Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 48 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 947
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det eneste jeg finner er dette som står på side 85:

• Some components (such as video game units) have resolutions that may not be converted. If adjusting
    this receiver’s Resolution setting (in Setting the Video options on page 71) and/or the resolution settings on
    your component or display doesn’t work, try switching Digital Video Conversion (in Setting the Video options
    on page 71) OFF.

Finner ingen steder hvor det står hvilke oppløsninger de forskjellige video inngangene støtter. Det er heller ikke alle Component innganger som støtter 1080p. Xbox sin gjorde ikke dette før en firmware oppgradering.

Stemmer det, den fungerer fint ved direkte tilkobling så det er nok noe med passthrough som ikke liker 1080p.
    Har prøvd mange settings varianter men ingen bilde ennå.
    takker

mvh
    Rune

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The1n
    Stemmer det, den fungerer fint ved direkte tilkobling så det er nok noe med passthrough som ikke liker 1080p.
    Har prøvd mange settings varianter men ingen bilde ennå.
    takker

mvh
    Rune
    Men siden du bruker komponent, så kan du like greit sende den direkte til TV, så slipper du omveien via receiveren da du ikke trenger tenke lyd. Det blir 1 (3 egentlig) kabel mer opp, men du får vel bedre bilde?

Har du testet hvilken av komponentene dine som oppskalerere best til 1080p? Det er vel ingen Xbox spill som har nativ 1080p, så den oppskalerer uansett. Da kan det være greit å sette den til 720p og teste om TV eller Xbox gjør jobben best.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jeg også mene, spesielt om spillene er i 720 eller 1080. Om Xboksen må scale ned til 576/480 og receiveren skal scale opp, og TVn skal scale det signalet igjen, skjer det nok noe underveis.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Det vil jeg også mene, spesielt om spillene er i 720 eller 1080. Om Xboksen må scale ned til 576/480 og receiveren skal scale opp, og TVn skal scale det signalet igjen, skjer det nok noe underveis.
    Hvis han lar Xbox sen sende ut tingene nativt, altså 720p, og ser om kanskje TVen gjør en bedre jobb. Forsterkeren oppskalerer ikke 720p uansett, men bare omgjør det til digitalt.

Å la Xbox nedskalere først blir bare tull.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkesant, receiveren oppskalerer kun 480/576 til 1080p. Har ikke noen analoge videokilder (er jo tross alt 2008) så jeg har ikke prøvd 1080i/720p analogt convertert til HDMi

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng Anders , jeg skal prøve å se om det går med 720p , det med å kjøre en ekstra kabel til pj er ikke helt enkelt. Var litt derfor jeg ville ha en forsterker som kunne ta imot bilde fra forskjellige kilder slik at jeg sender alt ut fra en kabel(hdmi) i mitt tilfelle.

Takker

mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Ikkesant, receiveren oppskalerer kun 480/576 til 1080p. Har ikke noen analoge videokilder (er jo tross alt 2008) så jeg har ikke prøvd 1080i/720p analogt convertert til HDMi
    Jeg har også lest dette i manualen , men jeg kjører xbox'n min i 1080i nå med video conv=on da funker det iallefall, setter jeg denne til off er det svart.

mvh
    Rune

Newcomer Dagster sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch?

Noen som har prøvd Klipsch på forsterkeren? Tenker særlig på tokanals, men surround inntrykk er også interessant.

Har selv fullt Klipsch oppsett med RF-7 fronter. Har tenkt å ha egen tokanals forsterker til disse, men lurer på hvordan lyden oppleves uten?

Dag

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dagster
    Noen som har prøvd Klipsch på forsterkeren? Tenker særlig på tokanals, men surround inntrykk er også interessant.

Har selv fullt Klipsch oppsett med RF-7 fronter. Har tenkt å ha egen tokanals forsterker til disse, men lurer på hvordan lyden oppleves uten?

Dag
    Under testen som Akto skrev i bladet "Hjemmekino" i et nummer tidligere i høst ble vel LX70 testet på fullt oppsett Klipsch deres hjemmekino?

Mener å huske at behovet for ekstra effekt ikke meldte seg før det ble spilt meget høyt. Det låt visstnok meget bra.

Har det samme intrykket selv - LX70 går aldri "tom" her hos meg på mine Infinity Kappa høytalere.

Har en Vincent 2x200W effekt liggende, men den trengs ikke :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer Dagster sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende! Da er planen å kjøre hjemmekino og adhoc tokanals musikk på dette samt å eksperimentere med rør etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor god er LX60 i stereo sammelignet med rene stereoforsterkere som HK970 og Pioneer A9? Noen synsinger?

Har Audiovector Mi3 høyttalere som kan biampes.

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter med samme inntrykk her. har lx70, og den har full kontroll på mine vienna acoustic....

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare det at når jeg setter oppløsning til 1080p på 360'n så får jeg ikke velge annet enn "V.Conv" on eller off, jeg får ikke valgt RES eller ASP.
    Noen ideer om hvorfor dette skjer ? Ser ut for meg at lx'n ikke sender signalet engang til video processoren.

Og så en annen ting jeg ikke har funnet helt ut av. Når jeg kalibrerer med Auto MACC får jeg hver gang -10 i alle kanalene i 5.1 oppsett. Det er litt merkelig siden bak høytallerene står nesten rett ved siden av meg. Er det noe jeg må gjøre ekstra etter denne er kjørt ? lagre manuelt eller noe.

mvh
    Rune
    Litt rart hvis det er nøyaktig -10 på alle høyttalerene ( med mindre skalaen ikke går lengre enn -10 da ).
    At den setter alle høyttalerene til minusverdier er fordi høyttalerene dine spiller høyere enn THX normen og receiveren kompenserer for dette slik at du skal ha riktig lydtrykk ved 0dB.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng Anders , jeg skal prøve å se om det går med 720p , det med å kjøre en ekstra kabel til pj er ikke helt enkelt. Var litt derfor jeg ville ha en forsterker som kunne ta imot bilde fra forskjellige kilder slik at jeg sender alt ut fra en kabel(hdmi) i mitt tilfelle.

Takker

mvh
    Rune
    Hvordan prosjektor har du, en som er nativ 1080p eller noe annet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Litt rart hvis det er nøyaktig -10 på alle høyttalerene ( med mindre skalaen ikke går lengre enn -10 da ).
    At den setter alle høyttalerene til minusverdier er fordi høyttalerene dine spiller høyere enn THX normen og receiveren kompenserer for dette slik at du skal ha riktig lydtrykk ved 0dB.
    Ja men det virket bare litt merkelig at alle utenom sub var -10. Forresten du nevner THX normen men må ikke jeg sette opp om høytalerene er THX ? Har ikke gjort noe slikt.

@AndersT2
    Benq W10000

mvh
    Rune

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det er merkelig at alle står til -10 så det er antakelig noe annet.

Når det gjelder THX normen så går den ut i fra at ved ett høyttalerene har en følsomhet på 86dB mener jeg å huske. har høyttalerene dine en høyere følsomhet,noe de sikkert har så vil de spille "for høyt" ikke sant?

Derfor kompenserer receiveren dette ved å sette høyttalerene for eksempel til -6db for at du skal få 105dB lydtrykk når volumkontrollen står på 0dB.

Dette kan selvfølgelig kompensere for selv hvis du ønsker det.

Jeg har måtte øke subben med 6dB samt doble avstanden for å få lyden slik jeg vil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var LX-70 påplass under TV. Fantastisk! Sliter litt med å få oversikt over alle funksjonene, men det kommer vell
    Lurer på ein ting. Har kopla parabola til med ein gul phono-kabel. Veit at det er ein drittkabel, og ein dårlig måte å kopla det, men det er einaste muligheten eg har i dag. Forsterkaren oppscalere bildet til 1080i, men er litt skuffa over kvaliteten på det. Minner litt om eit billig LCD-bilde. (Eg har Pioneer 507) Korleis får eg den til å ikkje oppscalere? Trykker eg på v.parameter off så forsvinner bildet.

Er det kabelen og koplingsmetoden som gjer at det er så dårlig? Parabola har kun scart ut, så mulighetene er ikkje så mangen...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Da var LX-70 påplass under TV. Fantastisk! Sliter litt med å få oversikt over alle funksjonene, men det kommer vell
    Lurer på ein ting. Har kopla parabola til med ein gul phono-kabel. Veit at det er ein drittkabel, og ein dårlig måte å kopla det, men det er einaste muligheten eg har i dag. Forsterkaren oppscalere bildet til 1080i, men er litt skuffa over kvaliteten på det. Minner litt om eit billig LCD-bilde. (Eg har Pioneer 507) Korleis får eg den til å ikkje oppscalere? Trykker eg på v.parameter off så forsvinner bildet.

Er det kabelen og koplingsmetoden som gjer at det er så dårlig? Parabola har kun scart ut, så mulighetene er ikkje så mangen...
    Det er på sidene rundt 70 i manualen dette står.

Når du tar V.parameter off, så slår du av at den skal konvertere signalet til digital og sende det via HDMI.

Så den må stå på. Du må se side 72. Det står det hvordan du gjør det. Du må sette det til "Pure" eller 480p/576p.

For å få best bilde, så gjorde jeg det enkelt fra min GET dekoder, brukte scart opp til TVen, fikk da RGB bilde som er utrolig mye bedre enn compositen. Selv med en god skalerer i TVen.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilte Dark Side Of The Moon 30th anniversary SACD i kveld.

DV-LX50 støtter DSD over HDMi og skal være optimalt for SACD avspilling.

Er fullstendig hengitt og bestilte 4 nye SACD titler tvert. Hvilken enorm dynamikk og innlevelse, nærmere nirvana skal det godt gjøres å komme. Bare denne skiva alene er verd disse 2 Pioneer komponentene.

De er ikke helt på bærtur de som har skrivi denne artikkelen; The Day the Music Died - TrustedReviews

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DSOTM på 5.1 SACD er herlig

Men når det gjelder lyd-nirvana kommer nok dvd-a litt nærmere for meg.

Kan Pioneer spilleren sende ut 5.1 dvd-a via hdmi også?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 19 av 48 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •