Rimelige monoblokker testet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelige monoblokker testet.

For en tid tilbake kjøpte jeg en monoblokk, Zachry D250, for å drive et par rumperistere. Denne kan opereres i to modus, enten som ren monoblokk eller som subforsterker med et variabelt low-pass filter. Effekten er på rundt 150 watt i 8 ohm og den er rimelig strømsterk – nettdelen leverer rundt 400 watt. (noe som understrekes av vekten, ca 8 kg). Det beste er likevel prisen som ligger på rundt 1800,- per stykk på ljudia.

Siden jeg var ute etter to monoblokker til kinoen min for å drive L/R (Klipsh RF35) bestilte jeg nok en D250 for å utforske om dette var noe å satse på. Jeg har testet dette oppsettet og må si at det imponerer meg. Nå skal det i rettferdighetens navn sies at jeg ikke har hatt tilgang til high-end forsterkere, så mitt sammenligningsgrunnlag er følgene: Sony STR-DE675 (5x100w), Marantz SR-5400 (6x90W) og en gammel men god Pioneer SA9900 (2x110w). Testen ble kjørt som ren stereo (D250 ble matet direkte fra en CD-spiller uten annen form for pre-amp)

Konklusjon: Zachry D250 slår samtlige i basskontroll og dynamikk. PÅ en god andreplass kommer Pioneer og Marantz, og til slutt Sony-en som egentlig faller utenfor.
    Men som sagt, ikke akkurat state of the art, men et rimelig og godt alternativ for å avlaste en svett kinoforsterker med stereosignalet.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har vurdert en D-250, men trenger mer effekt. (DSW-400)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •