Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 48 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 947
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Når jeg spiller av Bourne Ultimatium som har True HD får jeg ikke fra dette i displayet. Har lest en del plasser at Toshibaan skal settes til auto så vil spilleren dedektere hvilke lyd format receiveren støtter.
    Har du noen tips om hva jeg gjør feil i oppsettet på LX'n eller Toshibaen.
    Du kan vel like greit tvinge den med å sette den til bitstream hvis det er mulig.

Hva står det i displayet da?

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Du kan vel like greit tvinge den med å sette den til bitstream hvis det er mulig.

Hva står det i displayet da?
    Har test litt forskjellig oppsett.
    På HD DVD spilleren er det tre valg: Auto, PCM og Downmixed PCM
    Hvis jeg setter den til auto kommer det fra Digital Plus i displayet på LX'n når stream direct er valgt på LX'n.
    Hvis jeg setter Toshibaen til PCM står det PCM 96kHz i displayet.

Har trykket på knappen auto surr/stream men resultatet blir det samme.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte å miste (rote vekk/kaste) kalibreringskabelen (mic) til LX70. Og når eg snakka med hifi centeret om å bestille ny tok det de nesten 2 uker å finne ut om det gikk ann. Og når eg først skulle bestille den kostet det 450,- som eg måtte betale med en gang. No har eg ventet i over 3 uker på den kabelen og enda ikke fått svar på om den i hele tatt er på vei.

Har ringt dem ca 7 ganger i løpet av de siste 2 ukene. Og hver gang sier de att de skal sjekke opp i det og ringe tilbake. Ene gangen sa eg att eg ventet på tlf til de hadde sjekket opp i det. Og da sa de att den var i oslo og skulle bli sendt til bergen på fredag som var. Ringte dem igår og da sa de att de ikke viste hvor den var eller om den var sendt.....

Dårligste servicen eg noen gang har fått !!

Hadde det gått ann å bestilt den rett fra Pioneer norge selv eller på en annen måte ?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Klarte å miste (rote vekk/kaste) kalibreringskabelen (mic) til LX70. Og når eg snakka med hifi centeret om å bestille ny tok det de nesten 2 uker å finne ut om det gikk ann. Og når eg først skulle bestille den kostet det 450,- som eg måtte betale med en gang. No har eg ventet i over 3 uker på den kabelen og enda ikke fått svar på om den i hele tatt er på vei.

Har ringt dem ca 7 ganger i løpet av de siste 2 ukene. Og hver gang sier de att de skal sjekke opp i det og ringe tilbake. Ene gangen sa eg att eg ventet på tlf til de hadde sjekket opp i det. Og da sa de att den var i oslo og skulle bli sendt til bergen på fredag som var. Ringte dem igår og da sa de att de ikke viste hvor den var eller om den var sendt.....

Dårligste servicen eg noen gang har fått !!

Hadde det gått ann å bestilt den rett fra Pioneer norge selv eller på en annen måte ?
    Kan du ikke bare bruke en vanlig mic da? Om du punger ut 450,- vil jeg tro du får en veldig mye bedre mic enn den som følger med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare bruke en vanlig mic da? Om du punger ut 450,- vil jeg tro du får en veldig mye bedre mic enn den som følger med.
    Er det noe lurt ? Tipper reciveren har innebygget kompensering for den orginale mic'ens følsomhet. Dvs at de er kalibrert opp mot hverandre for å få riktig måleresultat...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var det eg og tenkte på. Å bruke en annen, men da kommer jo det med rette instillinger til den rette mic....

Får bare purre på de og håpe de klarer å skaffe meg den !

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo bare og prøve det. Vil tro en kr 99,50 mic fra "det viktigste er jo tross alt at det er billig" vil være like god. Avstand, stående vegger og fasen vil vel ikke bli så forskjellig.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fikk eg endelig ett greit nok svar. Og de sa eg bare kunne komme ned så skulle de ta en mic fra en annen lx-70 de hadde på lager.
    Men tok lang tid nok ja !

Newcomer littdessperat sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mic trøbbel..

Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Idag fikk eg endelig ett greit nok svar. Og de sa eg bare kunne komme ned så skulle de ta en mic fra en annen lx-70 de hadde på lager.
    Men tok lang tid nok ja !

hehe kjenner meg nesten igjen. bare det at jeg fikk min ut av en annen eske med en eneste gang. og til en pris av 280 kr her på hificenetr i porsgrunn

fint det ordna seg til slutt hvertfall

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audio ADC

Audio ADC hva er dette? ser at LX50 ikke har 192kHz/24bit ADC ...

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Audio ADC hva er dette? ser at LX50 ikke har 192kHz/24bit ADC ...
    Analog til Digital Converter

Er vel konvertering av analoge lydkilder til den digitale prossesering av lyden. Er du audiofil, høres lyden mer digital og kunstig ut når du bruker denne prosseseringen, men den gir mer luft og dynamikk, selv om det går på bekostning av naturtro lyd. I tillegg "klipper" den lyden ved 20hz og 20khz. Her strides de (selv)lærde, men på mine b&w høytalere blir lyden mer fokusert i bassen og diskanten blir ikke så ren. Kan selvsagt justeres noe med fase kontrollen.

Analog lydkilde er vel stort sett stereo, og surround prosseseringer a'la Dolby IIx Music bør styres langt unna, i allefall etter mine ører.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vulgær bass på LX60?

Leste testen av LX60 i Lyd&Bildes kjøpeguide. Det ble nevnt av bassen føltes monoton og vulgær. Noen som har sine innspill om dette og kan bekrefte at bassen er så dårlig som det blir henvist til? Ser etter receiver blir trolig lx50/60, Yamaha RX-V1800/3800, Onkyo TX-SR705/805 eller Sony STR-DA5300ES. Er fornøyd så lenge den har HDMI v1.3, biamping, PCM i 5.1 og on-screen display. Hvordan den lyder er jo litt viktig, men er det noe man legger merke til ved vanlig bruk, ved film, musik, og spilling etc.?

Bassområdet er litt i overkant vulgært, kontrabassen blir litt monoton sammenliknet med Yamaha-receiveren, som er litt mer balansert, men som låter litt rundere i pianoanslagene. Popmusikk skal gjerne ha en suggererende basskontroll og nok kraft til å spille høyt. Det har Pioneer vitterlig. Kollega Audun Hage synes det låter en anelse klinisk og kaldt, men personlig synes jeg Pioneer-receiveren gjør en sabla god jobb. Den er dønn ærlig og meget oppløst, med stålkontroll i bassen. Hva mer kan man ønske seg?

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppskalering

Kan noen redegjøre hvilken av modellene som har oppskalering til 720P og 1080P fra digitale og analoge signaler?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Leste testen av LX60 i Lyd&Bildes kjøpeguide. Det ble nevnt av bassen føltes monoton og vulgær. Noen som har sine innspill om dette og kan bekrefte at bassen er så dårlig som det blir henvist til? Ser etter receiver blir trolig lx50/60, Yamaha RX-V1800/3800, Onkyo TX-SR705/805 eller Sony STR-DA5300ES. Er fornøyd så lenge den har HDMI v1.3, biamping, PCM i 5.1 og on-screen display. Hvordan den lyder er jo litt viktig, men er det noe man legger merke til ved vanlig bruk, ved film, musik, og spilling etc.?
    Her tror jeg det finnes like mange meninger som det finnes mennesker.

Alle de du har nevnt der er meget gode kandidater og gode kjøp.

Det kan være noe å hente på matching - altså hva slags utstyr skal du kople til receiveren? Det beste er selvsagt å låne med hjem og teste på ditt eget utstyr.

Er det ikke mulig så sjekk om det er noen andre som har samme høytalere og dvd-spiller osv som deg - og spør om deres erfaringer.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint oppsett du har der Mr. spock. 25A startsrøm på forsterkeren er litt ja. Er 7965,- en bra pris for Pioneer LX60 220V? Fant den her eBay Store - JITHK: Audio: Denon D-F103HR Mini CD HDD MP3 Home Theater HiFi System Det den mangler er nettverk. Men har den USB?

*edit la til link.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror heller jeg hadde tatt denne:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...7883&cat=last7

Når det gjelder usb, nettradio og slikt kjenner jeg bare til hva min LX70 har.

Du får lete litt her:

Pioneer Hjemmeunderholdning Surround forsterkere/receivere
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI til VGA

Hei kan jeg bruke en HDMI split 1 inn å to 2 på VLX 70?
    En skal oppi LCD å en skal oppi prosjektor men den har kun VGA inn. vil det gå bra? Men må ha overgang fra HDMI til VGA. Fins det?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bilkongen
    Hei kan jeg bruke en HDMI split 1 inn å to 2 på VLX 70?
    En skal oppi LCD å en skal oppi prosjektor men den har kun VGA inn. vil det gå bra? Men må ha overgang fra HDMI til VGA. Fins det?
    Det skal gå. Leteng.no og AVshop.no har diverse konvertere som skal funke. Men sjekk om de takler HDCP for fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha skiftet kabler fikk jeg ikke inn 1080P fra min VSX-LX 70 til min projektor. Da skrev jeg en mail til PIONEER og beskrev mitt poblem.

FIKK DA FØLGENDE SVAR: Det er ikke noe galt oss deg VSX-LX 70 støtter bare 720P ikke full 1080P!!!!!!:-x

Kan dette stemme?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeep72
    Etter å ha skiftet kabler fikk jeg ikke inn 1080P fra min VSX-LX 70 til min projektor. Da skrev jeg en mail til PIONEER og beskrev mitt poblem.

FIKK DA FØLGENDE SVAR: Det er ikke noe galt oss deg VSX-LX 70 støtter bare 720P ikke full 1080P!!!!!!:-x

Kan dette stemme?
    Jeg kjører 1080p fra Xbox360 til LX-70 og videre til 1080p plasma - fungerer bra!

Bruker billig kabel fra Biltema.

Side 23 av 48 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •