PA forsterker som effekttrinn?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PA forsterker som effekttrinn?

Hei hei,
    Bare lurte på om noen hadde erfaringer med å bruke "PA forsterkere" som effekttrinn i et hjemmekino-/musikkoppsett?
    Innbiller meg at man får en del "watt" for penga. Men om det kommer til å høres "crapy" ut er det jo uaktuelt.
    Dette effektrinnet skal da evt. bruker på et Infinity Kappa 7.2i par.

Så fint om noen der ute har noen erfaringer og dele ;-)

Mvh. Fredrik

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

langt fra ideelt

Erfaringene delt her på forumet tildigere anngående bruk av PA har vel gått på det at det var mye billig effekt men grunnet viftestøy, blinkende lys og generelt noe dårligere lyd.

Det er vel derfor det ikke er så populært, men på en annen side så har jo noen av de som har CV vert svært fornøyde med en slik løsning så det kommer jo ann på hvor kresen man er osv

Ville ikke brukt PA på Kappa selv hvertfall, (har du akkurat kjøpt kappaene ?)
    En kammerat av meg hadde Rotel på et par slike, og jeg har hørt midgard har gjort en god jobb også.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Erfaringene delt her på forumet tildigere anngående bruk av PA har vel gått på det at det var mye billig effekt men grunnet viftestøy, blinkende lys og generelt noe dårligere lyd.

Det er vel derfor det ikke er så populært, men på en annen side så har jo noen av de som har CV vert svært fornøyde med en slik løsning så det kommer jo ann på hvor kresen man er osv

Ja jeg må eventuelt vurdere om det går ann å plasere effekten i et annet
    rom en stuen. De fleste av dem er mindre pene å se på.
    Det går vel kanskje ann å få lånt/leid en forsterker i et par dager for
    å prøve ut lydkvaliteten.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat viftestøyen er det jo ingen stor sak å gjøre noe med...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kanskje ikke

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Akkurat viftestøyen er det jo ingen stor sak å gjøre noe med...

Men jeg bare tenkte jeg skulle ramse opp det som har vert bemerket som negative punkter anngående PA forsterkere i hjemmebruk og bråker gjør dem, og det lyser veldig i enkelte.

Det har noe å si for meg hvertfall.
    Det siste punktet er jo at lyden gennerelt ikke er i klasse med de høytalerene du skal bruke den på her.

Men det er jo en smaksak.

Jeg fikk ikke med meg hvor du bodde men de fleste byer har en eller annen form for utleie av PA utstyr hvor du kan låne forsterker for en 1000 - 1500,- for en dag eller to, så kan du teste det selv.

Hadde det vert meg så hadde jeg sett meg omkring etter en stor Rotel, et par midgard 4.1/6.1 blokker eller en annen brukt strømmsterk forsterker til en hyggelig pris. PA skal jeg selv prøve å ikke dra inn i stua.

(husk bra PA koster fort en del penger det også)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker, takker..

Men jeg bare tenkte jeg skulle ramse opp det som har vert bemerket som negative punkter anngående PA forsterkere i hjemmebruk og bråker gjør dem, og det lyser veldig i enkelte.

Det har noe å si for meg hvertfall.
    Det siste punktet er jo at lyden gennerelt ikke er i klasse med de høytalerene du skal bruke den på her.

Men det er jo en smaksak.

Jeg fikk ikke med meg hvor du bodde men de fleste byer har en eller annen form for utleie av PA utstyr hvor du kan låne forsterker for en 1000 - 1500,- for en dag eller to, så kan du teste det selv.

Hadde det vert meg så hadde jeg sett meg omkring etter en stor Rotel, et par midgard 4.1/6.1 blokker eller en annen brukt strømmsterk forsterker til en hyggelig pris. PA skal jeg selv prøve å ikke dra inn i stua.

(husk bra PA koster fort en del penger det også)
    Føler jeg er blitt en hel del klokere nå

Da tror jeg vel egentlig jeg har fått svar på det jeg lurte på. Tror jeg heller ser meg om etter en effekt i "hifi-klassen" istede.
    Som f.eks. en Rotel du nevner her. Innbiller meg litt at disse PA forsterkerne har mer lydtrykk kvalitetet enn lydkvaliteter. Hjelper lite
    for meg om jeg kan spille høyere enn nabon, så lenge det låter som crap :P

(Har sett litt på priser rundt omkring på div. PA effekter, og det fins endel dyrt og)

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lydkvaliteten varierer voldsomt innen PA. Er en grunn til at behringer ikke blir brukt av noen i utleie bransjen med respekt for seg selv... Merkene som derimot har _bra_ lyd er f.eks Lab Gruppen, Crown og Camco. Dette er amper som koster litt, men du får watt så det holder. Crown har en modell uten vifter også...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •