Vincent SP966 monoblokker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vincent SP966 monoblokker

Er Vincent SP966 monoblokker verdt de 3-4000kr de koster? Noen som har disse og kan si at de er verdt å bruke penger på? specs?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke specs tenker du på? Jeg mener å huske de er oppgitt til 125W kontinuerlig i 8 ohm, og har en 500VA trafo.

Jeg driver frontene med et par slike, hatt dem i ca. tre år nå. Har ikke sammenlignet med så veldig mye, men et par observasjoner kan jeg vel komme med. De virker ganske kraftige, kan spille godt over ubehagelig høyt på mine Cobalt 816S (dog i et lite rom) uten forvrengning, og lyden er generelt behagelig, men ikke spesielt nøytral. Kjører jeg høyttalerne direkte på Arcam AVR200 høres det klart mer troverdig ut på de fleste, særlig akustiske kilder, men også tynnere, tørrere, kjedeligere, om du forstår hva jeg mener. Man kan nok si Vincentene er litt mørke i klangen, men da beveger vi oss ut på skummel semantikk. Uansett, det har nok endel med matching å gjøre. Jeg skal våge å gjette på at de spiller best på relativt nøytrale høyttalere, og passer mindre bra til for eksempel Dali og Patos.

Newcomer mbb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3-4000 var da litt mye å gi for disse.
    Koster 2500 her: Brataas Audio

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen til Brataas er for én, ikke et par. De ligger veil. på 2500,- per stykk, så om man får dem til 3-4k er det helt klart et godt kjøp. Men om trådstarter mener én for 3-4k er det ikke et fullt så godt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv gått i tanken på å kjøpe disse til min pioneer vsx 1015 da den ikke er noe strøm sterk. alternativt nad 272 noen erfaringer me disse? å hvordan vill den like pioneeren som forforsterker? høytalere som kan passe? gjerne med til hørende senter å bak høyt

Newcomer mbb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok det som en selvfølge at trådstarter mente 3-4 for en. Hvis han får to stk for den prisen er det ett veldig godt tilbud!!
    Neby hifi har satt veiledende pris til 2995kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Jeg mente pris per stk. Jeg så de på en eller annen nettbutikk, husker ikke hvilken, at det kostet et par tusen. Så tenkte jeg at jeg skulle spørre, så husket jeg ikke helt prisen, så da ble det 3-4000 men kan nok steme det var rundt 3000 eller noe slikt per stk ja. Tror jeg har sett de som par for nærmere 6000.

Hva drar disse i 4ohm? Dersom de bare produsere 125W (8ohm vell å merke) så er det lite aktuelt, siden min kommende cambridge 540r produserer 5x100w.. etter det jeg har lest. Og 6x80w..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener disse yter ca170 i 4ohm, JFS i drammen jfssoundsystems.no har disse på "spesial tilbud " til 4495,- paret det er jo en bra pris .vis du skal handle SP996 så må du passe på og få siste model som har en extra bryter bak på panelet .
    vet at mk1 modelen hadde no problem med at den skrudde deg viss man spiller på moderat styrke etter en tid. dette ble borte på MK2 modellen med bryter bak .
    Det jeg har hørt av SP996 så virker den som en meget potent og et velspillende effekt trinn .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er dem demo blokkene fra jfsoundsystems.no på vei hjem i posten til meg=) da mangler jeg bare komplett sett surround høytaler sett . har pioneer vsx 1015. tenkte på qln artech 12 settet. vill sp 996 klare dem bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ey! de skulle jo jeg ha :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viiite
    ey! de skulle jo jeg ha :P

hei
    tror de har et par til til samme pris, var der idag en tur og de sto nå i et oppsett

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bytter kansje ut demoene av og til? ser ikke ut som de har fjernet de fra nettsiden gleder meg til å få de i hus. kommer vel i morgen. mangler bare nye høytalere.. helt grønn på hva som kan passe bra til pioneer og
    vincent

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redroc
    bytter kansje ut demoene av og til? ser ikke ut som de har fjernet de fra nettsiden gleder meg til å få de i hus. kommer vel i morgen. mangler bare nye høytalere.. helt grønn på hva som kan passe bra til pioneer og
    vincent
    hei
    mener de hadde to oppsett med disse en periode, har selv hatt sånne og var kjempefornøyd med de, har hørt de dra klipsch rf 83 på en fet måte også så det er mye i de.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil disse fungere med den nye 600 serien til B&W?

De høyttalerne belaster forsterkeren helt ned mot 2-3 ohm, vil den kunne matche dette?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en tur nedpå Hifi-klubben i Drammen og hørte på B&W 683... Disse spiller helt NYDELIG spurte også om effektforsterkervalg til disse HT-ene. Jeg har en Yamaha dsp-a2 surroundforsterker. Han karn sa at Vincent ville han ikke satset på, da disse gir en "hard" diskant. Han ville heller anbefale NAD. Rotel var også en muilighet. Rotelen gir mere "punch" i bassen, men han sa det var en risiko for at denne kunne bli litt kjedelig i lengden. Men så leser jeg jo en del her på dette forumet, og det er jo veldig mange som kjører Rotel-forterkere til B&W. På meg blir det nok en Rotel rb-1070... Skal ikke kjøpe 683, siden lommeboka ikke tilsier det. Har heller tenkt å starte litt i det små med oppgraderinger, siden jeg bare er 15 år... Har sett meg ut et par B&W dm603 s3 på finn.no til 4000 som jeg skal se på i morgen:-D

Edit: Joda, han sa Vincentene skulle holde...

Newcomer mbb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk at Hifi-kubben anbefaler NAD som de fører selv, mens de er skeptiske til alle andre produkter. Har selv hatt to oppsett med Vincent og er ikke enig i all kritikken om at de er slitsomme i diskanten men jeg har ehøytalere som er lit mørke i lyden). Lån med deg noen høytalere hjem og hør selv før du kjøper!

Newcomer Temple sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vincent/B&W

Har SP-996 selv og vurderer de nye DM683. Var derfor nedom klubben i går med Vincent'ene mine og testet. Satt en 2 timers tid og prøvde ut forskjellig musikk. Hørte også på Dali Mentor 2 og Den minde DM685. Følte Vincentene klarte jobben meget bra. Spilte til tider meget høyt uten at det ble slitsomt eller skrikete i det øvre frekvensområdet. (har hatt problemer med lys/spiss/masete diskant før og håpte at B&W var litt mørker i toppen) En jeg snakket med på klubben tidligere hadde en dal erfaring med vincent og mente det kunne bli en god match til de nye DM683. Jeg tror at SP-996 for meg yter godt nok, men det er klart at et par enda kraftigere blokker bare vil føre til at DM683 spiller enda bedre.

Litt rart at de som jobber på hifiklubben har såpass forskjellige meninger om lydkarakteren til Vincent/B&W men det er vel smak og behag. Mine begrensede erfaringer med SP-996 er i alle fall utelukkende positive og kommer til å satse på denne komboen med B&W på sikt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var SP-996 koblet opp på pioneeren min=) herlig lyd selv de gamle jamoene mine spilte som en drøm. nå må jeg bestemme meg for nye høytalere.. qln artech 12 hadde det godt fint?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •