Yamaha RX-V1800/3800-Surroundreceivere - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 68 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1347
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FSHelgeland
    Trenger litt hjelp, dere får ha meg unnskyldt hvis spørsmålet har vært stilt før. Har ikke ork for å lese gjennom hele tråden.

Vi har kjøpt inn en RXV-3800 i forbindelse med møterommet på jobben. Skulle gjerne hatt nettradio på denne. Lar dette seg løse? Må vel også fortelle at man sitter bak en proxy, og jeg fant ingen meny hvor man kunne fortelle den at man sitter bak proxy.
    Har dere ikke en PC på møterommet da?

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LØST: Bildebehandler ødelegger på 3800...

Har en upåklagelig 3800 som har surret og gått og som jeg er godt fornøyd med. Men, har i det siste opplevd at fargene fra min PC via Receiver til PJ ikke har vært riktig.

Har trodd det var feil på både kabler og PC, men etter eliminieringsmetoden i dag, fant jeg ut at det svake leddet er 3800....

Jeg får et gulaktig skjær over hele bildet når jeg kjører hdmi fra pc via reciever til PJ. Dette gjør at f.eks. alt sort blir rosa, og ikke til å leve med.

Jeg har satt video til through, og ikke rørt så mye mer av instillingene. Det skal sies at både PS3 og Satelitt fungerer perfekt via 3800.

Noen som har vært borte i dette, har en løsning?

EDIT: Ser ut til at jeg fikset det selv, ved å velge "Other" under HDMI Set i menyen (selv om jeg trodde det var audio biten, men samma det...)

Newcomer T_Trosten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hei...

Sliter litt her nå med å få bilde på min v1800 her nå. Har akkurat bytta fra s-video til component. på ps2'en min. Noen som vet hvordan jeg får tilbake bilde her?

Og det er vell ikke noen forskjell på en europeisk og amerikansk kabel vell?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk noe kluss med innstillinger når jeg brukte komponent til plasmaen. Koblet tilbake til kompositt og forandret innstillingen for komponent. Kunne velge mellom RGB oh YbYr*** tror jeg. Valgte de alternativet som ikke sto der, og så var det i orden når jeg byttet tilbake.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sugen på å bestille en Denon DVD-2500BD, men da dette er et rent Blu-Ray som sender lyd og bilde i bitstreem for dekoding i receiver er jeg usikker på om denne kan brukes mot min RX-V3800. Lyden er jo ikke noe problem, men vil det fungere på bildesiden også???
    Har ikke klart å finne noen fornuftig info om dette noe sted.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den må jo det. Ellers er det jo en helt fullstendig ubrukelig spiller. Er det ikke slik at den er strippet for interne dekodere av lyd og analoge utganger og kun har Hdmi ut?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Den må jo det. Ellers er det jo en helt fullstendig ubrukelig spiller. Er det ikke slik at den er strippet for interne dekodere av lyd og analoge utganger og kun har Hdmi ut?
    Tja. Av det jeg kan forstå utifra denne teksten må receiveren ta seg av dekodingen av både lyd og bilde.

"Den er et rent high-end Blu-ray-drev med et absolutt minimum av audio- og videodekodere, og har derfor kun en enkelt HDMI-utgang på baksiden. DVD-2500BT henvender seg nemlig til hjemmekinoentusiasten som allerede har, eller planlegger å skaffe seg, en A/V-forsterker eller receiver med all den nødvendige signalbehandlingen for både High Definition audio, video og DVD/CD"

Denon receiverene har tydligvis dette, men jeg finner ingen info om videoprosessor i RX-V3800. Har heller ikke fått noe svar fra Yamaha norge
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer egentlig internett radioen på Rx-v3800?
    Finner man alle verdens radiokanaler på nettet bare ved og trykke seg inn på dem gjennom receiveren? Er dette stabilt? Hvordan er lydkvaliteten?
    Og er dette en funksjon som faktisk blir brukt av dere som har den, eller blir den bare en glemt funksjon som er overflødig?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaarea
    Hvordan fungerer egentlig internett radioen på Rx-v3800?
    Finner man alle verdens radiokanaler på nettet bare ved og trykke seg inn på dem gjennom receiveren? Er dette stabilt? Hvordan er lydkvaliteten?
    Og er dette en funksjon som faktisk blir brukt av dere som har den, eller blir den bare en glemt funksjon som er overflødig?

har testet den nett radio delen en del og lydkvalitet er det mye opp/ned
    men de kanalene jeg har hørt er helt ok kvalitet,, enkelte tilfeller også meget bra.

kanal liten har du liten kontroll over uten om den du lagrer selv.
    så det blir lagt til og fjernet uten du har kontrol på det.
    for forterkern kobler seg opp til server som alt av info den trenger ligger på.

stabil er den slå lenge du ikke bruker alt av bånnbredde på andre ting

har også selv teste med 8gb usb penn i FAT32 med mp3 i mapper og det virker også meget godt. så der gjør 3800 en god jobb som mp3 spiller
    (litt stor til ha lomma)

Troeen

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tja. Av det jeg kan forstå utifra denne teksten må receiveren ta seg av dekodingen av både lyd og bilde.

"Den er et rent high-end Blu-ray-drev med et absolutt minimum av audio- og videodekodere, og har derfor kun en enkelt HDMI-utgang på baksiden. DVD-2500BT henvender seg nemlig til hjemmekinoentusiasten som allerede har, eller planlegger å skaffe seg, en A/V-forsterker eller receiver med all den nødvendige signalbehandlingen for både High Definition audio, video og DVD/CD"

Denon receiverene har tydligvis dette, men jeg finner ingen info om videoprosessor i RX-V3800. Har heller ikke fått noe svar fra Yamaha norge

det vil forundre meg stor om Denon har laget en BD spiller som kun virker på
    high-end receivere, uten om sine egne receivere da.
    og uten at det blir spesivisert noe sted at man trenger NN for at det skal virke

For det har ikke kommet noe nye lyd bilde formater som krever mer HDMI 1.3
    og om det ar det så har Denon over godt seg selv ett øyeblikk
    med være tildlig ute med noe nytt..

for står godt du søker etter info,, for det blir om det ikke virker..
    men ingen info fra HK om det eller ?

Troeen

EDIT

svaret ligger vel her

DVD-2500BT er primært laget for å spille sammen med DENONs beste A/V-forsterkere og receivere (fra AVR-2808 og oppover). Disse er nemlig laget med full HDMI-videoprosessering og de nødvendige innebygde digitale dekoderne for samtlige HD-audioformater, inklusive de ultrahøyoppløste Dolby True HD og DTS HD Master Audio. Du kan selvsagt også bruke spilleren med produkter fra andre produsenter, forutsatt at de har den samme funksjonaliteten og kan håndtere rå digitale datastrømmer.

Troeen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    DVD-2500BT er primært laget for å spille sammen med DENONs beste A/V-forsterkere og receivere (fra AVR-2808 og oppover). Disse er nemlig laget med full HDMI-videoprosessering Troeen
    Ja det er dette som er spørsmålet jeg ikke har funnet svar på. Lyden er selvfølgelig ikke noe problem, men Yamaha oppgir ingenting om videoprosessering i receiverene sine slik som Denon gjør.
    Jeg har likevel bestilt den, så får jeg jo sjekket dette selv. Det er uansett angrefrist ved handling på nett om det ikke skulle fungere. Å bytte til en Denon receiver er helt uaktuelt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videoprosessering er ikke noe problem vel. Det er bare å si til RX-V3800 at den bare skal kjøre passthrough på bildet (dvs ikke røre bildebiten med egen videoprosessor i det hele tatt) slik at dette sendes videre til TV/Projektor som definitivt klarer å dekode bilde-signalet på egenhånd (så lenge den er HD-kapabel, noe jeg anser som en selvfølge hos deg Devil...)

Kjører uansett passthrough på alt av video på min RX-V1800 så jeg ville aldri kommet borti problemet på videosiden.
    Er imidlertid skeptisk til at Denon'en har noe som helst vesentlig å by på annet enn (sannsynligvis) noe bedre DVD-avspilling enn f.eks PS3. Som musikkavspiller har den jo ikke noe å stille opp med siden den uansett må bruke HDMI. I tillegg kommer den uten støtte for ny teknologi som vi nok vil se mer til om litt (kun profile 1.1)

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Videoprosessering er ikke noe problem vel. Det er bare å si til RX-V3800 at den bare skal kjøre passthrough på bildet (dvs ikke røre bildebiten med egen videoprosessor i det hele tatt) slik at dette sendes videre til TV/Projektor som definitivt klarer å dekode bilde-signalet på egenhånd (så lenge den er HD-kapabel, noe jeg anser som en selvfølge hos deg Devil...)

Kjører uansett passthrough på alt av video på min RX-V1800 så jeg ville aldri kommet borti problemet på videosiden.
    Er imidlertid skeptisk til at Denon'en har noe som helst vesentlig å by på annet enn (sannsynligvis) noe bedre DVD-avspilling enn f.eks PS3. Som musikkavspiller har den jo ikke noe å stille opp med siden den uansett må bruke HDMI. I tillegg kommer den uten støtte for ny teknologi som vi nok vil se mer til om litt (kun profile 1.1)

problemet på den denoen er nesten alt av internt dekoding på bilde og lyd er fjernet pga man skal fikse det i receivere i steden.
    og problemet til devilej er at han finner ikke info om 3800 takler bilde biten.
    og da hjelper det lite med kjøre passthrough om det ikke blir bilde :-(

troeen

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ja det er dette som er spørsmålet jeg ikke har funnet svar på. Lyden er selvfølgelig ikke noe problem, men Yamaha oppgir ingenting om videoprosessering i receiverene sine slik som Denon gjør.
    Jeg har likevel bestilt den, så får jeg jo sjekket dette selv. Det er uansett angrefrist ved handling på nett om det ikke skulle fungere. Å bytte til en Denon receiver er helt uaktuelt

nå har du noe og søke på
    Anchor Bay Tech scalers

søkte litt på det med vedlig små øyne, men fant ikke noe en stem i om hva som er best av den shipen i 3800 eller den som denon bruker

Troeen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

Om PZ800 kan ta seg av bildedekodingen er det jo ikke noe problem uansett. Min erfaring på lydsiden er at gode drivverk gjør en mye bedre jobb enn billige ala PS3. Musikk spiller jeg uansett på dedikert spiller.
    Når det gjelder profil 2.0 mot 1.1 ser jeg ikke nytten i forskjellen på disse
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det sitter vist en Anchor Bay Technologies ABT1010 chip i 3800 og Z11

lese stoff
    Yamaha RX-V3800 - ProductWiki, unbiased product reviews and information
    Anchor Bay » Products » Semiconductors » ABT1010

dette har nå passer mitt tekniske hode en lørdag formiddag som er i vile modus 8-)

Troeen

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    problemet på den denoen er nesten alt av internt dekoding på bilde og lyd er fjernet pga man skal fikse det i receivere i steden.
    og problemet til devilej er at han finner ikke info om 3800 takler bilde biten.
    og da hjelper det lite med kjøre passthrough om det ikke blir bilde :-(

troeen

Det er hele meningen med passthrough... At man bare slipper bit-strømmen igjennom og håper neste ledd i kjeden (dvs det som står på HDMI ut) tar seg av dekodingen, noe det gjør. Denonen kommer til å fungere glimrende med alle dagens bildevisere og receivere med full HDMI støtte på lyd og bilde-siden. Tviler på at Denon har laget noe propiertært som kun fungerer mot spesielle Denon receivere siden dette ville begrense salgsmulighetene betraktelig.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar en liten "spansk" en jeg nå, og håper noen som har peiling orker å svare meg på dette..

Jeg har lenge vært keen på en ny forsterkar nå, for å få HD lyd, og for å få en ekstra HDMI inngang (HDMI fra PC, Riks TV og PS3). Høytalerne som skal drives er Klipsch RF5, RC7, og RS25. Og etter hva jeg har lest, så er Yamaha en veldig bra match med Klipsch! Det og det faktum at Yamaha scorer høyt på alle testene! Så ja - jeg er rimelig bestemt på å kjøpe meg en Yamaha.

Det jeg derimot lurer på, er om jeg skal satse på en RXv1800 eller en RXv3800. Er det noen særlige forskjeller på disse forsterkene bortsett fra effekt delen? (Jeg har kun bruk for 3 hdmi innganger / 1 utgang). Det blir enten en RXv1800 (som jeg senere vil kjøpe effekttrinn til) eller en RXv3800 uten effekttrinn. Hva bør jeg satse på her?

Edit: Det kan jo nevnes at jeg vil kjøre ALLE høytalerne som small.. da jeg har 3 subwoofere som skal brukes. Både til musikk og film.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V1800 uten tvil. RX-V3800 har minimalt å by på lydmessig i tillegg men til 50 prosent høyere pris.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med Marsboer her. Jeg har hatt begge, og en 1800 med effekttrinn er klart bedre enn en 3800. Eneste fordelen 3800 har om du ser bort fra nettverksbiten og litt mer krefter, er muligheten til manuell justering av eq.
    Liker man å leke seg litt er dette verd prisforskjellen, men om man la receiveren ta seg av dette har ikke 3800 noe ekstra å by på kontra 1800
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 48 av 68 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •