Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 68 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1347
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjerm kortet er av typen "NVIDIA GeForce 8500GT Turbocache with Pure Video technology" og pcn som jeg kjøpte er en HP Stasjonær PC
    PAVA6455.

Link: Elkjøp - HP Stasjonær PC

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaarea
    Skjerm kortet er av typen "NVIDIA GeForce 8500GT Turbocache with Pure Video technology" og pcn som jeg kjøpte er en HP Stasjonær PC
    PAVA6455.

Link: Elkjøp - HP Stasjonær PC
    Er utgang HDMI eller bruker du DVI til HDMI adapter.
    Jeg tror du kan bitstreame lyd med skjermkortet ditt.

NVIDIA ® GeForce ® 8 Serie grafikkort har støtte for HDMI med lyd integrert løsning.
    Med en DVI-til-HDMI-adapter og en ekstra signal ledningen gjennom braketten, lydkilde fra lydkortet (S / PDIF) kan bli integrert i HDMI-grensesnittet ved å ganske enkelt plugge ledningen inn i pinhead plassert på grafikkortet.
    Bare 1 enkelt HDMI-kabel er nødvendig, mens streaming audio / video data til flatskjerm-enheter, for eksempel Plasma / LCD TV eller projektor.

I 8 serien tror jeg du måtte hatt et Nvidia GeForce 8200 for å kunne overføre HD lyd (7.1 LPCM ) der dd 5.1 , DTS og HD codec decodes i software avspiller og overføres som LPCM med HDMI til reciver.
    (eller vanlig stereo som 2.0 PCM)

Sikker er jeg ikke (lydkort går sikkert men kanskje HDMI) får du ikke svar kan du også prøve å få svar av de som er inn i dette --------->
    http://avforum.no/forum/htpc-homethe...prisdiskusjon/

HP Pavilion a6455.sc Desktop PC*

PureVideo HD - Buy Graphics Cards, Software, Drives to Build Your Own HD PC

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk

¨TAkker for all hjelp.

SKal teste ut komponent da CD HV pvr har dette

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er utgang HDMI eller bruker du DVI til HDMI adapter.
    Ja det er hdmi utgang på skjermkortet.
    Helt noob på pc.

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par kjappe spørsmål:

1: Har det noen hensikt å kjøre romkorrigering selv med kun 2 høyttalere? Har en ide om at det er det, men usikker

2: Jeg har endelig fått min RX-V1800 i hus, og går og venter på et par RF-82. I dag annkom kun den ene høyttaleren... gudene vet hva posten driver med. Men er det skadelig på noen måte å prøve forsterkeren kun med 1 høyttaler tilkoblet? Har gått og ventet og gledet meg så lenge at jeg tror ikke jeg klarer å vente til høyttaler nr 2 forhåpentligvis annkomer i morgen

-Øyvind

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket nivå har dere Master volum på når dere kjører kalibrering på RX-V3800 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulyd
    1: Har det noen hensikt å kjøre romkorrigering selv med kun 2 høyttalere? Har en ide om at det er det, men usikker
    Ja, det har det. Spesielt når du vil korrigere lyden for musikk som bruker bare 2 kanaler

Sitat Opprinnelig postet av ulyd
    2: Jeg har endelig fått min RX-V1800 i hus, og går og venter på et par RF-82. I dag annkom kun den ene høyttaleren... gudene vet hva posten driver med. Men er det skadelig på noen måte å prøve forsterkeren kun med 1 høyttaler tilkoblet? Har gått og ventet og gledet meg så lenge at jeg tror ikke jeg klarer å vente til høyttaler nr 2 forhåpentligvis annkomer i morgen
    Nei, det er ikke det som jeg vet. Ikke bruk de andre høyttaler terminaler på receiver din og du kan gjerne bruke den ene til musikk eller film. Men lyden blir ikke noe særlig bra med bare 1 høyttaler :-?

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Ja, det har det. Spesielt når du vil korrigere lyden for musikk som bruker bare 2 kanaler

Nei, det er ikke det som jeg vet. Ikke bruk de andre høyttaler terminaler på receiver din og du kan gjerne bruke den ene til musikk eller film. Men lyden blir ikke noe særlig bra med bare 1 høyttaler :-?

Takker for svar. Da ble jeg litt klokere Og jeg er klar over at lyden ikke blir allverden med kun en høyttaler.. men jeg tviler på jeg klarer å vente til i morgen med å "prøverkjøre" litt

-Øyvind, som skal sove inntil en RF-82 i natt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RX-V3800 endelig i hus, men...

Hallo folkes, jeg trenger litt profesjonell ekspertise...

Jeg har satt opp anlegget med den nye RX-V3800... Når jeg trykker på play på ps3, skrur anlegget seg av og vaskemaskinen starter. Trykker jeg stopp går sikringen... hva skal jeg gjøre...?

Nei, nok tull, dette er mitt aller første innlegg, så jeg følte for å spøke litt...

Har lest en del av tråden, og har en god magefølelse at her er det mange kompetente folk som vet hva de snakker om, jeg ønsker å prøve meg med en "kort innpå"...

Når jeg spiller blu-ray filmer på ps3 og "datastrøm" aktivisert får jeg det ikke til å stå DTS-HD eller DTS-MASTER i displayet til RX-V3800, det står kun DTS. På koveret av filmene står det at dette lydformatet er tilgjengelig. Jeg kjører HDMI fra ps3 til RX-V3800... Hva er det jeg ikke har tenkt på:cry:

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

tar jeg ikke feil, så går i master volum 0(null) på auto på RX-V3800

Troeen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    tar jeg ikke feil, så går i master volum 0(null) på auto på RX-V3800

Troeen

Virket som det steg enda noen hakk når jeg satte master til -30 først.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 176-671

Jeg har satt opp anlegget med den nye RX-V3800... Når jeg trykker på play på ps3, skrur anlegget seg av og vaskemaskinen starter. Trykker jeg stopp går sikringen... hva skal jeg gjøre...?

Nei, nok tull, dette er mitt aller første innlegg, så jeg følte for å spøke litt...

Har lest en del av tråden, og har en god magefølelse at her er det mange kompetente folk som vet hva de snakker om, jeg ønsker å prøve meg med en "kort innpå"...

Når jeg spiller blu-ray filmer på ps3 og "datastrøm" aktivisert får jeg det ikke til å stå DTS-HD eller DTS-MASTER i displayet til RX-V3800, det står kun DTS. På koveret av filmene står det at dette lydformatet er tilgjengelig. Jeg kjører HDMI fra ps3 til RX-V3800... Hva er det jeg ikke har tenkt på:cry:
    "Problemet" er at PS3 kan IKKE sende ut HD-lyd som datastrøm (ukodet) til receiveren. Hvis du vil høre HD-lyd med PS3 så må du derfor velge PCM ut slik at PS3 dekoder HD-lydsporene før den sender signalene til receiver. Det vil selvfølgelig kun stå PCM i displayet på receiver, men du får jo høre HD-lyden. :-D

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 176-671

PS3 kan ikke sende HD-lyd via bitstream (datastrøm) den dekoder HD-lyden internt og sender det kun som PCM. Endrer du disse innstillingene på PS3en din vil du få HD-lyd men det vil ikke stå det i displayet på recieveren siden det ikke er den som dekoder signalet. Trykker du på display på PS3en din derimot vil det stå DTS HD-MA eller hvilket lydspor du måtte bruke...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Konverering av signal"

Takk Starman og KIMSIZE , nå fikk jeg det til, og det står som du sier KIMSIZE... Råbra, helt utrolig...:-D men når kan ps3 bitstreame DTS-HD og Master slik at RX-V3800 gjør jobben.... Kanskje det kommer som en software oppgradering til ps3 når "Blu-ray spiller 550 til SONY" blir lansert...

Et teoretisk spørsmål:
    Når man sender bitstream, er det slik at dette signalet sendes digitalt? Hvis det er tilfelle så: Det går ikke og sende en "0-" og et "1-tall" gjennom en kabel, så dette sendes som en "sinusbølge" som igjen tolkes av RX-V3800...
    Vil det da si at RX-V3800 har en dak inne i seg?

Et annet spørsmål:
    Egner ps3 seg egentlig til å sende en "pen, vakker og ren elastisk perfekt plastisk bølge"(kall det hva du vil), eller lønner det seg å invistere i en "550" som bitstreamer(eller noe annet)...? Vil dette være bedre...? Jeg har en magefølelse om at lyden blir best hvis RX-V3800 gjør jobben, eller har jeg fullstendig feil...? Jeg er åpen og mottakelig for alle meninger som kan høres i store deler av Richters skalaen...:-D

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det har vel ingenting å si hva master-volumet er før man starter romkorrigeringen? Tipper den fikser alt der selv jeg...

Men er det noen som vet om det går an å få volum vist med store tall istedenfor de strekene som det bare blir flere av jo mer man skrur opp? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har testet ipod dokingen?
    Hadde vert greit med noen erfaringer derifra før kjøp.
    Ser også at det finnes en YDS-10 og en YDS-11.
    Noen som vet forskjellen på disse?
    Kan YDS-11 brukes med ipod toutch?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har akkurat kjøpt en RX-v3800, å har et par spm.
    1. Kjører hdmi fra ps3, å har lest her i tråden at det skal stå PCM på forsterkeren. Men på min står det sur. decode PCM. Er det riktig?

2. Så får jeg heller ikke bilde på projektoren. Har component kabel ut fra forsterkeren å til pj`en. Får bakgrunns bilde å setup menyen fra forsterkeren, men ikke bilde fra ps3`en. Går det ikke å kjøre digitalt inn å analogt ut?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivind82
    Hei!

Har akkurat kjøpt en RX-v3800, å har et par spm.
    1. Kjører hdmi fra ps3, å har lest her i tråden at det skal stå PCM på forsterkeren. Men på min står det sur. decode PCM. Er det riktig??
    Sett receiveren din til STRAIGHT så vil den ikke "tukle med" signalet.

Sitat Opprinnelig postet av Eivind82
    2. Så får jeg heller ikke bilde på projektoren. Har component kabel ut fra forsterkeren å til pj`en. Får bakgrunns bilde å setup menyen fra forsterkeren, men ikke bilde fra ps3`en. Går det ikke å kjøre digitalt inn å analogt ut?
    Nei, du kan ikke kjøre HDMI inn og analog ut. Se bilde under her som viser hvilke muligheter som gjelder for Yamaha RX-V3800:

Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere-18113_normal-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan svare meg på dette?
    Er det noen her som har testet ipod dokingen?
    Hadde vert greit med noen erfaringer derifra før kjøp.
    Ser også at det finnes en YDS-10 og en YDS-11.
    Noen som vet forskjellen på disse?
    Kan YDS-11 brukes med ipod toutch?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et lite spørsmål om 1800 bare.

Bare for å få ting på det rene her.

Dere sier sett reciever i straight. Mener dere da "straight effect" knappen på fjernkontrollen. Eller straight knappen under dekselet i front på reciever.

Og hva er den straight knappen oppe i høyre hjørne av reciever til?
    Når jeg trykker på den, så lyser den blått, bildet forsvinner, men har lyd....
    Hva er den til?

Side 51 av 68 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •