Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 68 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1347
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kaarea
    Var en tur på soundgarden i dag og lånte med meg et par JBL L820 bakhøytalere (som virker meget lovendes ut) koblet disse opp som (suround back) sammen med resten av anlegget mitt, bestående i audiopro blackdiamond (front), audiopro blackvector (center), audiopro blackpearl (surround) og to velodyne CHT12R (sub).

Receiveren jeg bruker er en RX-v1800.
    Så til det jeg lurer på....Hvordan får jeg den beste lyden fra filmer med lyd i 5.1 i alle mine kanaler (7.2)?

Når jeg spiller filmer med 5.1, får jeg ikke lyd fra suround back (JBL L820`n), utenom at jeg setter på stereo i 7 kanals lyd eller 7 kanals enhancer.
    Men da forsvinner gleden av hele filmen.

Jeg har stilt inn alle høytalere til small og bassen går til subene.

Hva kan jeg gjøre?
    Jeg tror ikke du får 7.1 surround lyd når kilden er 5.1.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å fikler med nettverks tilkobling av 3800. Fungerte som en drøm det, plug and play
    Men jeg har et stoort problem, siden jeg bor på et sted der det nesten ikke er radiodekning, hadde det vært fint å kunne spille av nettradio, har fått til å legge til stasjoner, men jeg får ikke linkene til P4 kanalene til å virke, er det noen som har fått til dette?? Hadde satt stor pris på om noen kan hjelpe meg.

Her kan du legge til stasjoner til din yamaha reciever vTuner Radio Guide

Dette er adressene jeg har prøvd, men ikke får til å virke med recieveren.

mms://mms-cluster2.nextra.no/P4_Hits?WMContentBitrate=49000
    mms://mms-cluster2.nextra.no/P4_Bandit

Disse virker på pc'en, men på recieveren får jeg bare "connection error"

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaarea
    Receiveren jeg bruker er en RX-v1800.
    Så til det jeg lurer på....Hvordan får jeg den beste lyden fra filmer med lyd i 5.1 i alle mine kanaler (7.2)?

Når jeg spiller filmer med 5.1, får jeg ikke lyd fra suround back (JBL L820`n), utenom at jeg setter på stereo i 7 kanals lyd eller 7 kanals enhancer.
    Men da forsvinner gleden av hele filmen.

Jeg har stilt inn alle høytalere til small og bassen går til subene.

Hva kan jeg gjøre?
    Nå har jeg ikke slik reciver så de som har en kan vel svare men et mulig tips......
    Du har vel en knapp på fjernkontrollen der det står EX/ES
    bruk den
    Du vil ikke få 7.1(7.2) lyd men 5.1 + en matrix bakkanal (mono) så det blir 6.1.

Ved bruk av EX/ES så 5.1 blir 6.1 vil det ved 7.1 høytaler oppsett avspilles samme lyd i høyre + venstre surround back høytalere men dette er bedre en 5.1 og et godt alternativ når lydkilden DVD , BD ikke inneholder mere en 6 kanaler
    Enkelte DVD filmer har DD 5.1 EX eller DTS ES som lyd på plate å da vil det bli litt bedre en å utvide ren DD 5.1 og DTS med EX/ES knappen

En film som inneholder både Dolby Digital 5.1 EX og DTS ES lydspor er Black Hawk Down
    Filmguiden CINERAMA.no - DVD: Black Hawk Down (2002) - anmeldelse

5.1 Ekte surround
    Front right + front left + center + surround right + surround left
    Og LFE (lyden til subwoofer)

7.1 ut av 5.1 lyd (5.1 Ekte surround + 2 bak kanaler)
    Front right + front left + center + surround right + surround right
    Og LFE (lyden til subwoofer)
    + marrixed mono sendt både til surround back right + surround back left.

at du har 7.2 er når du har 1 ekstra subwoofer i fohold til 7.1 og to utganger til LFE isteden for 1.
    LFE er mono og feks på DVD (DD 5.1/DTS)så er lyden fra 20 Hz - 120 Hz
    (noen mener den er fra 3-120Hz)

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som får opp DTS HD i displayet (3800) når de kjører LPCM fra PS3? Får kun PCM selv ved bruk av Straight...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Noen som får opp DTS HD i displayet (3800) når de kjører LPCM fra PS3? Får kun PCM selv ved bruk av Straight...
    Det er vel ikke rart det står PCM (LPCM) når det er lyden du sender fra PS3.

PS3 kan ikke bitstreame HD lyd codec så derfor står det bare PCM samme hvem HD lyd codec fra plate.
    Skal du få lydformat til å vises må du kjøpe en Blu Ray spiller til avspilling

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det er vel ikke rart det står PCM (LPCM) når det er lyden du sender fra PS3.

PS3 kan ikke bitstreame HD lyd codec så derfor står det bare PCM samme hvem HD lyd codec fra plate.
    Skal du få lydformat til å vises må du kjøpe en Blu Ray spiller til avspilling
    10-4, da var det ikke noe 5150 allikevel...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Driver å fikler med nettverks tilkobling av 3800. Fungerte som en drøm det, plug and play
    Men jeg har et stoort problem, siden jeg bor på et sted der det nesten ikke er radiodekning, hadde det vært fint å kunne spille av nettradio, har fått til å legge til stasjoner, men jeg får ikke linkene til P4 kanalene til å virke, er det noen som har fått til dette?? Hadde satt stor pris på om noen kan hjelpe meg.

Her kan du legge til stasjoner til din yamaha reciever vTuner Radio Guide

Dette er adressene jeg har prøvd, men ikke får til å virke med recieveren.

mms://mms-cluster2.nextra.no/P4_Hits?WMContentBitrate=49000
    mms://mms-cluster2.nextra.no/P4_Bandit

Disse virker på pc'en, men på recieveren får jeg bare "connection error"
    :bump: noen som kan hjelpe meg med dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Full range RGB

Angående passthrough av PC-RGB, så mottok jeg følgende svar fra Yamaha Norge:

RXV1900/3900 og Z7
    Vil etter sigende ikke ha begrensningene, men være RGB full range.

Hva som vil bli gjort med tidligere modeller vet jeg ikke pt. annet enn at der ikke foreligger noe så langt.

Når det gjelder Z11 så ble denne endret i produksjon i mars, mhp fullrange.
    Hva hele begrunnelsen var vet jeg ikke, men en av grunnene var at denne er beregnet å gå i produksjon utover 2008.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke slik reciver så de som har en kan vel svare men et mulig tips......
    Du har vel en knapp på fjernkontrollen der det står EX/ES
    bruk den
    Du vil ikke få 7.1(7.2) lyd men 5.1 + en matrix bakkanal (mono) så det blir 6.1.
    Takker for svar, men denne knappen finnes ikke på fjernkontrollen min.
    Fant ut av det selv, jeg må inn i menyen på lyd settingen og sette på EX/ES eller dolby digital prologic llx (movie eller music) manuelt (står opprinelig på auto) hver gang jeg skrur på receiveren.
    Jeg bruker dolby digital prologic llx modusen, hører ikke store forskjellen på dolby digital prologic llx og EX/ES modusene.
    Og er fornøyd med lyden nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg lurer på er lyden i puredirect.
    Denne har nå blitt en personlig favoritt når jeg spiller musikk, da den gir det reneste lydbildet.
    Når jeg spiller musikk via PS3 så får jeg benyttet meg av mine 2 nyinnkjøpte velodyne CHT12R subber gjennom LFE kanalen sammen med frontene, mens beistene mine ikke får vere med og leke når jeg spiller musikk fra pc`n eller fra DVD spilleren. (Alle tre kildene er koblet til receiveren via HDMI) Så hvorfor får jeg bare oppleve trøkket fra subene via PS3`n?
    Noen som kan forklare?

PS: Dette gjelder både lyd fra mp3 filer og fra CD.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det selv, jeg må inn i menyen på lyd settingen og sette på EX/ES eller dolby digital prologic llx (movie eller music) manuelt (står opprinelig på auto) hver gang jeg skrur på receiveren.
    Jeg bruker dolby digital prologic llx modusen, hører ikke store forskjellen på dolby digital prologic llx og EX/ES modusene.
    Og er fornøyd med lyden nå.
    Vil ikke bli forskjell på modusene nei men mulig du bør la den stå på EX/ES fordi spiller du en dag en DVD som har denne lyden (feks Black Hawk Down) så vil det bli berdre og mere bestemt lyd til bakhøytalerene.
    (tror også ES på enkelte DVD med denne lyden kan ha kodet in 2 ulike lydgjengivelser i bakkanelene ved avspilling av DTS ES men de fleste vil ha mono.)
    Du får teste litt når du finner en slik film men bra du fikk til litt lyd bak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Fikk min rxv1800 idag,etter at den hadde ligget på posten ett påar dager takket være INKOMPETENTE ansatte....

Uansett, er veldig fornøyd etter og ha fiklet i bare ett par timer!
    Har ikke hatt noen som helst problemer med innstillinger og få kjørt pcm fra ps3 og inn i amp.sender også video signaler fra tuner på compositt inn og ut som 720p.Litt skuffet over oppskaleringen her,men det kan hende jeg ikke har stilt inn riktig også.
    Har ikke fått prøvd kreftene ordentlig enda siden jeg ikke har fått B&W`ene mine enda.Kommer i morgen
    Skal også justere inn alt helt hundre da,ettersom jeg bare har koblert til alt og slått den på

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke B&W er det du har bestilt?
    Regner med at det kommer lytteinntrykk etterhvert.

Posten s**er
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt B&W DM684 og B&W HTM62 som senter.Front kommer i morgen(lørdag) og regner med senter kommer på mandag eller tirsdag.gleder meg
    ja det kommer nok en liten rewiev da

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er B&W 684 i hus:razz:

Har hatt besøk av svigerbror i dag(som er lydmann i tv2) og han har hjulpet meg og justert og stilt inn til det perfekte!
    Er vannvittig imponert over lyden det ble av disse komponentene sammen!
    Og v1800 har en utrolig kraft!Den drar 684 så det gjaller etter!:-P kunne ikke blitt mer fornøyd enn jeg ble med dette kjøpet
    Senteren kommer på mandag ser det ut som så da regner jeg med det blir enda bedre

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres "bærre lækkert" ut. Gratulerer
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Har hatt besøk av svigerbror i dag(som er lydmann i tv2) og han har hjulpet meg og justert og stilt inn til det perfekte!
    Da ble jeg nysgjerrig! Kan du ta en oppsummering på innstillinger?
    Tenker da delefrekvens, small/large, kjørte han bare romkorreksjon, vinkling av høyttalere, etc?
    Mest mulig info mottas med takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wizkid:skal jeg være helt ærlig så har jeg egentlig ikke peiling på alt han gjorde,men jeg skal se hva jeg kan finne ut av.vi gjorde både en manuell og automatisk innstilling.
    auto setup og manuell ble skremmende likt, men på auto setup ble bassen for påtrengende på visse frekvenser.det ble også litt skarpere mellomtone da i forhold til manuell.slik det ble syns jeg det ble perfekt,hvertfall i mine ører.
    men jeg skal se hva jeg finner ut og poste her

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjentar meg selv siden ingen har svart meg på dette.

En annen ting jeg lurer på er lyden i puredirect.
    Denne har nå blitt en personlig favoritt når jeg spiller musikk, da den gir det reneste lydbildet.
    Når jeg spiller musikk via PS3 så får jeg benyttet meg av mine 2 nyinnkjøpte velodyne CHT12R subber gjennom LFE kanalen sammen med frontene, mens beistene mine ikke får vere med og leke når jeg spiller musikk fra pc`n eller fra DVD spilleren. (Alle tre kildene er koblet til receiveren via HDMI) Så hvorfor får jeg bare oppleve trøkket fra subene via PS3`n?
    Noen som kan forklare?

PS: Dette gjelder både lyd fra mp3 filer og fra CD.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på hvilken modus du bruker, pluss hvordan høyttalerne dine er satt opp.

I pure direct går lyden tvert gjennom uten noe form for justering av signal, og blir kun sendt til frontene.

Dersom frontene er satt til small vil suben bli med i straight og stereo.

Var det noe slikt du var ute etter?

Side 54 av 68 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •