For tunge høyttalere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    for å være helt ærlig (og pga jeg har erfaring med eltax) vil jeg tro at denne vil drive de utrolig mye bedre enn eltax:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=19132&cat=13

senere kan du jo prøve å finn en brukt effektforsterker.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=19099&cat=13

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=19083&cat=13

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=19122&cat=13

denne
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=18870&cat=13

pluss en forforsterker, de finner du fra 500 og oppover.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redroc
    du får nåk lyd ut uansett har du prøvd noen andre høytalere på forsterkeren?
    Ja, Eltax 600 concept. Men disse er ikke vanskelige å dra. Igjen, takk for tips.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flexx
    Om den har pre-out er jeg ikke sikker på. Da vet jeg ikke om effektforsterker blir noen vits. Hva slags reciever tror du kunne gitt en helt ok lyd til de høyttalerne jeg henviste til med link? Takker for all hjelp jeg kan få
    Angående recivere tenker ihvertfall jeg(og mange andre) at å legge store penger i nye produkter akkurat nå er litt koko ettersom det straks kommer nye modeller med alt av HD-kompatibilitet, så du får heller si fra om det er viktig for deg. Men budsjettet på 3000 på ganges med 10 og vel så det om du skal bli HD-klar på alle måter, så jeg regner med du klarer deg uten i denne omgang.
    Så mitt tips er en noen år gammel reviever fra f.eks. Harman Kardon, Rotel eller NAD. Har aldri vært noen stor fan av sistnevnte merke, men de produserer ihvertfall recivere av den strømsterke sorten.
    Men hva med resten av oppsettet? Har du senter, bakhøyttalere, sub, projektor/tv og alt av småknask som ellers behøve(evt. budsjett klar til dette), eller er blir det høyttalere og forsterker nå i denne omgang, og resten en gang i fremtiden?

Newcomer bsss sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men i stereo mode blir ikke 320watt delt på 6 kanaler, husk det. Ellers har du helt rett. Har du/noen tips til en passende separat forsterker da? helst ikke over 3000,-
    hvis du legger til 1000 kr til så kan du kjøpe deg HK 970 i svinesund for 4000
    den er etter min mening ganske strøm sterk og gir god lyd.
    Jeg har hatt den i litt over 1 år og er kjempe fornøyd med den

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den har pre-out er jeg ikke sikker på. Da vet jeg ikke om effektforsterker blir noen vits. Hva slags reciever tror du kunne gitt en helt ok lyd til de høyttalerne jeg henviste til med link? Takker for all hjelp jeg kan få
    det er nettopp da en effektforsterker blir noen vits. eltax slipper å ta seg av effektdelen, bare signalbehandlingen.
    av recievere tror jeg jeg ville kikket etter nad og harman/kardon, som går for å være strømsterke recievere. helst en kombo med forforsterker og effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK har et spørsmål her:

Når de sier den leverer 6*150 watt for det første så står det jo i 4 ohm

så står det 6*100 i 8 ohm som er vanlig. Men lenger nede på siden så står det: Strømforbruk ved drift 320 watt Betyr ikke det i realiteten at den kan levere kun 53 watt *6? Eller har dette ingen sammenheng?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer som 6 x 28 watt siden en del går opp i røyk som varme, men dette er jo regnet ut av kakehode på første side !
    Hvad med å kjøpe en gammel vintage super effekt forsterker ?
    eBay: >>> SPEC-2 - ENDSTUFE - PIONEER - 1300 Watt LA <<< (Artikel 110137813904 endet 21.06.07 18:22:04 MESZ)
    eller
    eBay: Pioneer SA-7500 Verstärker im guten Zustand TOPKLANG (Artikel 320126292232 endet 24.06.07 21:56:00 MESZ)
    Veldig god lyd !
    Eller en lekker Kenwood 50 watter :
    eBay: KENWOOD KA-6100 Vintage Hi-Fi VOLLVERSTÄRKER (Top!!!) (Artikel 170122800966 endet 26.06.07 20:34:21 MESZ)
    eller med dobbel strømforsyning :
    eBay: Kenwood KA-7300 Integrated Amplifier (Artikel 130125084440 endet 25.06.07 20:15:00 MESZ)
    eller gå for noe der ikke taper sig i verdi selvom denne er litt for dyr, men du kan finde andre til salgs : eBay: Tandberg TIA 3012 Vollverstärker mit Phono MM+MC + BDA (Artikel 300121367279 endet 24.06.07 20:41:48 MESZ)

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra Niels. Kansje noen begynner å fatte dette med watt??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv et par Proson stratego 212rr, som jeg driver med en pioneer vsx-908. pioneer'n er oppgitt itl 5x110w RMS 8ohm, 1%THD, synes dette fungerer utmerket. høytallere spiller rent og med bra bass.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •