Denon AVR 3806 vs 3805 vs 2807 ?? forvirret - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv 3806, er meget fornøyd med jobben de gjør.

Brukte de tidligere til et 5.1 oppsett, men da jeg gikk over til 7.1 så ble belastningen i største laget. De klipte ved filmtitting på " referansevolum", Kjøpte 3 stk. MA 6.1 monoblokker og problemet var borte. Meget fornøyd med denne komboen.

Desverre har jeg ikke fått satt meg inn i alt som bor av tekniske finnesser i receiveren, føler at jeg kunne fått enda mer ut av den om jeg hadde lært meg receiveren bedre å kjenne.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av jones
    Da spørs det om 3806 skal få slite litt med høyttalerne mine som har en sinnsyk dypbass.. Men bor for tiden i leilighet med mange naboer så ekstremt høyt blir det sjeldent spilt... Vil uansett satse på å invistere i et effekttrinn bak etterhvert. For frontenene i det minste..

Har sett et par Rotel som kan se lovende ut.. Noen anbefalinger til hva som kan matche 3806 ?
    Å få eget sluttrinn til frontene er nok det beste for deg. Rotel sine forsterkere spiller meget godt. Spes med B&W. Men om det er en god match til HT dine vet jeg ikke. MA Oberon er jo veldig nøytral lydmessig. Masse av krefter, farger ikke lyden spes. Kommer litt ann på hvor mye du vil legge i et sluttrinn da.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver fortsatt å spiller inn mine klipsch høyttalere med en 2807 og en rotel 1080, Jeg får ikke senter til å spille i fulltone. Noen som har erfart dette før? bak spiller fulltone, disse blir i likhet med senteren drevet av 2807. Alt er satt til large og sub off. litt merkelig dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Jeg driver fortsatt å spiller inn mine klipsch høyttalere med en 2807 og en rotel 1080, Jeg får ikke senter til å spille i fulltone. Noen som har erfart dette før? bak spiller fulltone, disse blir i likhet med senteren drevet av 2807. Alt er satt til large og sub off. litt merkelig dette.
    Spiller du i 7ch stereo tror jeg ikke senter vil spille i fulltone. Prøv PLIIx Music så hører du klart forskjell da den prøver å sende all vokal til senter. Kan hende det er no meny for å ordne dette, men er i innspillingsfasen selv og har ikke tuklet så mye med menyer enda.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Åssen er senteren delt av i oppsettet på Denon da? Du kan sette delefrekvens på alle HT mellom 40Hz og 120Hz om jeg ikke tar feil. Tror du kan gjøre det selv om den står i Large.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg kjører 5 ch stereo når de står til innspilling. Det som jeg syntes er rart er at bak komer det bass men ikke i senteren. Mulig det er som du sier at vokalen blir sendt til senter. Skal prøve i morgen jeg å se om det blir noe forskjell i pro logic music. jeg har deling på 80 på alt.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spurt i en annen tråd uten å få svar. Hvor kan jeg laste ned oppgraderinger til 3806? Har fått tips om en tysk side, men den ville ikke vite av serienummeret på min.....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Har spurt i en annen tråd uten å få svar. Hvor kan jeg laste ned oppgraderinger til 3806? Har fått tips om en tysk side, men den ville ikke vite av serienummeret på min.....
    Hva med å levere den inn til HFK?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en tråd fra AVSForum som forteller hvor firmwaren kan lastes ned fra:
    Denon 3806 Owners Thread - AVS Forum

Her er oppskrift på installering:
    Denon 3806 Owners Thread - AVS Forum

Har ikke gjort dette selv, men det ser jo temmelig rett fram ut.
    Eller la HiFi Klubben fikse det som også er foreslått.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en tysk 3806. Du kan "låne" serienummeret mitt hvis du vil. Send PM.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •