Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 48 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 947
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Er det mulig å sende bilde til 2 kilder samtidig? No bruker eg HDMI til plasma-tv, men kan eg kople til eit vanlig TV, og få bilder på begge to samtidig?
    Sitat Opprinnelig postet av zooni
    Ja det kan du. Jeg bruker hdmi til prosj. og comp. til lcd-tv. Samme bilde på begge utg.

Er det andre utganger som sender ut signal samtidig som HDMI? Og kan eg få lyd ut òg?
    Skal kople det til eit tv i eit anna rom visst det er mulig..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bare å koble til på forskjellige utganger. lx sender ut samme bilde til hdmi og de andre utg. samtidig. Lyd har jeg ikke prøvd, men går ut fra at det blir det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen som har PCen koblet til LX60/70 hjelpe meg?
    Jeg får ikke filmer i surround lengre.
    Bruker SPDIF. Har AC3 og DTS på SPDIF i ffdshow.
    Har alltid virket før. Bruker Auzentech X-Fi Prelude lydkort.
    Får surround i spill når jerg velger Dolbt Digital Live encoder, men det har aldri virket på film da.
    Forsterkeren har jeg prøvd det meste, har virket før med at den kun står på Auto Surround.

EDIT: Løst problem

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3 ohm's høyttalere/lx60

Kan jeg koble til høyttalere på 3 ohm til LX60? Har ett sett surround høyttalere til et samsung-anlegg. Skal kjøpe nye høyt. til sommeren(feriepenger). Håper jeg kan bruke samsung-høyt. midlertidig, men de er bare på 3 ohm.(billig anlegg fra expert). Kan LX60 bli ødelagt?

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har koplet ps3 opp til LX-70'en via HDMI, og sendes ut til pj via HDMI, men kan eg også sende samme bilde ut vi feks, s-video???

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=zooni]Kan jeg koble til høyttalere på 3 ohm til LX60? Har ett sett surround høyttalere til et samsung-anlegg. Skal kjøpe nye høyt. til sommeren(feriepenger). Håper jeg kan bruke samsung-høyt. midlertidig, men de er bare på 3 ohm.(billig anlegg fra expert). Kan LX60 bli ødelagt?[/QU
    egentlig skal du ikkje kjøre "lav" ohm's ht på pioneer, men eg har aldrig hørt at det har gått gale..

eg kjører i dag 6 ohm's ht på min, og har kjørt 2 eller 3 ohm's ht i ca en mnd tid og det gikk helt fint.... så kjør på du....

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    eg har koplet ps3 opp til LX-70'en via HDMI, og sendes ut til pj via HDMI, men kan eg også sende samme bilde ut vi feks, s-video???
    Det går nok ikke.

Den nedskalerer eller omgjør nok ikke til analog. Det er vel ingen som gjør det i dag tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du rett i AndersT2. Glemte å nevne det i tidligere svar. ops: Med hdmi inn kan man bare få signal ut på hdmi. Men med analog,(feks comp. inn) sender lx samme signal/bilde ut på både hdmi og andre utg. Da kan man koble til flere tv'er og ha samme bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en Denon 2808 før, der kunne jeg høre på lyd ifra en kilde og ha bilde ifra en annen. Var noe som het video source på denon sin.
    Har ikke funnet ut hvordan dette gjøres på LX70.

Eks: Altså sette forsterkeren på f.eks Sonos, men ha bilde ifra media Center.

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pcm

PCM kommer til stadig opp i displayet på receiveren min. Dette selv om jeg sender ut et DD True HD signal fra PS3 via HDMI. Lyden virker tilsynelatende som den er i riktig format, men skjønner virkelig ikke hvorfor det står PCM... Noen som har greie på dette?

Til dere som har kommet med råd og tips til hvordan jeg skal justere receiveren for å spille bra med mine ht, vil jeg bare få si takk for hjelpen!
    -Det har desverre vært til ingen nytte, da lx60 rett og slett viste seg å være for strømsvak. Løsningen ble et Parasound NC 2125 effekttrinn. Dette ble en kjempe god match med lx'en. Pioneers teknologi og Parasounds forsterkerkraft i perfekt harmoni :-) Denne komboen kan anbefalles på det varmeste!

I korte trekk spiller XT4 helt fantastisk nå, og det ble mye liv i "kjelleren" også gitt :-)))

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    PCM kommer til stadig opp i displayet på receiveren min. Dette selv om jeg sender ut et DD True HD signal fra PS3 via HDMI. Lyden virker tilsynelatende som den er i riktig format, men skjønner virkelig ikke hvorfor det står PCM... Noen som har greie på dette?
    Det er fordi at PS3 dekoder Dolby sporet selv og sender det ut som PCM. PS3 klarer ikke og sende ut DDTHD som bitstream så derfor ingen TrueHD i displayet på reciveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes det noen måte å guffe opp inngangene litt på denne forsterkeren, analoge eller digitale?

må så langt opp på volum for å få den til å gi mye lyd

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    finnes det noen måte å guffe opp inngangene litt på denne forsterkeren, analoge eller digitale?

Du kan jo gå inn på manuell MCACC og heve level på alle høytalerene da?

Min dempet allt med nesten 10dB - jeg har hevet alt til rundt 0 dB.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil

Jeg hadde samme problemet, endte opp med å kjøpe effektforsterker i tillegg.. -Nå er det helt rått!!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Det er fordi at PS3 dekoder Dolby sporet selv og sender det ut som PCM. PS3 klarer ikke og sende ut DDTHD som bitstream så derfor ingen TrueHD i displayet på reciveren.
    Er dette en kompromissløs måte å gjøre det på??

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problemet, endte opp med å kjøpe effektforsterker i tillegg.. -Nå er det helt rått!!
    Her er det sinnsykt rått uten effektforsterker

30kg effektforsterker står i et hjørne og støver ned ops:

Bra du fikk løst ditt "problem"..
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en kompromissløs måte å gjøre det på??
    Det kommer ann på jobben som PS3 gjør. Problemet er at HDMI chippen i PS3 ikke støtter bitstream av HD lyd, noe som trengs for å kunne sende True HD og DTS MA urørt til en forsterker. Så PS3 er ikke den supermaskinen som mange vil ha det til.

Har lagt merke til mange som nevner at lyden blir bedre når den dekodes i forsterker fremfor i avspillere (gjelder ikke bare PS3).

Eneste løsning her er å kjøpe en skikkelig BD spiller med bitstream.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Radio kanaler fra internett

Har nå funnet ut mye om denne receiveren, men finner ikke ut hvordan jeg skal få til å kunne høre på radiokanaler fra internett via mitt trådløse nett. Såvidt jeg forstår skal dette være mulig, men jeg klarer ikke å finne noe om hvordan man gjør det i bruksanvisningen som fulgte med. Jeg har også lest alle innlegg i denne tråden uten å finne noe som hjelper meg.

Håper noen som har fått dette til kan lage en detaljert forklaring til hvordan jeg skal gjøre dette - hvilke knapper jeg skal trykke på, hvilke menyer jeg må inn i og slikt

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roysoft
    Har nå funnet ut mye om denne receiveren, men finner ikke ut hvordan jeg skal få til å kunne høre på radiokanaler fra internett via mitt trådløse nett. Såvidt jeg forstår skal dette være mulig, men jeg klarer ikke å finne noe om hvordan man gjør det i bruksanvisningen som fulgte med. Jeg har også lest alle innlegg i denne tråden uten å finne noe som hjelper meg.

Håper noen som har fått dette til kan lage en detaljert forklaring til hvordan jeg skal gjøre dette - hvilke knapper jeg skal trykke på, hvilke menyer jeg må inn i og slikt
    Receiveren har nok ikke innebygget trådløst nett - du må kople til med nettverkskabel.

Når det er i orden så er det bare å velge "Home Media Gallery" og følge med i displayet Det fungerer suverent!

I min eske fulgte det også en egen bruksanvisning for "Home Media Gallery"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Receiveren har nok ikke innebygget trådløst nett - du må kople til med nettverkskabel.

Når det er i orden så er det bare å velge "Home Media Gallery" og følge med i displayet Det fungerer suverent!

I min eske fulgte det også en egen bruksanvisning for "Home Media Gallery"
    Fungerer bra, men j****g tungvint å leite fram kanaler...

Side 30 av 48 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •