Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 48 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 947
    Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den er ivertfall en dynamisk forsterker så tror den skal passe høytalere som liker dnamikk

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX 60 virker jo meget bra men prisen blir nok et hakk for mye for min del. LX 50 kan man få til nede i 8000 kr og er maks prisen jeg vil bruke på ny receiver. Har hatt et øye til "Onkyo TX-SR605". Men sliter med å finne tester av "Pioneer VSX-LX50" Onkyo har fått gode tester og det har også LX60, men skulle gjerne hatt noen reviews av LX50 før jeg evt sprenger nok et budsjett med LX60

Pioneer VSX-LX50 eller Onkyo TX-SR605? Eller skal budsjettet sprenges på en LX60 til fruens store frustrasjon?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velger du Onkyo, så ikke kjøp 605. Den har ikke pre-out's. Litt kjip hvis man ønsker å øke kvaliteten noen hakk med eksterne effekttrinn etterhvert.
    Da er 705 et mye bedre kjøp. Samme audyssey rom kor. som toppmodellene, og pro-out's på alle kanalene.

Eller LX50 som også har pre-out's på alle kanalene. Og et meget bra rom kor. system.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Velger du Onkyo, så ikke kjøp 605. Den har ikke pre-out's. Litt kjip hvis man ønsker å øke kvaliteten noen hakk med eksterne effekttrinn etterhvert.
    Da er 705 et mye bedre kjøp. Samme audyssey rom kor. som toppmodellene, og pro-out's på alle kanalene.

Eller LX50 som også har pre-out's på alle kanalene. Og et meget bra rom kor. system.
    Så hvis valget står mellom Onkyo 605 og LX50 så anbefaler du Pioneer sin LX50?
    Har selv en litt ekstra god følelse på den

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fungerer Pioneer VSX-LX70 bra sammen med desse komponetene :

fronthøyttalerne ES80, en gulvstående modell
    Stativhøyttaleren ES20 som bakhøyttaler,
    senterkanalen ES25C
    subwooferen ES150P

har tenkt å bruke det til hjemmekino og høre på musikk.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av koxxer
    fungerer Pioneer VSX-LX70 bra sammen med desse komponetene :

fronthøyttalerne ES80, en gulvstående modell
    Stativhøyttaleren ES20 som bakhøyttaler,
    senterkanalen ES25C
    subwooferen ES150P

har tenkt å bruke det til hjemmekino og høre på musikk.
    Den funker nok godt med dem. Og du kan jo brokoble frontene og da !
    Masse krefter og låter veldig bra på musikk.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Den funker nok godt med dem. Og du kan jo brokoble frontene og da !
    Masse krefter og låter veldig bra på musikk.
    Han får vel ikke brokoplet en LX70. Men han kan nok bi-ampe.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hei !
    eg har ikkje så god peiling når det gjelder stereoanlegg.
    hva mener du med at eg kan biampe.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke de ekstra surround kanalene til å drive frontene, dvs. en kanal til bass og den andre til mellomtone og diskant.

Blir jo ikke "fullgod" bi-amping når alt mates fra samme strømforsyning, men du får i allefall et ekstra sett med kondensatorer i drift og sannsynligvis litt bedre basskontroll. Ulempen kan jo bli at motstanden synker mer når høytalerene drives på denne måten.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et skikkelig løft i lyden med nye DIY strømkabler.
    Kjøpte noen meter med LMC kabler og Oyaide kontakter.

Hadde egentlig ikke trodd forskjellen skulle bli så stor, men de skjermede LMC kablene gjør underverker med lyden i min stue.

Både DV-LX50 og VSX-LX60 har fått "hageslange" strømkabler. Lyden- ble mer detaljert og fyller rommet bedre. Anbefaler at du prøver skikkelige strømkabler framfor de temmelig spinkle greiene Pioneer sender med.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Fikk et skikkelig løft i lyden med nye DIY strømkabler.
    Kjøpte noen meter med LMC kabler og Oyaide kontakter.

Hadde egentlig ikke trodd forskjellen skulle bli så stor, men de skjermede LMC kablene gjør underverker med lyden i min stue.

Både DV-LX50 og VSX-LX60 har fått "hageslange" strømkabler. Lyden- ble mer detaljert og fyller rommet bedre. Anbefaler at du prøver skikkelige strømkabler framfor de temmelig spinkle greiene Pioneer sender med.
    Hvor kjøpte du de kabelene og kontaktene?

Det eneste dette gjør er nok å skjerme 230v fra signal kabelene, selve strømføringsevnen til kabelen har ingenting å si. Så alle skjermede kabeler burte funke like bra.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg selger en Pioneer VSX-LX70 til førstemann som gir 11500,- for den.
    Se anonsen på avtorget !

Newcomer jocke sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har JBL ES 5.1 settet fra Hi-Fi Center'et, sammen med LX-70, og synes dette spiller bra, i den grad at det er mitt første anlegg, og har egentlig ingen andre referansepunkter å måle det opp mot.

Ved avspilling av MP3/FLAC (hovedsaklig FLAC) (2.0) eller DTS/5.1 via SPDIF, synes jeg diskant/høy mellomtone er en smule skarp/spiss - dvs jeg kan ikke skru for høyt opp, før det "kniver" i ørene. Litt lavere toner i f.eks. samtaler kommer dårlig frem, og føler derfor det er en smule ubalanse.

Har kjørt romkorreksjonstingen, og den fullførte helt fint. Da blei plutselig sub'en vannvittig lav, så lav at den nesten ikke spiller i det hele tatt (siden jeg ikke kan skru opp pga "knivingen").

Råd og tips??

edit;
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Du kan bruke de ekstra surround kanalene til å drive frontene, dvs. en kanal til bass og den andre til mellomtone og diskant.

Blir jo ikke "fullgod" bi-amping når alt mates fra samme strømforsyning, men du får i allefall et ekstra sett med kondensatorer i drift og sannsynligvis litt bedre basskontroll. Ulempen kan jo bli at motstanden synker mer når høytalerene drives på denne måten.
    Vil du si det er en fordel? Har samme settet som koxxer. Kommer ikke til å bruke noe mer enn 5.1 de nærmeste åra, så om jeg kan bruke bak-surround kanalene til å få bedre lyd på frontene, så er jo saken biff....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn og sett suben til Plus, og ikke Yes.

Rom korrektsjonene har en lei tendens til å bli litt lav i bass volumet.

Sett den først til plus, uten å kjøre korreksjonene igjen. hvis det ikke hjelper, så prøv å still opp manuelt i menyen.

Ved å bi-ampe, så får du litt mer definert bass i frontene, og mer kontroll over dem.

Newcomer jocke sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn og sett suben til Plus, og ikke Yes.

Rom korrektsjonene har en lei tendens til å bli litt lav i bass volumet.

Sett den først til plus, uten å kjøre korreksjonene igjen. hvis det ikke hjelper, så prøv å still opp manuelt i menyen.

Ved å bi-ampe, så får du litt mer definert bass i frontene, og mer kontroll over dem.
    Gikk selvsagt inn og stilte sub'en til Plus, og har skrudd en smule opp manuelt.

Hvordan setter jeg på lx-70'en til å bi-ampe vha de to kanalene som er til overs?

Mulig jeg uttrykte meg en smule uklart i forrige innlegg; alt spiller bra, bortsett fra at jeg føler frontene/center har en smule skarp diskant/høye mellomtoner. Kan dette stilles på vha lx-70'en eller er det delefilteret i høyttaleren som er "problemet"? Vil jeg ved å bi-ampe frontene (vha av de to surroundkanalene som er til overs) få bedre kontroll over mellomtone/diskant?

edit; jeg har også følt en tendens til at sub'en ligger i bakgrunnen og "doner" på plasser hvor den kanskje ikke skulle vært så markant, og at den ikke alltid tyner til på plasser hvor den så absolutt skulle. finnes det en plass i lx-70'en hvor jeg kan definere frekvensen e.l. hvor sub'en skal "tre inn" og spille?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jocke
    Gikk selvsagt inn og stilte sub'en til Plus, og har skrudd en smule opp manuelt.

Hvordan setter jeg på lx-70'en til å bi-ampe vha de to kanalene som er til overs?

Mulig jeg uttrykte meg en smule uklart i forrige innlegg; alt spiller bra, bortsett fra at jeg føler frontene/center har en smule skarp diskant/høye mellomtoner. Kan dette stilles på vha lx-70'en eller er det delefilteret i høyttaleren som er "problemet"? Vil jeg ved å bi-ampe frontene (vha av de to surroundkanalene som er til overs) få bedre kontroll over mellomtone/diskant?

edit; jeg har også følt en tendens til at sub'en ligger i bakgrunnen og "doner" på plasser hvor den kanskje ikke skulle vært så markant, og at den ikke alltid tyner til på plasser hvor den så absolutt skulle. finnes det en plass i lx-70'en hvor jeg kan definere frekvensen e.l. hvor sub'en skal "tre inn" og spille?
    For å biampe. Sjekk at høytaller har 2 sett med terminaler. Fjern lasken (bøyle) som sitter i mellom rød & rød, og sort & sort. Trekk så 2 sett med høytaller kabel fra forsterker. Til venstre høytaller så kopler du Front Left til den ene terminalen, og surround back left til den andre. Og det samme for høyre.

I menyen, under manuell speaker settings eller noe slikt, så finner du surround back, og hvor du kan velge om de skal være surroundback, zone 2 elller front. Sett den da til front, og kjør i vei.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente selvfølgelig bi-ampe Takker for rettelsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Så hvis valget står mellom Onkyo 605 og LX50 så anbefaler du Pioneer sin LX50?
    Har selv en litt ekstra god følelse på den
    Med tanke på fremtidige oppgraderingsmuligheter i form av effekttrinn : Ja.
    Med tanke på lydkvalitet/dine preferanser : Vet ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte jeg skulle prøve meg med 2 komponent inn på forsterkeren og en ut.

Er det lett å få dette til å fungere eller er det masse oppsett for å få opp dette på lx70?

noen som har prøvd , og blir det like bra bilde som når du kjører komponent direkte fra profukt til tv?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    tenkte jeg skulle prøve meg med 2 komponent inn på forsterkeren og en ut.

Er det lett å få dette til å fungere eller er det masse oppsett for å få opp dette på lx70?

noen som har prøvd , og blir det like bra bilde som når du kjører komponent direkte fra profukt til tv?
    Hvis du velger den inngangen på som de er koplet til på forsterkeren når du velger kilde så er det bare å kjøre på. Plug and Play.

Du kan også (ihvertfall på AX4, forrrige modell av LX serien) tilegne komponent inngangene til de forskjellige kildevalgene. Dette gjør du i input setup på menyen. Også nokså enkelt.

Skal du en gang ha den over til HDMI, så må man inn i en annen meny, og sette på noe, ikke så vanskelig dette heller, men litt mer trykking.

Men til det du skal ha, så skal det være plug and play.

Side 32 av 48 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •