Onyko A-9555 eller Denon PMA-1500?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onyko A-9555 eller Denon PMA-1500?

Har noen noe fornuftig å komme med som kan hjelpe meg litt i dette vanskelige valget?

Så de var testet mot hverandre i lyd&bilde, men jeg har ikke tilgang til siden. Har noen tilgang til det og kan si meg hva det står der?http://www.lydogbilde.no/3-to-kanals...560-48131.html

Forsterkeren skal parres med B&W 683 høytalere

Setter stor pris å hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har tilgang til denne testen? Eller noen erfaringer?

Da blir det til at jeg kjøper Denon PMA 1500 i morgen :|

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Denon PMA 1500AE og er i alle fall svært fornøyd. Det som kjekt er at den har såkalt prossesorinngang slik at du kan bruke den sammen med en surroundreciever om det skulle bli aktuelt i framtiden. I tillegg kan jeg vel si at den har godt med skyv i bassen samtidig som den har bra oppløsning/mye detaljer kommer frem.

Når det gjelder disse testene så mener jeg å huske at Denonen ble rangert som bedre enn den Onkyoen den ble testet sammen med. Hvis jeg ikke husker helt feil så var det vel noe med at Onkyoen var litt slappere, men kanskje også mer nøytral.

En dyrere modell fra Onkyo (tundt 10k) vant imidlertid testen mot Denon PMA 2000 (15k) så det var vel relativt jevnt løp begge gangene tror jeg. Og det er jo bare tester i Lyd & Bilde; din smak kan jo være helt annerledes....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kjøpte du? Jeg er også interessert i overnevnte test, men mangler brukernavn og passord. Onkyo A-9755 slo Denon PMA2000AE og var tilnærmet likestilt med Hegel H1 Mk4. Jeg tror A-9755 og H1 Mk4 har digital optimering av signalene for støyreduksjon og presisjon. PMA2000AE farger lyden, mens A-9755 er nøytral. Passer nøytral forsterker best til B&W 683?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte PMA-1500AE Av den enkle grunnen at jeg liker å prøvelytte oppsettet før jeg kjøper, det er godt mulig onkyoen ville gitt minst like god lyd. Men som sagt så hørte jeg på PMA-1500 sammen med B&W 683 å var veldig godt fornøyd med lyden.

Har ikke kjøpt høytalerene enda da jeg må spare litt til (er tross alt nok andre ting å bruke penger på på sommeren) Er sålangt ganske så fornøyd med forsterkeren, den spiller veldig høyt kontrollert og detaljert på de gamle høytalerene mine.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •