Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 48 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 947
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du skal altså skalere fra hdmi til s-video?

Tror ikke det går???
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke nei.

Da må du hente signalene med annet enn HDMI og component fra komponentene. Og de kan man som regel kun bruke en av utgangene om gangen (analoge og digitale altså)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skal jeg gjør det da?

Kan jeg få i meg en split på HDMI som går opp til LCD ( det er jo kun 1 HDMI utgang)
    å bruke HDMI kabel fram til prosjektor med en over gang til VGA har ikke HDMI på prosjektor. Uten at det går utover singnal til LCD når den brukes?

Eller har noen et annet forslag. Kan sevlfølgelig kjøpe ny prosjektor med HDMI men blir ikke så mye brukt. Men har vert greit om jeg har fått den til å virke når jeg først har den hær da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har blitt fortalt at en splitt vil fungere, det vil si en kabel som tar en HDMI inn og sender 2 HDMI signaler ut.

Problemet kan være, og vil oppstå hvis du har både LCD TV'en og Prosjektor på samtidig da HDCP gjør en handshake med apparatet og kan kun gjøre det med en om gangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en DVI-HDMI kabel fra PCen inn i LX60en og en HDMI ut i fra den til TVen. Men så plutselig en morgen fikk jeg ikke bilde. Stod noe feilmelding på displayet, ala NOT SUPPORTED eller lignende. Har ikke byttet oppløsningen på PCen eller noe.
    Bildet forsvinner ikke under start av PCen, men rett før innloggingsbildet kommer.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av duppsko
    Jeg har hatt en DVI-HDMI kabel fra PCen inn i LX60en og en HDMI ut i fra den til TVen. Men så plutselig en morgen fikk jeg ikke bilde. Stod noe feilmelding på displayet, ala NOT SUPPORTED eller lignende. Har ikke byttet oppløsningen på PCen eller noe.
    Bildet forsvinner ikke under start av PCen, men rett før innloggingsbildet kommer.
    Når du starter PC'n er oppløsningen 640x480
    Vista eller XP laster så inn drivere for skjermkortet og endrer oppløsning og frekvens. Kan jo være at den er blitt satt til en innstilling som ikke støttes.

Eller, så er det kabelen som ikke er bra nok. Er flere som opplever at HDMI/DVI kabelen plutselig ikke vil lenger. Gjør seg gjeldende ved høyere oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppløsningen har alltid vært 1920x1080. Dette skjedde jo også om natten da maskinen stod på. Litt rart at det har skjedd av seg selv. Tar jeg HDMIen rett i TVen fungerer det.
    Jaja, får prøve meg litt frem i helgen.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av duppsko
    Oppløsningen har alltid vært 1920x1080. Dette skjedde jo også om natten da maskinen stod på. Litt rart at det har skjedd av seg selv. Tar jeg HDMIen rett i TVen fungerer det.
    Jaja, får prøve meg litt frem i helgen.
    Høres ut til at det er omtrent samme problemet som Jeep72 slit med. Bla litt ned på denne siden

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VSX-LX60 og projectiondesign M20

Når jeg kobler til prosjektor m/hdmi får jeg bare grønngult bilde. Xbox og dvd er koblet til med component. Med alt direkte til prosjektor(hdmi/comp) går det bra. Med hdmi ut til tv blir det bra og med component til prosjektor går det også. Har prøvd å forandre rgb på prosjektor, men det hjelper ikke. Håpet alt kunne kobles gjennom lx60 og ut til prosj(hdmi) og tv(comp). Noen tips om løsninger.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende HDMI kabelen til forsterkeren ikke funker skikkelig når strekket videre blir langt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde med 1.5m og 10 m hdmikabel, samme resultat. Lest bruksanvisning frem og tilbake, men finner ikke noen flere innstillinger jeg ikke har prøvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Menyen til LX60 har også grønn skrift når jeg bruker hdmi til prosjektor(projektiondesign M20), da har vel ikke inn-signalene(hdmi/comp fra dvd/xbox) noe å si?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det nok ikke inn signalene nei.

Jeg leste i Onkyo tråden at de også hadde farge problemer. Disse forsvant når man huket vekk On-Screen-Displayet (OSD).

Hvis LX60 har det slik at man får volumet osv på skjermen (altså TV/prosjektor) når man skrur på volumet. Så prøv å skru dette av.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Da er det nok ikke inn signalene nei.

Jeg leste i Onkyo tråden at de også hadde farge problemer. Disse forsvant når man huket vekk On-Screen-Displayet (OSD).

Hvis LX60 har det slik at man får volumet osv på skjermen (altså TV/prosjektor) når man skrur på volumet. Så prøv å skru dette av.
    Kun Pioneer plasma med SR+ har mulighet for OSD.

Zooni: Støtter projektoren både RGB og component over HDMi/DVI? Aner ikke hvordan en endrer dette på xboxen, men har du mulighet, så prøv og bytt imellom og se om fargene retter seg opp.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Kun Pioneer plasma med SR+ har mulighet for OSD.
    Noen av Receiverene, i hvertfall Onkyo og Denon legger dette på videostrømmen som sendes via HDMI. Det funker altså ikke med Pioneer enda.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Noen av Receiverene, i hvertfall Onkyo og Denon legger dette på videostrømmen som sendes via HDMI. Det funker altså ikke med Pioneer enda.
    Nei, men om det gir fargeproblemer er det kanskje like greit at det ikke "fungerer"

Edit:OT, åsse i alle dager får du tid til å se 2349 DVDr? For ikke å si, ha plass til alle?

300 filmer er ca 450cm om de er stablet. Så 2349 filmer er vel omtrent en 4m vegg stablet fra gulv til tak uten luft imellom..

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD Lyd

Jeg gått til anskaffelse av en LX60 og har ett spørsmål.
    Mitt oppsett er 7.1
    Jeg har en Toshiba HD EP35 HD DVD spiller som jeg har satt lyden på auto.

1. Hvordan ser jeg at LX'n mottar HD lyden som bitstream?

Ser det er skrevet en del om funksjonen through.
    Ut fra det jeg forstår så sender LX'n lyden igjennom når HDMI er satt til through.
    Bildet er alltid through da den ikke kan prosessere bildet som kommer inn via HDMI interfacene.

Tilbake meldinger ønskes.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Jeg gått til anskaffelse av en LX60 og har ett spørsmål.
    Mitt oppsett er 7.1
    Jeg har en Toshiba HD EP35 HD DVD spiller som jeg har satt lyden på auto.

1. Hvordan ser jeg at LX'n mottar HD lyden som bitstream?

Ser det er skrevet en del om funksjonen through.
    Ut fra det jeg forstår så sender LX'n lyden igjennom når HDMI er satt til through.
    Bildet er alltid through da den ikke kan prosessere bildet som kommer inn via HDMI interfacene.

Tilbake meldinger ønskes.
    Det skal stå HD i displayet om den mottar DTS HD eller D true HD. Om den mottar HD lyden som PCM, står det ikke noe annet enn PCM.

Riktig det. Står den i AMP modus behandler den lyden. LX receiverene gjør ingenting med bildet via HDMi.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit:OT, åsse i alle dager får du tid til å se 2349 DVDr? For ikke å si, ha plass til alle?

300 filmer er ca 450cm om de er stablet. Så 2349 filmer er vel omtrent en 4m vegg stablet fra gulv til tak uten luft imellom..

Aldri nok tid eller plass

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal stå HD i displayet om den mottar DTS HD eller D true HD. Om den mottar HD lyden som PCM, står det ikke noe annet enn PCM.

Riktig det. Står den i AMP modus behandler den lyden. LX receiverene gjør ingenting med bildet via HDMi.
    Når jeg spiller av Bourne Ultimatium som har True HD får jeg ikke fra dette i displayet. Har lest en del plasser at Toshibaan skal settes til auto så vil spilleren dedektere hvilke lyd format receiveren støtter.
    Har du noen tips om hva jeg gjør feil i oppsettet på LX'n eller Toshibaen.

Side 22 av 48 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •