Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 68 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1347
    Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvis dere har ett problem og finner løsningen så ikke rediger bort det opprinnelige spørsmålet.

Dette fordi det kan være andre som har samme problem og som kommer hit for å finne svaret og da er både svaret og løsningen borte:-D

Selvsagt retter man skrivefeil og "tabber" men selv om man kan føle seg litt dum noen ganger er det andre ( som meg ) som klarer å gjøre samme brøleren.
    Jeg kunne ikke vært mer enig! Og jeg redigerer ALDRI vekk problem+løsning. Dette var unntaket som bekrefter regelen.
    I mitt tilfelle var det en feilkopling. Og jeg hadde trippelsjekket, men bare ikke sett godt nok. RTFM FTW!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål om bildeoppskaleringen på RX-V1800 som jeg ikke blir helt klok på. Kan ikke bilder fra 576 DVD oppskaleres om de sendes til rceiveren via HDMI? Jeg får bare dette til med signaler fra komponent, s-video og kompositt.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei desverre:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nei desverre:

Hmmmm. Merkelig løsning. Så jeg må altså kjøre bilde fra DVD via komponent for å oppskalere til 720P. Får teste hva som egentlig gir det beste resultatet av komponent og HDMI

Har testet litt BD og DVD i dag, og jeg er virkelig imponert over surroundbildet fra RX-V1800. Uten sammenligning den beste receiveren jeg har hatt i hus, og som prossessor gjør den en bedre jobb enn Arcam AVP700 klarte.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, men jeg kan ikke skjønne at du skal vinne noe når det gjelder bildekvalitet på den metoden. Hvorfor vil du gjøre det slik? Er det fordi du føler du MÅ skalere før skjermen?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, men jeg kan ikke skjønne at du skal vinne noe når det gjelder bildekvalitet på den metoden. Hvorfor vil du gjøre det slik? Er det fordi du føler du MÅ skalere før skjermen?
    Ikke nødvendigvis. Ønsker bare best mulig bilde på 8720en. Har ikke brukt oppskalering tidligere så det gjelder bare å finne ut hva som fungerer best
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag stod det en RXV-1800 og ventet da jeg kom hjem. Ivrig som få spurtet jeg opp og pakket den ut, ble overrasket over kvalitetsnivået på selve receiveren. Upåklagelig finish, fronten er etter min mening noe av det peneste man finner på markedet idag. Rent er pent!

Yamaha skal ha for et litt merkelig valg av lys på Pure Direct knappen, Led-blått passer liksom ikke inn sammen med oransj og sort. Men jeg synes det var litt kult likevel.

Dekselet som skjuler knappene og inngangen på frontpanelet er noe jeg kunne lekt meg med i dagesvis. Det bare gliiir opp på en fantastisk måte, "looks like a million bucks!" :P

Ble litt skuffet da jeg oppdaget at terminalene ikke tar bananer. Kan hende jeg har misforstått eller oversett noe, correct me if I'm wrong. Jeg befant meg bare på baksiden akkurat lenge nok til å få på plass alle ledningene!
    Litt greit at det følger med en egen "nøkkel" til terminalene man får skrutt godt til, noe som sikrer god kontakt mellom terminal\kabel.

Hadde meg en runde med tommestokk for å stille inn alle høyttalerene parvis like langt ifra lytteposisjon, for å sikre best mulig resultat med rommkorreksjonen. Akkurat som Akto beskrev i Hjemmekino.

Stod med et fårete glis rundt munnen når YPAO satte igang, tar noen få minutter med rare lyder i hele rommet før den er fornøyd. Er ikke helt enig med Yamaha i nivået på subwooferen, men dette skal tweakes nøyere i nærmeste framtid.

Gliset ble enda verre etter en kort lytteprøve med Jarre in China og Podrace scenen på Episode 1. Dette er min første erfaring med romkorreksjon, og jeg hadde ærlig talt aldri trodd at det skulle være så mye liv bak meg!!!!

RXV-1800 erstatter nemlig min gamle RXV-640 der jeg aldri tok meg tid til å stille inn verken avstand eller nivå. På denne har det blitt en hel del film, og jeg har alltid ønsket meg litt mer liv i bakkanalene. Men det er altså løst nå, kalibrering er alfa og omega! Må sette litt mer fokus på dette nå etter at YPAO har gitt meg en AHA-opplevelse av de sju og sjeldne!

Så langt er jeg meget fornøyd, blir nok en film senere ikveld!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianr88
    Ble litt skuffet da jeg oppdaget at terminalene ikke tar bananer. Kan hende jeg har misforstått eller oversett noe, correct me if I'm wrong. Jeg befant meg bare på baksiden akkurat lenge nok til å få på plass alle ledningene!
    Litt greit at det følger med en egen "nøkkel" til terminalene man får skrutt godt til, noe som sikrer god kontakt mellom terminal\kabel.
    Du kan vippe ut plastknotten i midten av terminalene. Etter det er det bare å kjøre på med bananplugger

Stod med et fårete glis rundt munnen når YPAO satte igang, tar noen få minutter med rare lyder i hele rommet før den er fornøyd. Er ikke helt enig med Yamaha i nivået på subwooferen, men dette skal tweakes nøyere i nærmeste framtid.
    Det samme skjedde med suben hos meg, men det var ikke uventet da alle andre eq-receivere jeg har hatt i hus har gjort det samme. Bassen blir alt for tam. Prøv å kjør en ny autokalibrering med suben avslått, og heller juster denne manuelt etterpå
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det så mange som stiller spørmålstegn ved at man ønsker å bruker skalering via receiveren, også på hdmi og HD-signaler? Det gjelder selvfølgelig å bruke den komponenten som skalerer best, og det kan jo godt være receiveren, avhengig av hvilken teknologi som benyttes. Det kan være mye å hente på en god skalerer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stiller ikke spørsmål på et generelt grunnlag, men til develejs konkrete spørsmål med hans utstyr. Dvs. det å gå via komponent...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

På denne recieveren som mange andre finnes det en drøss med valgmuligheter av "lyd programmer" avhengig av hva kilden er. Jeg lurer på hvilke program som er best med serier og vanlige filmer sendt med stereo lyd(som igjen er dekodet i multikanal formater), oppsettet mitt består av 5.1. ProLogicII? ProLogic? Eller skal man gå for egne program yamaha har utstyrt recieveren?

mvh, ATG

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PLII Movie / Music holder i massevis. Selv synes jeg alle de andre DSP modi er noe tull. Hvem gidder å høre en serie / musikkstykke gjengitt som i en kirke i Wien...?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei desverre:

Hmmmmm... Hadde håpet at det kunne være mulig å kjøre HDMI til projektoren og komponent inn i TVen. Har HD-dvd og PS3 som jeg tenkte å kjøre gjennom recieveren. Om jeg leser tegningen riktig, er det ikke mulig å få ut HDMI kildene gjennom komponent-ut kontakten. Er det riktig?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbkagder
    Hmmmmm... Hadde håpet at det kunne være mulig å kjøre HDMI til projektoren og komponent inn i TVen. Har HD-dvd og PS3 som jeg tenkte å kjøre gjennom recieveren. Om jeg leser tegningen riktig, er det ikke mulig å få ut HDMI kildene gjennom komponent-ut kontakten. Er det riktig?
    Dette ville faktisk vært ulovlig. Det ville ha gjort recieveren til en "HD-rippe-o-mat". Hollywood ville nok ha rynket litt på nesen.
    Opplegget er at HDCP materiale(over HDMI) kun skal kunne vises på apparatus som støtter dette, altså en kryptert stream.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier det, så har jeg jo hørt det før.... ops: Får kjøpe den HDMI switchen du anbefalte fra Elfa istedet. Burde gjøre nytten, eller hur, sven-o?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbkagder
    Når du sier det, så har jeg jo hørt det før.... ops: Får kjøpe den HDMI switchen du anbefalte fra Elfa istedet. Burde gjøre nytten, eller hur, sven-o?
    Hehe, pussig du sier det. Jeg var på utkikk etter en forsterker som kunne gjøre akkurat det du spurte om, nettopp for å kunne kjøre bildet til TV og PJ, og samtidig slippe å punge ut 20K for en reciever med to HDMI utganger.
    Elfa switchen ble min løsning, og det er jeg mildt sagt knallfornøyd med!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde meg en runde med tommestokk for å stille inn alle høyttalerene parvis like langt ifra lytteposisjon, for å sikre best mulig resultat med rommkorreksjonen. Akkurat som Akto beskrev i Hjemmekino.
    Dette er den aller beste lønnen vi som skriver kan få, at noen faktisk prøver det vi skriver, for så å få en fin opplevelse. Dagen min ble med ett mye bedre !!!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en velge X-over før en kjører auto oppsett ?

Eller er det noe av de små justeringene/sjekkene mann må gjøre etter og ha kjørt auto opppsett ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sette cross over og kjøre YPAO. Lagre deretter oppsettet. Etterpå kan du endre ulike parametere, blant annet cross over og lagre på en annen minneposisjon. Da kan du kjapt switche mellom de ulike lagrede minneposisjonene og høre hva du foretrekker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at 1800 har "Auto Lip-Sync Compensation". Kan noen av dere som har den svare på om du i tillegg kan stille delay manuelt? Tar jeg helt feil om jeg antar at auto lip-sync kun funker for materiale som kommer over HDMI kabelen?

Om du kobler HDMI utgangen inn i tven og kun vil bruke høytalerne på tven, sender recieveren da downmixed pcm ut? Greit for sene nattetimer hvor du kun vil bruke recieveren som en switch og ikke som forsterker.

Side 8 av 68 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •