Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 48 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 947
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Nøtterøy
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk skal du ha! :-P

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    det funker ikke ... kommer bare digital /analog... svitsjer jeg til analog forsvinner bildet på hdmi og lyden på cd kommer... tragisk!!! bortsett fra denne lille problemstillingen så er jeg mer fornøyd med pioneeren. Greitt nok at onkyoen kansje var en tanke kraftigere, men så har jeg klipsch høyttalere og de er meget lette å drive. Menyen også var bedre på onkyo, men lyd i surround og stereo likte jeg best på pioneer
    Det skal bare være å tillegne HDMI inngangen som du skal bruke til CD knappen, da får du vekslet.

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    visst pokker funket det . Da ble plutselig pioneer kongen av haugen for meg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy

er det noen andre som merker at lx 70 støyer litt fra kabinettet , virker som trafo støy....tror ikke den har vifte.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    er det noen andre som merker at lx 70 støyer litt fra kabinettet , virker som trafo støy....tror ikke den har vifte.
    Ikke noe jeg har merket fra min.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Har nettopp mottat min LX60, og også hentet meg nye høyttalere fra HIFIklubben. B&W DM683.

Jeg skal nå i begynnelsen bare kjøre stereo, og lurer da på om noen kan hjelpe meg litt i gang med høyttalerne og forsterkeren. Jeg er nokså blank på dette området, men har biampet høyttalerne slik det sto anvist i bruksanvisningen som følte med forsterkeren.

Har koblet inn PS3 og stuedataen inn med HDMI, og kjører HDMI ut og opp til TV-en.

1: Er det noe poeng for meg som bare skal kjøre stereo å stille inn høyttalerne med den medfølgende MIC-en?

2: Jeg får ikke den medfølgende IPOD-kabelen til å funke. Det kommer loading på tv-en til det tilslutt kommer error I1 opp. Dette skjer når jeg prøver med min iPhone, og iPod Nano. Har noen noe tips om dette?

3: Er det noen andre ting som bør gjøres for å få annlegget optimalt?

-Olav

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt kjører du en runde med micen - det kan hende du synes det høres bra ut

Du kan jo bare slå romkorreksjon hvis du ikke vil ha det på.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Selvsagt kjører du en runde med micen - det kan hende du synes det høres bra ut

Du kan jo bare slå romkorreksjon hvis du ikke vil ha det på.
    Men bør jeg gjøre dette med spell nye høyttalere? Fortsto det slik at det ble veldig høy lyd under denne "testen" med mikrofonen?!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olavkige
    Men bør jeg gjøre dette med spell nye høyttalere? Fortsto det slik at det ble veldig høy lyd under denne "testen" med mikrofonen?!
    Det spilte ikke høyt hos meg - men hvis noen som "kan" dette har anbefalt deg om å vente - så kan det jo være greit å gjøre det.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mizuno
    Hei!

Har en LX60 som er ca 6 mnd gammel. Har opplevd ved et par anledninger at den fryser, dvs at den ikke lenger respondrer på hverken fjernkontroll eller betjening på frontpanelet. Den forblir i drift og formidler både lyd og bilde, men altså ingen mulighet til å betjene noen funksjoner eller slå den av. Kontakten ut av veggen er det eneste som virker. Når jeg så setter inn kontakten igjen fungerer det en kort periode før den fryser igjen.

Ser ikke ut til å ha sammenheng med ulike signalkilder heller. Temperaturen virker normal.

Noen tips, eller er det bare å sende den inn?
    Akkurat samme som min lx70 det, feil på krystallen til hovedprosessor eller noe slikt, bare og sende den inn ja..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Støy Lx-70

sitter ca2m fra min lx-70 hører tydelig "trafolyd", min gamle kenwood la jeg aldrig merke til.Vurderer reklamasjon hvis andre ikke hører lyd fra forsterkeren.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tinytus
    sitter ca2m fra min lx-70 hører tydelig "trafolyd", min gamle kenwood la jeg aldrig merke til.Vurderer reklamasjon hvis andre ikke hører lyd fra forsterkeren.
    Selvfølgelig skal du klage på dette!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger merke til trafolyd når jeg slår den på, men aldri i vanlig bruk. Mulig den forsvinner etter en liten stund. Jeg hatt flere komponenter som oppfører seg slik og regner det som normalt. Hører ikke noe til min nå.

Edit: Slo av PCen for å sjekke. Den er stille.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen tips til hvordan jeg skal få til ipod på LX60? Det står bare loading lenge før jeg får error-melding. Får hverken iPhone eller iPod Nano til å funke!

Alle tips tas imot med takk!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tinytus
    Hører du trafolyden fra selve forsterkeren eller via høytallerene?

Kommer den via høytallerene, forsvinner den når du tar på forsterkeren?

Jeg har dette problemet med en MP3 spiller som er koplet til med lader. Av og til kommer den en skikkelig dure lyd, dette forsvinner når jeg tar på spilleren av en eller annen merkelig grunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hører trafolyden når det ikke er lyd i høyttalerene ,da hører jeg lyden tydelig selv med min støyende ps3 på.Skrur jeg lyden opp litt , overdøves den.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som samme problem som jeg har med min MP3 spiller.

Er nok en jordings feil eller noe slikt. Den har ikke kontakt ett sted eller noe, send den inn igjen.

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det DTS-HD Master Audio jeg hører?

Film i skuffa er "The golden compass". Signalkilde er Sony BDP S-350 som sender til Pioneer LX 70 via HDMI. I displayet på receiveren står det PCM. Når jeg trykker på "Display" på fjernkontrollen til Sonyen, får jeg opp på skjermen: Engelsk DTS 3/2.1 48kHz som info om lyd. Så derfor: Er det DTS-Master Audio jeg hører?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Film i skuffa er "The golden compass". Signalkilde er Sony BDP S-350 som sender til Pioneer LX 70 via HDMI. I displayet på receiveren står det PCM. Når jeg trykker på "Display" på fjernkontrollen til Sonyen, får jeg opp på skjermen: Engelsk DTS 3/2.1 48kHz som info om lyd. Så derfor: Er det DTS-Master Audio jeg hører?
    Mulig du får svar her - men legg også spørsmålet ditt i en av HD-lyd trådene.

Fro eksempel denne:

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...smal-svar.html

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    NEI. Det er DTS Core du hører.

Du må sette spilleren til å sende bitstream. Det er enten auto eller noe i den duren. Jeg skal se om jeg finner en manual og sjekket.

EDIT: Sony har forandret oppsettet litt siden S300 ser jeg.

HDMI lyd skal stå på Auto. Så har man en innstilling under der igjen som er for DTS, denne skal stå på DTS og ikke PCM downmix. Det samme med Dolby innstillingene.
    Begge ser ut til å default stå til PCM downmix.

S550 skal vist få DTS Master dekoding etter en stund, og ikke med en gang, men begge burte greie å sende bitstream.

Side 39 av 48 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •