Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 68 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 1347
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kom over dette på amerikanske Avsforum.com :

"Ok, so I just emailed my 2 contacts AGAIN. I have to stop that. I'm not stalking them. But here's what I just emailed. The reason I'm posting this is to help create a unified theme when we talk to, contact, email, etc. Yamaha.

I was just wondering did you want to know all the issues 1800/3800's are having, that have been reported to Yamaha and we can't seem to get Yamaha to address? There are three:

1. DTS HD MA bang/pop. (Now being addressed)
    2. RGB clipping not passing through full range 0-255 but instead only allowing 16-235 to pass. (I emailed you about that this morning)
    3. DTS HD MA channel input sensing is flawed. The 1800/3800's think ALL dts hd ma input is 7.1. It doesn't matter if its 5.1 or 6.1. The 1800/3800's act as if all dts hd ma input is 7.1. This is a minor issue in regards to the GUI on the front of the unit. Shows 7.1 speakers all lit up when that is not correct. However this is a major issue in terms of what the 1800/3800's are doing with available speakers. IF you have all speakers possible, surrounds, surround backs, main, centers and presence speakers AND its a 7.1 signal, the 1800/3800's should turn off the presence speakers. That is the way it is suppose to work. But with 5.1 or 6.1 input and dts hd ma input, the presence speakers, all speakers for that matter, are suppose to be available. Because the 1800/3800's sense all dts hd ma input as 7.1, the unit turns off any extra speakers incorrectly. That is NOT corrrect. There is a flaw in the dts hd ma channel input sensing logic. I tested this with my returned 1800 and this current firmware update did not fix the dts hd ma 7.1 input channel sensing bug.

Those are the 3 real issues that Yamaha needs to address, have been reported, and we are getting no where with Yamaha except for the first issue.

None of us end users expect perfection. All of us expect things will surface that need to be fixed. At the same time all of us do not understand why even with being reported and easily duplicated these issues do not get addressed in a timely manner. We've gotten the first one almost figured out and implemented. What can we do about the other 2? Would be nice if Yamaha US took the lead on this and fixed the remaining 2. Maybe time for a little task force? "

Er forsterkerløs om dagen men vurdere RX-V3800. Er det noen som opplever det samme som nevnte herremann.

Sliter også med punkt 2 å 3. Har aldri hørt noe til DTS HD MA poppen, men ser at forsterkeren min har den RGB clippingen og at den viser 7.1 når jeg bare har 5.1.
    Nå har jeg heller ikke oppgradert noe firmware, kjøpte vel forsterkeren for ca 8mnd siden.
    Finner en ny firmware oppdatering (mars 09) på Yamaha Service ,men vet ikke om det er til en europeisk/norsk forsterker.
    Ser at den fikser RGB clippingen, men det står ingenting om 7.1 problemet. Er det noen andre firmware oppdateringer som fikser dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok europaversjonen det der ja. Er jo Tysk side.
    Denne versjonen fikser kun "fargeklippingen". Står i PDF fila som følger med. "Poppingen" ble addresert i forrige firmware (0016, Den nye heter 0017) Flaggingen får vi vist vente litt lengere på.
    Har ikke prøvd fila selv enda da jeg skal ha tak i en Nullmodem kabel, sånn at jeg kan lagre alle settingene mine på pc`n først. Muligens i morgen...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    Er nok europaversjonen det der ja. Er jo Tysk side.
    Denne versjonen fikser kun "fargeklippingen". Står i PDF fila som følger med. "Poppingen" ble addresert i forrige firmware (0016, Den nye heter 0017) Flaggingen får vi vist vente litt lengere på.
    Har ikke prøvd fila selv enda da jeg skal ha tak i en Nullmodem kabel, sånn at jeg kan lagre alle settingene mine på pc`n først. Muligens i morgen...
    Funket fint den, oppgraderte begge mine RX-V1800 i går uten problemer. Hadde original fw på begge, så regner med at det kunne umulig gjøre noe særlig skade å oppgradere. Virket som om surround ble klarere etter oppgraderingen, men kan være øret som bedrar... Må teste mer først.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan finner jeg ut hvilken firmware jeg har da? Lurer på om jeg kanskje har 0016 ettersom jeg aldri har merket noe til poppingen i noen fimer.
    Men er det sånn at jeg må oppgrader 0016 også om jeg ikke har den? Eller funker det å gå rett til 0017?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hoppe rett til 0090 om du vil. Alt blir rensket ut først før den nye blir lagt inn så det er ikke noe problem. lurer på om det ikke står beskrevet i den pdf fila som følger med firmwaren hvordan man sjekker FW versjon...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Plutselig nå nettop så begynte min yamaha rx-v3800 og spille musikk i dts neo6.
    Frem til nå har musikk fra ps3 gått og spille som PCM i 2 kanaler.
    Skjønner ingenting hvorfor det plutselig skal gå over til dts neo :-(

Forbannet *******smakt !!! jeg som hadde så god og behagelig lyd med pcm :-(

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne versjonen fikser kun "fargeklippingen". Står i PDF fila som følger med. "Poppingen" ble addresert i forrige firmware (0016, Den nye heter 0017)
    Antar at 0017 inneholder fikser som kom i 0016 osv.

Cherz

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cherz
    Antar at 0017 inneholder fikser som kom i 0016 osv.

Cherz
    Jess

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hmm... Plutselig nå nettop så begynte min yamaha rx-v3800 og spille musikk i dts neo6.
    Frem til nå har musikk fra ps3 gått og spille som PCM i 2 kanaler.
    Skjønner ingenting hvorfor det plutselig skal gå over til dts neo :-(

Forbannet *******smakt !!! jeg som hadde så god og behagelig lyd med pcm :-(
    Er vel bare å trykke på "straight" kanppen igjen vel?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare å trykke på "straight" kanppen igjen vel?
    Er ikke det nei, bruker ikke straight... heller ikke direct blir benyttet.
    Er ikke flere her som har fått musikk fra ps3 som pcm i 3800 ???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv da. Om PS3 er satt opp til å kjøre musikk som PCM (vet ikke om det lar seg gjøre å sende den som noe annet), og du trykker "straight" så er det jo ren PCM fra PS3 du hører. Hva er det du bruker da?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv da. Om PS3 er satt opp til å kjøre musikk som PCM (vet ikke om det lar seg gjøre å sende den som noe annet), og du trykker "straight" så er det jo ren PCM fra PS3 du hører. Hva er det du bruker da?
    Forhåndsinstilt minneblokk 2 for PCM fra ps3 med pcm, truehd og dts hd ma.
    lyden går via yaop og ikke direct eller straight.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    god kveld. har fått meg en ny lelighet nå så gått over til surround. så problemet er bak ht. lyden som kommer fra bak ht er så lav att jeg ikke får noe sur lyd. prøvd de forskjelige knappene på kontrollen movi , 3d, sur adv, men ingen bra lyd. har 3800 med xtz front rekke og focal dome bak. noen tips?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kilde har du, og hvordan er den koblet?
    Har du kjørt autooppsett?

Jeg kjører lyd via HDMI og bruker straight, og det er mye info i bakkanalene på de fleste filmer, særlig nyere actionfilmer.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjører med en htpc acer ett eller annet. med spidf. nei har ikke det enda.er på flytte fot nå så vet ikke hvor mic eller manualen er nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Forhåndsinstilt minneblokk 2 for PCM fra ps3 med pcm, truehd og dts hd ma.
    lyden går via yaop og ikke direct eller straight.
    Var a svært da.
    Straight er ikke mere straight enn at den bare slipper ut 2 kanals om det er to kanals som kommer inn. eller 5 kanals ut om det er det som kommer inn. Har du YAPO så kommer lyden ut med YAPO om du bruker straight også. Det er ikke det samme som pure direct som jo faktisk kobler ut all lydkorreksjon.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All right... 3800 eiere...

I menyen er er det en mulighet som heter " LFE Level " ( ikke den normale Sub level )
    Det er oppgitt fra -20 til 0 dB ( logisk setting )

Er det noen som har justert noe level på denne ?
    Jeg ser fordelen med egen LFE level justering... det er ikke det. Bruker dere muligheten ?

Tenker da spessielt på oss som bruker X-over.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stor Volume visning i displayet

Fant denne firmwaren på avsforum.com. Den gjør volume stort når du skrur opp/ned.Har lasta inn, og det virker perfekt. Firmwaren inneholder alle nye oppdateringer. RapidShare: Easy Filehosting

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmwaren virker bare på RX-V1800. Husk og skrive ned alle verdier i menyen,
    da alt blir slettet når ny firmware blir lastet inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre ting som du vet er fixet siden forrige firmware? Hva mener du med "stort volum"? Har de blåst opp info'en på displayet på receiveren?

-Anders

Side 63 av 68 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •