Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 48 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 947
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eog
    Jeg har nå hatt en VSX-LX60 noen uker og er veldig fornøyd.
    Hadde først en Yamaha 661 en ukes tid, men var ikke helt solgt, følte det var for liten kraft og ergret meg over at den var HDMI 1.2. Tenkte å gå for en Yamaha VX-1800 istedet, men elkjøp ba meg også høre på LX60'en. Dermed var det gjort, Pioneeren har en langt bedre lyd i mine ører, spesielt diskanten når det spilles høyt. På yamahaen (også VX1800) ble høyttalerne mine skarpe og ubehagelige på høye frekvenser, mens Pioneeren gjør en mye bedre jobb IMO. Men enige med flere som har nevnt at det er mindre basstrykk.

Anyway, nå er det tid for å gjøre ferdig kabling og alle innstillinger og jeg har noen få newbie-spørsmål på ting jeg ikke har funnet i bruksanvisningen:

1. Kan man sette max volum på receiveren? Har en ettåring som har svært lyst til å klå på volumkontrollen.

2. Kan man sette oppstartsvolum. Det hender at det spilles svært høyt før man legger seg, glemmer å senke volumet og blir bråvekt av barnetv neste morgen

3. Er det mulig med bananplugger på ht-inngangene?
    De to første spørsmålene har jeg ikke sjekket ut.

Men bananplugger går fint på høytalerterminalene, jeg bruker det selv.

Napp ut plastproppene med en treskrue.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eog
    Jeg har nå hatt en VSX-LX60 noen uker og er veldig fornøyd.
    Hadde først en Yamaha 661 en ukes tid, men var ikke helt solgt, følte det var for liten kraft og ergret meg over at den var HDMI 1.2. Tenkte å gå for en Yamaha VX-1800 istedet, men elkjøp ba meg også høre på LX60'en. Dermed var det gjort, Pioneeren har en langt bedre lyd i mine ører, spesielt diskanten når det spilles høyt. På yamahaen (også VX1800) ble høyttalerne mine skarpe og ubehagelige på høye frekvenser, mens Pioneeren gjør en mye bedre jobb IMO. Men enige med flere som har nevnt at det er mindre basstrykk.

Anyway, nå er det tid for å gjøre ferdig kabling og alle innstillinger og jeg har noen få newbie-spørsmål på ting jeg ikke har funnet i bruksanvisningen:

1. Kan man sette max volum på receiveren? Har en ettåring som har svært lyst til å klå på volumkontrollen.

2. Kan man sette oppstartsvolum. Det hender at det spilles svært høyt før man legger seg, glemmer å senke volumet og blir bråvekt av barnetv neste morgen

3. Er det mulig med bananplugger på ht-inngangene?

1+2: Er nok ikke mulig. Men det burte vært standard. Samt egen volum innstilling pr inngang.

3-det er bare å nappe ut EU sikringen som er påkrevd bakpå. Bruk en skarp gjenstand, eller hvis det er hull, så sett en skrue ett par omdreininger inn og bare dra ut.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok denne omtalte Ipod kabelen i posten i går.

Som tidligere nenvt i tråden fikk ikke jeg (som mange andre) denne kabelen med i esken når jeg kjøpte min LX70.

En rask telefon til Hificenter, og tre dager senere lå kabelen i postkassen.

Kanskje ikke det viktigste utstyret. Men det kan jo hende man får bruk for det?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BI-amp?

Jeg har akkurat pakket opp LX-60, og er i ferd med å gjøre tilkoblinger.
    Hadde håpet jeg kunne bi-ampe frontene til mine B&W XT4, men ihht bruksanvisningen må jeg ha bi-wire innganger på høyttalerene. Er det noen som vet om det lar seg gjøre uten bi-wire på ht?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok vanskelig... Må nesten ha seperat diskant og bass terminaler for å ha utbytte av bi amp..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Jeg har akkurat pakket opp LX-60, og er i ferd med å gjøre tilkoblinger.
    Hadde håpet jeg kunne bi-ampe frontene til mine B&W XT4, men ihht bruksanvisningen må jeg ha bi-wire innganger på høyttalerene. Er det noen som vet om det lar seg gjøre uten bi-wire på ht?
    Hvis høytaller ikke har 2 innganger bak, så får man ikke bi-ampet. Da må forsterker bro-koples, og det har ikke disse muligheter til så vidt jeg vet.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo gjøre det fancy og gå inn i høytalren for så og koble om på delefilteret for å få bassen for seg selv og mellomtone/diskant for seg. Da kan du biampe

Noen som vet når det er mulig å få TrueHD og DTS Master mellom LX70 og PS3 ?
    Er rimelig lei å høre DD/DTS lyd når filmen har ett HD spor :neutral:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Noen som vet når det er mulig å få TrueHD og DTS Master mellom LX70 og PS3 ?
    Er rimelig lei å høre DD/DTS lyd når filmen har ett HD spor :neutral:
    True HD får du i dag. Det er bare å kople til med HDMI og velge PCM i HDMI lyd valget.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, mod'de en høytaler til 20 lapper, skal ha stål nerver da...

XT4 er vel temmelig vriene å drive skikkelig, og Bi-amping hadde nok hjulpet. Har gamle CM høytalere som er bi-ampet med LX60. Fungerer bra det. Greier fint å spille til elementene når bunn, uten mye forvregning. Lydmessig er nok disse høytalerene like, ingen party høytaler, men allsidig til det meste.

En (gedigen) ps3 tråd på forumet her. Den kommer nok ikke til å få bitstream HD lyd, men har pr i dag mulighet til å dekode DD True HD og sende den som PCM.

En Samsung BD-P1400/P1500 , Panasonic DMP-BD30/BD50 eller en matchende og altfor dyr Pioneer BDP-LX70a bør nok stå høyt oppe på ønskelista.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    eller en matchende og altfor dyr Pioneer BDP-LX70a bør nok stå høyt oppe på ønskelista.
    Ja der sier du noe.....

Får håpe det kommer en litt rimeligere modell med brukbare fetures etterhvert.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    True HD får du i dag. Det er bare å kople til med HDMI og velge PCM i HDMI lyd valget.

Hmm.... Det var da latterlig enkelt :P
    Har prøvd å søke/leite etter det før uten hell. Sikkert lest 80% av ps3 tråden og, men ikke sett det.
    Takk skal du ha

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo gjøre det fancy og gå inn i høytalren for så og koble om på delefilteret for å få bassen for seg selv og mellomtone/diskant for seg. Da kan du biampe
    Å gjøre et kirurgisk inngrep i ht er IKKE aktuellt! Får nok klare meg med de "170 w" som er tilgjengelig. Så langt har forsterkeren gjordt jobben bra, men har ikke rukket å sette meg inn i allt enda.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjørt mcacc med bare stereo oppsett og sub. Frontene (B&W XT4) ble satt til Large, og dermed ingen sub på ved direct mode. Som mange andre har nevnt låter det hele ganske tammt og livløst. Lite bass og trykk
    Som dere også har nevnt kan man sette subben til plus, og dermed blir det mere bass i lydbildet. Det funker bra, men jeg vet at ht mine ikke er i nærheten av å utnytte potensialet sitt!!
    Selv om det blir bass nok på pluss innstilling, er jeg interessert i å ha mere trykk fra frontene ved avspilling av musikk og vil ikke være avhengig av subben.
    Er det noen som har forslag til innstillinger jeg kan gjøre for å få mere liv i ht uten sub?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Nå har jeg kjørt mcacc med bare stereo oppsett og sub. Frontene (B&W XT4) ble satt til Large, og dermed ingen sub på ved direct mode. Som mange andre har nevnt låter det hele ganske tammt og livløst. Lite bass og trykk
    Som dere også har nevnt kan man sette subben til plus, og dermed blir det mere bass i lydbildet. Det funker bra, men jeg vet at ht mine ikke er i nærheten av å utnytte potensialet sitt!!
    Selv om det blir bass nok på pluss innstilling, er jeg interessert i å ha mere trykk fra frontene ved avspilling av musikk og vil ikke være avhengig av subben.
    Er det noen som har forslag til innstillinger jeg kan gjøre for å få mere liv i ht uten sub?

Når du spiller Cd, så bruk analoge innganger og send lyden i Pure direct. Det hjelper. Ellers så er vel ikke de XT4 høytalerene noen raveparty høytalere heller...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv også å still manuelt. Altså dropp hele rom korreksjonen. Det er ikke alltid det hjelper, samme hvor fint det høres ut.

Det er å blir ett hjelpemiddel, og ikke en fasit.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Prøv også å still manuelt. Altså dropp hele rom korreksjonen. Det er ikke alltid det hjelper, samme hvor fint det høres ut.

Det er å blir ett hjelpemiddel, og ikke en fasit.
    Dette med tuning av receivere er nytt for meg (hadde Bose før). Har du noen forslag til hva jeg bør begynne med å justere for å få mere trykk i frontene?

En annen ting, for å komme opp på et ordentlig lyttenivå må jeg opp til rundt -8 eller høyere. Det er ca 4/5 av forsterkerens kapasitet. Er ikke det litt rart? Ht er 8 ohm, har ikke gjort noen ohm justeringer på forsterkeren (leste det var mulig):???: :???:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyttenivået kan du jo velge selv i menyen der du stiller + - dB på hver kanal. Setter du alle til +10 trenger du ikke skru så høyt. Og av å til så må du kalibrere 1-5 ganger for att du skal få best mulig kalibrering etter dine ører. Lagre de forskjellige og prøv å kalibrer med mic litt forskjellige plasser rundt sweetspoten.

Med bass er det bare å gå inn på menyen og velge vekk (bypass). Da kan du velge diskant og bass etter behov. Eg har akkuratt like bra/fin lyd med eller uten bypass i mine ører. Så på musikk kjører eg av og til +2 på bass da blir den veldig bra. Men det med bass på en høytaler som ikke leverer MYE bass har plassering ALT å si. Prøv deg frem med plassering og kalibrering så finner du nok best mulig lyd og bass til dine ører

Om LX70 :
    Eg synst det er den beste forforsterken eg har hatt til no, og den spiller veldig bra på musikk og film er den super på. Eneste som har bedre på musikk er vel Marantz og Yamaha synst eg er hakket bedre på film. Men som allround er 70 den beste i mine ører.
    Synst det burde komme en oppdatering med en grafisk meny som denon har og mulighet for å lagre med og uten sub.
    Også burde Pioneer lage bedre fjernkontroller !!!
    (som de har til High-End forsterkene sine)

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke forforsterker delen i receiveren få mindre dynamikk og større fare for forvregning dersom den stilles så høyt som +10?

Kan kanskje være utgangsnivået på cd- eller DVD spiller som er lavt, slik at DB ut fra receiveren også blir lavt?

Skal jeg sette receiveren på -8 jeg være alene i heimen, ellers tar det 5 sekunder før jeg får SKRU NED!! fra sjefen.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det med bass på en høytaler som ikke leverer MYE bass har plassering ALT å si.
    Jeg vil bare bemerke at ht står akkurat samme sted som da jeg testet de med en T+A stereoforsterker. Nå har lydbildet fallt helt sammen i forrhold

Ellers skal du ha takk for bypass tipset. Hvor finner jeg den innstillingen?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Vil ikke forforsterker delen i receiveren få mindre dynamikk og større fare for forvregning dersom den stilles så høyt som +10?

Kan kanskje være utgangsnivået på cd- eller DVD spiller som er lavt, slik at DB ut fra receiveren også blir lavt?

Skal jeg sette receiveren på -8 jeg være alene i heimen, ellers tar det 5 sekunder før jeg får SKRU NED!! fra sjefen.
    Jeg har hørt det samme.

Bruker HDMI mellom dvd og receiver, så utgangsnivået kan vel ikke justeres?

Det er mulig disse ht er utrolig tungdrevne da? Følsomheten er på 86dB.
    Vil det hjelpe å gjøre noen justeringer i ohm på forsterkeren?

Side 27 av 48 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •