Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 48 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 947
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Er du og roter i "Top of the line" reciever tråden også nå da?

Blir det kanskje en Pioneer receiver på deg???

Følte at jeg måtte konversere litt med eliten

Yamaha var førstevalget, men det ser ut til at jeg må velge ny levrandør nå så Onkyo og Pioneer frister igjen.

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den har jeg selv gått rett på selv tidligere.... etter å ha lest det samme rådet her inne..ops:

Nå står det 40kg Vincent effekt og støver ned i ett hjørne.

Behovet for ekstra effekt på min LX70 er ikke-eksisterende.

Men dette gjelder selvsagt etter mitt oppsett og behov.

Har du behov for å spille meget høyt vil det kunne være greit med ekstra effekt.
    40kg Vincent tar plass også det...

MEN følsomheten på mine ht er på kun 86 dB. Det vil vel si at de sluker watt som ingenting. Kanskje det er derfor de ikke spiller optimalt?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris

MEN følsomheten på mine ht er på kun 86 dB. Det vil vel si at de sluker watt som ingenting. Kanskje det er derfor de ikke spiller optimalt?
    Ikke nødvendigvis, det spørs jo også hvordan motstandskurven er. B&W 683 synker f.eks. under 3 ohm når de presses, så da spørs det jo hvordan ytelses-kurven til forsterkeren er. Har ikke sett hvordan LX forsterkerene er, men jeg vil anta at de har godt under 50% av maksimal effekt når den ligger på 3 ohm. Synker motstanden til 2 ohm, har den vel ikke mye krefter igjen.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har selv et par Technics SB-M 500M2 høytalere med følsomhet på kun 86dB.

Pioneeren har null problemer med å spille høyt nok i massevis på de. Så lav følsomhet er nok ikke hele problemet.

Som Torro skriver så kan jo impedansekurven (eller andre parametere) være en dårlig match for Pioneeren.

En effektforsterker kan jo være løsningen din? Eller å bytte til en annen receiver.

Les gjerne på nettet om andre som har funnet en god match for de høytalerene.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svarene. Dette med impedans kurver er nytt for meg, men det er nok ikke lenge før en rotel 1066 er i bestilling.. Den kan brokobles til 3*150w da har jeg litt ekstra å gå på til senter også. Pioneeren får versågod å klare å dra noen innfeldte bak ht alene!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har også lest at hvis man setter lenger avstand til høytallerene enn det er (spesielt bak) så får man opplevelsen av ett større lydbilde. Enkelt forklart slik: Hvis ett fly passerer over hodet, så tar det lenger tid før det kommer til høytalleren hvis du har stilt den inn på 4 meter enn på 1 meter. Dermed vil du få jukset til deg ett større lydbilde hvis høytallerene står nære sitte sted.
    Mulig jeg misforstår deg eller tenker helt feil selv, men jeg får ikke dette til å stemme. Avstand til høyttalere er jo for å kompansere mot ulik forsinkelser på de forskjellige høyttalere, og i så fall vil det vel fungere motsatt (lengre satt avstand til noen høyttalere, vil gi tilsvarende forsinkelse på andre høyttalere). Om jeg har bakhøyttalere 4 meter bak lytteposisjon, og setter 4m i receivereren, så vil jo ikke recieveren legge til ytterligere forsinkelse av lyden enn mine allerede 4 meter?

På eldre receivere (dolby pro logic) kunne du sette antall millisekunder man ønsket signalet til bakhøyttalere skulle forsinkes, nettopp for å skape den effekten du snakker om. Men slik det er i dag, med dedikerte bakkanaler, er dette allerede mixet inn inn i filmsporet. Avstandsjusteringen er derfor designet for å sørge for at lyden blir plassert der den skal være i rommet. Om jeg tenker riktig nå, så vil en slik justering du nevner nå, kun flytte lydbildet fremover (sannsynligvis foran lytter ift. det lydteknikker har tenkt), ikke gjøre det større.

Som sagt, det er mulig jeg misforstår......

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å sette avstand til bakhøytallere er jo nettopp det samme nå som før.

Selv med dedikerte kanaler i det originale lydsporet, så må man jo kompansere i forsterkeren når høytallerene bak skal ha lyden. Den forsinkelsen som ligger i lydsporet vil ikke alltid passe med alle rom.

Hvis en har høytallerene rett bak lyttepossisjon (si 50 cm), og en annen har 4 meter. Så vil jo f.eks. ett fly som flyr over få ett litt unaturlig hopp i i lydbildet når lyden i bakhøytallerene kommer likt på 0.5 og 4 meter. Ved å si at bak høytallere står 4 meter unna i forsterkeren, så vil lyden komme til riktig tid bak der, og lage ett mer korrekt lydbilde.

Hvis du da har bakhøytallerene 50 cm bak lytte possisjon, og sier til forsterkeren at de står 4 meter bak. Da vil forsterkeren holdetilbake lyden til flyet kommer 4 meter bak, og dermed vil man få inntrykk av ett større lydbilde enn det egentlig er.

Kanskje litt vanskelig forklart?

Hadde jeg vært flink til å tegne, så skulle jeg ha illustrert det. Kan se hva jeg får til i morra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har eg parabola kopla med HDMI til lx-70'en, og fra den og opp til tv med HDMI. Er det mulig å sende samme bilde til eit tv på soverommet uten at eg må velge utgang kvar gong? Kva kabel bruker eg i tilfelle for å få lyd og bilde til eit tv nr.2? Eg har 20mm rør mellom romma, så eg må få kabelen gjennom der...

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    I dag har eg parabola kopla med HDMI til lx-70'en, og fra den og opp til tv med HDMI. Er det mulig å sende samme bilde til eit tv på soverommet uten at eg må velge utgang kvar gong? Kva kabel bruker eg i tilfelle for å få lyd og bilde til eit tv nr.2? Eg har 20mm rør mellom romma, så eg må få kabelen gjennom der...
    Kan vel kanskje bruke en scart løsning til soverommet? Enten rett fra mottageren, eller via en trådløs løsning. Da slipper du også å måtte slå på receiveren for å ha TV på soverommet.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Kan vel kanskje bruke en scart løsning til soverommet? Enten rett fra mottageren, eller via en trådløs løsning. Da slipper du også å måtte slå på receiveren for å ha TV på soverommet.
    Mange som ikke kan ha analoge utgange aktive mens HDMI er i bruk.

Det kan brukes en splitt på HDMI utgangen fra dekoderen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men korleis får eg kabelen fram? Får aldri ein ferdigterminert kabel gjennom eit 20mm el.rør..

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men korleis får eg kabelen fram? Får aldri ein ferdigterminert kabel gjennom eit 20mm el.rør..
    Det finnes utstyr for å bygge en HDMI kabel selv. En levrandør som heter Norwegian Custom Media Solution har slikt utstyr NCMS

Lykke til!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det er mulig å justere utgangsnivået på pre out??

God påske!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God påske!!
    Har du prøvd det store sorte hjulet på høyre side av receiveren?

Spøk til side - hva mener du?

God Påske ja!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God påske!!
    Om du justerer level for hver kanal, har du vel fra -10 til +10

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd det store sorte hjulet på høyre side av receiveren?

Spøk til side - hva mener du?

God Påske ja!
    he he, nei det har jeg ikke prøvd...:razz:

Saken er at jeg nå bruker en Parasound effektforsterker på LR ht, men jeg må fortsatt høyt opp i volum får å få ordentlig volum. Dette vil jeg gjerne unngå. Derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve å justere opp nivået på utgangssignalet. Hvis det går... Skjønner?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Loddebolt er en nyttig ting å ha. HDMi kontakten er vel litt over 20mm også, men den kan kanskje "barberes" så du får den igjennom. Da trenger du en 1 til 2 swich og en TV på soverommet som støtter HDMi.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he, nei det har jeg ikke prøvd...:razz:

Saken er at jeg nå bruker en Parasound effektforsterker på LR ht, men jeg må fortsatt høyt opp i volum får å få ordentlig volum. Dette vil jeg gjerne unngå. Derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve å justere opp nivået på utgangssignalet. Hvis det går... Skjønner?
    Ja som nevnt kan du jo gå inn på Manuell MCACC og stille Fine Level på hvilke høytalere/pre out du vil.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... Kan det være slik at mcacc justerer lydnivået slik at det er THX standard i 0dB? Ser at den har justert både fronter og senter mye ned. Kan jeg være inne på noe?

Fortsatt god påske :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... Kan det være slik at mcacc justerer lydnivået slik at det er THX standard i 0dB? Ser at den har justert både fronter og senter mye ned. Kan jeg være inne på noe?

Fortsatt god påske :-D
    Det er nok slik ja - min stilte alle mine ned til nesten -10dB - jeg stilte alle opp til rundt 0dB - med samme inbyrdes forskjeller.

Side 29 av 48 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •