Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 48 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 947
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Eg har hatt den på dag og natt ganske lenge, men AV utstryr skal jo stå på helst vel.
    Nja - jeg tror det meste av utstyr vil låte 99% etter en 15-30min oppvarmingstid.

Tviler veldig på om det er noe å hente på å la LX70 stå på hele tiden - tror heller at du forkorter levetiden på receiveren kraftig...
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Fikk LX70 idag, kobler opp alt utstyret, definerer alt av utganger, og alt fungerer tilsynelatende plettfritt.

Så skal jeg ta en autokalibrering, kobler til mic-en, trykker på start, og etter etpar "skjermbilder" låser receiveren seg under en "Analyzing"-økt. Den står der lenge og vel før receiveren slår seg av. Helt av. Som om strømmen var blitt koblet fra. Nytter ikke å slå den på igjen med på-knappen.

Fjerner strømkabel, venter 10 min, setter den inn igjen, og jeg får lys i displayet. "BD" står det, men verken fjernkontroll, volumknapp eller inputvelgeren funker. Den er helt låst.

Tar den med til butikken, de setter på strømmen, og voila, alt funker.

Hjem igjen, på med kabler og strøm, og så langt ser (og høres) det bra ut. Inn med mic-en, og hva skjer? Jo, boksen låser seg IGJEN!

Problemet ser altså ut til å være inngangen til mic-en, eventuelt mic-en selv. Har jo lyst til å få kalibrert receiveren, så det betyr vel enda en nedpakking og returnering til BMH...
    HJELP!!!!.......Hva slags crappy receiver har jeg bestillt??

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris

Nå er det mange som har fått den, og dette er første man som har hatt problemer.

Husk at det lages tusenvis av dem, og alt tilsier at det av og til kommer en med noe feil på.

Da er det bare å bytte til en ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Nå kan jeg jo nevne at problemene plutselig har forsvunnet. Har ikke hatt en eneste frys siden dagen jeg fikk den. Merkelig sak var det ihvertfall.

Et litt annet problem; jeg får ikke signal til subben. Jeg har forsøkt alle de "vanligste" feilrettingene. Dvs, satt frontene til LARGE og SW til PLUS. Jeg har sjekket at LFE ikke står på OFF, justert lydnivå osv. Subben er og blir død. Dvs, subben fungerer, den brumler som den skal når jeg kobler den direkte til subutgangen på plasmaen.

Kan subutgangen på forsterkeren rett og slett ha tatt kvelden?
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan jeg jo nevne at problemene plutselig har forsvunnet. Har ikke hatt en eneste frys siden dagen jeg fikk den. Merkelig sak var det ihvertfall.

Et litt annet problem; jeg får ikke signal til subben. Jeg har forsøkt alle de "vanligste" feilrettingene. Dvs, satt frontene til LARGE og SW til PLUS. Jeg har sjekket at LFE ikke står på OFF, justert lydnivå osv. Subben er og blir død. Dvs, subben fungerer, den brumler som den skal når jeg kobler den direkte til subutgangen på plasmaen.

Hvilken utgang bruker du?

Mange putter den der det står Sub in. Men den skal på Pre-Out kontaktene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Har fått min LX-60 i hus nå, noen som har noen gode tips?

Har den tilkoblet min Pioneer DV-696 og PDP-427XA Plasma. Har som front høyttalere Dali Ikon 6 og en 10" Pioneer sub på 150W.

Noen anbefalte innstillinger? MCACC satte Ikon 6 som LARGE, og da fikk jeg ikke lyd fra Subben i stereo (savnet litt dybde i bassen). Men ved Small ble det liv i subben også, men da forsvant lissom litt av trykket fra frontene. Ellers spiller den jo fint, men ikke noe trykk i lyden synes jeg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blueflame
    Har fått min LX-60 i hus nå, noen som har noen gode tips?

Har den tilkoblet min Pioneer DV-696 og PDP-427XA Plasma. Har som front høyttalere Dali Ikon 6 og en 10" Pioneer sub på 150W.

Noen anbefalte innstillinger? MCACC satte Ikon 6 som LARGE, og da fikk jeg ikke lyd fra Subben i stereo (savnet litt dybde i bassen). Men ved Small ble det liv i subben også, men da forsvant lissom litt av trykket fra frontene. Ellers spiller den jo fint, men ikke noe trykk i lyden synes jeg.
    Sett sub til Plus, og ikke YES, da spiller den med i stereo også.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen anbefalte innstillinger? MCACC satte Ikon 6 som LARGE, og da fikk jeg ikke lyd fra Subben i stereo (savnet litt dybde i bassen).
    LARGE kobler ut suben om den ikke er satt til plus, extra, LFE+main eller noe tilsvarende.

Men ved Small ble det liv i subben også, men da forsvant lissom litt av trykket fra frontene.
    Det er poenget med SMALL - å avlaste frontene og la suben ta trykket under delefrekvensen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjør jeg noe galt? Noen tips?

Har hatt LX-60 en i en uke nå. Foreløpig kan jeg ikke akkurat si jeg er overbevist om at dette var verdt de kr: 10490,- jeg betalte. Hadde håpet jeg ville få mere trykk, men synes jeg fikk mindre. Synes dette ble litt tragisk lyd, uten bass og trykk. Ble lissom litt klinisk lyd. Den gamle Technics 940 spyttet ut mere trykk og bass, men hadde ikke så god dynamikk og klang.

Mulig jeg ikke har fått stilt den inn helt riktig ennå. Men har fått satt den opp med 6ohm på høyttalerene som er korrekt og kjørt auto MCACC. Da ble alle høyttalerene satt til LARGE, noe som resulterte i at ingen lyd ble sendt til subben i stereo. Ved å endre de til small kom subben til live og det ble mere dybde i lydbildet. Men da forsvant også enda mere trykk i fra front høyttalerene. Men de genererer ikke noe dyp bass, så derfor ønsker jeg subben til hjelp.

Blir som at jeg nå må velge mellom litt kraft i mellomtonen eller litt kraft i bassen.

Noen gode tips folkens??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å dropp hele romkorreksjon greiene.

Jeg fikk personlig bedre lyd uten MCCAC, og jeg anbefalte det nettopp til en annen i en annen tråd (Onkyo tråden), og han opplevde det samme.

Det er ikke alltid den gir bedre lyd. Men ble mye tammere med.

Sett sub til Pluss, fronter til Large og bak til small (Jeg har alle mine til large), da spiller min Pioneer AX4 meget god.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt LX-60 en i en uke nå. Foreløpig kan jeg ikke akkurat si jeg er overbevist om at dette var verdt de kr: 10490,- jeg betalte. Hadde håpet jeg ville få mere trykk, men synes jeg fikk mindre. Synes dette ble litt tragisk lyd, uten bass og trykk. Ble lissom litt klinisk lyd. Den gamle Technics 940 spyttet ut mere trykk og bass, men hadde ikke så god dynamikk og klang.

Mulig jeg ikke har fått stilt den inn helt riktig ennå. Men har fått satt den opp med 6ohm på høyttalerene som er korrekt og kjørt auto MCACC. Da ble alle høyttalerene satt til LARGE, noe som resulterte i at ingen lyd ble sendt til subben i stereo. Ved å endre de til small kom subben til live og det ble mere dybde i lydbildet. Men da forsvant også enda mere trykk i fra front høyttalerene. Men de genererer ikke noe dyp bass, så derfor ønsker jeg subben til hjelp.

Blir som at jeg nå må velge mellom litt kraft i mellomtonen eller litt kraft i bassen.

Noen gode tips folkens??
    Jeg har lest noen steder at det allikevel anbefales å kjøre på 8 Ohm - jeg gjør dette på mine 6 Ohms Infinity. Forsto det slik at å sette receiver til 6 Ohm kun senket utgangsspenningen.

Jeg opplever også at det blir bedre trykk i frontene hvis jeg setter de som large. Hvis du vil at sub også skal spille med i stereo så må du velge sub til "plus" under speaker settings (som flere nevner her).

På litt "tamme" inspillinger bruker jeg "S.RTRV" "ON" under A Parameter.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ellers må jeg si at jeg blir bare mer og mer fornøyd med LX60. På min Yamaha 2400 stilte jeg mye manuelt etter kalibrering. Forsøkte det også med LX60, med dårlig resultat. Nå står alt slik som kalibreringen gjorde det. Jeg kjører med SVS SBS-settet, og det låter best når alt står i LARGE og subwoofer stilt inn på PLUS. Helt rått. Og for en kringlyd! Jeg har et 6.1-oppsett hvor jeg benytter SVS senterhøyttaler rett bak, og min gode gamle Klipsch-senter i front.

På musikk med DolbyProII Music blir det helt topp.

Så mitt råd er å ikke tukle for mye med den fantastiske kalibreringen til Pioneer

Synes LX60'en er dau, tam og bass løs. Får ikke noe trykk i den, spesielt ikke etter romkorreksjonen. Ser den setter de fleste kanalene ned med flere db. Må jo opp til -10db på volumkontrollen før det blir noe særlig med liv i høyttalerene. Nei, jeg er ikke fornøyd med LX60'n. Dette var tragiske greier. Blir helt deppa av dette, får ikke noe kraft og trykk i lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg kopla forsterkeren til nettet. Fungerer meget bra! Einaste minuset er at det tar tid å bla seg gjennom alle kanalene osv...
    Er det foresten noken måte å sette mp3'ene på shuffle?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben er og blir død. Dvs, subben fungerer, den brumler som den skal når jeg kobler den direkte til subutgangen på plasmaen.

Siterer meg selv her. Det var kabelen (og utgangen) som var problemet. Virket som den "tuppen i midten" av kabelen ikke var lang nok for utgangen, og dermed fikk den ikke noe signal. Snudde kabelen, siden den andre enden hadde lengre tupp, og da funket alt strålende.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er en god forsterker, men man må belage seg på å eksperimentere litt, spesielt med romkorreksjonen. (..eller å ikke bruke den i det hele tatt).
    Evt kan du skru av romkorreksjonen , men fortsatt equalize. Og disse forsterkerne kan man også koble til pc'en for å gjøre det hele enda vanskeligere..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Det er en god forsterker, men man må belage seg på å eksperimentere litt, spesielt med romkorreksjonen. (..eller å ikke bruke den i det hele tatt).
    Evt kan du skru av romkorreksjonen , men fortsatt equalize. Og disse forsterkerne kan man også koble til pc'en for å gjøre det hele enda vanskeligere..
    Kjøpte denne receiveren mye pga. romkorreksjonen som hadde fått så mye skryt.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vanskelig for å tro at du kan ha gjort alt riktig mtp innstillinger og tilkoblinger..Du kan ikke bare kaste en haug høyttalere inn i et vanskelig rom og forvente at romkorreksjonen fikser alle problemer.

Hvis akustikken er vanskelig og plasseringen av høyttalerne usymmetrisk vil receiveren bruke store kraftressurser på å forsøke å rette opp i problemene ved å heve enkelte frekvensområder en hel del.

Slikt dreper dynamikken i forsterkeren, noe man merker spesielt hvis man drar på litt. Derfor må romkorreksjon og EQ-justeringer gjøres med omhu. Senk heller noen frekvenser istedenfor å heve andre, og legg forutsetningene til rette for god lyd i rommet før du begynner å eksperimentere med romkorreksjon..

Tips for å få tyne mest mulig ut av en surroundreceiver:

- Biamp fronthøyttalerne med surround back-effektforsterkerne hvis receiveren tillater dette og du kjører 5.1-setup.

- Sett alle høyttalerne til small uansett størrelse og la en voksen subwoofer ta seg av alt under 80 Hz.

- Dropp romkorreksjon og EQ-justeringer, og bruk auto-setupen kun til å stille inn avstanden fra høyttalerne til måle-mic'en, ikke størrelse, nivå og andre justeringer..

Personlig har jeg meget gode erfaringer med å gjøre det på denne måten med min AX4 (forgjengeren til LX70). Den driver et fullt dali helicon-oppsett uten pusteproblemer. Dynamikk og trøkk i overflod!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å få testet litt av det som ligger i hdmi mulighetene for høyoppløst musikk tenkte jeg :-D

Så jeg byttet bort min Pioneer DV-668 mot en Pioneer DV-600 som har hdmi 1.3 versjon :shock:

DV-600 sender jo sacd og dvd-a lyd i pcm via hdmi kabelen.

Med dette så blir det mulig å la LX70's eminente romkorreksjon også være på under spilling av sacd og dvd-a.

Jeg har tidligere prøvd å spille sacd og dvd-a med DV-668, men da via de analoge utgangene - og muliti-channel inn på LX70. Med muligheter for bass-management på begge komponenter låt dette meget bra :-D

Her er et par bilder som viser hva som skjer i displayet på LX70 når den får "skikkelige" saker levert.

Her spilles det 5.1 lydsporet på Dire Straits SACD'en Brothers In Arms.

Her spilles det 192kHz stereo med Eagles "Hotel California" på DVD-A.

Hvordan låter det da??? Det låter helt fantastisk! Dynamikken er nesten overveldende....

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig der. DSD fra en velegnet kilde gjør LX60/70 en fantastisk jobb med. Har ikke fått prøvd DVD-audio, da lite eller ingenting av det som er utgitt passer min musikk smak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt en VSX-LX60 noen uker og er veldig fornøyd.
    Hadde først en Yamaha 661 en ukes tid, men var ikke helt solgt, følte det var for liten kraft og ergret meg over at den var HDMI 1.2. Tenkte å gå for en Yamaha VX-1800 istedet, men elkjøp ba meg også høre på LX60'en. Dermed var det gjort, Pioneeren har en langt bedre lyd i mine ører, spesielt diskanten når det spilles høyt. På yamahaen (også VX1800) ble høyttalerne mine skarpe og ubehagelige på høye frekvenser, mens Pioneeren gjør en mye bedre jobb IMO. Men enige med flere som har nevnt at det er mindre basstrykk.

Anyway, nå er det tid for å gjøre ferdig kabling og alle innstillinger og jeg har noen få newbie-spørsmål på ting jeg ikke har funnet i bruksanvisningen:

1. Kan man sette max volum på receiveren? Har en ettåring som har svært lyst til å klå på volumkontrollen.

2. Kan man sette oppstartsvolum. Det hender at det spilles svært høyt før man legger seg, glemmer å senke volumet og blir bråvekt av barnetv neste morgen

3. Er det mulig med bananplugger på ht-inngangene?

Side 26 av 48 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •