Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 68 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1347
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Noen som vet om vanlige bananplugger passer bak på v1800?
    Er veldig trangt og mye fikkel for og få fram 1800`n min så jeg håper noen av dere vet det?
    Ja, det går fint med vanlige bananplugger. Du må selvfølgelig fjerne først de små plastikk pluggene som sitter i. Bruk en stor nok skrutrekker til det og da tar det lite tid

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste trikset er å bruke en skrue man skrur lett inn med hånden. Da er det lett å nappe den ut med plastpluggen fast i den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh det er kjempefint!
    skal ha den med til en kompis til helga og prøve på HT hans så da handler jeg plugger med det samme jeg skal ha den ut alikevel.Blir hvertfall lettere neste gang jeg skal ta den fram.(ikke at det skjer så ofte da,...)

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager kryssposting fra en annen tråd, men den er høyst relevant for denne også, dessuten er den noe omformulert:

Jeg har en Toshiba EP-30 og en Yamaha 3800. I oppsettet på Toshiba får jeg bare satt Bitstream i Digital Out SPDIF-valget, ikke i Digital Out HDMI, der får jeg bare valgt Auto, PCM eller Downmixed PCM. Så da står de hhv. på Bitstream og Auto. Men så - når jeg bare bruker HDMI får jeg PCM i displayet, og litt tam lyd og bass. Hvis jeg derimot kobler til en optisk kabel og velger optisk inngang til lyd på 3800'en står det dolby digital i displayet og lyden blir en helt annen, med mye saftigere bass. Hva skjer'a? ;-)

Trodde lyd via HDMI skulle bli den samme som via optisk, men det er definitivt ikke tilfellet. Har testet med Transformers og 300.

Skjer noe tilsvarende hvis man velger en annen kilde med HDMI-lyd kontra SPDIF-lyd tro?

Noen som har en forklaring?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk1 black limited
    Jeg har en Toshiba EP-30 og en Yamaha 3800. I oppsettet på Toshiba får jeg bare satt Bitstream i Digital Out SPDIF-valget, ikke i Digital Out HDMI, der får jeg bare valgt Auto, PCM eller Downmixed PCM. Så da står de hhv. på Bitstream og Auto. Men så - når jeg bare bruker HDMI får jeg PCM i displayet, og litt tam lyd og bass. Hvis jeg derimot kobler til en optisk kabel og velger optisk inngang til lyd på 3800'en står det dolby digital i displayet og lyden blir en helt annen, med mye saftigere bass. Hva skjer'a? ;-)
    Har du prøvd å bytte fra Auto til PCM? Mulig at din EP-30 velger Downmixed PCM og ikke PCM når den står i Auto mode.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort tilsvarende observasjoner selv. Virker som lyden er langt svakere om receiveren mottar PCM og ikke bitstream.

Vanskelig å vite om problemet er i spiller eller receiver. Men jeg har i alle fall testet både Pioneer og Yamaha sammen med en PS3 og begge gir svakere lyd når PS3 er satt til å sende LPCM over HDMI i stedet for bitstream.

Dette får meg til å tro at det er mere å hente fra de nye tapsfrie formatene ved å benytte en BD-spiller som kan bitstreame disse til receiver i stedet for dekoding og konvertering til PCM i spiller.

Hører gjerne om andres erfaringer rundt dette da det jo ikke burde være noen nevneverdig forskjell mellom bitstream og PCM over HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har solgt bakhøyttalerne mine nå og venter på de nye.Lurer da på om det er skadelig for receiver(v1800) og kjøre 7 kanals stereo uten bak ht?med kun front og senter?
    Har selvsagt isolert kablene bak så det ikke blir kortslutning.

Blir så veldig mye bedre lyd til tv titting når senter er med og ikke bare fronter.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare om du kobler fra HT kablene på revicer så du slipper og må levere reciver til reperasjon pga skadet kanaler ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er jævlig trangt bak ved receiveren min, men holder det ikke at jeg har isolert kablene i andre enden så de ikke går i sammen?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er jævlig trangt bak ved receiveren min, men holder det ikke at jeg har isolert kablene i andre enden så de ikke går i sammen?
    Bare det er såpass det ikke blir blåe gnister ;-)

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Har du prøvd å bytte fra Auto til PCM? Mulig at din EP-30 velger Downmixed PCM og ikke PCM når den står i Auto mode.
    Har prøvd å sette til PCM, ja, ingen forskjell fra Auto. :-(

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei! Får du kortslutting bak receiveren din så hjelper det lite at du har isolert kablene i andre enden.

Men hvis du har isolert kablene bak receiveren din og i andre enden på en bra måte så er det ikke noe fare

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Har gjort tilsvarende observasjoner selv. Virker som lyden er langt svakere om receiveren mottar PCM og ikke bitstream.

Vanskelig å vite om problemet er i spiller eller receiver. Men jeg har i alle fall testet både Pioneer og Yamaha sammen med en PS3 og begge gir svakere lyd når PS3 er satt til å sende LPCM over HDMI i stedet for bitstream.
    Mulig at jeg tar helt feil men, som jeg vet, så kan ikke PS3 sende HD-lyd (verken DTS HD Master eller Dolby TrueHD) som bitstream.
    Så hvordan er det slik at din PS3 klarer det?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 kan ikke sende HD lyd som Bitstream.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper dere som driver å sammenligner PCM vs Bitstream i det minste sørger for at volumet er matchet og at begge formater spilles av i straight modus uten noen form for DSP. Hos meg låter PCM fra PS3 kjempebra. Har ikke fått testet bitstream siden denne ikke støtter dette så hvordan dere kan si at bitstream låter bedre enn PCM på PS3 skjønner jeg ikke. Da er det i såfall kun snakk om ordinær DD eller DTS, og da mistenker jeg at det rett og slett er snakk om volummatching eller DSP dersom dere hører forskjell.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål... er det noe spesiell innstilling jeg må gjøre i 3800 for at den skal sende lysignal ut via HDMI utgangen?
    Jeg har en Sony BDP-S350 koblet til 3800 og en Pio 5090 tv koblet til 3800... men jeg får ikke lyd på tv'en? Bilde fungerer bra, men ingen lyd i tv'en.
    (Jeg har derimot lyd i receiveren, så signalet fra Blu-ray spilleren er OK)

Jeg har prøvd å endre i Blu-ray spilleren slik at den sender ut 2 kanals PCM istedenfor surround isgnalet, men det er fortsatt ikke lyd...
    Lurer derfor på om det er 3800 som ikke sender ut lyd... kan det være en instilling som er satt feil i menyen?

/C

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg forstår deg riktig så ønsker du at lyden fra din Blu-Ray spiller skal gå tvers igjennom 3800'en og direkte til tv'en? DVS at du ikke skal ha lyden ut på anlegget, men kun fra TV? Dette er mulig, du må da slå på en funksjon i 3800 som slipper lyden igjennom. Finnes beskrivelse i manualen på Audio Passthrough, tror jeg funksjonen heter. Merk at du da ikke vil få lyd ut fra forsterker, kun fra TV. Du kan, såvidt jeg vet, ikke få lyden ut begge steder.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svaret, i de fleste tilfeller vil man jo bruke forsterkeren men jeg har akkurat fått tv'en så jeg tester litt :-D .

Hmmm, lurer på hvordan dette blir på 3900 der det er to utganger... Det beste hadde jo vært at man fikk lyd både i forsterkeren og ut av HDMI utgangene samtidig. Hvis du da har en projektor og en tv koblet til 3900 så må man ikke inn å velge... da har du lyd i tv hvis du vil eller i forsterker hvis du vil.

/C

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe futt i denne 1800, eller er det foretrukket med ett slutt trinn i tillegg?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanne Pettersen
    Er det noe futt i denne 1800, eller er det foretrukket med ett slutt trinn i tillegg?
    Den er da forholdsvis kraftig den, men det kommer selvfølgelig an på hvilke høyttalere du skal drive.

Side 58 av 68 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •