Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 68 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 1347
    Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På min Yamaha RX-V1800 er det slik at hvis frontene settes til Large og bass out til Front, så kommer fulltonesignal inn til frontene (altså ingen deling av frekvensene). I tillegg kommer LFE signalet på film (DD/DTS) ut i frontene.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg lurer på om det er noen som vet om rx-v1800 klipper videosignalet på HDMI slik at man mister BTB og WTW?

Jeg var innom en kompis av meg tidligere og kalibrerte hans tv med DVE disken på sd-dvd, han har akkurat samme tv'en som meg bare at jeg har 47" og han har 42", vi bruker begge 60gb utgaven av ps3 som kilde men jeg får ikke BTB/WTW og det får han! Eneste forskjellen hos meg er at jeg kjører videosignalet gjennom receiver og det gjør ikke han...

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er usikker på om det er ps3'en eller Yamahaen som er synderen her, jeg prøvde å koble HDMI rett på tv'en men det hjalp ikke noe det heller...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hei, jeg lurer på om det er noen som vet om rx-v1800 klipper videosignalet på HDMI slik at man mister BTB og WTW?

Jeg var innom en kompis av meg tidligere og kalibrerte hans tv med DVE disken på sd-dvd, han har akkurat samme tv'en som meg bare at jeg har 47" og han har 42", vi bruker begge 60gb utgaven av ps3 som kilde men jeg får ikke BTB/WTW og det får han! Eneste forskjellen hos meg er at jeg kjører videosignalet gjennom receiver og det gjør ikke han...

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er usikker på om det er ps3'en eller Yamahaen som er synderen her, jeg prøvde å koble HDMI rett på tv'en men det hjalp ikke noe det heller...
    Rx-v1800 klipper videosignalet dessverre. :-(
    Grunnen til at du får samme resultat rett fra ps3 er nok at du ikke har satt bildet til "RGB full range" og "super hvit" til på. Det gjøres under Innstillinger - Skjerminnstillinger.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Rx-v1800 klipper videosignalet dessverre. :-(
    Grunnen til at du får samme resultat rett fra ps3 er nok at du ikke har satt bildet til "RGB full range" og "super hvit" til på. Det gjøres under Innstillinger - Skjerminnstillinger.
    Jeg hadde satt RGB til fullrange da jeg testet rett i tv'en, men "super-hvitt" sto ikke på. Da blir det en HDMI splitter på meg også da!

Tusen takk for svar! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel mest hensiktsmessig å la PS3 stå i 'auto' når det gjelder RGB modus for da vil PS3 automatisk velge 'full range' (PC-RGB) for spill og 'limited range' (Video-RGB) for DVD/BD, hvilket er det korrekte i forhold til hva som er bransje standard.

Både DVD og BD er produsert for å spilles av i limited range modus og inneholder derfor normalt ikke videodata utenfor intervallet til Video-RGB (16-235). Benytter man en HTPC, er man naturligvis tvunget til å spille av i full range, men dette er ellers ikke å anbefale.

Kan også bekrefte at verken V1800 eller V3800 støtter passthrough av PC-RGB, men dette er rettet opp i de nye modellene V1900 og V3900.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub out nivå

Har nettopp fått ny sub(Earthquake supernova MKV12) i hus. I manualen står følgende:
    "VERY IMPORTANT - Some of the newer audio processors come equipped with high level voltage on the RCA subwoofer outputs. In such case - even with the Supernova volume level under the 10 O'clock position - you might experience some clipping. We suggest that youfeed an audio signal into the Supernova through one RCA input instead of using both the RCA inputs of the supernova"

Spørsmålet mitt er da: Har Yamaha høyt eller lavt nivå på sub utgangen?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt. bruker subnivået på 0

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy nettop kjøpt rx-v3800

Hallais folkens, har nettop vert å kjøpt meg en 3800.
    har en del spm, når jeg går inn i playstation store så skurrer det i høytalerne av lyden som blir spilt av m en gang du kommer inn der.
    i tilleg til att når jeg går inn i menyen til forsterkeren så skraper det å buldrer i høytalerne med en gang bildet byttes over til "menybildet" dette kan også oppleves når jeg driver å trykker innpå der. er dette kanskje fordi att recieveren står på høyt volum under denne prosessen? eller er det normalt att noe av disse tingene kan skje?

har også noen andre problemer.
    Jeg kjører en benq w5000 opp mot mitt opsett, å bildet ble mere støyete å kan oppleves som "dårlig" kildemateriale til dette er ps3.
    har også lånt en sony bdp s1e av en kompiss på jobb som jeg ikke engang får opp bildet på når jeg koblet den inn i forsterkeren.
    om jeg kobler hdmi direkte fra pj så kommer bildet opp å alt fungerer fint.

NOEN SOM KAN HJELPE?!?!?!?!?!?!?!!?

Har 30 dager full returret på elkjøp, så det hadde vert fint med kjapt svar i tilfelle den må byttes inn.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har riktignok en 1800 og ikke 3800, men plages ikke med noe av det du har nevnt her, så jeg antar at det er et eller annet som ikke er helt bra på din receiver. Tror jeg ville gått for et bytte.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Humm, tror jeg skal prøve å kjøre romkoreksjonen til recieveren på nytt, fikk en feilmelding opp på slutten når jeg gjorde dette sist. "faced out" ett eller annet.

Men bildeproblemene ligger der fortsatt
    kansje kalibrere pj'en på nytt å se om dette hjelper siden det er annen "videoprosessor" som kjøres nå.

Noen andre som har tips? :P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hodetelefoner mens man ser TV?

Jeg har V1800 og lurer på en ting angående sone systemet.
    Har kjøpt ett par trådløse hodetlf nå og lurer på om jeg f.eks kan høre på cd eller radio gjennom zone 2 eller zone 3 utgangene bakpå ampen mens dama ser på tv?Går dette ann?Det er ingen forsterker i hodetlf basen men ordner v1800 det da, eller må/kan jeg gjøre dette på en annen måte?

EDIT:
    Ser i bruksanvisningen at hvis man bi amper(noe jeg gjør)kan man ikke bruke zone 2 og 3 speakers men kan kun bruke external amps gjennom rca out, vil det si at jeg da må ha en forsterker til hodetlf da?
    Mye spørsmål her nå...håper none kan svare på dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Samme problem her også... Og klarer ikke å få til å bruke optisk inngang så lenge HDMI kabelen for bildet er koblet inn. Er det noen måte å få satt opp forsterkeren til å prioritere en optisk eller coax lyd selv om HDMI kabel står i? Har samme problem på både Motorola Vikenfiber boksen og min Toshiba EP-30. Begge disse er så langt jeg skjønner HDMI 1.2, slik at det bare blir PCM ut HDMI'en, mens jeg kan bruke digital kabel i tillegg... Vil jo helst ikke koble disse direkte til TV'en siden jeg liker tanken med å bare ha en HDMI kabel fra RX-V 1800 til TV'en...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Hadde samme problem med Lyse (Motorola dekoder) for enkelte kanaler bl.a. Discovery HD. Koblet til en optisk kabel og switchet lydkilde vha. audio knappen på fjernkontrollen til optisk ble valgt - "problem solved" for meg. Tror ikke du får forsterkeren til å velge dette automatisk eller huske det, så du må velge denne lydkilden hver gang. Duger for meg. Indikasjonen på problemene hos meg var null lyd og blinkende surround decode på display. Håper dette løser din utfordring også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut til at dette er ett generelt problem da. Jeg har også Lysepakken levert av Vikenfiber. Jeg hadde også blinking av DD i displayet, men fikk av og til litt knitring som lyd også.

Synd det ikke finnes noen måte å enten disable lyden ut av Motorola på HDMI eller overstyre automatisk på Yamaha'en.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Osd probs?

Er det noen andre muligheter enn Hdmi tilkoblingene på Rxv3800 som kan kjøre ut bildet til Osd menyen i tilleg till at lyden kommer inn Hdmi.
    kjører splitter på signalet så bildet går direkte til Pj, å lyden direkte til Reciever.

Noen som vet?

Mvh
    Svein S

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lankabel mellom pc og 3800... hvordan får mann dette til og fungere ?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å kalibrerer min nye Yamaha 3900 om dagen. Men når jeg setter frontene til Large, får jeg ikke noe delefrekvens valg. Hva betyr dette?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, denne posten skulle i 1900/3900 tråden. Var ikke meningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bit-Stream på RX-V3800

Endelig fått en Blu-Ray spiler som kan sende Bit-Stream rett inn i RX-V3800 (via Coaxial kabel). For de som lurer på hvordan dette merkes, les videre...

Kjørte først "Tiesto sin blu-ray konsert" gjennom hdmi til RX-V3800..... Lyd og bilde var meget bra, men når jeg kjørte lyden via Coaxial kabel og Bit-Stream aktivert, lyste det først dts vakkert i displayet på RX-V3800, før jeg i neste sekund holdt på å tippe en hel 3-seter overende. Lyden som kom punchende ut av høytallerene må jeg si stiller i en egen klasse for seg selv og bør oppleves...:-D

Det virker som om det er et problem i denne sammenheng med RX-V3800... Hvis du i etterkant spiller av en vanlig cd, så mottar RX-V3800 automatisk lyden gjennom hdmi, og glemmer at du har satt den til å bruke Coaxial delen på lyden... Har noen andre funnet en løsning på dette problemet...?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen spesiell grunn til at du bruker coaksial opp mot 3800? Du får jo samme lyd via HDMI, pluss at du da kan få de nye HD-lydformatene fra BD via HDMI.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 60 av 68 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •