Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 68 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1347
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.
    Når jeg har kjørt ypao på 1800 og vil endre på noe småtteri etterpå, hvilke innstillinger beholder forsterkeren da?Eller er det slik at når jeg endrer manuellt etterpå så "sletter" jeg hele ypao kalibreringen??Registrerer også at ved ypao justerer den eq i mye flere bånd enn jeg har tilgang til selv manuellt..Er det noe å gjøre med dette for å få tilgang til de selv?

Beklager om det allerede finnes et svar på dette i tråden her, men ble litt vel mye å lese gjennom som ny her

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xabi Alonso
    Hei.
    Når jeg har kjørt ypao på 1800 og vil endre på noe småtteri etterpå, hvilke innstillinger beholder forsterkeren da?Eller er det slik at når jeg endrer manuellt etterpå så "sletter" jeg hele ypao kalibreringen??Registrerer også at ved ypao justerer den eq i mye flere bånd enn jeg har tilgang til selv manuellt..Er det noe å gjøre med dette for å få tilgang til de selv?

Beklager om det allerede finnes et svar på dette i tråden her, men ble litt vel mye å lese gjennom som ny her

Noter justeringer som er gjort... så justere manuelt etterpå...

Kan bare justere bass og diskant.
    Nivå på kanaler.
    phase på sub

usikker på om det er forskjell på 1800 og 3800 som jeg har angående justeringer...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noter justeringer som er gjort... så justere manuelt etterpå...
    Det er her "problemet" ligger. Når ypao justerer eq har den mye flere bånd å trekke av/legge til på..Når jeg skal skru eq kan jeg kun justere parametrene 63,160,400,1k,2,5k, 6,3k og 16kHz..Skulle gjerne hatt tilgang til en slags grafisk eq-løsning som det virker som ypao har..?

Nivå på kanaler.
    phase på sub
    Ble litt usikker på hva du mente her..?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er her "problemet" ligger. Når ypao justerer eq har den mye flere bånd å trekke av/legge til på..Når jeg skal skru eq kan jeg kun justere parametrene 63,160,400,1k,2,5k, 6,3k og 16kHz..Skulle gjerne hatt tilgang til en slags grafisk eq-løsning som det virker som ypao har..?

Ble litt usikker på hva du mente her..?

Yapo har 7 bånd i eq manuel eller auto justering.

Nivå på alle kanaler.
    phase på sub (normal 0 - Reversert 180)
    Det er hva som kan kan justeres etter at yapo er kjørt.
    Om noen kommer på noe mere så legg det til.

Du har sett at det er mulig og bruke yapo til 3 forskjelige lydoppsett...
    Front - Flat - Natural

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, jeg forstår

Du har sett at det er mulig og bruke yapo til 3 forskjelige lydoppsett...
    Front - Flat - Natural
    Ja, har prøvt meg litt frem her uten at jeg har blitt helt fornøyd egentlig. Men akkurat nå bruker jeg natural..Får prøve litt til. Men takk for svar!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, jeg forstår

Ja, har prøvt meg litt frem her uten at jeg har blitt helt fornøyd egentlig. Men akkurat nå bruker jeg natural..Får prøve litt til. Men takk for svar!
    mitt tips er og bruke de minneblokkene som er til de forskjellige lydformatene... ;-)

Bruker selv Natural da jeg syns det fungerer best hos meg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, natural ser ut til å virke best hos meg også:-D Heller også litt mot flat, men her ble det litt "villt" til tider(naturlig nok)..Kunne tenkt meg en mellomting mellom natural og flat egentlig. Men tenkte å få tak i noe skikkelig måleutstyr og gjøre dette ordentlig. Rart med det, men klarer ikke helt å slå meg til ro(som sikkert de fleste andre her inne:-D )slik jeg har det nå. Men hvor mye skal jeg legge i denne test-tonen som receiveren generer egentlig?Kan denne brukes som målereferanse eq-messig??Jeg får nemlig ulik lyd i de forskjellige kanalene når jeg tester med spektrumsanalysator..

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mange sider gitt!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    mitt tips er og bruke de minneblokkene som er til de forskjellige lydformatene... ;-)

Bruker selv Natural da jeg syns det fungerer best hos meg
    Jeg bruker front på innstillingene, dette er den lyden som likner mest på
    lyden uten YPAO

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en yamaha rx-v1800.
    Skal bruke en av optisk out kanalene, å lurer på om adaptive DRC (dynamic range control) også gjelder der, eller om lyden fra optisk out fra forsterker blir uforandret av dsp, drc osv?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Jeg har en yamaha rx-v1800.
    Skal bruke en av optisk out kanalene, å lurer på om adaptive DRC (dynamic range control) også gjelder der, eller om lyden fra optisk out fra forsterker blir uforandret av dsp, drc osv?
    Jeg er ikke helt sikker på dette, men du kan jo prøve:-) Hvorfor optisk ut?

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å koble til en astro mixamp.

Noen som vet om det er mulig å få ut silent cinema signal fra andre utganger en den som er i fronten?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

dump

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hva kan en 3800 være vært på brukten i dag tro ?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hva kan en 3800 være vært på brukten i dag tro ?
    Sikkert rundt om 4-5k
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RX-V1800 med PS3 og HDCP problemer?

Hei, sveis. Jeg bumper denne tråden fordi jeg har nylig fått problemer med min RX-V1800 som ikke vil ta imot mine HDMI signaler fra PS3en. Get boksen går gjennom RX-V1800 og spiller fint på min TV; 720p og lyden kommer fra receiverens fronhøyttalere.

Men når jeg plugger i min PS3, i samme input port som fungerer på Get boksen, med samme fysiske kabel, så vil min receiver rett og slett ikke oppfatte at det er en HDMI device der.

Og ja, jeg har kjørt soft reset av video på min PS3 slik at den ikke sender ut på noe analogt (holde inne power til det sier bip, bip og så videre). Plugger jeg PS3 direkte i tven med HDMI kabelen kommer bildet opp automatisk.

Alt av innstillinger er korrekte.. Jeg begynner å tro det er noe så mystisk som et HDCP problem, at min PS3 og receiver ikke får til handshake? Her har jeg da også forsøkt alle mulige tips om endre rekkefølge på hvilken enhet som starter først, tatt ut strømmen, ventet noen timer osv..

Det som er merkelig, er at dette eksakt like oppsettet fungerte for 1 år siden. Alt av kabler osv er likt. Det eneste som har forandret seg er firmware på PS3.

Jeg så jeg ikke hadde den siste firmware versjonen av min RX-V1800 på video siden, så jeg skal forsøke meg på en firmware oppgradering. Jeg prøvde å lese litt i tråden her, og har funnet ut at det er hipp som happ om jeg velger den tyske eller engelske versjonen på Yamaha Service (http://www.yamaha-service.de/).

Er veldig frustrerende og kjedelig. Jeg kan jo bare "bypasse" dette problemet ved å kjøre HDMI direkte i TVen og optisk til receiveren.. Men jeg vet det fungerte før, og har ingen anelse om hvorfor det ikke fungerer nå.

Noen som har noe tips? Husk at alt av kabler osv fungerer med min Get box, som sender ut 720p. Jeg har prøvd alle skjerm innstillingene på min PS3, til ingen nytte (dvs 720p, 1080i, 1080p osv osv).

Her er min engelske tråd på nettet som forklarer problemet; Yamaha RX-V1800 Receiver will not detect my Playst... - PlayStation Forum

Men jah, jeg har fått det for meg at det kan være noe HDCP problemer mellom min PS3 og Receiver. Eneste som har forandret seg er PS3 sin firmware. Om dette egentlig var et reelt problem med PS3, så ser jeg for meg at den firmware oppgraderingen på RX-V1800 egentlig ikke vil gjøre noe nytte for seg, iom at den er såpass gammel og jeg skulle da hatt dette problemet mye tidligere.

Utstyret er ikke blitt brukt sammen grunnet reise. Først nå jeg kobler opp anlegget på nytt etter at det har stått i pappesker en god stund..

Jess,, tips og innspill mottas med takk. Jeg skal forsøke nå med en firmware oppgradering av RX-V1800, så hvis ikke det går, leste jeg at det kunne være et tips å putte en HDMI switch i mellom og la den ta seg av handshakingen.. Far fetched, spør du meg sånn egentlig egentlig.. Men vi får nå se. PS3 dukker jo som sagt rett opp på TVen når den går direkte dit..

Endret: feil link

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en RX-V1800 prestere bra den dag i dag selvom den begynner å bli noen år gammel ?
    Da tenker jeg på ren lydkvalitet...
    Hvordan er rom-korreksjonen/auto-oppsettet på denne ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan forandrer jeg yamaha 3800 fra 8ohm til 6ohm? Har lest om en avansert meny, men har ikke funnet ut hvordan man gjør det.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivind82
    Hvordan forandrer jeg yamaha 3800 fra 8ohm til 6ohm? Har lest om en avansert meny, men har ikke funnet ut hvordan man gjør det.

Prøv og slå av reciveren for så å holde inne feks straight knappen mens du slår den på igjen.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivind82
    Du får mundre og gå på strømmessig om du skifter fra 8 til 6 ohm.

Burker du 3800 til og dra høytalere så la den stå i 8 ohm

Side 67 av 68 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •