Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 48 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 947
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok bare piss fra Pioneer. Min eldre AX4 støtter 1080p, men ikke 1080p/24. LX70 støtter begge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en LX60 i hus og er strålende fornøyd. TrueHD fra Toshiba A35 var jo bare fantastisk nå:-D

Har to spørsmål som kanskje noen kan hjelpe med.

1. Har en Pioneer 696 DVD spiller tilkoblet via HDMI og kjører 720p ut fra spilleren via receiveren til en Panasonic PV60 tv. Vurderer å prøve komponent for å la LX60'en oppskalere fra 576i til 720p. Har noen testet lignende og gjør receiveren en bedre jobb med oppskalering enn DVD spilleren? Hadde jeg hatt et sett komponentkabler hadde jeg testet selv, men det har jeg ikke...

2. Jeg kjørte MCACC første gang jeg satte den opp og da forslo den "Large" på frontene. Siden jeg har et sett små B&W M-1 så endret jeg etterpå til "Small", men endrer ikke det mye av kalibreringen som er gjort av MCACC? Skal man da kjøre MCACC på nytt og manuelt, eller bare la det være?

Takk

Ola

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På punkt 2, du trenger ikke å kjøre MCACC på nytt når du har endret størrelse på HT, MCACC vil bare endre de tilbake til large allikevel.

Selv kjører jeg large på frontene, det høres rett og slett bedre ut - mer punch liksom. Dette er på musikk i stereo + sub.

Vet mange anbefaler small uansett størrelse på høytalere.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mizuno
    Har fått en LX60 i hus og er strålende fornøyd. TrueHD fra Toshiba A35 var jo bare fantastisk nå:-D

Har to spørsmål som kanskje noen kan hjelpe med.

1. Har en Pioneer 696 DVD spiller tilkoblet via HDMI og kjører 720p ut fra spilleren via receiveren til en Panasonic PV60 tv. Vurderer å prøve komponent for å la LX60'en oppskalere fra 576i til 720p. Har noen testet lignende og gjør receiveren en bedre jobb med oppskalering enn DVD spilleren? Hadde jeg hatt et sett komponentkabler hadde jeg testet selv, men det har jeg ikke...

2. Jeg kjørte MCACC første gang jeg satte den opp og da forslo den "Large" på frontene. Siden jeg har et sett små B&W M-1 så endret jeg etterpå til "Small", men endrer ikke det mye av kalibreringen som er gjort av MCACC? Skal man da kjøre MCACC på nytt og manuelt, eller bare la det være?

Takk

Ola
    Velkommen i klubben....

1. Vil ikke tro LX60'n gjør spesielt bedre jobb enn dv-696 eller TV'n din for den del. HDMi er jo enkelt og greit også, alt i et løsning.

2. Jeg må alltid sette bakre høytalere til [SMALL] og subwoofer i [PLUS] etter en kalibrering. Vil tro den deler ved 80hz ved small og 50hz ved large. Du kan jo prøve deg fram med et av de 6 mcacc minnene du har tilgjengelig. Koble receiveren til en PC og se om det er noe forskjell.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert ett sett RCA kabler liggende, slike med 1 gul, 1 hvit og 1 rød. Den kan du bruke for å teste komponent med.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene.

Hadde ikke tenkt på å bruke en RCA-kabel for å teste komponent. Er sikker på at jeg har opptil flere liggende. Er forsåvidt fornøyd med bildet som det er, men må jo alltid teste om noe kan bli bedre...

Skal eksprimentere mer med MCACC og ulike innstillinger. B&W M-1 skal spille ned til 80hz i henhold til spesifikasjonene, noe jeg tviler på er helt realistisk. Mener å ha lest en test hvor de hevder at den ikke spiller effektivt noe særlig lavere enn 140hz. Vil uansett tro at det er best la alle stå som "Small" og å dele av ganske høyt i forhold til sub'en. Det er vel ikke noe poeng å la høyttalerene slite utenfor hva som er realistisk arbeidsområde?

Nå er det bare å finne en ny sub med høy nok WAF og som kan passe til M-1 settet. Synd det er slutt på de hvite SVS subene. Er sikker på at konemor hadde akseptert den

Mange timers moro med fikling og kalibrering gjenstår...heldigvis:-D

Ola

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mizuno
    Takk for tipsene.

Hadde ikke tenkt på å bruke en RCA-kabel for å teste komponent. Er sikker på at jeg har opptil flere liggende. Er forsåvidt fornøyd med bildet som det er, men må jo alltid teste om noe kan bli bedre...

Skal eksprimentere mer med MCACC og ulike innstillinger. B&W M-1 skal spille ned til 80hz i henhold til spesifikasjonene, noe jeg tviler på er helt realistisk. Mener å ha lest en test hvor de hevder at den ikke spiller effektivt noe særlig lavere enn 140hz. Vil uansett tro at det er best la alle stå som "Small" og å dele av ganske høyt i forhold til sub'en. Det er vel ikke noe poeng å la høyttalerene slite utenfor hva som er realistisk arbeidsområde?

Nå er det bare å finne en ny sub med høy nok WAF og som kan passe til M-1 settet. Synd det er slutt på de hvite SVS subene. Er sikker på at konemor hadde akseptert den

Mange timers moro med fikling og kalibrering gjenstår...heldigvis:-D

Ola
    Tja, de "små" SVS'ene er jo greie å gjemme bort, ellers så har XTZ subber som glir inn et hvert hjem. Har en slik 12" sidemontert. Svært så musikalsk, men ikke fult så energisk til film. Om lommeboka hadde vært litt mer velvillig, hadde det nok blitt et SVS rør, men det er sikkert kun 1-2 timer pr måned jeg hadde savnet å hatt mer punch. De resterende 150 timene pr måned gjør XTZ'n en formidabel jobb bak sofaen.

Hva med en eller to B&W kuler? Konemor hadde nok likt PV1, men det spørs om prisen faller i god jord....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, hvis konemor synes PV1 er midt i blinken kan jo kanskje hun betale for dem også....neppe. Hun var med på å velge LX60'en, så det er ikke noe å si på smaken.

Skal lete litt rundt og se om jeg finner noe pent som også spiller bra.....eller var det omvendt, kanskje. XTZ er absolutt et alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å levere tilbake min rx-v1700 og skaffe meg en annen. Har solid case på return da jeg ble lovt at video kilde skulle være på når jeg brukte pure direct / det samme står i manual.

Så ser jeg at rx-v1800 har samme problem. Det har fått meg til å titte på vsx-lx60. Denne har vel også en pure direct funksjon? Hvis dere skrur på pure direct function på vsx-lx60 kobler den da ut video kilde?

Ellers noen som har testa både rx-v1800 og vsx-lx60 som har noe intressangt å si?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å sende bilde til 2 kilder samtidig? No bruker eg HDMI til plasma-tv, men kan eg kople til eit vanlig TV, og få bilder på begge to samtidig?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Har tenkt å levere tilbake min rx-v1700 og skaffe meg en annen. Har solid case på return da jeg ble lovt at video kilde skulle være på når jeg brukte pure direct / det samme står i manual.

Så ser jeg at rx-v1800 har samme problem. Det har fått meg til å titte på vsx-lx60. Denne har vel også en pure direct funksjon? Hvis dere skrur på pure direct function på vsx-lx60 kobler den da ut video kilde?

Ellers noen som har testa både rx-v1800 og vsx-lx60 som har noe intressangt å si?
    Nå har ikke jeg prøvd andre videokilder enn HDMI, men om jeg velger PURE DIRECT har jeg både lyd og bilde.

Ved analog CD lyd er PURE DIRECT et must, men da er det selvsagt ikke video.

Er små nyanser som skiller v3800 og LX60, sjekk denne omtalen: Test av Yamaha RX-V3800 Surroundreceiver - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Nå har ikke jeg prøvd andre videokilder enn HDMI, men om jeg velger PURE DIRECT har jeg både lyd og bilde.

Ved analog CD lyd er PURE DIRECT et must, men da er det selvsagt ikke video.

Er små nyanser som skiller v3800 og LX60, sjekk denne omtalen: Test av Yamaha RX-V3800 Surroundreceiver - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester
    Da kan det hende jeg prøver lx60.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Er det mulig å sende bilde til 2 kilder samtidig? No bruker eg HDMI til plasma-tv, men kan eg kople til eit vanlig TV, og få bilder på begge to samtidig?
    Ja det kan du. Jeg bruker hdmi til prosj. og comp. til lcd-tv. Samme bilde på begge utg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Oppsummering?

Nå har jeg skummet igjennom hele tråden om VSX-LX60/70. Jeg har også søkt for å forsøke å få klarhet i et par ting uten å bli helt sikker her.

1. Kan jeg sende HD bilde 1080p gjennom VSX-LX60 via HDMI kabel slik at jeg får full utnyttelse av min PS3 mot en 50" / 42" 1080P Plasma TV når jeg f.eks spiller Blu-Ray film ?

2. Vil jeg også få beste mulige lyd via HDMI kabelen fra PS3 til VSX-LX60 ?

3. Er en reciever med HDMI 1.3 istand til å vidreformidle 1080P signaler? Og har da VXS-LX60 HDMI 1.3 ?

Håper jeg har spurt på rett måte..

**** EDIT: Evt. hvilken reciever fra Pioneer er den "billigste" som er istand til å gjøre tingene jeg spør om ? Må man altså ut med over 10K for å få til dette ?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakka
    Nå har jeg skummet igjennom hele tråden om VSX-LX60/70. Jeg har også søkt for å forsøke å få klarhet i et par ting uten å bli helt sikker her.

1. Kan jeg sende HD bilde 1080p gjennom VSX-LX60 via HDMI kabel slik at jeg får full utnyttelse av min PS3 mot en 50" / 42" 1080P Plasma TV når jeg f.eks spiller Blu-Ray film ?

2. Vil jeg også få beste mulige lyd via HDMI kabelen fra PS3 til VSX-LX60 ?

3. Er en reciever med HDMI 1.3 istand til å vidreformidle 1080P signaler? Og har da VXS-LX60 HDMI 1.3 ?

Håper jeg har spurt på rett måte..

**** EDIT: Evt. hvilken reciever fra Pioneer er den "billigste" som er istand til å gjøre tingene jeg spør om ? Må man altså ut med over 10K for å få til dette ?

JA, JA og JA og tilslutt, JA. Prisforskjellen på LX50 og LX60 er såppass liten at det vel ikke bør være noe å tenke på. Mulig de nye 2008 seriene fra Pioneer har samme features.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    JA, JA og JA og tilslutt, JA. Prisforskjellen på LX50 og LX60 er såppass liten at det vel ikke bør være noe å tenke på. Mulig de nye 2008 seriene fra Pioneer har samme features.
    Takk for oppklaringen!

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min LX60 i dag og gledet meg til å prøve oppskalering fra min dvd spiller (pioneer DV-668AV). Har HDMI kabel fra dvd spiller og inn på LX60. receiveren står i HDMI 1. Men når jeg trykker på V parameter for å velge oppskalering får jeg opp cannot select i displayet. Noen som kan hjelpe med hva som kan være feilen. Er sikkert en enkel feil å fikse opp, men er temmelig grønn på området

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Fikk min LX60 i dag og gledet meg til å prøve oppskalering fra min dvd spiller (pioneer DV-668AV). Har HDMI kabel fra dvd spiller og inn på LX60. receiveren står i HDMI 1. Men når jeg trykker på V parameter for å velge oppskalering får jeg opp cannot select i displayet. Noen som kan hjelpe med hva som kan være feilen. Er sikkert en enkel feil å fikse opp, men er temmelig grønn på området
    Jeg mener oppskalering fra hdmi til hdmi ikke er mulig på LX60/70

Jeg har selv samme spilleren ( 668 ) sammen med min LX70. Herlig quality på den spilleren.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om jeg ikke blir kvitt problemet med at PC signalet forsvinner når den står på i ca et døgn. Kjører DVI-HDMI->LX60 og så HDMI ut til TV.
    Har ingen strømsparingsfunksjon på PCen. Og gjelder kun når PCen har stått på i ihvertfall over 12 timer.
    Må nødt å restarte PCen for å få bilde tilbake.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg mener oppskalering fra hdmi til hdmi ikke er mulig på LX60/70

Jeg har selv samme spilleren ( 668 ) sammen med min LX70. Herlig quality på den spilleren.
    Snakket med pioneer norge i dag, og de kunne fortelle meg at oppskalering med hdmi ikke er mulig:cry:

Side 24 av 48 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •