Offisiell tråd Pioneer VSX-LX60/70 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 48 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 947
    Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg har kalibrer den på bordet slik att alle som sitter i sofaen får utbytte av godlyd. Men skal legge inn en til solo filmtitting. Det går jo ann å lagre en instilling på hver.

Eg må ha volumet på -12 til +6 (+12 er max) når eg ser på film for att det skal vere høyt og morro.
    Legger og merke til att den gir subbene SINSYK trøkk på alle de dype hz. Og eg har flere ganger fått ulyder fra subbene, men da er det ganske så høyt og. Når du ser film ville eg brukt AUTO og FULL PHASE kontroll. Det synst eg fungerer utmerked.

Men føler denne forsterken mangler noe med sterio. Også om noen kunne forklart alle lydinstillingene fra A-Å med denne forsterkern så hadde det vert morro. For å forstå hva eg skal velge til hvilken film
    THX modus er jo sikkert bra til noen typer, men har ikke prøvd annet en PURE Direkt og AUTO enda. (Sett ca. 10 filmer med LX70)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle teste lydalternativer som c.with, dimmension, panorama osv , men finner ikke ut hvordan jeg aktiviserer eller stiller de inn....

leser brukerveiledningen , men kommer ikke lenger , noen som vet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest flere tester på LX60/ LX70 hvor det står at de har oppskallering, også på analog-delen. Da skulle en tro at scaleren også funket ved HDMI inn/ ut? Jeg skjønner ikke dette, og at det ikke er en knapp for å aktivisere/ deaktivisere.

Ellers står det alltid PCM i displayet, uansett om det er BD eller DVD. Skal det ikke stå DD etc. Jeg har lest mange bruksanvisninger opp gjennom tidene, men synes denne var litt rotete.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nå har jeg lest flere tester på LX60/ LX70 hvor det står at de har oppskallering, også på analog-delen. Da skulle en tro at scaleren også funket ved HDMI inn/ ut? Jeg skjønner ikke dette, og at det ikke er en knapp for å aktivisere/ deaktivisere.

Ellers står det alltid PCM i displayet, uansett om det er BD eller DVD. Skal det ikke stå DD etc. Jeg har lest mange bruksanvisninger opp gjennom tidene, men synes denne var litt rotete.
    Regner med at du bruker PS3'en som BD- og DVD kilde!? Du må gå inn på AV-innstillinger under avspilling av BD eller DVD og velge at du skal benytte datastrøm istedenfor PCM. Da er det receivern som dekoder signalene, og det står da i displayet på LX50 (jeg har det, regner med at det er klin likt på LX70) Dolby Digital / DTS , eller whatsoever lydsporet er fra BD / DVD'en

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xcaliber
    Regner med at du bruker PS3'en som BD- og DVD kilde!? Du må gå inn på AV-innstillinger under avspilling av BD eller DVD og velge at du skal benytte datastrøm istedenfor PCM. Da er det receivern som dekoder signalene, og det står da i displayet på LX50 (jeg har det, regner med at det er klin likt på LX70) Dolby Digital / DTS , eller whatsoever lydsporet er fra BD / DVD'en
    Der sier du noe. Takk for tipset
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Der sier du noe. Takk for tipset
    bare hyggelig det! slet litt med å finne ut av dette selv

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som endrer div verdier etter en auto kalibrering?

kan man endre div verdier , uten at det går utover alt det andre forsterkeren har kalibrert?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Er det noen her som endrer div verdier etter en auto kalibrering?

kan man endre div verdier , uten at det går utover alt det andre forsterkeren har kalibrert?
    JA

Etter endt kalibrering så kan man stille på alt eller kun det man ønsker. Du kan f.eks gå inn og stille venstre front høytaller opp 0.5 dB i 250 Hz området, og intet annet blir forandret.

Hos meg (AX4ASi, forrige utgave) så kan man forandre dB i 6-8 forskjelleige Hz området på hver høytaller. Så det er nok av steder å rote seg bort.

Hvis du vil stille på ting. Kopier kalibreringen først, slik at du kan hoppe tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å mase på dere, men jeg lurte på om noen vet om det går an å streame protonradio.com, den er flashbasert evt winamp, wma el itunes.
    Hvordan greier den det alene uten spiller?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proton
    Beklager å mase på dere, men jeg lurte på om noen vet om det går an å streame protonradio.com, den er flashbasert evt winamp, wma el itunes.
    Hvordan greier den det alene uten spiller?
    Hvis den skal streame så vil den mest sannsynlig være avhengig av ett klient program som kjører på en PC.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg får ikke til å lagre partymoden min. Altså att den skal ha Plus på sub. Setter eg plus på sub så blir den det på alle modes. Og tar eg den på YES så blir den det på alle modes....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Eg får ikke til å lagre partymoden min. Altså att den skal ha Plus på sub. Setter eg plus på sub så blir den det på alle modes. Og tar eg den på YES så blir den det på alle modes....
    Det er ikke i selve hovedmenyen hvis jeg ikke husker feil, du må inn i en undermeny for å gjøre det.

Det skal fungere, bare let godt i gjennom menyen, og husk å stå i den MCACC lagrede innstillingen for å gjøre det.

Når du sier modes, er det da Cinema, hall osv som ting heter? Det er feil.

Du må bruke MCACC innstillingene, hvor du kan lagre forskjellige innstillinger. På min AX4 så trykker man på MCACC knappen, og kan da velge 7 innstillinger, Off, MCACC 1, 2 til 6.

Under hver av disse MCACC plassene så kan jeg lagre det oppsettet jeg selv vil, f.eks. 7.1, stereo osv.

Når man har kjørt kalibreringen, så må man lagre den i en MCACC plass, så kan man gå inn å redigere, men da tror jeg du må ut av menyen, trykke på MCACC til du står på f.eks. 1, så starte menyen og gå inn. Du kan også kopiere MCACC 1 til 2 slik at du slipper å kalibrere for hver gang.

Så kan du forandre så mye du vil.

Det funker i hvertfall slik på forrige generasjon av Pioneer forsterkerene, og jeg tviler sterkt på at de har fjernet det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry iPod og LX70, BUUUUU!

Prøvde å koble til Ipod til USB inngangen uten suksess. Har jo forstått at man egentlig skal bruke den iPod interfacen på baksiden, men den kabelen med dockingstation koster jo 998 spenn!! Fyyy!
    Og kabelen får man ikke kjøpt løst.. Jeg har dockingstation, det har sikkert mange andre også.
    IDK-80 Pioneer A/V tilbehør - Hjemmeunderholdning
    (i manualen står det forøvrig at man skal bruke Idk-90C, som koster 199$, noe som vanligvis vil tilsi 1998kr)
    Ærlig talt Pioneer, den kabelen koster 2-300kr hvis man har iPod-klargjort bilstereo. (uten dockingstation)
    CD-I200 Pioneer Bilstereo tilbehør - Navigasjon
    Hvis bilstereoen IKKE er klargjort for iPod, trenger man denne løsningen: til 998 kr.
    CD-IB100 II Pioneer Bilstereo tilbehør - Navigasjon
    Så hvorfor i all verden skal Pioneer kreve 998 spenn av meg for en kabel med dockingstation, når forsterkeren allerede er klargjort for iPod?!?!
    Å betale 6-700kr for den iPod-plastikk-docking-station-cheap-ass-klumpen er horribelt, og skal man ha den nye, IDK-90C, blir det vel sikkert 16-1700 kr for plastikk-klumpen.
    I USA koster IDK-80, 99$ og IDK-90C koster 199$.

Til informasjon koster en kliss ny iPod Shuffle fra 649kr, nano fra 1190kr.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du ha ipod koblet til så må du bruke den cheap ass dockingen.....
    En vanlig MP3 spiller er lett og virker med usb kabel

Ergo apple som har vert idioter med ipod hysterie...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Vil du ha ipod koblet til så må du bruke den cheap ass dockingen.....
    En vanlig MP3 spiller er lett og virker med usb kabel

Ergo apple som har vert idioter med ipod hysterie...
    Det skal jeg være enig i, men Pioneer trenger ikke avetere med at denne forsterkeren en laget for iPod. Da burde den kabelen fulgt med i pakka og dockingstation kunne vært valgfritt å kjøpe. Forsterkeren koster tross alt 15000kr.
    Dockingstation fra Apple koster jo 429kr, noe som også er dyrt, og den hadde passet regner jeg med. Pioneer som dockingstation har ihvertfall helt lik tilkobling bak: http://www.pioneer.se/images/product...ack_medium.jpg
    Jeg vil ikke ha noen andre mp3-spillere enn iPod, er jo ikke noe pent når MP3 spilleren henger ut av fronten på forsterkeren som en annen flått!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes også slikt er idiotisk. Heldigvis så fulgte den med i AX4. En kabel jeg har brukt 1 gang, pga dårlig og treg funksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg en VSX-LX60 og har nå drevet å justert å sett på noen filmen, men kom plutselig til å se at det ikke lyser i de to merkene som står til høyre for displayet.Gjør det det på VSX-LX70?
    (Det ene er for stående bølger og den andre for automatisk kalibrering)
    Har tatt automatisk kalibrering av alt.
    Det lyste i de 2 merkene på min gamle VSX-AX4ASi-S.
    Noen som vet om de har en pære bak seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Syntes også slikt er idiotisk. Heldigvis så fulgte den med i AX4. En kabel jeg har brukt 1 gang, pga dårlig og treg funksjon.
    Jøss! Se hvilken nyhet jeg kom over på pioneerelectronics.com :
    Pioneer Electronics - Sound. Vision. Soul

Ser jaggu ut til at Ipod-kabelen følger med de amerikanske tilsvarende modellene..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er det noen som har fått frem Dolby HD/Dolby True HD i displayet på VSX-LX70? Benytter PS3 som signalkilde og har forsøkt bitstream og PCM ut fra den.

Noen som har noen tips??

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svennis
    Hei

Er det noen som har fått frem Dolby HD/Dolby True HD i displayet på VSX-LX70? Benytter PS3 som signalkilde og har forsøkt bitstream og PCM ut fra den.

Noen som har noen tips??
    den klarer foreløpig ikke og sende ut HD lyden som bitstream, så derfor ingen TrueHD i displayet på reciveren.

Side 11 av 48 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •