Forsterker til B&W DM683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til B&W DM683

Hei! Jeg skal nå kjøpe inn et nytt stereoanlegg for komfe pengene(ca.15k).
    Jeg har sett på B&W sin nye 600 serie og likte lyden godt.
    Jeg lurer på om Shengya sp-333/SA-33 passer til B&W. Dette er den samme forsterkerpakken som vincent sineSP-331 og SA-31

Jeg hører mest på rock og punk som Metallica, AcDc, Turboneger og Black sabbath, men det går også i mye rolig musikk som Starsailor, The Weakerthans og Jimi Hendrix.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 683 er en fantastisk høytaler, men totalprisen med integrert stereo forsterker og cd-spiller må over 20 000kr. 683 er tungdrevet og krever en strømsterk forsterker. Uten kunnskap til forsterkeren i lenka blir forsterker til 3 000 kr "Lamborghini-motor i Lada"-opplegg. Hvis budsjettet er maksimalt 15 000 kr; hva med 684 med Cambridge 640A og C? 684 kommer i august.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter med disse høyttalerene, og har Xindak XA6950 forsterker og Xindak Muse delux 1.0 07edition cd-spiller og er kjempe fornøyd!!

Newcomer Alex S sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 15000 med høyt. eller er dette bare til forsterker pluss spiller?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orddelingsfeil i nick er skikkelig tøft!

Med din musikksmak tror jeg RF-82 ville være et bedre valg. Forsterkervalget blir også enklere.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk endelig mine 683 for 2 dager siden og kan bare si at det er en stor fryd å høre lyden i dem. når det gjelder forsterker til disse så er dette krevende høytalere, alltså trenger du en forsterker med en del krefter. skulle de 15k inkludere høytalere, forsterker, kabler og cdspiller??? da har du desverre for lite penger vil jeg si. forsterkeren jeg anbefaler til disse høytalerene er lyngdorf, som er markedets beste til under 25k. er helt enig med icognito. blir tullete å kjøpe disse høytalerene uten å ha råd til en skikkelig forsterker. samtidig er 683 så ufattelig mye bedre enn 684 i forhold til prisen, så det er er heller ikke bra

Newcomer stein ivar vik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dm 683..

Jeg har selv B&W Dm683, og de trenger mye krefter for å spille godt!
    Kjøpte meg nettopp en brukt Cayin 252b hær på Av-torget, og den skal være et meget bra kjøp til prisen!

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch spiller nok mye bedre på den type musikk du hører på enn B&W 683. Sånn type musikk takler Klipsch en del bedre enn B&W. Jeg er selv en B&W eier(604 S3), og kan bekrefte at Klipsch spiller tøffere på sånn musikk. Dem duger også til den rolige musikken du beskriver, noe B&W også gjør. Men velger du Klipsch så trenger du ikke all verdens av forsterker. Jo mer krefter du gir dem, desto mer livlige blir dem! Krefter er vel noe man aldri får nok av ;-)

Kan nevne med en gang at du har veldig mye å hente på å kjøper deg brukt forsterker. :-) Gi gjerne tilbakemelding på hva valget ditt blir! Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo litt ann på hva man er ute etter i musikken også... :-)

Tror egentlig det ikke spiller noen rolle om han kjøper B&W eller Klipsch sålenge han ikke har eid den ene eller andre før.. :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Det kommer jo litt ann på hva man er ute etter i musikken også... :-)

Tror egentlig det ikke spiller noen rolle om han kjøper B&W eller Klipsch sålenge han ikke har eid den ene eller andre før.. :-)
    Nja, kommer helt ann på hvordan du ser det :-) Om han ikke har eid dem eller ei, så er det uansett veldig ulik lydsignatur i begge høyttalerene :-)

Den type musikk han hører på passer jo best på Klipsch syntes JEG! :-D Det er forøvrig min mening om saken.

Ang musikk, så står det jo alternative artister han hører på. Å det jeg kan se er en del heavy osv, og det er typisk Klipsch mat Klipsch er en "heavy" høyttaler(Bølle Høyttaler;-)).

Er jo en tråd her på forumet det diskuteres mye om Klipsch(Klipsch-En bølle Høyttaler?) Den har grusomt mange sider, men den er til gjengjeld lett å finne ;-) Så om trådstarter skulle vise interesse for Klipsch er det jo bare å slå ann en prat med wizkid også, for han har jo Klipsch, og har ganske lik musikk smak om jeg ikke tar dundrende feil. :-) Er nok sikkert fler. Men nevner en person jeg iallefall sånn nogen lunde vet hører på sånn musikk og har Klipsch!

Håper jeg iallefall hjelper trådstrater med noe, og ikke lager bare rør! ops:

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Hifi_guru
    Hei! Jeg skal nå kjøpe inn et nytt stereoanlegg for komfe pengene(ca.15k).
    Jeg har sett på B&W sin nye 600 serie og likte lyden godt.
    Jeg lurer på om Shengya sp-333/SA-33 passer til B&W. Dette er den samme forsterkerpakken som vincent sineSP-331 og SA-31

Jeg hører mest på rock og punk som Metallica, AcDc, Turboneger og Black sabbath, men det går også i mye rolig musikk som Starsailor, The Weakerthans og Jimi Hendrix.
    Har du sett deg ut B&W 683, hørt de og liker de godt er det jo bare å handle. Men de krever mye strøm. Store krav til forsterkeri. Men 683 eventuelt sp331 og sa-31 låter nok bra, men så henger du brått litt etter med tanke på at du har 15K å rutte med. Kan være enig med B&W eier at Klipsch spiller meget bra på slik musikk du hører på. Men jammen gjør B&W det også. Har selv B&W og hører på mye av samme musikken som blir nevnt her, og det låter helt topp. Hvilken lydkilde er det du skal bruke da?
    Dra å hør på Klipsch også. Greit å få med seg noen flere HT før man handler. Og som det blir nevnt over her så er Klipsch noe lettere å drive enn B&W.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trekker vel frem flere av poengene mine her... :-)

1. Det er veldig individuelt det her... :-)

2. Tror begge alternativene hadde gjort han mer enn fornøyd...
    Det beste hadde jo vært for han å sjekket begge.. :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat nede hos svogeren min, han har 604 s2 og en Vincent SV238 tror jeg den heter. Den går ikke tom for krefter iallefall, ifølge han selv.

Han kjøpte den brukt for rundt 10k for ikke lenge siden.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vincent er en meget god match til B&W. Hadde selv 604S3 på et par Vincent SP991 blokker. Spiller meget godt. Men som sagt, er det mange gode alternativer der ute.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes også B&W takler sånn musikk rimelig bra, men syntes Klipsch spiller det på en tøffere måte jeg da :-) Er vel mye smak å behag her tror jeg. Men jeg liker uansett mine B&W best da jeg hører på alt mulig rart. Alt fra klassisk til heavy :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Syntes også B&W takler sånn musikk rimelig bra, men syntes Klipsch spiller det på en tøffere måte jeg da :-) Er vel mye smak å behag her tror jeg. Men jeg liker uansett mine B&W best da jeg hører på alt mulig rart. Alt fra klassisk til heavy :-D
    Enig Er meget glad i B&W selv da. Men kan si 683 er en meget god HT til prisen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Enig Er meget glad i B&W selv da. Men kan si 683 er en meget god HT til prisen.
    Jeg kan med hånda på hjerte si, at bedre høyttalere i samme prisklasse skal man lete en stund etter! Som du sier. En VELDIG bra høyttaler til prisen som du sier da-ty :-) Driver å vurderer dem selv. Solgte egentlig mine 604, men kjøpte dem igjen for 1 lapp mindre(5 lapper). Var egentlig for glad i dem til å selge. Så har bestemt meg for kino jeg nå, så havner 604 i kino, og 683 i stereo ;-) Tid og penger koster det visst nok ;-) Mye vil ha mer! Litt mye OT men...

Håper trådstarter finner ut hva han liker best! Regner med han blir fornøyd uansett hva han velger av de 2 :-)

Newcomer eirikask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En annen med forsterkerspørsmål til B&W 683

Hei hei.

Etter mye frem og tilbake har jeg bestemt meg for B&W683. Skal ha de som fronter i et surroundoppsett, men kjøper disse først og kjører stereo frem til jeg får råd til bakhøytalere og senter. Vil ikke inngå et for stort kompromiss og velger derfor å ta det i etapper.

Siden 683 krever såpass med strøm er jeg litt usikker på hvilken AV-forsterker jeg skal velge. Det står pr idag mellom Denon AVR-3808 og Yamaha RX-V1800. Vil disse klare å dra 683? Vil i utgangspunktet unngå effektforsterker. Høyttalerne og anlegg vil brukes til film, TV og PS3 primært, musikk sekundært. Trenger med andre ord en god all-rounder, noe 683 skal være.

Har forøvrig tenkt å spe på med resten av 600-series når jeg får råd til senter og bak. Litt usikker på Sub, vil høre trøkket fra 683 i leiligheten først.

PS: Dette er mitt første store HI-FI innkjøp. Lest meg opp endel, men be gentle i evt svar

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av eirikask
    Hei hei.

Etter mye frem og tilbake har jeg bestemt meg for B&W683. Skal ha de som fronter i et surroundoppsett, men kjøper disse først og kjører stereo frem til jeg får råd til bakhøytalere og senter. Vil ikke inngå et for stort kompromiss og velger derfor å ta det i etapper.

Siden 683 krever såpass med strøm er jeg litt usikker på hvilken AV-forsterker jeg skal velge. Det står pr idag mellom Denon AVR-3808 og Yamaha RX-V1800. Vil disse klare å dra 683? Vil i utgangspunktet unngå effektforsterker. Høyttalerne og anlegg vil brukes til film, TV og PS3 primært, musikk sekundært. Trenger med andre ord en god all-rounder, noe 683 skal være.

Har forøvrig tenkt å spe på med resten av 600-series når jeg får råd til senter og bak. Litt usikker på Sub, vil høre trøkket fra 683 i leiligheten først.

PS: Dette er mitt første store HI-FI innkjøp. Lest meg opp endel, men be gentle i evt svar
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...600-serie.html

Les litt i denne tråden. Både Yamaha`n og Denon blir i det minste laget for 683.
    Denon farger lyden litt mye også. (min mening da)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker NAD C 372 til disse høyttalerne.. Synes jo det virker bra jeg da, men har litt lyst på NAD C 272 (effektforsterker). Tror dere dette vil hjelpe mye? Noen som har hørt disse høyttalerne med min forsterker mot andre forsterkere?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •