Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 48 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 947
    Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Noken som veit kortid Pioneer får inn neste forsendelse av LX70? Venter fortsatt på min :evil:
    Fikk høre av Netshop at de får inn LX60 i dag eller i morgen. Hørte med El-Kjip at de også skaffer LX60 på dagen. LX70 kunne ingen av disse bekrefte levering på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har Pioneer fått den inn igjen. Så no skaleg bare betala rekningen, så sender dei den med ein gang. Kanskje eg har den til helga!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterke signal fra fjernkontroll

Fins det noen måte å forsterke signalene fra fjernkontrollen til reciverne i LX-serien (50/60/70)?

Hva slags signaler sender fjernkontrollen forresten?

Mer konkret: Jeg planlegger et skjult system, dvs at reciveren vil stå i en skjenk som vil være lukket i front, men får nok lufttilgang fra baksiden. Mitt spørsmål er egentlig om signalene er sterke nok til å trenge gjennom en vanlig malt finèrplate? Og hvis ikke; finns det en dingz som kan forsterke /videreføre disse signalene?

Tenker noe ala en trådløs bluetooth-mus som man gjerne kan kjøpe en mottaker med ledning som kan trekkes opp på skrivebordet hvis for eksempel pc’n står skjult.

Sært spørsmål i grunn, men helt nødvendig

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fins jo sånne IR extendere. Har brukt en selv i årevis, nærmere bestemt en slik en:eBay Motors: PAC IR-X IRX Infrared IR Remote Eye Extender Repeater (item 190190171665 end time Jan-20-08 05:50:52 PST)

Kommer på ca 160,- inkl frakt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sr+

Har du Pioneer plasma, setter du systemet ditt opp til å bruke SR+.
    Du retter da fjernkontrollen mot plasmaens IR mottaker, således kan du gjemme vekk de andre komponentene.
    Mange andre kjekke funksjoner med SR+ som jeg ikke ville vært foruten...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helken
    Har du Pioneer plasma, setter du systemet ditt opp til å bruke SR+.
    Du retter da fjernkontrollen mot plasmaens IR mottaker, således kan du gjemme vekk de andre komponentene.
    Mange andre kjekke funksjoner med SR+ som jeg ikke ville vært foruten...
    Det gjelder vell bare fra 8.genr. plasma?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder vell bare fra 8.genr. plasma?
    SR+ har vel Pioneer hatt i noen år, det er deres eget styrings system, som man må ha egne kabler til.

Nyeste generasjon plasma har vel også styring via HDMI, som er nytt.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser LX70 spiller av .flac via nettverk. Noen som har prøvd FLAC via USB porten også?

Edit: Har i allefall ikke fått det til, men når den ikke spiller av mpeg4 i lossless, skal det vel godt gjøres.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    SR+ har vel Pioneer hatt i noen år, det er deres eget styrings system, som man må ha egne kabler til.

Nyeste generasjon plasma har vel også styring via HDMI, som er nytt.
    Hmmm...så det virker mellom pdp-507 og lx-70? Kva kabel trenger eg da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SR+ ledning

Du trenger en SR+ ledning, 3,5mm jack med fire kontaktflater!!!
    Ikke forsøk å bruke en standard 3,5mm jack i stereo utførelse, med tre kontaktflater.
    Kan anbefale AV-Connection som har SR+ ledninger i mange lengder, til en hyggelig pris og meget kjapp levering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min LX60 igår å lurte på om noen har fått til å koble til xbox360 komponent 1080p og ut via hdmi å får bilde? Jeg klarer bare hvis jeg setter xbox til 1080i og video processor til on. Skal de ikke gå å sende komponent igjennom fra komponent til hdmi med video processor av.

mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The1n
    Fikk min LX60 igår å lurte på om noen har fått til å koble til xbox360 komponent 1080p og ut via hdmi å får bilde? Jeg klarer bare hvis jeg setter xbox til 1080i og video processor til on. Skal de ikke gå å sende komponent igjennom fra komponent til hdmi med video processor av.

mvh
    Rune
    Litt vanskelig å si. Forsterkeren din opp konverterer kun 480i/p og 576i/p til 1080p. HD signalene 720p og 1080i gjør den ikke om.

Se side 71 i manualen, og prøv de forskjellige alternativene der.

Den burte nok stå til Auto eller Pure, og Through

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare det at når jeg setter oppløsning til 1080p på 360'n så får jeg ikke velge annet enn "V.Conv" on eller off, jeg får ikke valgt RES eller ASP.
    Noen ideer om hvorfor dette skjer ? Ser ut for meg at lx'n ikke sender signalet engang til video processoren.

Og så en annen ting jeg ikke har funnet helt ut av. Når jeg kalibrerer med Auto MACC får jeg hver gang -10 i alle kanalene i 5.1 oppsett. Det er litt merkelig siden bak høytallerene står nesten rett ved siden av meg. Er det noe jeg må gjøre ekstra etter denne er kjørt ? lagre manuelt eller noe.

mvh
    Rune

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres litt rart ut at alle høytalerene settes til -10. Har du koblet til en SUB med svak forsterker, eller er den stilt veldig lavt?

Det optimale bør vel være omkring -1 -> -2 i forhold til forforsterkeren.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med å få receiveren til å spille optimalt på analog kilde fra CD.

Det beste jeg får til er å velge Pure Direct. Da slår den vel av alt med rom korrigering, phase, EQ osv? Allikevel er den vel skarp synes jeg, høres godt når lyden kommer opp i 80-85db Virker som den kutter dynamikken til et minimum for ikke å miste pusten. Har tidligere hatt en Sony DA5000es og en Denon 2807. Sonyen var varm og behagelig (med rett kilde), Denon var fyldig og dynamisk. Pioneer'n virker litt for nøytral og mangler dybde i lydbilde på CD avspilling.

Blir noen uker med tweaking detta....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Høres litt rart ut at alle høytalerene settes til -10. Har du koblet til en SUB med svak forsterker, eller er den stilt veldig lavt?

Det optimale bør vel være omkring -1 -> -2 i forhold til forforsterkeren.
    Nei altså jeg har variert volum på sub med samme resultat hver gang. Tror ikke forsterkeren er svak , det er en JBL HT PS300 sub. Jeg kan jo prøve å bruke thx inngangen på sub istedenfor den vanlige slik det er nå.

Takk

mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk ikke i det hele tatt å bruke thx inngangen , auto mcacc klager på for høyt volum. Men satte opp med vanlig inngangen å kjørte kalib. med samme resultat -10db på alle utenom sub ? Jeg forstår ikke dette i det hele tatt.
    Har hatt en vsx 1015 også med mcacc kalib. uten dette problemet. Kan det være polaritets problem på 1 eller noen av høytalleren.

mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helken
    Du trenger en SR+ ledning, 3,5mm jack med fire kontaktflater!!!
    Ikke forsøk å bruke en standard 3,5mm jack i stereo utførelse, med tre kontaktflater.
    Kan anbefale AV-Connection som har SR+ ledninger i mange lengder, til en hyggelig pris og meget kjapp levering.
    Kor bra er denne funksjonen da? Er det sånn at all info eg trenger blir vist på tv'en da?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kor bra er denne funksjonen da? Er det sånn at all info eg trenger blir vist på tv'en da?
    Det skal den gjøre. Den styrer IR kodene, samt velger riktig inngang, viser volume osv

Ulempen med denne funksjonen er vel at TV'n må stå på for å kune bruke IR funksjonen som extender; Dumt om en spiller av CD eller radio og har "gjemt" receiver.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The1n
    Det er bare det at når jeg setter oppløsning til 1080p på 360'n så får jeg ikke velge annet enn "V.Conv" on eller off, jeg får ikke valgt RES eller ASP.
    Noen ideer om hvorfor dette skjer ? Ser ut for meg at lx'n ikke sender signalet engang til video processoren.

mvh
    Rune
    Det eneste jeg finner er dette som står på side 85:

• Some components (such as video game units) have resolutions that may not be converted. If adjusting
    this receiver’s Resolution setting (in Setting the Video options on page 71) and/or the resolution settings on
    your component or display doesn’t work, try switching Digital Video Conversion (in Setting the Video options
    on page 71) OFF.

Finner ingen steder hvor det står hvilke oppløsninger de forskjellige video inngangene støtter. Det er heller ikke alle Component innganger som støtter 1080p. Xbox sin gjorde ikke dette før en firmware oppgradering.

Side 18 av 48 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •