Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 68 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1347
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mts-01 fra svs

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk1 black limited
    Beklager kryssposting fra en annen tråd, men den er høyst relevant for denne også, dessuten er den noe omformulert:

Jeg har en Toshiba EP-30 og en Yamaha 3800. I oppsettet på Toshiba får jeg bare satt Bitstream i Digital Out SPDIF-valget, ikke i Digital Out HDMI, der får jeg bare valgt Auto, PCM eller Downmixed PCM. Så da står de hhv. på Bitstream og Auto. Men så - når jeg bare bruker HDMI får jeg PCM i displayet, og litt tam lyd og bass. Hvis jeg derimot kobler til en optisk kabel og velger optisk inngang til lyd på 3800'en står det dolby digital i displayet og lyden blir en helt annen, med mye saftigere bass. Hva skjer'a? ;-)

Trodde lyd via HDMI skulle bli den samme som via optisk, men det er definitivt ikke tilfellet. Har testet med Transformers og 300.

Skjer noe tilsvarende hvis man velger en annen kilde med HDMI-lyd kontra SPDIF-lyd tro?

Noen som har en forklaring?
    Henger meg også på denne,lurer fælt selv på akkurat dette.
    Hvorfor får jeg ikke satt "bitstream" på hverken min EP35 eller XE1?
    Og hva skal RXV1800 stå på? Jeg har en knapp på fjernkontrollen som sier "straight". Den bruker jeg. Og da kommer det opp "Straight PCM" i displayet, uansett om jeg ser HD DVD eller Blu Ray(via PS3).

Hva er den knappen oppe i høyre hjørnet av selve recieveren det står "straight" på til? Trykker jeg på den får jeg kun lyd, ikke bilde. Hvorfor det?
    Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1800 og MTS

Jeg kjører 1800 sammen med SVS MTS, fungerer fint det, men kommer nok til å gå for mer effekt når lommeboka tillater det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Og hva skal RXV1800 stå på? Jeg har en knapp på fjernkontrollen som sier "straight". Den bruker jeg. Og da kommer det opp "Straight PCM" i displayet, uansett om jeg ser HD DVD eller Blu Ray(via PS3).

Hva er den knappen oppe i høyre hjørnet av selve recieveren det står "straight" på til? Trykker jeg på den får jeg kun lyd, ikke bilde. Hvorfor det?
    Noen som vet?
    Når det står straight pcm i displayet ditt betyr det at du ikke kjører noen surround modes,kun slik det ble laget på filmen du ser, altså slik det skal være.
    Og straight ioppe i hjørne på forsterkeren er en slags pure direct, dvs at lyden går raskeste veien gjennom for best mulig lyd.og kutter derfor ogsåp bilde fordi det sikkert er ment til ren stereo lytting.fungerer veldig bra syns jeg.

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en rx-v1800 og vurderer kjøp av effekttrinn, men hørte snakk om at Yamaha har veldig lavt signal på pre-out utgangene. Stemmer dette? Vil det i så fall medføre betydelig lavere lydnivå ved samme "mastervolum" i forhold til kun bruk av v1800?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulyd
    Jeg har en rx-v1800 og vurderer kjøp av effekttrinn, men hørte snakk om at Yamaha har veldig lavt signal på pre-out utgangene. Stemmer dette? Vil det i så fall medføre betydelig lavere lydnivå ved samme "mastervolum" i forhold til kun bruk av v1800?
    Gain på effektrinn er forskjellig, så det komer litt anpå hva du går for der.. Ellers har ikke jeg regaert på noe spesielt svakt nivå signal på min 3800 koblet mot usher 3.0

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går og tenker på 2250 eller a21 fra Parasound sånn i første omgang. Det jeg fikk som forklaring var at Yamaha har kun 0.8V eller noe på sine pre-outs, mens det vanlige er 2.0V. Dermed kunne jeg ende opp med å ikke "hente ut" potensialet i effekttrinnet. Jeg har dog ikke testet noe effekttrinn på min Yamaha enda, så jeg får låne meg en 2250 og prøve tror jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil jo måtte kjøre autokalibrering på nytt etter endring av oppsett og da vil jo nivåmatchingen under kalibrering (med testsignaler ved referansenivå; 75/85 dB-C SPL) sørge for at lydtrykket er likt fra samtlige høyttalere/kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker

Noen som vet?
    kingkong har jo svart på det meste her, så tenkte bare jeg vil gi noe utfyllende info.

Har en XE1 selv og denne kan jo ikke bitstreame lossless audio, men konverterer disse kodekene til PCM. Hvorvidt dette også gjelder EP35 skal jeg ikke si med sikkerhet, men etter hvordan du beskriver det så virker det jo sånn.

Det samme gjelder jo PS3.

Så inntil du eventuelt skaffer deg en spiller som kan bitstreame lossless audio, så vil det stå PCM i displayet på din receiver ved avspilling av lossless audio.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går og tenker på 2250 eller a21 fra Parasound sånn i første omgang.

Hva slags høytalere er det du skal bruke trinnet på?
    Jeg ble direkte skuffet over A21, spesielt over hvor lite kraftreserver det hadde.. Jeg kan umulig tenke meg at A21 er verdt de 10 000.- ekstra det koster i forhold til 2250.
    Jeg har sagt det før, og sier det igjen..i prisklassen til A21 er Usher r1.5 overlegent på alle punkter forutenom design!

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal brukes på RF-82. Det realistiske er nok 2250, rett og slett grunnet prisen. Grunnen til at jeg nevnte A21 er nok mere en våt drøm grunnet skrytet de har fått (som jeg har fått med meg dog). Det skal dog sies at hvis jeg først beveger meg opp i den prisklassen effekttrinn så blir det nok en mye mer omfattende testing enn kun ved 2250. Takker for tipset om Usher, skal legge meg det på mente :-)

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Sitat Opprinnelig postet av Hanne Pettersen
    Er det noe futt i denne 1800, eller er det foretrukket med ett slutt trinn i tillegg?
    Den er da forholdsvis kraftig den, men det kommer selvfølgelig an på hvilke høyttalere du skal drive.
    Mener du kan bi-ampe på frontene med denne reciveren, hvis du kun kjører 5.1 oppsett, siden du har 7 forsterkere i denne og kan bruke de to siste på frontene i stedenfor surround bak.

Er det noen som har testet dette, og merket om man får stor forskjell?

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet det på min 3800 og merker ikke alt for stor forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Mener du kan bi-ampe på frontene med denne reciveren, hvis du kun kjører 5.1 oppsett, siden du har 7 forsterkere i denne og kan bruke de to siste på frontene i stedenfor surround bak.

Er det noen som har testet dette, og merket om man får stor forskjell?
    Ett hav av forskjell hvis du har litt store fronter.
    Mine proson 2010 drev bare å dirret med 1 kanal per høyttaler,
    med biamping slår de som de skal. Enda skulle de ha hatt litt mer å gå på men
    den tid den sorg.

Mattematiken er ganske enkel. 140w @8ohm per høyttaler eller 280w.
    Litt forenklet regnestykke
    det blir jo høyere varmutvikling når flere kanaler drives og strømtrekket høyere.

Har du mellomstore fronter med høy følsomhet så er det ikke sikkert du vil merke den store forskjellen.

hvilke høyttalere har du?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoxxPhatCox

Mattematiken er ganske enkel. 140w @8ohm per høyttaler eller 280w.
    Litt forenklet regnestykke
    det blir jo høyere varmutvikling når flere kanaler drives og strømtrekket høyere.
    Med 2x280w har du allerede overskredet hva strømforsyningen klarer og levere! Men jeg skjønner hva du vil frem til, noe mere watt på ht'ene blir det nok sikkert

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Med 2x280w har du allerede overskredet hva strømforsyningen klarer og levere! Men jeg skjønner hva du vil frem til, noe mere watt på ht'ene blir det nok sikkert
    Det er RMS watt det er snakk om, på rx-v3800 leverer 980w.
    Kan jo alltids koble strømforsyninga rett på høyttalerene og få
    2x 250w. Men 50hzn er sjelden noe spennende å lytte på.

Strømforsyninga til rx-v3800 er oppgitt til 500w,
    peak effekt 1100w.

P= U x I

W= A x V

Effekt = strøm x spenning

Men er denne formelen noe å tenke på når det gjelder musikk innenfor
    20hz-20khz...

Så kan vega sjekke spesifikasjonene for rx-v3800
    RX-V3800

Og lese litt RMS om han vil

klemz etc

på tide hente minstemor i barnehagen alternativet er deng ifra sjefen.

Newcomer Yahaman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question RX-V3800 og SACD avspilling med HDMI TV tilkobl.

Oppsettet er som følgende:

Sony PS3 - Yamaha RX-V3800 - Sony 40W3000 Tv
    Enhetene er koblet via HDMI

Problemet som oppstår er at TV'n blokkerer avspilling av SACD multikanal når dette velges på PS3'en.

Alt sviver og går men ingen LYD...??

Har funnet ut at det er kommunikasjon via HDMI kabelen fra TV'en som stopper lyden p.g.a at TV'n ikke støtter flerkanalslyd. ( enkel forklaring )

ER der noen som har funnet en vei rundt dette, da det er irriterendes og en ubrukelig løsning å måtte slå av TV'n før en trykker Play på PS3'en.

Slås TV'en av fungere alt OK....

:?:

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om man kan koble f.eks bærbar pc til RX-V3800 med kryssa nettverkskabel? Og i såfall om noen kan lage en kjapp, liten guide?

Har kun trådløst nettverk her nede, men i verste fall, kan jeg kjøpe et access point og koble receiveren på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Internettradio, men hvordan?

Jeg har en 3800, internettforbindelse og en kabel plugget inn. Jeg ser at recieveren har fått IP-adresse.

Men jeg kommer ikke så langt at jeg ser noen nettradio. Trenger jeg noe mer enn en nettforbindelse?

Noen som har erfaring?

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en eldre Yamaha, men går utfra at de på dette punktet er like..

Spm: Om man velger "Large" på frontene og ingen sub, vil da Crossover'en "deaktiveres" ?
    Altså den sender hele frekvensspekteret til frontene, og lar dem ta seg av delingen?

På min er det i hvertfall ingen valg som heter "off" inne på "crossover frequency", men antar delingsfrekvensen i receiver blir irrelevant om Front er satt til Large, og "Bass-out" er satt til "Front"

Og.... om jeg antar riktig, er det da slik både til musikk/cd (2 ch) og DD/Dts 5.1, eller bare førstnevnte?

Side 59 av 68 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •