Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 48 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 947
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hjelp.

Kan ikke komme meg in på meny til LX70 lenget.

cannot select står det. Hva gjør jeg feil?
    Kan jeg reset forsterker på noen måte?

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet min htpc til lx60 med HDMI, lyden er via analog. Får ikke lyd og bilde samtidig. Jeg får lyd, men når jeg assigne hdmi til den ingangen jeg bruker analog, får jeg bilde, men da blir lyden borte. Hvordan får jeg dette til å virke sammen?
    Må jeg ha lydkort med digital utgang for å få dette til?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Har koblet min htpc til lx60 med HDMI, lyden er via analog. Får ikke lyd og bilde samtidig. Jeg får lyd, men når jeg assigne hdmi til den ingangen jeg bruker analog, får jeg bilde, men da blir lyden borte. Hvordan får jeg dette til å virke sammen?
    Må jeg ha lydkort med digital utgang for å få dette til?
    Prøv å trykk på "signal sel" på fjernkontrollen noen ganger og se om du får lyd.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Prøv å trykk på "signal sel" på fjernkontrollen noen ganger og se om du får lyd.
    Der ble det endelig lyd. ikke mer som skulle til
    Takker og bukker for hjelpen :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Der ble det endelig lyd. ikke mer som skulle til
    Takker og bukker for hjelpen :-D
    Bare hyggelig :-D

Hadde samme problemet selv med hdmi fra xbox360 - xboxen gir kun stereo via hdmi, og det er jo ikke bra nok. Måtte da kjøre optisk for lyd for å få 5.1.

Plundret en god stund akkurat som deg, før jeg fant "signal sel" knappen
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valget mellom lx60 og lx70

Jeg har nylig anskaffet B&W XT4 fronter. Har planer om å drive disse med en Pioneer receiver, men er usikker på om jeg skal velge LX60 eller LX70. Ettersom jeg forstår det, skiller det 10w,1 HDMI og Internett radio.

Høyttalerene er veldig tungdrevne. Er de 10 ekstra wattene reelle, eller kun på papiret? Er det noen forskjell i lydkvalitet på de to? Er det noen som har B&W og Pioneer sammen og vet om det er en god match?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dynadio og LX60. Dyn kan være litt tyngre enn BW, men hos meg blir dette så utrolig bra!

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Jeg har nylig anskaffet B&W XT4 fronter. Har planer om å drive disse med en Pioneer receiver, men er usikker på om jeg skal velge LX60 eller LX70. Ettersom jeg forstår det, skiller det 10w,1 HDMI og Internett radio.

Høyttalerene er veldig tungdrevne. Er de 10 ekstra wattene reelle, eller kun på papiret? Er det noen forskjell i lydkvalitet på de to? Er det noen som har B&W og Pioneer sammen og vet om det er en god match?
    Har B&W CM6 og LX60. Syns det er en veldig bra match. Høytalerene er nøytrale og LX60 er nøytral, så de passer godt sammen. Kan fint spille uten forvregning til CM6 bunner. Er ikke så stor forskjell på XT og CM serien så vil tro du blir fornøyd.

Ikke sikker på om de 10 wattene er så veldig reelle. Lik strømforsyning i disse receiverene. Om den er verd 2-3k mer er vel subjektivt.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IR emitter, Kuro link

Har en Kuro tv og vurderer LX60.
    LX60 skal stå i et teknisk rom sammen med allt annet AV utstyr, mens Tven står i stuen. Jeg har sett at det på baksiden av LX60 er en IR out port. Er det noen som vet om jeg via Kuro link kan styre de andre produktene som står i teknisk rom via IR out og et eller flere IR øyer?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Har en Kuro tv og vurderer LX60.
    LX60 skal stå i et teknisk rom sammen med allt annet AV utstyr, mens Tven står i stuen. Jeg har sett at det på baksiden av LX60 er en IR out port. Er det noen som vet om jeg via Kuro link kan styre de andre produktene som står i teknisk rom via IR out og et eller flere IR øyer?
    Har ikke begge komponenter SR+ som Pioneer bruker til å styre sine komponenter sammen?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har ikke begge komponenter SR+ som Pioneer bruker til å styre sine komponenter sammen?
    Det har de, men jeg trenger å få styrt blandt annet dekoderen også. Mao lurer jeg på om 3. parts produkter kan styres via kuro link eller SR+ med et ir øye koblet til IR out.
    Snakket med Pioneer om dette, de trodde ikke det gikk, men var tydeligvis ikke helt sikkre.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke har du X10 løsninger, harmony fjernkontrollere med RF eller en IR extender. Uansett er det sikkert greit å bruke SR+ om du skal gjemme receiveren, kjekt å kunne se hva den driver med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn å forstå at etter eg har kjørt lydoppsett så skal 0db vær det nivået som er rett for THX? Da har eg eit problem, for det blir alt for høgt!! Ser eg film så hender det at eg har på +10 - +15, og det er meir enn nok!

Newcomer mrgood sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Spørsmål om LX60/70.

Stemmer det at man ikke kan koble på 4 Front høytalere med valg mellom A og B slik man kan på STR-DA5300ES ?

Magne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk LX70 idag, kobler opp alt utstyret, definerer alt av utganger, og alt fungerer tilsynelatende plettfritt.

Så skal jeg ta en autokalibrering, kobler til mic-en, trykker på start, og etter etpar "skjermbilder" låser receiveren seg under en "Analyzing"-økt. Den står der lenge og vel før receiveren slår seg av. Helt av. Som om strømmen var blitt koblet fra. Nytter ikke å slå den på igjen med på-knappen.

Fjerner strømkabel, venter 10 min, setter den inn igjen, og jeg får lys i displayet. "BD" står det, men verken fjernkontroll, volumknapp eller inputvelgeren funker. Den er helt låst.

Tar den med til butikken, de setter på strømmen, og voila, alt funker.

Hjem igjen, på med kabler og strøm, og så langt ser (og høres) det bra ut. Inn med mic-en, og hva skjer? Jo, boksen låser seg IGJEN!

Problemet ser altså ut til å være inngangen til mic-en, eventuelt mic-en selv. Har jo lyst til å få kalibrert receiveren, så det betyr vel enda en nedpakking og returnering til BMH...
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrgood
    Hei.

Spørsmål om LX60/70.

Stemmer det at man ikke kan koble på 4 Front høytalere med valg mellom A og B slik man kan på STR-DA5300ES ?

Magne.
    Hvis du kun vil bruke et 5.1 system så kan du benytte de to siste høytalerutgangene til:

-Speakers B
    -Front Bi-Amp
    -Zone 2

Bruker du et 7.1 oppsett kan ikke de valgene benyttes.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Fikk LX70 idag, kobler opp alt utstyret, definerer alt av utganger, og alt fungerer tilsynelatende plettfritt.

Så skal jeg ta en autokalibrering, kobler til mic-en, trykker på start, og etter etpar "skjermbilder" låser receiveren seg under en "Analyzing"-økt. Den står der lenge og vel før receiveren slår seg av. Helt av. Som om strømmen var blitt koblet fra. Nytter ikke å slå den på igjen med på-knappen.

Fjerner strømkabel, venter 10 min, setter den inn igjen, og jeg får lys i displayet. "BD" står det, men verken fjernkontroll, volumknapp eller inputvelgeren funker. Den er helt låst.

Tar den med til butikken, de setter på strømmen, og voila, alt funker.

Hjem igjen, på med kabler og strøm, og så langt ser (og høres) det bra ut. Inn med mic-en, og hva skjer? Jo, boksen låser seg IGJEN!

Problemet ser altså ut til å være inngangen til mic-en, eventuelt mic-en selv. Har jo lyst til å få kalibrert receiveren, så det betyr vel enda en nedpakking og returnering til BMH...
    I første omgang så hørest det ut som kortsluttning ett eller annet sted.

Men se om du får lånt en annen mic å prøve.

Eller gjør det enkle, still inn uten hvis alt egentlig funker greit til du kjører autokalibrering.

Det er ikke alltid det gir best resultat. Jeg kjører selv uten på min Pioneer AX4, med bedre resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som den låser seg litt i hytt og pine, men spesielt hvis jeg forsøker med auto-mcacc. Det rare er at når den låser seg så er det fremdeles lyd fra den, det er bare det at verken fjernkontroll eller knapper på fronten funker. Eneste mulighet til å slå den av er å ta strømmen på den.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min LX70 har hengt seg opp noen ganger når eg trykke på menyen for alle instillingene. Noe som er sinsykt iriterende fordi alt som ikke er lagret blir slettet. og eg kan ikke gjøre noe utenom å slå den av og vente 10 sec for så og slå den på igjen.

Eg har hatt den på dag og natt ganske lenge, men AV utstryr skal jo stå på helst vel.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min LX70 har virket 100% siden jeg kjøpte den i desember.

Skrur den bestandig av etter bruk - typisk natta :-D

Den siste måneden har jeg også brutt strømmen via ekstern topolt bryter på natta.

Side 25 av 48 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •