Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 48 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 947
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan man "tvinge" forsterkeren (LX60) til å få frem et bilde?
    Har koblet en PC til den via DVI-HDMI, men når PCen har statt på den del timer med TVen og forsterkeren avslått, så får jeg bare opp at TVen ikke finner noe signal. HDMI lyset på recieveren vil ikke blinke og tenne seg slik den pleier å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Nøtterøy
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Text-Tv

Etter at jeg fikk min Pioneer VSX LX-70 i hus, så forsvant text-tv'n!
    Har en Pioneer 508XD.

Har en standard Canal Digital dekoder koblet med video-kabel til forsterkeren.
    HDMI fra forsterker til skjermen.

Finner ingen inngang til antenne kabelen på selve forsterkeren?

Synes også selve tv-bildet har blitt adskillig dårligere enn når jeg hadde det koblet gjennom min gamle Harman kardon avr-7000, kan dermed ikke forstå annet enn at jeg har koblet noe feil...

Takknemlig for alle innspill!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steelfidel
    Etter at jeg fikk min Pioneer VSX LX-70 i hus, så forsvant text-tv'n!
    Har en Pioneer 508XD.

Har en standard Canal Digital dekoder koblet med video-kabel til forsterkeren.
    HDMI fra forsterker til skjermen.

Finner ingen inngang til antenne kabelen på selve forsterkeren?

Synes også selve tv-bildet har blitt adskillig dårligere enn når jeg hadde det koblet gjennom min gamle Harman kardon avr-7000, kan dermed ikke forstå annet enn at jeg har koblet noe feil...

Takknemlig for alle innspill!
    Antenne signalene skal ikke innom forsterkeren, den har ingen innganger for det. Den har en som er motsatt av den som går inn i TVen, men det er for radio.

Har du husket å sette på video convertering, slik at forsterkeren oppskalerer hvis du bruker composit (gul enkelt leder)? Jeg gikk fra RGB scart direkte i TV, til composit (dårligste analoge som finnes, RGB er nest best) via forsterker med oppskalering til 1080i på min AX4. Og jeg merket ingen forskjell på bildene. Noe jeg lett gjorde når jeg byttet mellom composit og RGB direkte på TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Nøtterøy
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Jeg har ikke satt den til oppskalering nei.

Kunne du være vennlig å fortelle meg hvordan jeg gjør dette?
    Har ikke helt funnet ut av tidenes mest forvirrende fjernkontroll ennå...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steelfidel
    Takk for svar!

Jeg har ikke satt den til oppskalering nei.

Kunne du være vennlig å fortelle meg hvordan jeg gjør dette?
    Har ikke helt funnet ut av tidenes mest forvirrende fjernkontroll ennå...
    Nå vet ikke jeg helt hvordan fjernkontrollen er på LX70. Min AX4 så trykker jeg receiver på valgene hvor jeg kan velge DVD, TV osv. Så står det RCV/Main i displayet på fjernkontrollen.

Så trykker jeg på "AV Parameter", og velger video convert. til ON, kan under den menyen velge oppløsning osv mange andre innstillinger.

Ta gjerne frem manualen for ekstra opplysninger

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det prosessor utgang på disse, fant ikke noe konkret svar på det..

Preout ser jeg det er, men trenger ikke å bety prosessor utgang.

Vurderer LX 60/70 framfor RXV1800 da jeg får bedre pris(rabatt) på disse.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Er det prosessor utgang på disse, fant ikke noe konkret svar på det..

Preout ser jeg det er, men trenger ikke å bety prosessor utgang.

Vurderer LX 60/70 framfor RXV1800 da jeg får bedre pris(rabatt) på disse.
    Det kommer ann på hva du tenker på med prossessor utgang?

Preoutene er for bruk mot effektforsterkere osv.

Hvis du lurer på om den har inngang for en annen forforsterker for å bare bruke som effektforsterker, så har den ikke det. Men kan brukes som det ved å la den stå på ett bestemt volum og bruke pure direct funksjonen. på alle typer innganger.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på å bruke : Reciever -> Forforsterker -> Effekt...

Fungerer med RX-V1800, så jeg tenkte det kanskje ville være likt med LX serien

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke receiveren som forforsterker, eller skal du ha en annen i mellom receiver og effektforsterker?

Det burte vel bare være å kople en forforsterker til fra preout, og la volumkontrollen stå på ett vist punkt på pioneeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Nøtterøy
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk,
    oppskalerte til valget "pure", synes det viste det beste tv-bildet.

Når det gjelder å gjenskaffe text-tv er jeg like blank...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Skal du bruke receiveren som forforsterker, eller skal du ha en annen i mellom receiver og effektforsterker?

Det burte vel bare være å kople en forforsterker til fra preout, og la volumkontrollen stå på ett vist punkt på pioneeren.
    Jeg skal bruke recieveren som forforsterker til film, og en stereopre som forforsterker til musikk etc. Burde være mulig å kunne styre volumet fra recieveren som det gjør hos andre produsenter.

Eks, hvis du bruker stereopre til RX1800 vil volumet på stereopre være "fikset" slik at volumet blir styrt fra reciver og "bypasser" stereopre til effektforsterker.

Newcomer afoldal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Jeg skal bruke recieveren som forforsterker til film, og en stereopre som forforsterker til musikk etc. Burde være mulig å kunne styre volumet fra recieveren som det gjør hos andre produsenter.

Eks, hvis du bruker stereopre til RX1800 vil volumet på stereopre være "fikset" slik at volumet blir styrt fra reciver og "bypasser" stereopre til effektforsterker.
    Si meg en ting, det er vel stereoforforsterkeren som må ha surroundprosessor inngang?? Da styrer du volumet fra recieveren, og signalet går ubehandlet rett igjennom stereo forforsterkeren. Jeg bruker egen forforsterker og effekttrinn til musikk, og dette er vel eneste måten å gjøre det på? Nå har ikke min Parasound forforsterker surround passthrough, så jeg må sette den på et fast volum hver gang jeg ser film.

Apropo dette, på min Denon reciever kan jeg stille de ulike kanalene mellom +12 og -12 db. Vurderer en lx60, så kan noen hjelpe meg å sjekke hvilken rekkevidde lx60 har? Når ikke parasounden har surround passthrough og jeg i tillegg har superfølsomme Klipsch rs62 bakhøytalere, så er dette viktig når jeg vil unngå å sette forforsterkeren på tilnærmet max volum. Kan fort bli en ubehagelig overraskelse om jeg glemmer å stille ned volumet når jeg bytter fra film til musikk....

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=afoldal]Si meg en ting, det er vel stereoforforsterkeren som må ha surroundprosessor inngang?? Da styrer du volumet fra recieveren, og signalet går ubehandlet rett igjennom stereo forforsterkeren. Jeg bruker egen forforsterker og effekttrinn til musikk, og dette er vel eneste måten å gjøre det på? Nå har ikke min Parasound forforsterker surround passthrough, så jeg må sette den på et fast volum hver gang jeg ser film.

[QUOTE]

Stereoforforsterkern må ha prosessorinngang ja, men må ikke recieveren ha prosessor ut? eller har jeg blandet litt?

Signalet vil gå ubehandlet igjennom forforsterkeren og det vil stå pass-through eller fixed på forforsterkeren.

Hadde vært flott om noen kunne gitt meg ett konkret svar, da LX 60 blir like aktuell som Yamaha RX 1800.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=gorg][QUOTE=afoldal]Si meg en ting, det er vel stereoforforsterkeren som må ha surroundprosessor inngang?? Da styrer du volumet fra recieveren, og signalet går ubehandlet rett igjennom stereo forforsterkeren. Jeg bruker egen forforsterker og effekttrinn til musikk, og dette er vel eneste måten å gjøre det på? Nå har ikke min Parasound forforsterker surround passthrough, så jeg må sette den på et fast volum hver gang jeg ser film.

Stereoforforsterkern må ha prosessorinngang ja, men må ikke recieveren ha prosessor ut? eller har jeg blandet litt?

Signalet vil gå ubehandlet igjennom forforsterkeren og det vil stå pass-through eller fixed på forforsterkeren.

Hadde vært flott om noen kunne gitt meg ett konkret svar, da LX 60 blir like aktuell som Yamaha RX 1800.
    Pre-out er vel prossessor utgang, er det ikke?

Newcomer afoldal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du må vel koble cd-spillerern direkte til forforsterkeren.
    Altså, når du ser film blir det slik: dvd-spiller -> reciever, ut pre out -> forforsterker, inn surround passthrough ->effektforsterker.
    Forforsterkeren blir da en passiv del av signalkjeden.

På stereo er ikke recieveren på, og da benyttes forforsterken som, eh, forforsterker!!
    cd-spiller -> forforsterker -> effektforst.

Så lenge recieveren har pre out, så skal det holde. Og da mangler bare en Logitech kontroll som med ett tastetrykk slår på/av riktige komponenter og automatisk stiller inn riktige innganger. Suverent!

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke på tide å oppgradere da gutter?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av afoldal
    Du må vel koble cd-spillerern direkte til forforsterkeren.
    Altså, når du ser film blir det slik: dvd-spiller -> reciever, ut pre out -> forforsterker, inn surround passthrough ->effektforsterker.
    Forforsterkeren blir da en passiv del av signalkjeden.

På stereo er ikke recieveren på, og da benyttes forforsterken som, eh, forforsterker!!
    cd-spiller -> forforsterker -> effektforst.

Så lenge recieveren har pre out, så skal det holde. Og da mangler bare en Logitech kontroll som med ett tastetrykk slår på/av riktige komponenter og automatisk stiller inn riktige innganger. Suverent!

Merkelig at jeg ikke har sett at noen svarte meg!

Takk for oppklaringen!

Tenkte å gjøre slik med cdspiller som du forklarer.

Har tenkt å bruke Harmony One, har hatt Harmony 1000 men har plagdes mye med den.

Tror jeg kjøper meg en LX60! eller LX70 dersom jeg får bra pris på den

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Er ikke på tide å oppgradere da gutter?
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...-prisjakt.html

Synes veil. pris er altfor høy!

Newcomer Dagster sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite tips; Soundgarden har LX70 til 11995 på sommertilbud. Vær kjapp; jeg fikk den siste i Stavanger.

Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sto oppgraderingsspøkelset og banket på min dør.
    Valget står i mellom LX60 til 10990,- og en RX-V1800 til 8500,-.
    Fåreløbig har jeg dette høytaler oppsettet. Front: Audio pro black diamond v.2
    Bak: Audio pro black pearl v.2 Center: Audio pro black vector v.2 og Sub: Audio pro B.1 36.
    Noen gode råd?
    Selv er jeg litt svak for den gode prisen på RX-V1800, men også utseende på pioneeren er jo bare rå.

Side 33 av 48 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •