Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 48 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 947
    Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan effektforsterker være eneste løsningen?

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Jeg vil bare bemerke at ht står akkurat samme sted som da jeg testet de med en T+A stereoforsterker. Nå har lydbildet fallt helt sammen i forrhold

Ellers skal du ha takk for bypass tipset. Hvor finner jeg den innstillingen?
    Trykk på MCAAC knappen og bla opp eller ned. Det kommer masse instillinger du kan gjøre, men velg bypass også trykker du på den da slår du på/av mulighet for å bla ned og velge bass eller diskant.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Trykk på MCAAC knappen og bla opp eller ned. Det kommer masse instillinger du kan gjøre, men velg bypass også trykker du på den da slår du på/av mulighet for å bla ned og velge bass eller diskant.
    Takk! Skal teste det når jeg kommer hjem, men er fryktelig redd jeg trenger en effektforsterker... Det hadde jeg ikke trodd!

Noen som vet noe om effekt forsterkere, og hvike som passer med mine ht og receiver? Jeg er fullstendig blank på dette områdetops:

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med tuning av receivere er nytt for meg (hadde Bose før). Har du noen forslag til hva jeg bør begynne med å justere for å få mere trykk i frontene?

En annen ting, for å komme opp på et ordentlig lyttenivå må jeg opp til rundt -8 eller høyere. Det er ca 4/5 av forsterkerens kapasitet. Er ikke det litt rart? Ht er 8 ohm, har ikke gjort noen ohm justeringer på forsterkeren (leste det var mulig):???: :???:
    Jeg trykket bare MCACC knappen til det stod MCACC OFF, altså at innstillingene til romkorreksjonen ble av. Fikk da betydlig mere liv i lydbildet. Det var med original innstillingene fra fabrikk på min AX4.

Det eneste jeg har stilt på senere er avstand til høytallere. Dette er under "Manual Setup" eller noe slikt i menyen. Der stiller du også volumet i forhold til den høytalleren og volumet på den som du velger.

Jeg bruker som regel venstre front som den foreslår, og har den til 0.0 dB.

Jeg har alltid fått en bedre film opplevelse av å få frontene likt i volum, og sette senter høytalleren litt høyere, og det samme på bakkanalene.

Har også lest at hvis man setter lenger avstand til høytallerene enn det er (spesielt bak) så får man opplevelsen av ett større lydbilde. Enkelt forklart slik: Hvis ett fly passerer over hodet, så tar det lenger tid før det kommer til høytalleren hvis du har stilt den inn på 4 meter enn på 1 meter. Dermed vil du få jukset til deg ett større lydbilde hvis høytallerene står nære sitte sted.

Jeg har satt mine side høytallere på lik av stand som resten av høytallerene (3 meter) for å ikke få ett mindre lydbilde fra sidene enn surround back høytallerene. Syntes dette fungerer bra.

Og som du nevnte, så ha Sub satt til "Plus"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Ny bruker

Har såvidt fått min LX70 i hus og koblet den opp. Har lest gjennom alle innlegg i denne tråden og sett gjennom manualen uten å finne noe svar på det jeg lurer på, så jeg håper noen kan hjelpe meg med mine helt banale spørsmål :

Jeg har kabel-tv i huset og har da en boks på veggen hvor den ene er tv-signalene som jeg har koblet mot min digital-dekoder. Men den andre utgangen er for radio-kanaler, og den lurer jeg på om jeg kan koble direkte mot min LX70 ? Det er en hunn-kontakt i boksen slik at jeg må ha en ledning med hann-kontakt og lurer på om jeg da skal bruke en ledning som skal kobles inn i LX70 der hvor det står FM UNBAL 75 Ohm ? Det er i så fall også en hunn-kontakt slik at jeg må ha en hann-kontakt også i den andre siden, hvor får jeg kjøpt en slik ?

Har videre et trådløst nettverk i huset og en pc med mye musikk som jeg forstår at det skal være mulig for min LX70 å koble seg på. Kan noen tipse meg om hvordan det gjøres ? Ser at noen sier at det virker, men hvor starter jeg ? :-)

Det er veldig mange innganger på LX70 og jeg blir som de fleste neppe å bruke alle disse. Det jeg lurer på er om det på noen måte er mulig å enkelt kunne bla mellom de ''lydkildene'' som er i bruk (de som jeg har koblet noe utstyr til) slik at man slipper å bla gjennom alle som ikke er i bruk ? Har funnet ut hvordan man kan ''bla'' tilbake ved å holde Shift ned og trykke Input Select, men det vil bli veldig mye blaing unødvendig for de andre som skal bruke anlegget og som ikke kjenner hvordan det er satt opp. Med litt ungdommer i huset som vil skifte - ofte - mellom parabol, kabel, PS3, cd-spiller og VHS så vil det bli mye trykking for å få den lyden de ønsker å ha via anlegget.

Er veldig glad for at jeg har mulighet til å kunne få hjelp her hos andre med samme receiveren

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg trykket bare MCACC knappen til det stod MCACC OFF, altså at innstillingene til romkorreksjonen ble av. Fikk da betydlig mere liv i lydbildet. Det var med original innstillingene fra fabrikk på min AX4.

Nå er jo auto cal på de nye LX forsterkene noe av det beste som er ute nå
    Men er enig i att når man slår av all cal utenom avstand og volum. Blir det mer dynamikk, men eg føler noe forsvinner når eg tar av cal på musikk og film. Helheten i lydbilde blir bedre med cal hos meg.

Lurte litt på det med avstand til bakht og front med læret.
    Nå er det sånn att eg har frontene ca 50-80 cm foran bilde og senter ca 60 cm foran. Da må eg vel plusse det på for att lyden skal bli rett med bilde og avstand til der eg sitter ?
    Og med bak ht har eg alle oppe på veggen(taket) og peker rett ut i rommet. Mulig eg må teste meg fram med avstand og dB på de for å få de til å passe perfekt.
    Hvordan gjør eg med avstand til subbene når eg har en på hver side av sofaen og ene er vel va 50 cm nermer sweetspot en andre. "Er like god bass uansett hvor eg sitter i sofaen når eg kjører det på auto cal"

roysoft :
    Til musikk streaming vil eg ambefale att du får deg en PS3 Instaler Tversity og kjøre musikken igjennom der. Lydkvaliteten blir ca 85% lik som cd kvaliten på PS3 med min Pioneer LX70 sin "mp3" oppskalerer Som du kan sette på i menyen til MCACC lagringen.
    Til det andre vet eg ikke :P

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roysoft
    Har såvidt fått min LX70 i hus og koblet den opp. Har lest gjennom alle innlegg i denne tråden og sett gjennom manualen uten å finne noe svar på det jeg lurer på, så jeg håper noen kan hjelpe meg med mine helt banale spørsmål :

Jeg har kabel-tv i huset og har da en boks på veggen hvor den ene er tv-signalene som jeg har koblet mot min digital-dekoder. Men den andre utgangen er for radio-kanaler, og den lurer jeg på om jeg kan koble direkte mot min LX70 ? Det er en hunn-kontakt i boksen slik at jeg må ha en ledning med hann-kontakt og lurer på om jeg da skal bruke en ledning som skal kobles inn i LX70 der hvor det står FM UNBAL 75 Ohm ? Det er i så fall også en hunn-kontakt slik at jeg må ha en hann-kontakt også i den andre siden, hvor får jeg kjøpt en slik ?

Har videre et trådløst nettverk i huset og en pc med mye musikk som jeg forstår at det skal være mulig for min LX70 å koble seg på. Kan noen tipse meg om hvordan det gjøres ? Ser at noen sier at det virker, men hvor starter jeg ? :-)

Det er veldig mange innganger på LX70 og jeg blir som de fleste neppe å bruke alle disse. Det jeg lurer på er om det på noen måte er mulig å enkelt kunne bla mellom de ''lydkildene'' som er i bruk (de som jeg har koblet noe utstyr til) slik at man slipper å bla gjennom alle som ikke er i bruk ? Har funnet ut hvordan man kan ''bla'' tilbake ved å holde Shift ned og trykke Input Select, men det vil bli veldig mye blaing unødvendig for de andre som skal bruke anlegget og som ikke kjenner hvordan det er satt opp. Med litt ungdommer i huset som vil skifte - ofte - mellom parabol, kabel, PS3, cd-spiller og VHS så vil det bli mye trykking for å få den lyden de ønsker å ha via anlegget.

Er veldig glad for at jeg har mulighet til å kunne få hjelp her hos andre med samme receiveren
    Velkommen til forumet

Det med radioen. Det skal bare være å bruke en helt vanlig antenne ledning, av typen som følger med TV, dekoder osv. Det er bare å montere denne andre veien. Men siden vi i dag er på vei over til digitalt nett, så er det ikke sikkert at de analoge radio kanalene blir der for alltid.

Man får dessverre ikke huket vekk innganger så vidt jeg vet. Eneste måte er å trykke på de fysiske knappene, eller skaffe seg en Logitech fjernkontroll som man trykkker aktiviteter på, da bytter den automatisk riktig inngang ved å trykke den aktiviteten man velger.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roysoft

Som tidligere sagt, bruk en helt vanlig antennekabel motsatt veg.

Du får ikke koblet LX70 til wlan, desverre. Derfor kjøpte jeg LX60.. Men har du en nettverkskontakt i nærheten, skal det være uproblematisk.

Jeg vil også anbefale en Harmony fra Logitech. Etter noen timers oppsett kan du få allt til å fungere akkurat som du vil. Du kan starte en hendelse ved bare ett tastetrykk. Eks: Se på film; Tv'en skrur seg på, forsterkeren skrur seg på, DVD spiller skrur seg på, tven går til riktig inngang, forsterkeren går til riktig inngang, gardinene trekkes for, lyset dimmes, kona drar til en veninne og du kan spille så høyt du vil (krever ekstrautstyr) osv. Mao helt genialt!!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg fått opp Electra 946 i mitt 4x4meter rom
    Og skal si dem spiller HØYT og med MYE bass.... Nesten litt for mye (eller ikke)

Synst pioneer LX70 fungerer perfekt som preamp til film og musikk med Electra 946. Og med den supre auto cal LX serien har blir det en helt annen verden en uten koreksjon. Uten var det ganske forferdelig og har sikker mye med att det er lite rom. Men det ble KANON på film med cal, såg nettopp 30 Days of Night på ganske høyt volum. Og skal si Electra serien er bra på film ! Det beste eg har testet på film noen gang.

Skal få lånt meg en gammel Pioneer forsterker fra Elite serien neste uke og teste den ut med Electraene. Spiller den bedre en Earthquake Cinenova'en min så kjøper eg nok Pioneeren og :P

Men er det noen som vet hva effektforsterker som passer veldig bra ilag med Electra og Pioneer LX70 som pre. Kunne tenke meg litt mer attack i mellomtonen, earthquaken var litt slapp der. Men perfekt med B&W Matrix 802. Skal teste å bi ampe electra imorgen med film og musikk for å se om det hjelper på med den "attacken"

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også anbefale en Harmony fra Logitech. Etter noen timers oppsett kan du få allt til å fungere akkurat som du vil. Du kan starte en hendelse ved bare ett tastetrykk. Eks: Se på film; Tv'en skrur seg på, forsterkeren skrur seg på, DVD spiller skrur seg på, tven går til riktig inngang, forsterkeren går til riktig inngang, gardinene trekkes for, lyset dimmes, kona drar til en veninne og du kan spille så høyt du vil (krever ekstrautstyr) osv. Mao helt genialt!!

Beste forklaringen på Harmony noen sinne
    Tror eg skal ta å kjøpe meg en sånn selv nå. Er det noen av de som tar Bluethooth og slik att eg kan styre PS3'en med den og når eg skal se BluRay ?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste forklaringen på Harmony noen sinne
    Tror eg skal ta å kjøpe meg en sånn selv nå. Er det noen av de som tar Bluethooth og slik att eg kan styre PS3'en med den og når eg skal se BluRay ?
    :-D

Nei, desverre ikke... Men har lest et sted at det finnes en overgang av noe slag. Konverterer IR til Bluetooth.

Jeg driver også å snuser på effekttrinn nå. Har fått litt sansen for Rotel 1070, men er usikker på om den er litt i minste laget for meg (2*130W, "ekte" watt da..) Jeg har regnet litt på LX60'ens strømforbruk, og kan ikke skjønne at den yter noe særlig mer enn 50 "ekte" watt pr. kanal.. Hvis det stemmer vil kanskje 1070 ha nok av krefter?

Tror du Rotel og Pioneer er en god kombo?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D

Nei, desverre ikke... Men har lest et sted at det finnes en overgang av noe slag. Konverterer IR til Bluetooth.

Jeg driver også å snuser på effekttrinn nå. Har fått litt sansen for Rotel 1070, men er usikker på om den er litt i minste laget for meg (2*130W, "ekte" watt da..) Jeg har regnet litt på LX60'ens strømforbruk, og kan ikke skjønne at den yter noe særlig mer enn 50 "ekte" watt pr. kanal.. Hvis det stemmer vil kanskje 1070 ha nok av krefter?

Tror du Rotel og Pioneer er en god kombo?

Les denne review av LX60 i "Homecinema choice" - i bunnen av testen så har de målt hvor mye effekt den klarer å gi.

Home Cinema Hardware Reviews
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Les denne review av LX60 i "Homecinema choice" - i bunnen av testen så har de målt hvor mye effekt den klarer å gi.

Home Cinema Hardware Reviews
    Dette skjønner jeg ikke. Det står i den testen at den er målt til å trekke 100W*5 kanaler i 8ohm. Mens oppgitt max strømforbruk er på 460W. Mye av denne strømmen går jo også til varme. Kan du forklare dette?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skjønner jeg ikke. Det står i den testen at den er målt til å trekke 100W*5 kanaler i 8ohm. Mens oppgitt max strømforbruk er på 460W. Mye av denne strømmen går jo også til varme. Kan du forklare dette?
    Max effektforbruket til receiveren er bare noe, slik jeg har forstått det, som produsentene stipulerer.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømforsyningen er ikke alt når det gjelder "effekt". Tror nok mye har med komponentene inni forsterken. Men den er nok neppe langt over 100 watt som det står i manualen.

Eg ambefaler alle å kjøpe effektforsterker til frontene ivertfall.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sies det ikke at Pioneer oppgir gjennomsnittlig brukt watt bakpå forsterkeren? Og ikke maks trekk.

Det er jo egentlig ikke vits å vise maks trekk, da det er sjeldent. Ved normalt bruk så bruker man jo ikke all effekten. Så gjennomsnittlig (normal) bruk er nok like greit å oppgi.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ambefaler alle å kjøpe effektforsterker til frontene ivertfall.
    Ja den har jeg selv gått rett på selv tidligere.... etter å ha lest det samme rådet her inne..ops:

Nå står det 40kg Vincent effekt og støver ned i ett hjørne.

Behovet for ekstra effekt på min LX70 er ikke-eksisterende.

Men dette gjelder selvsagt etter mitt oppsett og behov.

Har du behov for å spille meget høyt vil det kunne være greit med ekstra effekt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror heller at det mange ganger er matching av komponenter som utgjør positive eller negative egenskaper mer enn kun effekt.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle forsterkere skulle vært målt på samme måte hos et nøytralt firma, det hadde vært fint det. Slik som det er idag kan man knapt konkludere med noe som helst av oppgitte spesifikasjoner.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Alle forsterkere skulle vært målt på samme måte hos et nøytralt firma, det hadde vært fint det. Slik som det er idag kan man knapt konkludere med noe som helst av oppgitte spesifikasjoner.
    Er du og roter i "Top of the line" reciever tråden også nå da?

Blir det kanskje en Pioneer receiver på deg???

Side 28 av 48 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •