Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 48 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 947
    Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet hva dette "Neural THX" som kommer når jeg skal høre på radio?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken lydinnstillinger bruker dere når dere ser på vanlig TV? Vanlig stereo eller noke anna? Endrer dere etter hva som er på TV?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Noen som vet hva dette "Neural THX" som kommer når jeg skal høre på radio?
    Står beskrevet i manualen så vidt jeg husker. Noe "forbedringsgreier"

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Hvilken lydinnstillinger bruker dere når dere ser på vanlig TV? Vanlig stereo eller noke anna? Endrer dere etter hva som er på TV?
    Jeg kjører alt i auto, slik at det som kommer inn, går ut. Er for tiden uten bakhøyttalere, men synes dette har fungert tidligere også. Film på TV blir jo en annen sak da. Husker ikke hva jeg brukte der gitt..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Jeg bruker normalt Dolby Pro Logic II - Movie, da kommer normalt prate lyden fra senter høytalleren, og gir ett mye mer troverdig lydbilde, spesielt på nyheter osv hvor personer prater til seeren osv.

PL2 gjør normalt en kjempe jobb på stereo spor.

Det funker også meget bra på fotball. Kommentatorene ligger i senterkanal, og publikum osv ligger rundt i resten av høytallerene. Man får en bedre tilstedeværelse syntes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo

Er den stolte eier av at nytt VSX-LX 70 anlegg med tilh H-K 5stk hjemmekino høytalersett, samt S-A 2 stk for B utgang ( kun for musikk i stua ). TV er en 50" plasma fra Pioneer. Toppet heile skiden med en Blu ray, ogsaa denne fra Pioneer.

Så til spm. Jeg har som mange andre et fast PC nettverk i huset knyttet til en D-Link rooter ( DES 1008D ) som igjen er knyttet mot Lyse bredbånd. Recieveren er self mot denne rooteren, som og PC-en er.. Men jeg klarer ikke definere recieveren mot PC. PC har Windows operativ system, og er 2 år gammel. Har ekstern HD med noen 100 GB musikk som jeg gjerne skulle nå fra reciever, HMG. Men her får jeg kun opp Internett radio, neural music network, men ingen server. Ei heller fikk jeg respons på USB.

Viktigst spm. Hvordan få godkjenne reciever på PC nettverk - slik at jeg kan spille musikk fra portabel harddisk?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å huske at godkjenningen ble gjort i Windows Media Player?

Finn frem til mediadeling under bibliotek og godkjenn receiveren.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WMP file sharing...

Ja kan vere et første skritt

PC'en har Trend micro PC-cillin Internet sequrity. Tror jeg må inn og åpne noen porter i brannmuren... hvordan man gjør det...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha Wmp 11

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har det

Men jeg må få åpnet portene i Nettverks firewall

ref

How to manually open ports in Internet Connection Firewall in Windows XP

er enda ikke helt i måål

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en router (SMG tror jeg?) med innebygget Firewall, til denne har jeg tilkoplet:

2 stk pc
    Wii & xbox360
    LX70

og selvsagt internett

Den eneste dingsen som fikk problemer var Wii - å kjøre Mario Kart på nettet gikk ikke bra, så jeg måtte åpne en port (dette er også et velkjent problem). Alt det andre var det bare å kople til å kjøre i vei!

Begge pcene er sikret i hue og r*** med Firewall, Norton og det meste. Har bare huket LX70 opp mot WMP på den ene pcen.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sgake ver lett Mr Spoke. Har åpnet alle portene som står anbefalt i WMP file sharing

Jeg ser at Pioneer Digital media Client er "allowed" for file sharing, men like så fa... jeg får ikke opp "server" pa recieveren under Home Media Gallery, kun Internet Radio og Neural music network...

Ser ei heller Pioneer under My network places....

Men gu om jeg gir opp

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Datanerder hvor er dere..

Har funnet ut at jeg hadde kun "switch" ( D-Link) og ikke router. Så jeg kjøpte meg en router og satte imellom,... men nei

Jeg klarer å pinge recieveren fra en gammel hjemmePC fra en av ungenes rom, men ikke fra min.... Altså er det min PC som ikke kommuniserer....

..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobbyboy
    Datanerder hvor er dere..

Har funnet ut at jeg hadde kun "switch" ( D-Link) og ikke router. Så jeg kjøpte meg en router og satte imellom,... men nei

Jeg klarer å pinge recieveren fra en gammel hjemmePC fra en av ungenes rom, men ikke fra min.... Altså er det min PC som ikke kommuniserer....
    ..
    Har du koblet alle PC'ene inn på D-Link ruteren? Du har antageligvis LAN1-4 (hvis du har 4 porter ruter) og 1 WAN port. Alle PC'ene og forsterkeren må kobles på LAN1-4, og eventuell bredbåndsmodem inn på WAN.

På alle PC'ene så ville jeg tatt å klikke "Start" i Windows, deretter "Kjør" (eller søkefeltet i Vista) og skrive inn "cmd" og deretter [enter]. Nå får du opp kommandolinje.
    - Skriv inn "ipconfig"
    Da får du opp din IP adresse. Den begynner antageligvis på "192.168.x.x". Hvis den begynner på 168 eller noe slik så er det ikke kontakt mellom ruteren og PC'en.
    - Hvis du ikke får riktig IP adresse må du gå på egenskaper til nettverkskortet ditt via kontrollpanel. Når du har fått opp egenskaper dobbelklikker du på "Internet-protokoll (TCP/IP)" i listen og sørg for at du har at du mottar IP-adresse og DNS-serveradresse automatisk. Start PC'en på nytt. Kontroller forrige punkt en gang til.
    - På PC'en det fungerer, så ser du også en "Gateway", den er 192.168.0.1 eller 192.168.5.1 eller noe slikt. Se om du får pinget den fra alle PC'ene. Da bør det være i orden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du...

Dette er en seig nøtt.... Ringte supportit.no i dag, fikk en fyr til å koble seg opp mot PC en min... for å få mere eksperthjelp....

Må forresten først si at jeg fikk hjelp av min svoger i går kveld. Vi brukte hans lap top isteden for min. Han har ikke firewalls oppe ( verken Windows eller Trend Micro Pc Cillin ) Han enabla File sharing fra WMP 11 og vips så fant Home Media Gallery PC'en hans og vi kunne spille av musikk fra hans Hard disk.

Konklusjon. Det er min PC som kødder ( en HjemmePC fra jobben....)

Tilbake til Supportit.no.

Han kobla opp og åpna noen porter i TrenMicro firewall... styra på, og så funka ikke WMP 11 lenger. Jeg takket for hjelpen, og avinstallerte wmp11 og reinstallerte, koblet ut porten han åpna, og tilbake til utgangspunktet.

Så får jeg ta noen telefoner til....

( ja jeg sjekket anbefalingen ovenfor, og jeg får IP 192.168.10.103 som min PC, mens Pioner har IP 192.168.10.100 )

Med firewalls enabla må jeg ha "Home nettwork" profile og ikke "Direct coinnection ". Med førstnevnte får jeg iallefall ping replay, mens siste gir request time out...

Jeg er rimelig sikker på at firewallsen er hovedproblemet.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du hvertfall nettverk ettersom du får riktig IP adresse og får pinget de andre.

- Sørg for at dine Firewall tillater programmet "wmpnetw.exe" å kjøre ("c:\programfiler\windows media player\")
    - Sørg for at service "Windows Media Player Network Sharing Service" kjører også. Denne (Tjenester) finner du på kontrollpanel og under "Administrative verktøy".
    - Sjekk om følgende porter er åpne: http://windowshelp.microsoft.com/Win...mspx#section_3
    - Lenken over er forøvrig en god guide for å få opp det du ønsker ville jeg tro.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobbyboy
    Med firewalls enabla må jeg ha "Home nettwork" profile og ikke "Direct coinnection ". Med førstnevnte får jeg iallefall ping replay, mens siste gir request time out...

Jeg er rimelig sikker på at firewallsen er hovedproblemet.....
    Jeg tror jeg vet hva du sliter med.

Jeg hadde ett problem med mitt hjemme nettverk også. Jeg har 2 XP maskiner og 1 Vista. Fra Vistaen kunne jeg gå inn på XP maskinene, men ikke omvendt.

Det var en liten ting jeg måtte huke av så funket det strålende. Jeg skal se om jeg greier å finne det igjen. Det tok lang tid før jeg fant det, og det var egentlig rett foran meg hele tiden.

EDIT: Mener å huske det var noe under det private nettverk man setter opp eller noe slik, du må nesten prøve deg frem. Jeg greier ikke å komme på hva jeg gjorde. Jeg sjekket også innleggene jeg hadde om dette på hardware.no, men det stå ikke der heller.

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Navigere i partisjoner

Hei.
    Har fått meg en SC-LX90.
    Jeg hadde ingen problemer med å finne pc`n via en trådløs ruter.
    Har Vista Ultimate 64 bit på pc`n.

Ser at LX90`n kobler seg opp mot "Felles mappe" på C:.

Har noen av dere med LX60/70 klart å navigere dere fram til andre partisjoner som D:, E: o.s.v? :-?
    Har prøvd å dele ut mapper på andre partisjoner/disker men finner de ikke med LX90`n.

Litt teit å måtte kopiere masse tilbake til C: når litt av hensikten med flere partisjoner/disker er at ikke C: skal bli så full.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at jeg har linket min LX70 til Windows Media Player så kan jeg bla i alle låter som jeg har bedt WMP om å finne...... Altså plassering og mapper velger jeg i WMP.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    Hei.
    Har fått meg en SC-LX90.
    Jeg hadde ingen problemer med å finne pc`n via en trådløs ruter.
    Har Vista Ultimate 64 bit på pc`n.

Ser at LX90`n kobler seg opp mot "Felles mappe" på C:.
    .
    Du kan ikke legge snarveier til de andre diskene/mappene du ønsker i "fellesmappa" da?

Side 41 av 48 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •