blir bildekvaliteten dårligere via recieveren i forhold til en kabel som går direkte opp fra PS3 til TV f.eks.

Kan noen gi meg en kort oppsummering på forskjell på LX70 og LX71 ?

Beklager hvis jeg ikke har oppfattet noe som er skrevet 1000 ganger før i denne tråden.

Newcomer laaars sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Du har satt sub til plus? (du har valgene for sub, no, yes og plus).

Sett også front til large og ikke small hvis det ikke er gjort, samt skru opp bassen etter at MCACC er kjørt, den er meget godt kjent for å dempe bass lydene altfor mye. (i verstefall opptil 10 dB)

Personlig så syntes jeg MCACCen til Pionner ikke gjorde lyden bedre på min AX4 (utgaven før LX kom), og fikk mye bedre lyd med en dB måler. Men de har vel oppgradert romkorreksjonen litt håper jeg.
    Hvor kan jeg gå inn å sku opp bassen?

Kjørte forresten en ny kalibrering litt lengre fra bakveggen og ble enorm forskjell.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakka
    Jeg har lest en del i denne tråden og forstår det slik at man kan koble PS3, Digital dekoder osv mot LX70 via HDMI og deretter kjøre kun 1 HDMI opp til en TV.

Det jeg ikke har helt klart for meg er om man får HD-lyd fra PS3 og om LX70 også klarer 1080p signaler via HDMI. Blir bildekvaliteten dårligere via recieveren i forhold til en kabel som går direkte opp fra PS3 til TV f.eks.

Beklager hvis jeg ikke har oppfattet noe som er skrevet 1000 ganger før i denne tråden.

Den skal klare 1080p ja. Men med kvaliteten er det jo bare å prøve. Stapp kabelen i tven fra ps3 og se på endel klipp fra en film. Også kjører du den igjennom forsterkern og gjør det samme. Så finner du fort ut hva du synst gir best bilde.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakka

Det er ingen som har oppdaget noe forskjell mellom å kjøre direkte i TV eller via forsterker. Det eneste er hvis forsterkeren ikke settet til Through, da kan man stille på bildet via den også.

HD lyd får du fra PS3 ved å sette denne til PCM over HDMI. Settes den til bitstream så blir HD sporene nedskalert, da PS3 ikke greier å sende HD som bitstream, kun som PCM.

Og for at du skal slippe å spørre om det mange har gjort 1000 ganger før, man får ikke True HD eller DTS Master i displayet på forsterkeren ved bruk av PS3, du får kun PCM eller Multi CH.

Sitat Opprinnelig postet av laaars
    Hvor kan jeg gå inn å sku opp bassen?

Kjørte forresten en ny kalibrering litt lengre fra bakveggen og ble enorm forskjell.
    Nå er det en stund siden jeg fiklet på AX4en min, byttet den ut på sensommeren.

Men mener å huske at du kan gå inn i MCACC-innstillingene etter at de er lagret på ønsket profil, så gå inn å stille på hver enkelt høytaller, inkl sub, både volum pr kanal, samt på de forskjellige frekvensene pr høytaller.

Trykk litt i menyen, så finner du det, ellers si i fra så kan jeg sikkert lete opp en manual for din forsterker på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er ingen som har oppdaget noe forskjell mellom å kjøre direkte i TV eller via forsterker. Det eneste er hvis forsterkeren ikke settet til Through, da kan man stille på bildet via den også.

HD lyd får du fra PS3 ved å sette denne til PCM over HDMI. Settes den til bitstream så blir HD sporene nedskalert, da PS3 ikke greier å sende HD som bitstream, kun som PCM.

Og for at du skal slippe å spørre om det mange har gjort 1000 ganger før, man får ikke True HD eller DTS Master i displayet på forsterkeren ved bruk av PS3, du får kun PCM eller Multi CH.
    Tusen takk for informasjon!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har vært borti at bildet via og fra forsterkeren hopper?

Jeg solgte min AX4 til en kompis i går, og hjalp han å sette den opp.

OSD menyen stå å hakket hele tiden. Det samme gjorde PC bildet når vi kjørte ett spill, men ikke når den stå i Windows.

Alt dette ble kjørt via HDMI. Hakkingne i spillet ble borte når jeg skrudde av Video Convertion, som ikke skulle ha hatt noe å si siden det ble kjørt 1080p igjennom.

Opplevde aldri noe slikt når jeg brukte den.

Jeg hadde den på en Sony W2000, og kompisen har en Samsung fra ca samme generasjon (tid)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Bildet på min er helt stabilt uansett kilde og konverteringsinnstillinger. Men jeg har en intens hopping på OSD-menyen. Det betyr lite, men jeg spurte her da den var ny. Fikk aldri noe svar. Det er ikke så den er vanskelig å tolke, men det var litt irriterende med en gang. Nå ser jo den OSDen så 80-talls ut som det går an så den kler litt hopping ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg til å bruke coax til lyd og hdmi til bilde?
    Har lest igjennom tråden her og prøvd endel forskjellig, men finner ikke ut av det.
    Går det forresten å kjøre samme bildet (HDMI) på flere kilder? Ser at forsterkeren automatisk fjerner fjerner den andre når man velger samme HDMI på en annen feks fra dvd til tv..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YS..
    Hvordan får jeg til å bruke coax til lyd og hdmi til bilde?
    Har lest igjennom tråden her og prøvd endel forskjellig, men finner ikke ut av det.
    Går det forresten å kjøre samme bildet (HDMI) på flere kilder? Ser at forsterkeren automatisk fjerner fjerner den andre når man velger samme HDMI på en annen feks fra dvd til tv..
    Sett det riktig opp i input menyen først..... hvis du ikke får lyd med en gang så prøver du etterpå med "signal sel" knappen på fjernkontrollen.

Det med bilde vet jeg ikke noe om..
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk..
    Funker nå, bare jeg som blandet sammen signal sel knappen med en annen ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg har LX60 med B&W683 i front. Disse har jeg biampet ved å bruke surround back utgangen. Jeg ønsker å kjøre et 5.1-system, og har da brukt surround-utgangene til mine bakhøyttalere. Jeg har vært inne i menyen og slått på Bi-amping. Lydkilde er PS3.

Spm 1:
    Jeg har inntrykk av at disse fungerer som sidehøyttalere, og ikke bakhøyttalere. Er dette riktig?

Spm 2:

Når dere hører på musikk, trykker dere på "stereo"-knappen på fjernkontrollen, eller lar dere den stå på PCM (pga PS3) ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til spørsmål 1.

Surround høytallerene i ett 5.1 system skal helst ikke stå direkte bak. De er anbefalt å stå enten vinklet mellom side og direkte bak, eller på side av lytte possisjon.

Hvis du sjekker manual så se du hvordan Pioneer anbefaler plassering av høytallerene.

Spørsmål 2:

Hvordan man lytter til stereo er nok mer en smak sak. Har man den til direct eller pure direkt så får man ett så direkte signal som mulig, som fra PS3 blir PCM.

Ved stereo i displayet så legger forsterkeren til sin egenlyd.

Enkelte liker også å bruke surround modusene, slik som Dolby Pro Logic 2 Music for å få ett bredere lydbilde.

Men alt dette er en smak sak etter min mening. Bruk det du syntes høres best ut i forhold til den musikken du lytter til.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har vært på utkikk etter ny hjemmekinoreceiver en god stund nå, og har vært innom mange mulige kandidater. Denon 2808 har vært og er fortsatt meget aktuelt. (dette pga at det virker som et godt kjøp til 5995,-) Har også snust litt rundt på andre receivere deriblant Pioneer vsx-lx 51 og Yamaha v1900. Nå har jeg fått et tilbud på Pioneer vsx-lx 70 som virker gunstig. (11 k). Nå er vel denne receiveren litt eldre enn de andre kandidatene. Men er det lx-70 mangler som har kommet på de andre kandidatene?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyos 606 får mye skryt, Netshop har den billigst, men det er en England-import.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Hei!

Har vært på utkikk etter ny hjemmekinoreceiver en god stund nå, og har vært innom mange mulige kandidater. Denon 2808 har vært og er fortsatt meget aktuelt. (dette pga at det virker som et godt kjøp til 5995,-) Har også snust litt rundt på andre receivere deriblant Pioneer vsx-lx 51 og Yamaha v1900. Nå har jeg fått et tilbud på Pioneer vsx-lx 70 som virker gunstig. (11 k). Nå er vel denne receiveren litt eldre enn de andre kandidatene. Men er det lx-70 mangler som har kommet på de andre kandidatene?
    Jeg kjøpte VSX-LX70 nå i starten av januar, var da på "salg" hos Soundgarden til 9995,-. Jeg sammenliknet den med flere andre, bl.a Denon 2808, VSX-LX51, Yamaha v1900 og v3900. Jeg valgte LX70, og kan bare melde at det er en glimrende receiver. Det eneste jeg har å utsette er menysystemet som kunne vært bedre, og fjernkontrollen kunne også vært mer logisk oppbygd, og kunne gjerne hatt belyste knapper. Bruksanvisningen kunne også vært bedre utformet, og gått mer i dybden. Men dette siste er tilvenning, LX70 anbefales varmt. Leverer super og mye lyd i hjemmekinoen, og er også en utmerket forsterker for stereo (jeg bi-amper frontene).

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjaldt dette tilbudet for alle soundgardenbutikker? Å når du skriver "salg", mener du kanskje at det var litt pruting inne i bildet? Jeg vurderer akkurat nå den brukte lx70 receiveren som ligger på avtorget til 7000,-. En god pris for en under 1 år gammel receiver om alternativet er 12000,- Men om det er mulig å få pressa prisen ned til den prisen du fikk, så vil det kanskje være like så greit å kjøpe nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9995,- for LX70 var ordinær pris i hele kjeden til Soundgarden, prisen gikk opp få dager etter jeg kjøpte min. LX71 til 7000,- er ikke verst, 1 år gammel vil vel garantien fortsatt være gyldig så du har litt kjøpssikkerhet. Høres ut som en grei handel.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente lx70 Lx71 er vel vanskelig å oppdrive brukt regner jeg med, og prisen i tilfelle betydelig høyere. Uansett for seint ute ser det ut til, så spørs om jeg må innom soundgarden og kreve "gammel" pris istedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kremt, jeg sov vel også når jeg svarte ops: - vet vel at LX 71 er en ny modell.... Tror grunnen til prisøkningen på LX70 er at de måtte få nytt parti inn i landet, og da kan vel den svake norske kronen spille inn???

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok helt sikkert en faktor. Er vel mange priser som har blitt satt opp rundtomkring. Får uansett høre etter om det er mulig å få den noe lavere.

Side 44 av 48 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •