Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 68 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1347
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk bare testet noen snutter fra "master and comander", siden jeg hadde datra mi i helgen (helge pappa ). Så jeg fikk ikke en skikkelig innlevelse i filmen, men nå har jeg akkurat sett "Death sentence" i dts hd master audio og ler av begeistring. Det er bare rått og høre stemnings lyden fra bakhøytalerene komme smygende uten at en merker at de starter, gir meg gåsehud. Og klarheten og kontrollen på lyden i bakkanalene ver uventede lyder som plutselig oppstår er bare helt rått, som du sier så får jeg forrover sveis. Skal se mye blue ray fremmover ja. Dette er bare fantastisk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Satser på at det ryker avgårde en bestilling i morgen
    Blir 1800 i tilfelle.

Lurer på en ting. Kan ambience kanalene brukes dersom jeg kjører 7.1? Eller må jeg ha "kun" 5.1 om disse skal kunne brukes?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun v 5.1. Kun Z11 som tillater full "valgfrihet"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Kun v 5.1. Kun Z11 som tillater full "valgfrihet"
    OK. Takker
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaarea
    Det er bare rått og høre stemnings lyden fra bakhøytalerene komme smygende uten at en merker at de starter, gir meg gåsehud. Og klarheten og kontrollen på lyden i bakkanalene ver uventede lyder som plutselig oppstår er bare helt rått, som du sier så får jeg forrover sveis. Skal se mye blue ray fremmover ja. Dette er bare fantastisk.
    Velkommen til HD klubben "blå"! :roll:

Ja HD lyd (og bilde) er sinnsykt rått, jeg har vanskeligheter med å kunne se for meg noe med bedre kvalitet enn full HD og DTS HD Master! :-D

Btw, hva slags høyttaleroppsett driver din rx-v1800?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har full pakke fra audio pro, black diamond i front, black pearl bak, black vektor center og en audio pro b1.36 sub.
    Har helt klart for lite lyd trykk fra disse, kunne først og fremst tenke meg og bytte ut frontene og muligens en ny sub.
    Men det neste på listen er en ny pc.

Link til min hjemmekino. http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/kaarea

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg lurer på, hvordan switcher man fra hdmi til compositt?
    Har koblet til en ps3, en dvd spiller via HDMI og en parabol tuner med compositt.
    Kan switche mellom dvd og ps3 å få bilde og lyd, men ikke til parabol. Får bare en svart skjerm og ingen lyd.
    Svarer på mitt eget innlegg her, feilen var at scart kabelen fra parabol tuneren bare sendte signal inn, så dermed ingen signaler til receiveren...Doh!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har full pakke fra audio pro, black diamond i front, black pearl bak, black vektor center og en audio pro b1.36 sub.
    Har helt klart for lite lyd trykk fra disse, kunne først og fremst tenke meg og bytte ut frontene og muligens en ny sub.
    Men det neste på listen er en ny pc.
    Aha, Audiopro er flotte ht'er å se til! Men jeg har hørt lite på de...

Hva jeg driver ser du i signaturen, snart kommer storsenteren fra klipsch, og foreløpig så har jeg tenkt og bruke et par CV v-5m bokht'er bak... Men det skal jeg si deg, rx-v1800'en gjør en flott jobb med klipschene til film! Det både rister og dundrer løs her, men jeg hører at hvis jeg presser den alt for hardt så kan den bli andpusten... :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt spiller du når de blir "anpusten" da?
    Rx v`n min gir i vertfall nok guffe til mine høytalere, men spiller skjeldent over -5dB.
    Selv har jeg veldig lyst på RF 63 eller RF 82.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp.

Har lest mange sider opp og ned men får ikke løst problemet.

HAr CD sin HD pvr, Rx-v 3800 og Pioneer 508xd. FOr og få 1080p fra HD pvr må jeg da kjøre analogt for og få Rxv til og oppscalere? Eller hva blir den beste løsningen for best mulig bilde og lyd.

Og en ting til, har en pioneer 989. Bør jeg koble til Spidf for lyd og HDMI til bilde eller blir det like bra kun med HDMI for begge deler?

Takker for all hjelp

Er en noob med altfor bra utsyr

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ja HD lyd (og bilde) er sinnsykt rått, jeg har vanskeligheter med å kunne se for meg noe med bedre kvalitet enn full HD og DTS HD Master! :-D
    Jeg husker at det var akkurat dette mange sa når DVD kom på markedet Om 5-10år vil vi ha noe bedre, helt sikkert ...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Og en ting til, har en pioneer 989. Bør jeg koble til Spidf for lyd og HDMI til bilde eller blir det like bra kun med HDMI for begge deler
    Skal du ha 7.1 så kan du ikke kjøre SPDIF (fiber eller coax) men ellers kan du bruke den du vil. Det burde ikke være noe forskjell.
    Hadde jeg vært deg så hadde brukt HDMI til både lyd og bilde :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt spiller du når de blir "anpusten" da?
    Rx v`n min gir i vertfall nok guffe til mine høytalere, men spiller skjeldent over -5dB.
    Selv har jeg veldig lyst på RF 63 eller RF 82.
    Tja, når jeg spiller over -5db så hører jeg at de begynner å slite. På film vel og merke! Har ikke testet så høyt med musikk for der merker man med en gang at det trengs mer effekt! :roll:

RF-63 er noen watt-sultne høyttalere, men bør absolutt oppleves hvis man har stort nok rom! Nå kjører jeg kun "straight PCM" i 2ch og innlevelsen i filmer er enorm! Det er mange som har spurt hvor jeg har gjemt senter og bakht'er for av og til høres det ut som jeg har det!

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jeg husker at det var akkurat dette mange sa når DVD kom på markedet Om 5-10år vil vi ha noe bedre, helt sikkert ...
    Joda, innerst inne vet jeg at de blir og finne på noe råere. Men jeg er veldig fornøyd med dagens teknologi!

(Foreløpig :roll

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pioneer 989. Bør jeg koble til Spidf for lyd og HDMI til bilde eller blir det like bra kun med HDMI for begge deler?
    norcane ----> lyd blir den samme om du bruker Spidf eller HDMI

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Skal du ha 7.1 så kan du ikke kjøre SPDIF (fiber eller coax) men ellers kan du bruke den du vil. Det burde ikke være noe forskjell.
    Hadde jeg vært deg så hadde brukt HDMI til både lyd og bilde :-D
    Jerome -----> Du får ikke 7.1 med HDMI fra DVD da denne lyden ikke er 7.1 .
    HDMI gir ikke mere eller bedre lyd en optisk / coax til lyd fra en DVD

Man har lyd til DVD filmer som er laget for avspilling i flere en 6 høytalere (6.1 - 7.1) som man får utnyttet om reciver har codec til disse.
    DTS-ES 6.1 Matrix Surround og DTS-ES 6.1 Discrete Surround , Dolby digital 5.1 EX men denne lyden krever ikke HDMI som overføring men kan også overføres med Optisk eller Coax kabel.
    Dette gir Center back osv i tillegg til den vanlige 5.1 lyden.

Du vil kunne bruke HDMI fra DVD til både bilde og lyd
    ifølge manual -->http://www.pioneer.com.sg/storefront...V-989AVI-G.pdf
    (Side 58 , Reciver sett til Dolby Digital og DTS out å ikke PCM)
    Det du ikke kan sende med HDMI og denne DVD spilleren er SACD.
    DVDA med optisk/coax blir downsamplet

Om du tjener noe på bildekvalitet med å bruke scalerer i reciver i forhold til Pioneer er ikke sikkert.
    Om det ikke blir bedre så blir det ut fra hva som du mener er praktisk/ upraktisk som gjør at du enten kjører bilde med HDMI rett i TV (lyd optisk/coax til reciver) eller kjører både lyd og bilde gjennom reciver med HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den nye pc`n i hus også gitt.
    Har koblet opp denne til receiveren (rx v1800) via hdmi, får overført bilde, men lyden får jeg ikke overført. Noen som har et råd?

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får vel ikke overført lyd over HDMI automatisk fra PC, da må skjermkortet kobles opp mot lydkortet vil jeg tro. Men det kan sikkert noen andre med HTPC svare på. Jeg for min del kjører lyden optisk og bilde via hdmi på en sliten stuepc

Spørsmål: Har det noe for seg å kjøre romkorrigering på rx-v1800 når jeg kun har stereohøyttalere?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den nye pc`n i hus også gitt.
    Har koblet opp denne til receiveren (rx v1800) via hdmi, får overført bilde, men lyden får jeg ikke overført. Noen som har et råd?
    Vet du at du har mulighet til lyd ut med HDMI eller tror du.
    Vet du ikke må du skrive navn pc / skjermkort.
    Hvilken type lyd prøver du å overføre ?
    Skriv type lyd

Man kan med enkelte pcr overføre 7.1 PCM med HDMI fra skjermkort.(fra 2.0 til 7.1)
    Man kan med enkelte pcr bitstreame DD 5.1 / DTS med HDMI fra skjermkort.(+ 2.0 PCM)
    Man kan med enkelte skjermkort bare få bilde via HDMI å må ta lyd ut enten som optisk/coax for 2.0 PCM , DD 5.1 , DTS fra lydkort.

(dette var noen muligheter men vanskelig å svare på med så lite info fra deg)

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp.

Har lest mange sider opp og ned men får ikke løst problemet.

HAr CD sin HD pvr, Rx-v 3800 og Pioneer 508xd. FOr og få 1080p fra HD pvr må jeg da kjøre analogt for og få Rxv til og oppscalere? Eller hva blir den beste løsningen for best mulig bilde og lyd.
    Du må nok sende det analogt til 3800 for at du skal få oppskalert bilde fra HD pvr din.3800 oppskalerer ikke fra hdmi, kun analogt.Hvis CD dekoderen har komponent ville jeg brukt den utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan med enkelte skjermkort bare få bilde via HDMI å må ta lyd ut enten som optisk/coax for 2.0 PCM , DD 5.1 , DTS fra lydkort.
    Tenker det ligger noe i dette, har koblet hdmi kabelen fra skjermkortet til receiver.
    Det er coax ut fra pcn, så da må jeg gå til anskaffelse av en lang coax kabel tenker jeg.
    Litt surt at det ikke finnes optisk ut fra pcn siden jeg har en optisk kabel som er lang nok.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker det ligger noe i dette, har koblet hdmi kabelen fra skjermkortet til receiver.
    Det er coax ut fra pcn, så da må jeg gå til anskaffelse av en lang coax kabel tenker jeg.
    Litt surt at det ikke finnes optisk ut fra pcn siden jeg har en optisk kabel som er lang nok.
    Du får kjøpt adapter som converterer Coaxial inn til Optisk ut
    Denne > PC Express / REAL CABLE Digital Audio Converter Optisk Toslink <> Coax SPDIF
    er til begge typer men det er sikkert mange som vet om en til bare coax---> til optisk (også billigere)
    Om det er billigere en ny kabel ?
    Jeg kan ikke svare på om du må ha optisk/coax å du ikke får brukt HDMI.
    Da må jeg eller andre vite pc/skjermkort for å kunne utelukke eller si ja til lyd over HDMI.

Side 50 av 68 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •