Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 68 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1347
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man vel justere de forskjellige frekvensene på 1800 devilej? Mener å ha vært inne på en meny hvor man kunne justere dB på de forskjellige frekvensområdene.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 3800 kan du manuelt justere frekvenskurvene etter å ha kjørt autosetup. Dette har du ikke mulighet til på 1800
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, flott. Takker for svar

Da blir det forhåpentligvis en Rxv1800 på meg om ikke så alt for lenge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan finner jeg ut hva slags firmware min 1800 har og evt hvordan jeg oppgraderer den?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorcer
    Hvordan finner jeg ut hva slags firmware min 1800 har og evt hvordan jeg oppgraderer den?
    Her er fremgangsmåten:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går testet jeg den manuelle EQ i Yamaha RX-V1800. Brukte en Radioshack db måler og REW for å få opp frekvenskurvene. Jeg kan konstantere med en gang at dette virker, både målemessig og lydmessig.

Hovedproblemet med den manuelle EQ er ikke antallet bånd, men at en ikke kan spesifisere selv rundt hvilket frekvensområde en vil ha virkningen. For min del var det derfor ren flaks at 63hz båndet viste seg å fungere i 80-100hz området der jeg hadde en peak.

Kan legge ut før og etter kurver hvis dette er ønskelig.

Lydmessig gav det mye å bli kvitt en kraftig peak fra 80-100hz. Den ulne lyden med for mye fokus i dette området ble erstattet med mer åpen lyd og bedre definert bass. Dessverre synes jeg fremdeles ikke RX-V1800 egner seg som pre i mitt stereo oppsett, men bruken av den manuelle EQ hjalp på lydkvaliteten!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 mnd gammel RX-V1800 m. NS ht. selges!!

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=33204

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har hatt min RX-V3800 i ca en uke nå. Og at det var et kupp jeg gjorde hos X3MHC er det ingen tvil om.
    Har ikke lest hele tråden her. Så mulig det blir en reprise på fjernkontrollen.
    Lydmessig er det det beste jeg har hatt noen gang. Og en smart ting, jeg kan styre de andre komponentene mine med fjernkontrollen til Yamaha'en. Så det blir bare bedre og bedre.
    mvh
    bolla3

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke DSP moduser bruker dere når dere hører på musikk?

Jeg har kun hatt min rx-v1800 siden igår og jeg har mest positiv erfaring med 2ch stereo og music enhancer, men med music enhancer hørtes det ut som bass elementene i mine fronthøyttalere var sprengt når jeg hørte på basstest! :shock:

Ble litt nervøs der en stund ja! Hehe :lol:

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hvilke DSP moduser bruker dere når dere hører på musikk?

Jeg har kun hatt min rx-v1800 siden igår og jeg har mest positiv erfaring med 2ch stereo og music enhancer, men med music enhancer hørtes det ut som bass elementene i mine fronthøyttalere var sprengt når jeg hørte på basstest! :shock:

Ble litt nervøs der en stund ja! Hehe :lol:

pure direct eller analog ut noen form for DSP

Troeen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    pure direct eller analog ut noen form for DSP
    Analog ut som i når man trykker på "straight" knappen og det står "straight analog" i displayet?

Litt teit å bruke "pure direct" for min del for da forsvinner bildet på tv-skjermen, jeg bruker PS3'en som avspiller su.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Vincent_vega]Analog ut som i når man trykker på "straight" knappen og det står "straight analog" i displayet?

QUOTE]

stemmer :-D

troeen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker veldig fint til både musikk og film i 2ch. Låter litt tynt til noe musikk men det mistenker jeg er rommets skyld, mye ekko pga litt nakne vegger...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På jobben så skal vi nå over i nye lokaler. I den forbindelse så monterer vi opp en RX-V 3800 på møterommet. Her har jeg fått et problem. På møterommet vårt så har vi en skillevegg som vi kan åpne inn til spiserommet. Dette for å få plass når vi skal ha allmanna-møter og slikt. Vi har av den grunn montert 2 høyttalere i taket slik at alle skal kunne høre. Problemet mitt er å få lyd i disse 2 høyttalerne, har prøvd å koble disse i sone 2 og sette innstillingene til intern forsterker. Må jo ha samme lyd i disse 2 høyttalerne som i de øvrige, kan ikke sone2 gjengi samme lydkilde som hovedsone? Har vært inne på tanken å bruke de som surroundhøyttalere for så å velge 7.0 stereo, men det går jo heller ikke for da kan vi jo ikke vise filmer på møterommet når veggen er igjen uten at de på spiserommet får masse lyd. Ble litt frem og tilbake dette, men håper dere skjønner hva jeg mener og at noen kan hjelpe meg.

EDIT: Ser ut som om man må ha en annen kilde, samt at kilden ikke kan være digital. Hva er da poenget med flere soner??? Er det da noen måte jeg kan løse dette på? Kan jeg benytte en av surroundkanalene, for så å kjøre 7.1 stereo når jeg trenger lyd på spiserommet. Er det noen mulighet for å unngå at en av surroundkanalene ikke blir med når man ser film?

EDIT2: Da vi skal bruke logitech universal 1000 remote til dette anlegget så kan jeg vel bare programmere den slik at at den bakre surround ikke er i bruk når det ikke er behov. Tror det kan fungere greit, og problemet er vel således løst? Fortsatt takknemlig for andre innspill.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    ettersom du har til rxv1700, er det noe tilsvarende til rxv1800?
    Våkner liv i denne spm.

For de som vi bruke Yamaha sin"Receiver Manager" software med RX-V1800:
    Vedlegg 34788

Og for de som ønsker RS232 protokollen:
    Vedlegg 34789

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min RX-V1800 i hus i går, og for en nydelig boks :-D

Men funderer litt på hvordan jeg skal koble det hele sammen. Per i dag har jeg kun en god gammel 32" CRT skjerm, eldre dvd spiller samt et par RF-82 høyttalere.

- Er det noe poeng å koble dvd spilleren (denne har ikke hdmi) via forsterker og så til TV? Bruke scart til RGB overgang inn og ut, eller koble den via S-video? Hva vil i så fall gi best bilde?

- Er det noe forskjell på spdif over optisk eller coax cabel?

Det var alt jeg lurte på for denne gang

- Øyvind

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med alle de omkoblingene vil jeg heller anbefale å koble dvd spilleren rett i tv. Har du mulighet for komponent kabling bruk det.

spdif er det ingen forskjell på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg min rx v1800 i hus i går.
    En ting jeg lurer på, hvordan switcher man fra hdmi til compositt?
    Har koblet til en ps3, en dvd spiller via HDMI og en parabol tuner med compositt.
    Kan switche mellom dvd og ps3 å få bilde og lyd, men ikke til parabol. Får bare en svart skjerm og ingen lyd.

Er godt fornøyd med receiveren, men syntes HD lyden i enkelte filmer kan gi en overdimensjonert lyd i bakhøytalerene, da dette stjeler oppmerksomheten av det som skjer i front. tenker da spesielt på "master and comander". Mulig dette ble litt bedre med "straight effekt", ivertfall uvandt med så mye lyd i bakhøytalerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet nå med en tråløs sender som er koblet opp til parabol tuner på samme compositt ingangen, og det gikk smerte fritt.

Betenkelig er at det er samme tuner jeg prøvde i går som ikke virket.
    Jeg har også prøvd en annen tuner som heller ikke virket, begge var canal digital tunere.

Skjønner ikke dette. Akkurat som om jeg trenger et ekstra ledd for å få det til og virke.

Noen som kan forklare?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaarea
    Er godt fornøyd med receiveren, men syntes HD lyden i enkelte filmer kan gi en overdimensjonert lyd i bakhøytalerene, da dette stjeler oppmerksomheten av det som skjer i front.
    Det er ihvertfall det jeg liker med HD, at man for en gangs skyld får lyd i bakhøyttalerne, jeg har hatt to surroundoppsett tidligere og har bestandig lurt på hvorfor det er så lite lyd bak(!)

Her om dagen når jeg så AVP2 requiem i DTS HD master hos en kompis opplevde jeg et så vannvittig trykk fra bakhøyttalerne (CV v-12f) at jeg kjente håret flagret (forover)! Og jeg digger det!

Men har du kjørt romkorreksjon? Hvis du har det og alt er rett justert er det vel bare uvant for din del?

Side 49 av 68 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •