Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 68 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1347
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tbkagder
    Ser at 1800 har "Auto Lip-Sync Compensation". Kan noen av dere som har den svare på om du i tillegg kan stille delay manuelt? Tar jeg helt feil om jeg antar at auto lip-sync kun funker for materiale som kommer over HDMI kabelen?

Om du kobler HDMI utgangen inn i tven og kun vil bruke høytalerne på tven, sender recieveren da downmixed pcm ut? Greit for sene nattetimer hvor du kun vil bruke recieveren som en switch og ikke som forsterker.
    1- Denne har manell justering av lip-sync i tillegg til auto

2- Dette kan switches i sound menyen mellom RX-V1800 og Other
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med PC koblet til via DVI-D til HDMI og lyd via egen kabel så får jeg den ikke til å videresende lyden til TV'en. Får bare bilde uten lyd. Trykker jeg på meny knappen så kommer lyden gjennom TV'en dog. Med en "ren" HDMI kilde blir lyden sendt videre til TV'en som forventet. Snodig.

Opplever også glitching med farger når jeg bytter til PC-input'en, mens f eks PS3 og andre kilder switcher fint.

Lars

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Du kan sette cross over og kjøre YPAO. Lagre deretter oppsettet. Etterpå kan du endre ulike parametere, blant annet cross over og lagre på en annen minneposisjon. Da kan du kjapt switche mellom de ulike lagrede minneposisjonene og høre hva du foretrekker.
    Så DVD - CD - TV - Tvspill får egene oppsett ja.
    Flotte greier.

Hvordan funker oppsett av sub ? måles det avstand på den ???
    Sub EQ i reciver trenger jeg ikke bruke når jeg har SMS-1 og tune med.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det måles avstand på sub, men dette er den vanskeligste høyttaleren. Man skal mao. ikke se for mye på avstandsmålene...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Fått med meg at RXV 1800 har en veldig bra videoprossesor og at den ikke skallerer når du sender inn signal via HDMI. Litt snodig synes jeg hvis det er en påkostet videoprossesor som sitter inne i den. TV'ne som blir solgt idag har jo som regel ingen god oppskallerer, men nok om det.

Hva med selve prossesoren ellers. Er den aktiv på noen som helt måte når den ikke skallerer via HDMI. Tenker da på kompensering for bevegelse av bilde osv for å unngå hakking ved panoreringer osv

Noen som vet ?

Analogt utstyr er jo på vei ut. Så skjønner ikke helt det her med at vi kun bruker prossesoren til analog oppskalering. Kunne vært greit å unngått å kjøpe en 10 000 kroners DVD spiller for å få med den samme chippen som sitter i RXV-1800 for å gjøre oppskaleringen via HDMI utgangen

Hei tjo hei!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en RX-V1800 i bestilling hos min forhandler. Men det jeg lurer på, er om det er store forskjeller på 1800 og 2700, ettersom jeg har veldig lyst på nettverksmuligheten i 2700. og med prisreduksjon på 2700, og gode priser på 1800, koster de jo snart det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det måles avstand på sub, men dette er den vanskeligste høyttaleren. Man skal mao. ikke se for mye på avstandsmålene...

Som et eksempel så står subben min omtrent en meter bak lytteposisjon. Dette har YPAO fått til å bli 4,5m.

Så ta det med en klype salt ja!

Det beste er jo å kalibrere sub individuelt, romkorreksjonen min drepte all dypbassglede :P

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auu auu auu, jeg sliter, ser Marantz kommer med nye modeller 7002 og 8002.

Redd jeg ombestemmer meg nå :-O om Marantz 8002 matcher 3800 i ytelse og pris :-O

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om hvordan 1800 spiller sammen med Klipsch høytalere? Ikke lyst til å bytte ut H/K 7000'en min egentlig, men den begynner å bli himla upraktisk (bare 4 digitalinnganger) og litt gammeldags (mangler hdmi...).

Og hvordan er det med varmeutvikling? Kan denne potensielt stå inne i et lukket skap?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt 3800 nå (etter litt fra og til på pris he he)

De sier det skal være en ok match med klipsch som jeg også har.
    Fordelen med en moderne reciver er at det er flere justerings muligherter for frekvensresponsen med flere EQ bånd og tilpassing av X-over for og spare HT.
    Plus at en blir HD klar på lydsiden :-)

Bytter nå ut en godt brukt H/K AVR 5500 mot RX-V3800.
    Er uten tvil på at det blir bedre lyd :-)

Som alle forsterkere med trafo så har den godt av og ha avkjøling...
    Jeg kommer til og ha den stående oppe på stereo skapet mitt.

Kan jo bruke 7000 som effektforsterker da... :-)

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått testet ut 1800 endel og jeg må si meg imponert over lydforbedringen på hd lyd fra BD, Nå mangler jeg bare og få opp kvaliteten på phono inngangen, Noen som vet om man kan justere ria kurven, får evnt studere manualen nærmere når jeg får tid.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken overføringsmetode på lyd benytter du mellom avspiller og receiver?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Et par spørsmål. Dersom man legger til effektforsterker til forntene er den noen som vet om man da kan bruke de effektrinnene som blir til overs i Yamahen til å drive presence kanalene. Bruker man ikke effektforsterker vet jeg i hvert fall at det er enten eller når det gjelder presence og bakre surround høyttalere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tidligere Yamahamodeller kan man ikke assigne effekttrinnene til de kanaler man ønsker. Tviler på at 1800/3800 er anderledes. Dvs. Presence vil måtte benytte effekttrinnene til surround back.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tidligere Yamahamodeller kan man ikke assigne effekttrinnene til de kanaler man ønsker. Tviler på at 1800/3800 er anderledes. Dvs. Presence vil måtte benytte effekttrinnene til surround back.

Fra Manualen til 3800:

• If “Presence” is set to “None”, this unit cannot activate the CINEMA DSP 3D mode.
    • You can connect both surround back and presence speakers to this unit, but they do not output sound simultaneously. This unit
    automatically switches the presence speakers and surround back speakers depending on the input sources and the selected sound field
    programs. You can set to prioritize either set of speakers using the “PR/SB Priority” parameter in “Basic”

Egene Precence terminaler på 3800.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mao. 100% identisk med sine forgjengere.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Jeg har bestilt 3800 nå (etter litt fra og til på pris he he)
    Bytter du brukernavn her da eller?

De sier det skal være en ok match med klipsch som jeg også har.
    Fordelen med en moderne reciver er at det er flere justerings muligherter for frekvensresponsen med flere EQ bånd og tilpassing av X-over for og spare HT.
    Plus at en blir HD klar på lydsiden :-)

Bytter nå ut en godt brukt H/K AVR 5500 mot RX-V3800.
    Er uten tvil på at det blir bedre lyd :-)
    Dette høres ihvertfall veldig bra ut for meg. For meg er nok AVR 7000 litt overkill uansett - som regel står den på -40 til -35 i lydvolum... Den gjør seg ikke best før den spilles HØYT og det er dessverre så utrolig sjelden det er mulig...

Kan jo bruke 7000 som effektforsterker da... :-)
    Da blir poenget litt borte Uansett - etter rundt 7 år i drift har den vel snart gjort jobben sin...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Bytter du brukernavn her da eller?

Dette høres ihvertfall veldig bra ut for meg. For meg er nok AVR 7000 litt overkill uansett - som regel står den på -40 til -35 i lydvolum... Den gjør seg ikke best før den spilles HØYT og det er dessverre så utrolig sjelden det er mulig...

Da blir poenget litt borte Uansett - etter rundt 7 år i drift har den vel snart gjort jobben sin...

Hadde det enda vært mulig og bytte her så... blir nok og måtte ha nicket enda en stund

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en gammel Yamaha DSP595 'et eller annet' og vurderer å oppgradere til en V1800.
    Men jeg sliter litt med å forsvare investeringen på 10 laks overfor meg selv. Jeg har en Toshiba E1 HD DVD spiller og et bra Sony surround høyttalersystem. Dette låter bra med min gamle DSP595 til ca.4.000.- for ca 5 år siden.

Jeg ser primært på film og vil jeg egentlig få en ekstremt mye bedre lydopplevelse dersom jeg kjører filmen via en V1800?

Jeg forstår jo at 'alt er bedre' med en V1800 men vil jeg merke noen dramatiske forbedringer når jeg sitter der med fjernkontrollen i hånda midt inne i en HD DVD film?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det flere som har hatt 1800 en stund og INGEN har nevnt noe som helst om eventueller forskjeller i lyden ved å kjøre DD THD i bitstream eller som MPCM.

Er det ingen som har tested dette?

Det er liksom litt av hovedpoenget med den nye serien at de kan dekode HD lyd i bitstream.

Side 9 av 68 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •